Jump to content
IGNORERAD

Thermae Coffee Shop på 80-90 talet


Zeke

Recommended Posts

Sawatdee gott folk :wai:

Jobbar nu på en historia jag skrev för länge sedan om Thermae Coffee Shop som revs i mitten på 90-talen.

Så för ER som var där då har säkert mycket roliga stories från den tiden..

Så vi hörs igen

"Zeke" din ylande nattvarg i BKK

"Zeke" Bangkoks ylande nattvarg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    11

  • Rony

    3

  • stjp8729

    3

  • Zeke

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Sawatdee gott folk :wai:

Jobbar nu på en historia jag skrev för länge sedan om Thermae Coffee Shop som revs i mitten på 90-talen.

Så för ER som var där då har säkert mycket roliga stories från den tiden..

Så vi hörs igen

"Zeke" din ylande nattvarg i BKK

Mmmm.. Många trevliga minnen därifrån, var vip gäst där ett tag. Inte för att jag ville men spenderade mycket pengar där..  :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:

Thermae Coffee Shop, Bangkok

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Some people compare Thermae Coffee Shop with the Star Wars bar, where Luke went to look for a space vessel driver, finding Hans Solo. This impression is for sure given mainly from the heterogeneous crowd of people used to be found at Thermae: old and young, male, female, transgenders, every kind. ?

Verkar ha varit ett skysst place där man kunnat trivats. :great:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Härligt :great: det var tider det även fast jag bara var inne där en kort stund

på slutet av 80 talet

Hälsar Gurkan 21 ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Molle, tack för den du..  :grrrrrr: Snacka om flashbacks... Och hur skall jag kunna sov i natt?  ;)

Hahah 5555 Hahaha :D

Aj då!!

Det var ju ej meningen och störa din nattsömn men du har nog inga mardrömmar får jag hoppas!!

Zeke

"Zeke" Bangkoks ylande nattvarg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jobbar nu på en historia jag skrev för länge sedan om Thermae Coffee Shop som revs i mitten på 90-talen.

Så för ER som var där då har säkert mycket roliga stories från den tiden..

Vad hände med historien Zeke ?

2254407998_c0760b514c.jpg

dandy

Link to comment
Dela på andra sajter

<span style='font-size: px;'>Sawatdee gott folk :wai:

Jobbar nu på en historia jag skrev för länge sedan om Thermae Coffee Shop som revs i mitten på 90-talen.

Så för ER som var där då har säkert mycket roliga stories från den tiden..

Så vi hörs igen

"Zeke" din ylande nattvarg i BKK</span>

Inga namn nämnda men "last before flight Thai" only 1 drink.

Du känner säkert igen Zeke han hade med sig en ring åt "Jerka" när taxichaffisen blåsten på

bagage osv!!! :crazy:

Last time T C last drink before plane u know hahahaha :dance1:

MVH SWAMPEN :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den Tuben Molle.

Det gav en riktig "Flash back"; Gå in genom gränden, ta höger och komma in genom toaletten. Spännande och exotiskt.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
Scandinaviancorner

Mycket angenämt ställe med luder.katoyr, hemmafruar gifta kärringar ,och en och annan bög. Där kunde man vraka och välja och så var det öppet till 5-6 på morgon

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Some people compare Thermae Coffee Shop with the Star Wars bar, where Luke went to look for a space vessel driver, finding Hans Solo. This impression is for sure given mainly from the heterogeneous crowd of people used to be found at Thermae: old and young, male, female, transgenders, every kind. ?

Verkar ha varit ett skysst place där man kunnat trivats. :great:

Liknelsen med Star Wars bar var på pricken. Många ugglor av värsta sorten, absolut sista chansen, var man så morsk att man tog med sig någon därifrån, var man nog lite självmordsbenägen. :crazy: Ändå var det lite roligt att slinka in där ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det var många fulingar där , dom kom ju från dom andra ställena so Grace hotel och olika barer när dom stängde och till Thermme

men det fanns en del fina kåta hemma fruar som ragga där också

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Efter mina egna besök på stället under åren 1985 - 1992 så valde jag att beskriva fenomenet Thermae Restaurang & Coffee Shop så här på min blogg:

post-5068-0-98825200-1288636822_thumb.jp

Nattetid var detta källarställe nere vid Sukumvit Road så knôkfullt av gäster och villiga brudar

att man knappt kunde ta sig fram till ett bord. För att hitta någonstans att slå sig ner,

så blev man oftast eskorterad av en manlig kypare med tänd ficklampa. Han fick då gå före och

tränga sig fram så att det uppstod en fåra i det brokiga och stimmiga folkhavet.

Det var med andra ord oftast packat med folk, och stämningen var hög och intensiv utan något svenskt folkparksgruff.

För att nattetid komma in på stället fick man först gå in via bakdörren som låg en bit in i en gränd.

Sedan fick man passera genom toaletterna och vidare ner för några branta stentrappor.

Det gällde att man höll balansen ner för trappan så att man helskinnad tog sig förbi ingången

till det stimmiga köket utan att ramla in bland kockarnas kastruller.

Där nere i den stora källarlokalen låg den skumma och rökiga restaurangen.

Det tog alltid en liten stund att vänja ögonen vid mörkret,

och det man sedan såg där nere runt bardisken, jukeboxen och restaurangborden och

de väggfasta båsen kan bara beskrivas som kättjan och fylleriets nattliga köttgryta.

Det var en puttrande hormongryta som varje natt efter 2-tiden formligen kokade över

av kåta glada nattsuddare samt allsköns horor av alla möjliga och omöjliga slag.

Vid sidan av det vackra välformade professionella gardet från nattens stängda A-go-go-barer mm,

så fanns det även en del gymnasieflickor som var på vift från familj och allmän redlighet.

Man kunde också stöta ihop med en hel del extraknäckande singelmorsor och gamla

övermogna glädjeflickor från Vietnamnkrigets glansdagar.

Sist men inte minst fanns det ett ständigt återkommande gäng av döva och stumma tjejer

som gärna ville få lite ladydrinks av gästerna eller om möjligt erhålla lite nattlig dricks

för ett vågrätt hotellrumsbesök hos en kommunikationsblasé farang.

SN

post-5068-0-98825200-1288636822_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Det var många fulingar där , dom kom ju från dom andra ställena so Grace hotel och olika barer när dom stängde och till Thermme

men det fanns en del fina kåta hemma fruar som ragga där också

Ja du jag nog forstod jag att en fittsnok som du stog på pass med singa i handen, redo för att ge dom en lång hård ritt i säng halmen på crown hotel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har 2 bilder från Thermae 1988, en från nattingången och sen lite inredning "båsen" :drinks:

thermae1.jpg

thermae2.jpg

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja du jag nog forstod jag att en fittsnok som du stog på pass med singa i handen, redo för att ge dom en lång hård ritt i säng halmen på crown hotel

Eller på soi 8 Mermaid

Link to comment
Dela på andra sajter

ja RIP gamla Thermae, ´Siam-Nilsson,där har vi dragit några mekhong å annan "god sprit me Masken å grabbarna

-88 seglade man in där lätt chockskadad av entre via mugg o kök första ggn.

att säga att man vip nog en underdrift, va nog inte så många av gästerna som drog ut o partajade med personalen efter att stället stängde vi 7 tiden på morgonen 5555

alltid när man kom in så fixade antingen kyparna eller den gamla spådamen, som va en kvarleva från vietnamnkriget lämplig sittplats. då alla visste vart vi ville sitta

kyparna med "pomm poi aka Pi Pöi spetsen, törstig som få och egentligen polissergant,

den alltid korrekte o supersnälla Somchai

Pi Nuat som det tog lite längre tid att ""tina upp

Pi Uan, liten o satt men såg honom skyffla ut faranger som va dubbla hans storlek, Bert som snacka khmer..

den gamla jukeboxen som kostade 2 bathingar, fylld me gamla godingar

dom "dövstumma/khon bay tjejerna som gärna masserade rygggen på både Sas crew å annat pack hehe

man såg ganska ofta Sas piloter o värdinnor där

den äldsta av de dövstumma,en mix av afroamerican ? träffade jag nån gång på 2000 talet vid Jaowarat- klockmarknaden, hsde inte träffat henne på minst 10 år men hon kom direkt fram o fråga vad jag behövde

brukade ofta "sponsa "khon bay med taxi eller matpengar

va sugen på bananpannkaka vid tillfälle, nu hade inte köket några bananer så jag gick upp på gatan o tjackade några stycken, köket behövde bara ett par st så resten delades ut bland tjejerna, dom flesta va väluppfostrade o tog en, men det va en kanonpingla som jobbade på Tilac o hade näsan i vädret som tog 3..

tyckte att hon va lite "na luat- girig, så jag skickade upp ena kyparn, Bert att köpa en hel bananstock samt placera den vid henne på bordet, den minen hon fick var obetalbar... ;) hon kom å bad om ursäkt hehe

vid ett par tillfällen så tjackade jag hela Familymarts förråd av klubbor och delade ut bland personal och damer, obetalbara miner på farangerna som kom ner i en lokal där samtliga satt med en klubba i käften ;)

våran favokypare Pi Pöi aka Pomm Poi hade alltid med sig ett extra glas till vårt bord, självklart till sig själv ;)

även om vi inte drack nån kväll så tjackade vi in en mekhong "bään till Pöi

Pöi kunde bra svenska, typ: fy, gå,o lägg dig i korgen, "gå och städa toaletten hehe

skylle nog fan kunna skriva en bok men: what happens in Thermae stays in.. ;)

'

nuförtiden så är personalen ledsen och grå... pissiga öppettider o nytt klientel bestående av asiater RIP som sages

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...