Jump to content
IGNORERAD

visum för frugans son


udonmao

Recommended Posts

Är det någon här som vet om det finns en chans att få uppehållstillstånd för frugans son på 8 år

på dom 2 månader vi är i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon här som vet om det finns en chans att få uppehållstillstånd för frugans son på 8 år

på dom 2 månader vi är i Thailand?

Handläggningstiden för uppehållstillstånd verkar vara olika från person till person.Så något bra svar kommer du inte få bara massa personer som ska berätta att frugan fick det på 2 månader medans en annan kommer berätta att det tog 6månader för dom.Räkna med minst 6månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Ett UT för en son på 8 år?

Ja om ni har riktig tur och en mycket bra ansökan.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett UT för en son på 8 år?

Ja om ni har riktig tur och en mycket bra ansökan.

Mvh Thaikonsult

Varför skulle det behövas mycket tur för det, borde väl inte vara några större konstigheter om de har alla papper i ordning.

Har modern PUT så borde väl grabben tom få det.

Tog för oss endast några veckor för frugans son, visserligen ett par år yngre.men det var inga konstigheter.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett UT för en son på 8 år?

Ja om ni har riktig tur och en mycket bra ansökan.

Mvh Thaikonsult

ja då får vi ha alla papper i ordning tills dess

får väl hoppas på mycket tur kan ja tänka

mvh

udonmao

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle det behövas mycket tur för det, borde väl inte vara några större konstigheter om de har alla papper i ordning.

Har modern PUT så borde väl grabben tom få det.

Tog för oss endast några veckor för frugans son, visserligen ett par år yngre.men det var inga konstigheter.

låter väldigt bra, vi får väl vänta och se

har iaf fixat så frugans syster fixar pass åt grabben tills vi kommer

Link to comment
Dela på andra sajter

låter väldigt bra, vi får väl vänta och se

har iaf fixat så frugans syster fixar pass åt grabben tills vi kommer

Har för mig att vi påbörjade ansökningen i början på Juni och hade tillståndet inklistrat och klart i början av Juli, det var iofs 3-4 år sedan.

Som sagt läspå och se till att alla papper är i ordning, jag upplevde att ambassaden/mig var humana och skyndsamma när det gällde barn.

Lycka till.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att vi påbörjade ansökningen i början på Juni och hade tillståndet inklistrat och klart i början av Juli, det var iofs 3-4 år sedan.

Som sagt läspå och se till att alla papper är i ordning, jag upplevde att ambassaden/mig var humana och skyndsamma när det gällde barn.

Lycka till.

Tack så mycket, kanske tar lite extra tid eftesom vi lämnar in ansökan 5 dec, då är det ju kungens födelsedag, vet ej om ambassaden är stängd då?

sedan är det ju jul och nyår

mvh

udonmao

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. För oss tog det 3 veckor att få beskedet om ut för grabben efter intervjun var klar på ambassaden.. Han var 5 år då. Men det är en del papper ,översättningar.legaliseringar mm innan intervjun. Men det vet du väl sen innan med frugan. Grabben får det tillstånd din fru har.. Vi tog hjälp a Lasse på thaiscan för hjälp med papper och dylikt. Kostade en slant men vi hade inte kunnat ordna det själva när vi var i Sverige o grabben i los. Thaikonsult gör väl liknande/samma jobb tror jag? Tänk bara på att ha med husboken i ORGINAL till intervjun. Vi hade alla nödvändiga sidor översatta ,legaliserade.stämplade inlämnat innan. Men tydlingen skulle man ha den med sig på intervjun oxå ,vilket vi missade. Det kostade en extra tripp till bkk och ambassaden :diablo: Lycka till med allt..MVH HN :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. För oss tog det 3 veckor att få beskedet om ut för grabben efter intervjun var klar på ambassaden.. Han var 5 år då. Men det är en del papper ,översättningar.legaliseringar mm innan intervjun. Men det vet du väl sen innan med frugan. Grabben får det tillstånd din fru har.. Vi tog hjälp a Lasse på thaiscan för hjälp med papper och dylikt. Kostade en slant men vi hade inte kunnat ordna det själva när vi var i Sverige o grabben i los. Thaikonsult gör väl liknande/samma jobb tror jag? Tänk bara på att ha med husboken i ORGINAL till intervjun. Vi hade alla nödvändiga sidor översatta ,legaliserade.stämplade inlämnat innan. Men tydlingen skulle man ha den med sig på intervjun oxå ,vilket vi missade. Det kostade en extra tripp till bkk och ambassaden :diablo: Lycka till med allt..MVH HN :wai:

ok, tack för inlägget, alla frugans papper va ju ok, sedan har ju hon papper på att hon är ensam vårdnadshavare både på thai och eng.

mvh

udonmao

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, tack för inlägget, alla frugans papper va ju ok, sedan har ju hon papper på att hon är ensam vårdnadshavare både på thai och eng.

mvh

udonmao

Kul o kunna bidra med det lilla man vet.. Kolla bara upp vad som behöver översättas, legaliseras mm så är det nog inga problem. Sen kan man ju ifrågasätta varför så små barn(talar för mig själv nu) ska till ambassaden och intervjuas?? Frugan har med ensam vårdnad med det underlättar ju som fan. Om inte din fru har papper på att faderskapet är fastställt (födelsebevis räcker ej) ( har för mig att det hette memorandum)? Och allt är klart och ni är tillbaka i Sverige.Kontakta en familjerättshandläggare på kommunen/socialen för faderskapsutredning. .Detta för att få underhållsstöd om ni nu vill ha det?? 1271sek/mån. Där blir det ny intervju/utredning,men det räcker att en utredning har startats för att utbetalningen skall börja.. Barnbidraget kom automatiskt efter man skrivit in honom på skattemyndigheten har jag för mig..Kanske fick anmäla konto till FK (minnet e kort). Lycka till MVH HN :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Frågan var om Migrationsverket klarade av att handlägga ärendet inom 2 månader från ansökningsdagen.

Om det nu tar ett par veckor före barnet får tid för en intervju hos ambassaden och att det sedan tar c:a 3 veckor för ärendet att gå med kuirrposten till Migrationsverket i Sverige så ska man ha stor tur om Migrationsverket hinner handlägga ärendet på ett par veckor även om barnet har förtur.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest Kenthamon

Vi var på ambassaden och lämnade in alla papper för tjejens barn en vecka före jul 2010, fick tid för intervju den 5 januari 2011, trots att vi missat ett papper, och UT klart 8 februari.

En kul grej som hände vid intervjun var att när ambassadpersonalen frågade tjejens kille vad hans pappa hette, så sade han mitt namn. :)

Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...