Jump to content
IGNORERAD

Resa till England för Thai som besöker Sverige


andersbangkok

Recommended Posts

andersbangkok

Min tgf kommer hit före påsk. Hon har ett Schengen-visa. Nu skall jag iväg på ett jobb till London och tänkte då ta henne med dit.Det går ju inte med Schengen-VISA.

Känner ni till om hon måste söka visum i BKK för resan Sverige-England eller kan hon göra det i Sverige?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tgf kommer hit före påsk. Hon har ett Schengen-visa. Nu skall jag iväg på ett jobb till London och tänkte då ta henne med dit.Det går ju inte med Schengen-VISA.

Känner ni till om hon måste söka visum i BKK för resan Sverige-England eller kan hon göra det i Sverige?

Har för mig att detta diskuterats i minst en tråd tidigare

När jag kollade var det klart komplicerat så vi valde att vänta tills tjejen blev medborgare oh sedan tog vi en weekend i London oh firade medborgarskapet istället

Finns mycket att läsa på Brittiska Ambassadens hemsida i Sthlm

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tgf kommer hit före påsk. Hon har ett Schengen-visa. Nu skall jag iväg på ett jobb till London och tänkte då ta henne med dit.Det går ju inte med Schengen-VISA.

Känner ni till om hon måste söka visum i BKK för resan Sverige-England eller kan hon göra det i Sverige?

Kommer att vara i exakt samma sits snart. Jag har dubbel medborgarskap Brittisk/Svensk och vill naturligtvis tar med min TGF till England för att hälsa på familjen där.

Jag har redan nu bestämt mig att vänta tills hon har åtminstone UT innan jag gör ett försök. Skulle tro att ni måste söka från BKK (och det blir mycket krångligt kan jag tänka mig) om hon kommer hit med endast Schengen besöks visum. Kontakta Brittiska Ambassaden i Stockholm dom kan säkert råda dig. Fråga gärna om reglerna blir annorlunda om/när hon har skaffat UT.

Good luck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det om man har PUT?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Ingen skillnad, hon måste ha vsum för att komma in i England.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Kommer att vara i exakt samma sits snart. Jag har dubbel medborgarskap Brittisk/Svensk och vill naturligtvis tar med min TGF till England för att hälsa på familjen där.

Jag har redan nu bestämt mig att vänta tills hon har åtminstone UT innan jag gör ett försök. Skulle tro att ni måste söka från BKK (och det blir mycket krångligt kan jag tänka mig) om hon kommer hit med endast Schengen besöks visum. Kontakta Brittiska Ambassaden i Stockholm dom kan säkert råda dig. Fråga gärna om reglerna blir annorlunda om/när hon har skaffat UT.

Good luck!

Jag kollade på detta i fjor, det var inte lönt att ringa ambassad eller konsulat-man skulle ringa något betal nummer för 14$/min...

Vi skippade england till förmån för andra länder som uppskattar turister bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

I våras förutsågvi en liten risk att missa sista planet från London till Sverige

och skrev email till immigration om huruvida det skulle vara möjligt för fru GD

att lämna flygplatsen ifall vi skulle behöva ta in på hotell.

Svaret var så komplicerat att vi gav upp direkt

och satsade allt på att inte missa flyget - och det gick bra :-)

Och då har hon ändå PUT.

Vad England angår lär det inte bli någon skillnad

innan man kan visa upp ett svenskt pass.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade på detta i fjor, det var inte lönt att ringa ambassad eller konsulat-man skulle ringa något betal nummer för 14$/min...

Vi skippade england till förmån för andra länder som uppskattar turister bättre!

Fan också det var verkligen trist läsning. :(

Hur som helst jag tro att en kompis till mig känner någon som jobbar på ambassaden så nog blir det ett snack med han/henne innan det är dags för mig att åka över med tjejen. Skandal att sånt info ska har ett pris!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Vi undersökte detta för 8-9 år sedan och det var så mycket papperexercis så vi gav upp projektet och åkte någon annanstans.

Men bara för att det är krångligt innebär det ju inte att det är omöjligt. Men förbered er på lite pappersexercis.

iom att din tjej är bosatt i Thailand tror jag att hon ska söka visa från Thailand.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vi tittade också på detta för några år sen. Laddade ner visumansökan som var på 12 sidor... plus diverse papper som skulle bifogas. Det går väl att hantera, men så krävdes det personligt besök på ambassaden i Stockholm för att lämna in ansökan. Då la vi ner det.

Verkligen beklagligt att Storbritannien inte är med i Schengen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tack alla för råden! Ja det blir nog till att skippa London och resa till någon annan stad istället.

Synd då jag skulle göra ett jobb där och hon skulle kunna ha följt med dit.

Jag får ordna det på annat sätt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer snart min tjej hit med sitt nya fina UT och jag har funderat på om vi skulle ta en sväng till "The Queens land of all lands" till hösten eftersom jag har några släktingar där. Men det verkar ju tämligen överarbetsamt...

Är det någon med mer erfarenhet som sökt visum för thai till uk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...