Jump to content
IGNORERAD

Möte med polisen


buriram

Recommended Posts

Ja men han skrev ju i tråden att han å gumman bråkade, det är ganska vanligt efter långa förhållanden att man bråkar och behöver komma bort "härdsmältan" ett tag och rensa hårddisken. Så han gjorde ju det och fick polisen på sig som lät han komma undan denna gång, men nästa gång kanske inte?

Eftersom ingen är felfri så har nog all vi gjort våra små misstag i livet, som jag gjorde i 20 års åldern när jag körde hem min bil efter en blöt fest, kommer inte ihåg någonting från den färden. Men det var sista gången jag körde så full!

Att man kör bil med en (1) starköl innanför västen må va förlåtet

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 154
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • Mankan

    14

  • GammalDansken

    10

  • DaToolbox

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Själv körde jag bil förr i Thailand vid enstaka tillfällen efter att ha druckit lite precis som Thailändarna gör, men sedan ett tiotal år är det numera moppen som gäller, jag har insett att bilen kan skada andra.

Och på moppe eller motorcykel som det ju är så menar du att det är helt ok?? :diablo::sFduh::sFduh::kort:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får man verkligen inte hoppas.

Det måste finns en linje som inte får passeras, sf

T.ex. är det numera fastslagit att det inte är OK att använda ordet "pedofil" om någon här.

"Knarkare" däremot går bra ... så någon stans däremellan.

post-3917-0-28908500-1300613575_thumb.jp

Du har helt rätt i dina funderingar "surgubbe"

Svampens utmålande om peddo gav 24h utvisning medans mitt utmålande om knarkare endast renderade i en varning av admin/mods

Så jag tror precis som dig att utvisnings gränsen ligger någonstans däremellan...

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Du har helt rätt i dina funderingar "surgubbe"

Svampens utmålande om peddo gav 24h utvisning medans mitt utmålande om knarkare endast renderade i en varning av admin/mods

Så jag tror precis som dig att utvisnings gränsen ligger någonstans däremellan...

Såg att svampen blev avstängd.

Det framgick däremot inte att du fick en varning.

Vad bra - då vet ju alla nu, att sånt inte tolereras.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt den kasta första stenen den som är utan skuld.Jag fattar inte varför ni ska döma ut någon som har gjort fel och sen lite

skamset erkänner det här sen.Är ni verkligen så perfekta och helt utan skuld?Jag tvivlar och jag är det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt den kasta första stenen den som är utan skuld.Jag fattar inte varför ni ska döma ut någon som har gjort fel och sen lite

skamset erkänner det här sen.Är ni verkligen så perfekta och helt utan skuld?Jag tvivlar och jag är det inte.

En bra tråd tycker jag. Kanske åtminstone ngn får en tankeställare innan det händer ngt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Låt den kasta första stenen den som är utan skuld.Jag fattar inte varför ni ska döma ut någon som har gjort fel och sen lite

skamset erkänner det här sen.Är ni verkligen så perfekta och helt utan skuld?Jag tvivlar och jag är det inte.

Bra sagt.

Det är nog en och annan här som skrivit förut att det är OK så länge man inte åker dit

och att det är tur att man kan betala sig från straff.

Att det skulle vara bättre att åka MC med promille i kroppen är ju inte vidare genomtänkt argument.

Vad som händer med andra trafikanter om någon tvingas vaja för en vinglig MC är svårt att spå om.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sagt.

Det är nog en och annan här som skrivit förut att det är OK så länge man inte åker dit

och att det är tur att man kan betala sig från straff.

Att det skulle vara bättre att åka MC med promille i kroppen är ju inte vidare genomtänkt argument.

Vad som händer med andra trafikanter om någon tvingas vaja för en vinglig MC är svårt att spå om.

MC/Moppe har ju inga stödhjul heller som bilen har ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt den kasta första stenen den som är utan skuld.Jag fattar inte varför ni ska döma ut någon som har gjort fel och sen lite

skamset erkänner det här sen.Är ni verkligen så perfekta och helt utan skuld?Jag tvivlar och jag är det inte.

När det gäller rattonykterhet har jag inga problem med att kasta första stenen då min ståndpunkt i den frågan är väldigt klar, Det är något man inte utsätter sin omgivning för punkt slut.

Det finns inga förmildrande omständigheter i det läget då det är något man aktivt väljer.

Men tydligen så är det helt ok att köra på fyllan och anses av många endast som en mindre förseelse så fort planet har lyft.

Personligen tycker jag att det är förkastligt att sätta sig bakom ratten/styret med alkohol i kroppen, Spelar ingen roll att det bara var en öl/grogg!..

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du, Fridde. Vissa medlemmar skyddas. Så är det onekligen.

menar du dig själv då eftersom du slapp utvisningsbåset?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte kasta första stenen...

Men jag vill tacka Mod Joints för att han inte kapade hela tråden utan gallrade istället, tack.

Detta med alkokontroller är ju ganska nytt här i Thailand, t.o.m våran lilla by mitt ute i ingenstans drabbades av en vid nyår(strax utanför vår by)

Jag kan säga att hemma i Sverige så är det 100% taxi i samband med alcohol men tyvärr så kan jag inte hävda det samma när jag befinner mig i Thailand...

Det var en självklarhet för mig och mina polare att ta "moppen" till baren redan första gången man besökte Thailand 1999 och så har det förblivit, men så fort man kommer till Sverige så ändras man,varför?

Jag tror att Thaipolisens nya tag får en hel del västerlänningar att "öppna ögonen" och det är bra

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och på moppe eller motorcykel som det ju är så menar du att det är helt ok?? :diablo::sFduh::sFduh::kort:

Hej

De är så det fungerar på landet i byarna där trafiken är gles och trafikrytmen låg, på byarnas grusvägar fungerar det utmärkt att dricka några öl och köra efteråt, men i någon större stads centrum typ Bangkok, Korat, Udon eller liknande skulle jag aldrig komma på tanken att köra om jag har druckit något.

Jag tar som bekant seden dit jag kommer och det gäller även detta, och jag är medveten om att alla på forumet inte håller med om detta, men också att ganska många resonerar och handlar som mig.

Att en utlänning inte skulle kunna flytta sin moped efter att ha druckit en öl eller två på landet skulle nog vara uppseendeväckande för Thailändarna och skulle ge dom ännu en rolig historia att berätta om falanger som några konstiga och överkänsliga människor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bra och köra fuller!

Vid kontroll kan polisen hota med att blåser inte du så blåser jag och du åker dit lik förbannad ;)

Har hänt att man tagit en öl men inte två i Thailand och kört vidare på moppen.

Bror oduktig. :D

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska övertygad om att de flesta svenskar som dagligen åker moppe i Thailand och inte är nykterist ibland gör det med några öl innanför västen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt den kasta första stenen den som är utan skuld.Jag fattar inte varför ni ska döma ut någon som har gjort fel och sen lite

skamset erkänner det här sen.Är ni verkligen så perfekta och helt utan skuld?Jag tvivlar och jag är det inte.

Helt utan skuld finns det nog ingen som är men att köra bil, framförallt inne i en tätort, efter 5 stora öl och 2 whiskey är förhoppningsvis en betydligt större synd än vad genomsnittet av MPRs medlemmar gjort sig skyldiga till. En del liknande saker kanske gjorts i ungdomen av en del medlemmar men vad jag förstått är buriram pensionär så ungdomlig dumhet borde ju bytts ut mot ålders visdom hade man hoppats.

Jag tror dock inte reaktionerna blivit så starka om buriram haft förnuft och empati att vissa åtminstonde lite ånger över det han gjort istället för att komma med hot och otrevligheter (borttaget nu) mot de som påpekade det felaktiga och direkt livsfarliga i det han gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom promillegränsen för sjöfylleri var uppe litegrann så måste jag säga att det är ren idi*ti.I sverige alltså.

Det är att säga fuck you till alla som tycker om att sitta och fiska och ta en öl eller som skärgårdsboende kunna ta

båten in och äta mat och kunna dricka vin eller några öl och därefter knalla hem i lugn och ro.idi*ti därför att dom

som är farliga kommer man inte åt med några som helst regler.Dom skiter i befintliga regler men det vet vi ju redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, vill även påpeka att fortkörning utsätter omgivningen för onödig risk!

Fast har man riktigt brått är det ju ok.

Väglusen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

De är så det fungerar på landet i byarna där trafiken är gles och trafikrytmen låg, på byarnas grusvägar fungerar det utmärkt att dricka några öl och köra efteråt, men i någon större stads centrum typ Bangkok, Korat, Udon eller liknande skulle jag aldrig komma på tanken att köra om jag har druckit något.

Jag tar som bekant seden dit jag kommer och det gäller även detta, och jag är medveten om att alla på forumet inte håller med om detta, men också att ganska många resonerar och handlar som mig.

Att en utlänning inte skulle kunna flytta sin moped efter att ha druckit en öl eller två på landet skulle nog vara uppseendeväckande för Thailändarna och skulle ge dom ännu en rolig historia att berätta om falanger som några konstiga och överkänsliga människor.

Mvh Isan Lover

Och den dagen du har förorsakat en hel familjs död för att du körde onykter så kommer du att stå där och säga "Jag tog seden dit jag kommer" och ville inte att ni skulle tycka att jag var konstig eller överkänslig!?!? :angry2::angry2::angry2:

Hur skulle du reagera/tycka om det var din familj som blev ihjälkörd av någon som framförde ett fordon onykter??

Skulle du ta lika lätt på det då?? Tror inte det!.

Just my 2 satangs

Att framföra ett fordon onykter är lika illa oavsett var i världen det sker, och det finns inga ursäkter!...

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om bonden ute på landet gillar att jaga med stärkande dryck innanför västen och vill åka till stan och ta lite till maten skall det vara ok att köra hem till gården onykter också ??

Skillnaden är att bonden kör på grus/asfalt och skärgårdsbon på vatten.

varför skall det vara olika krav ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

RIKTIGA DRÖM GOSSAR :whistle: ...IIIIIIINGEN (NÄSTAN) SOM KÖR FORDON I Thailand !!!! EFTER NÅGRA ÖL..SCHOOOOOOORE :rotfl::rotfl: ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom promillegränsen för sjöfylleri var uppe litegrann så måste jag säga att det är ren idi*ti.I sverige alltså.

Det är att säga fuck you till alla som tycker om att sitta och fiska och ta en öl eller som skärgårdsboende kunna ta

båten in och äta mat och kunna dricka vin eller några öl och därefter knalla hem i lugn och ro.idi*ti därför att dom

som är farliga kommer man inte åt med några som helst regler.Dom skiter i befintliga regler men det vet vi ju redan.

Och att ta bilen till krogen, äta och ta en vinare och sen köra hem ska vara OK så länge man bara kör på ettans eller möjligen tvåans växel ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, vill även påpeka att fortkörning utsätter omgivningen för onödig risk!

Fast har man riktigt brått är det ju ok.

Väglusen Arne

Helt rätt att fortkörning uttsätter omgivningen för onödig risk, Och med alkohol i kroppen så ökar den flerfaldigt.

Detta är ju något som förekommer allt för ofta i b.la Thailand..

Anledningen till min starka reaktion på frågan om rattonykterhet är väldigt enkel, resten kan ni nog räkna ut själva!...

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt utan skuld finns det nog ingen som är men att köra bil, framförallt inne i en tätort, efter 5 stora öl och 2 whiskey är förhoppningsvis en betydligt större synd än vad genomsnittet av MPRs medlemmar gjort sig skyldiga till. En del liknande saker kanske gjorts i ungdomen av en del medlemmar men vad jag förstått är buriram pensionär så ungdomlig dumhet borde ju bytts ut mot ålders visdom hade man hoppats.

Jag tror dock inte reaktionerna blivit så starka om buriram haft förnuft och empati att vissa åtminstonde lite ånger över det han gjort istället för att komma med hot och otrevligheter (borttaget nu) mot de som påpekade det felaktiga och direkt livsfarliga i det han gjort.

pluskarma på det(när jag väl får ge det igen)

Jag håller med dig till 100% , samtidigt som jag sällar mig till den mindre skaran här på MPR som gjort större fel här i livet än kört runt i tätort med 5öl + 2 whiskey innanför västen, FÖRLÅT! :av-109998:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

RIKTIGA DRÖM GOSSAR :whistle: ...IIIIIIINGEN (NÄSTAN) SOM KÖR FORDON I Thailand !!!! EFTER NÅGRA ÖL..SCHOOOOOOORE :rotfl::rotfl: ...

Jag kan tänka mig att det är svårt för en sådan som dig att överhuvudtaget tänka att det faktiskt kan finnas de som bryr sig både om sitt eget och andras liv, det låter förmodligen inte alls kul eller coolt i dina öron. Själv har jag många gånger kört efter en öl, både i Bkk och i Sverige, och i byn har jag även kört efter två öl för många år sedan. När jag vill dricka i Bkk har jag dock råd att ta taxi och i byn har jag råd att betala någon att hämta mig. Jag tror inte det gör mig till någon drömgosse, det kan nog inget göra, men det kanske iaf kan höja mig från sådana som du.

Link to comment
Dela på andra sajter

pluskarma på det(när jag väl får ge det igen)

Jag håller med dig till 100% , samtidigt som jag sällar mig till den mindre skaran här på MPR som gjort större fel här i livet än kört runt i tätort med 5öl + 2 whiskey innanför västen, FÖRLÅT! :av-109998:

Jag har gjort saker där straffsatsen nog är väl så hög som rattfylla men inget som utsatt andra än mig själv för fysisk fara och det är väl just att utsätta oskyldiga människor för fara som gör folk upprörda. Om buriram på fyllan fått för sig att testa yaa baa och sina flygfärdigheter så hade det ju varit både strängt illegalt och livsfarligt men jag har svårt att tro att någon skulle gett honom en minuskarma för det .

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...