Jump to content
IGNORERAD

Möte med polisen


buriram

Recommended Posts

I natt hamnade jag i en Blåskontroll, Gumman & jag blev lite osams, eller mycket? Anders tog bilen till stan.

Innan hade vi ätit/druckit, i alla fall jag. Fem Öl modell större, två skvättar Wisky (Hong Thong).

Tänkte ta in på Thai Hotell vid Klockrondellen, Järnvägsstation, FULLSATT. Tänker ta vänster i korsningen, Nej. Polisen stoppar allt som rör sig, även mig, kör ned rutan upp med körkortet, det räckte inte, Ut ur bilen, trevlig som man är, och blåser, efter 10 kanske 5 sekunder RÖTT.

1,21 promille, Anders oförstående ;-) Bilen parkad, gick till bötesbordet, enklare hantering????

Ny provtagning, nya grejer, Blåser ut av helvete i maskinen, 1,23 JAAAAA. Ska det va, så ska det.

Lite problem blev det, min Thai är väl bättre än deras engelska, Men det säger inget..

Ringer Nang "Mitt Hjärta" De pratade i tre - fyra minuter, fick tillbaka luren, med frågan: Hur mycket har du med dig? Cirkus sju, blev svaret, Polisen tog luren och pratade med hjärtat.

Luren tillbaka till mig, tre OK blev svaret. Men Du får inte röra bilen, min brorsa kommer och hämtar upp dig och bilen. Oki Doki.

Vi går till bilen, jag sätter mig vid ratten, han smyger in till vänster, han får deras tretusen, och säger NU kan du köra..

Åkte hem till gumman, Fick mig en tankeställare, så gammal jag är.

PS: Så länge ett " flexibelt " samhälle gynnar en, så är det bra ? ELLER ?

PS2: Skillnaden, den stora, är du kändis, politiker eller har hög status i samhället Sverige, så är du i samma nivå, Mitt i Verkligheten från Buriram / anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 154
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • Mankan

    14

  • GammalDansken

    10

  • DaToolbox

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att köra på fyllan,an aldrig ursäktas.Har själv gjort det. 1,12 körkort borta 10 månader plus en J.. massa böter.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om att blåsa för fylla, så har polisen i Pattaya fått 400 st alkometrar från Tyskland, enligt uppgift från en trevlig Tysk man jag träffade i går.

Ok ny polischef har dom redan, som vet var skåpet skall stå.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

NYPAN: Inget försvar, Men jag har vuxit ifrån Pattaya ;-) PS. Tror jag, :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kom lindrigt undan.

Ta detta som en tankeställare och ställ bilen/moppen nästa gång du har konsumerat stora mängder alko och be någon köra dig istället.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

IDOIOTI kan man kalla det. Finns ingen ursäkt i världen att köra med alkohol intaget, du skulle blivit av med körkortet o sitta i buren o skaka galler ett tag och fått ett stort bötesbellop så det hade känts i plånboken,på dej låter det som om du inte har taget det på allvar? och så tar du bilen o kör hem efter du har betalat böter??? hur dum får man bli, tänk om du hade kört ihjäl en människa? nä dom skulle konviskerat bilen för alla som har så högt prommille att det är över den tillåtna gränsen :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja var glad att det bara kostade pengar. Tänk att skada någon om man kört rattfull.går knappt att föreställa sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga kommentarer över din idi*ti...och så undrar man varför det är så många dödsfall i trafiken i Thailand??

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vet inte riktigt vad du egentligen vill med tråden. Starkt av dig kan tyckas att du vågar berätta om din "fadäs". Sällan (läs aldrig) jag kritiserar här, men nu har jag svårt att behärska mig.

Jag skulle väl egentligen ställa mig i ledet här bland forumister som vill tala om för dig att du begått norra Europas största misstag, men jag hoppas att du själv inser konsekvenserna av att köra bil i onyktert tillstånd.

Om jag själv hade gjort något liknande, Gud förbjude, skulle jag troligen skämmas för resten av mitt liv och framför allt, jag skulle inte yppa ett ord om det.

Åkte hem till gumman, Fick mig en tankeställare, så gammal jag är.

Hoppas du menar att du känner dig gammal därför att du tar fel beslut och inte att du känner dig gammal för att du under yngre år kunde göra samma sak och komma undan med det.

PS: Så länge ett " flexibelt " samhälle gynnar en, så är det bra ? ELLER ?

Ponera att du kommer hem och får berättat att din dotter är våldtagen. Du får även berättat för dig att polisen gripit gärningsmannen. Tänk alla tankar som då far genom ditt huvud.

Därefter får du berättat för dig att polisen lät vederbörande gå för 3000 Bath. Gärningsmannen nöjd, polisen nöjd. Du nöjd?

PS2: Skillnaden, den stora, är du kändis, politiker eller har hög status i samhället Sverige, så är du i samma nivå, Mitt i Verkligheten från Buriram / anders

Om du menar att polisen i Sverige ser mellan fingrarna om en kändis begår brott, så har vi helt olika uppfattningar om Svensk polis.

Finns inte många andra verksamheter i Sverige som är så granskad. Varför skulle en konstapel riskera både sitt jobb och ev fängelsestraff bara för att han har ett känt ansikte framför sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vilken tur att du åkte fast första gången du körde påverkad.

Eller hör det till vanligheterna?

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Som sagt var glad att du bara fick tre tusen i böter och låt bilen stå nästa gång.

I vårt närområde finns ingen utrustning för alkotest, men tydligen finns det någon apparat i Ban Dung, för alltid när vi åker dit så pratar byborna om att det är farligt att köra bil där, och man vill helst inte köra där och måste man så dricks det inget före avfärd.

Men det gäller bara på färder åt det hållet, alla andra platser är sig lika hos oss.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan I L Detta är undantaget, Shit Happens, Sorry ps Är du i Thailand nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hejsan I L Detta är undantaget, Shit Happens, Sorry ps Är du i Thailand nu?

Hej

Nej vi har återvänt till Sverige och jobbar igen.

Som du säger "shit happens" och det gör det ju tyvär ibland, men tar man lärdom av det kan det bli något positivt.

Jag tycker att en promille gräns på 0.5 som Sverige hade tidigare eller 0.8 som många länder i Europa hade eller fortfarande har fungerar också, speciellt på dom mindre vägarna på landsbygden.

Och dom 0.2 promille på sjön som Sverige har infört är ju tragiska för ortsbefolkningen längs kusterna som nästan aldrig är inblandade i badgästernas tok körningar under några få sommarveckor, dom lyckas ju köra över andra båtar och hamna långt upp på land.

Själv körde jag bil förr i Thailand vid enstaka tillfällen efter att ha druckit lite precis som Thailändarna gör, men sedan ett tiotal år är det numera moppen som gäller, jag har insett att bilen kan skada andra.

Den senaste gången jag körde bil påverkad var nog minst tio år sedan när Polisen mer eller mindre tvingade mig, eftersom bilens ägare var riktigt full, och dom halvfulla Poliserna enades om att jag skulle transportera hem både bilen och ägaren, så dom slängde upp mannen på flaket och vinkade av oss, och allt gick ju bra.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Jaha, då försvann ett gäng av Burirams och mina inlägg.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

satt osså och undrade var inläggen tog vägen..

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ja du, Fridde. Vissa medlemmar skyddas. Så är det onekligen.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

skrämmande

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du, Fridde. Vissa medlemmar skyddas. Så är det onekligen.

Buriram är avstängd. Hans "värsta" inlägg borttagna och när så sker följer även andras inlägg som citerat hans text med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får vara glad att det bara grävde ett hål i plånboken

Någon familj kunde fått stå och gräva en grav för sitt lilla barn du kunde kört ihjäl istället ! :diablo:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hursomhelst så är det väll ganska starkt att sticka ut hakan och att berätta att man torskar för en rattfylla, jag skulle inte göra det.

Det är ju ett brott som associeras med skam och dåligt omdöme, och som inte på något sätt kan försvaras.

Tur för TS att det slutade så pass smidigt iaf.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hursomhelst så är det väll ganska starkt att sticka ut hakan och att berätta att man torskar för en rattfylla, jag skulle inte göra det.

Det är ju ett brott som associeras med skam och dåligt omdöme, och som inte på något sätt kan försvaras.

Tur för TS att det slutade så pass smidigt iaf.

Han kanske bara visade dåligt omdöme (även där) att han skrev om det och insåg inte ens hur klantig han var när han gjorde det ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja du, Fridde. Vissa medlemmar skyddas. Så är det onekligen.

Det får man verkligen inte hoppas.

Det måste finns en linje som inte får passeras, sf

T.ex. är det numera fastslagit att det inte är OK att använda ordet "pedofil" om någon här.

"Knarkare" däremot går bra ... så någon stans däremellan.

post-3917-0-28908500-1300613575_thumb.jp

post-3917-0-28908500-1300613575_thumb.jp

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...