Jump to content
IGNORERAD

Songkrahnträff i Bangkok?


MaiChai

Recommended Posts

Tittade över mitt reseschema och det ser ut som om jag är i Bangkok under songkrahn, kanske dags att styra upp ett litet songkrahnfirande för MPR medlemmar som inte lämnat staden för stranden eller Baan Nok?

Då tidigare träffar i Bangkok åtdragit sig kritik för prisläget på etablissemangen så funderar jag på om vi kan ha träffen vid den andra 7-11 på Soi Thaniya räknat från Silom? Billiga nudlar och stenhårda bord?

Eller en liten kompromiss, O´reillys irish pub på hörnet Thaiya/Silom? Hyfsat ölsortiment och pubgrub samt en bra uteplats där man kan beskåda spektaklet ifrån?

Vilken dag passar er, jag är gansaka flexibel (Tror jag, det beror på upploppssäsongen)

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    8

  • MaiChai

    7

  • Avregistrerad clion

    4

  • Niro

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om det är någon gång 7-9 april så är jag på, sedan blir det hem till byn eller någon strand för en vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter jätte trevlig, kan hänga på så länge som det är nån gång mellan den 2 och 11 April.

/ elephant

Link to comment
Dela på andra sajter

5:e april skulle ju också kunna vara något, upptäckte precis att 6:e är helg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MaiChai,

Låter som en kanonbra ide.. Hänger på om det sker innan den 13 April allt eftersom man skall upp till Isaan och kasta vatten från den 13 April..

Ha en gör go dag!

:wai:

Skulle jag hålla mej enda tills den 13 april.,.,.,.,.,då vete fasen om inte blåsa spricker.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

5:e april skulle ju också kunna vara något, upptäckte precis att 6:e är helg.

Den 5:e skulle funka för mig också-en liten pre-songkhran träff i Bangkok?

Jag är på den 5.e, någon mer?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var juh synd att det blev så tidigt, landar inte förens den 13 i BKK. Men men det kommer väll flera träffar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

va e pojkspolingen nu då -_-

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

va e pojkspolingen nu då -_-

Det är kul att kallas pojkspoling, för två år sedan var jag på anställnings intervju här hemma och fick höra "det är kul att se äldre sökande också" det låter väll härligt vid 33års ålder...

Men men är hemma i Mälardalen och jobbar. Måste juh se till att tjäna pengar så att man kan vara ledig och träffa tjejen och det passade juh bra att åka till songkhran iom hon fyller den 20april :) . Hoppas juh på att det inte ska bli så många Thailands resor mer. Har iaf lyckats boka in ett par anställnings intervjuer i BKK till den här resan, men det blir det väll rapport här på forumet efter man vet hur det går! Det är juh mycket :rtfm: med att jobba i Thailand vad jag förståt och det är väll lätt att det blir :fan1: och man blir :kort: . Men det är något för framtiden att utvisa!

Ändrades av N1sse
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hmm, firar lilltjejens födesledag den 5e men såvida ni inte kör en tidig träff sluter jag gärna upp.

Men, att träffas i Silom känns lite 90-tal, och inte på ett skönt nostalgiskt vis ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då spikar vi den 5:e!

Plats:

The Australian Pub på Sukhumvit soi 11, mitt emot President Palace hotel. 20:00 (Finns hyfsad mat där och Schooners av varierande sortiment samt att jag har för mig att underhållningen sköts av den inte helt obekante Lee Shamrock på tisdagar)

Agendan blir att dricka öl/sprit/vin och mingla, skvallar och snacka skit i sann MPR anda. Maten är ingen huvudsak här utan alkoholen, Vi vill ju undvika misstaget från sist att äta alldeles för dyr mat.

Kanske kan vi fortsätta till Cheap Charlies eller till The Bed beroende på hur plånboken mår. Eller så ligger ju Nana plaza inte så långt därifrån med traditionell stångdans och tjuridning?

Deltagare,

MaiChai

Atom

Stjp8729

elephant

wille (När han nattat dottern)

Fler som hoppar på?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyfter på begäran tråden och hoppas dessutom på att någon mer ska ansluta sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då spikar vi den 5:e!

Plats:

The Australian Pub på Sukhumvit soi 11, mitt emot President Palace hotel. 20:00 (Finns hyfsad mat där och Schooners av varierande sortiment samt att jag har för mig att underhållningen sköts av den inte helt obekante Lee Shamrock på tisdagar)

Agendan blir att dricka öl/sprit/vin och mingla, skvallar och snacka skit i sann MPR anda. Maten är ingen huvudsak här utan alkoholen, Vi vill ju undvika misstaget från sist att äta alldeles för dyr mat.

Kanske kan vi fortsätta till Cheap Charlies eller till The Bed beroende på hur plånboken mår. Eller så ligger ju Nana plaza inte så långt därifrån med traditionell stångdans och tjuridning?

Deltagare,

MaiChai

Atom

Stjp8729

elephant

wille (När han nattat dottern)

Fler som hoppar på?

Ändra till Sukumvit 7/1, Eden så kommer jag med!

Skulle vara kul att ses, får se om jag lyckas ducka från frugans shopping...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att Niro kommer.

Självklart ska Tommy dyka upp, det är väl inte så lång tid kvar innan en Bkk-forumträff blir en betydligt bökigare affär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det okej för en "Thailands Rookie" att ansluta sig till tträffen ?

Tror att jag kan hinna att göra det. ifall man är välkommen.

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det okej för en "Thailands Rookie" att ansluta sig till tträffen ?

Tror att jag kan hinna att göra det. ifall man är välkommen.

:drinks: TRookie

Självklart, alla är välkommna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart, alla är välkommna.

Preliminärt så anmäler jag mig.

Är det möjligt att nå dig per PM och sedan få telenr när jag kommit till Thailand ?

Jag lär nog skaffa ett thaitelefonkort när jag är där.

Efter vad jag förstått så är det billigare att ringa med en sådan.

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Visst är det både billage och smidigare med thailändskt telefonkort.

Angående träfen är jag på men undrar försynt vad vi skall göra på "fel" sida stan. Kommer nästan känna mig lite vilsen därborta, utanför Sukhumvits trygga famn. Vad blir det efter middagen? Soi 2? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...