Jump to content
IGNORERAD

Billiga flygresor TILL Bangkok


Singha711

Recommended Posts

Kunde inte hitta min gamla tråd där jag tidigare publicerade div resultat från "nätskrapningar" för billiga flyg till Thailand.

P3 kanske har rensat lite och den hade fallit för ålderstrecket.

Hur som helst, jag planerar att åka till Thailand nu på försommaren och har därför tagit fram en lista på de billigaste 2-månaders biljetter (55-61 dagar) för utresa mellan 22.maj och 30.juni.

Här kommer priserna från Göteborg:

Källa och evtl. bokning: Alla Flygbiljetter

OBS. Kolumnerna går att sortera (tex pris, reslängd etc) genom att klicka i resp. kolumnhuvud.

M.v.h.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt otroligt..

Såg att du saknar ett + till hundra så jag bjuder på ett,,, MVH GBG :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Fascinerande lista...hatten av

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk lista!!

Skulle jag välja själv, så skulle det nog bli Finnair för runt 7000 spänn. 12-13 timmar lockar mera än lite billigare och 20-40 timmars resa.

Tråkigt att Thai inte kvalificerar sig på din lista..:(

Har du gjort den med något slags programm, eller har du plitat ner alla uppgifter rad för rad??

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt kollade att flyga från GOT, samma pris som jag fick till ARN men jag skulle klara det utan 12 timmar övernattning. Kanske värt att åka via GBG istället för STO iof så har jag 35 mil till Landvetter och 12 till Arlanda. Men kanske SJ har bra priser de också!

Det var lite dyrare till GOT och det stora problemet var att komma hem... 8 timmar väntan där istället! :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Har du gjort den med något slags programm, eller har du plitat ner alla uppgifter rad för rad??

...

Jag använder iMacros från www.iopus.com för att låta datorn köra "vanliga" och upprepade frågor mot en resejämförelsesajt, tex www.allaflygbiljetter.se.

Datorn kör alltså exakt samma frågor som man skulle göra manuellt, bara med skillnaden att datorn är mycket uthålligare och kan variera parametrarna (utresa,hemresa,antal dagar etc) automatiskt.

Detta sker utifrån Excel som m.h.a. VBSript och speciellt för varje sajt anpassade makron. De intressanta delar av varje resultatsida (detaljer kring den billigaste resan) transporteras tillbaks till Excelarket som fungerar som mellanlagring.

Med lite handpåläggning omvandlas Excelarket sedan till ett HTML-skript med de önskade egenskaper (sortering etc). Detta går på någon minut.

Hela processen sätts igång genom att jag fyller i ett antal parametrar i Excelarket (flygplats från och till, tidigaste utresedatum, senaste utresedatum, min/max antal dagar etc). Därefter kör programmet automatiskt alla tänkbara kombinationer inom de angivna specifikationerna och man kan se sidorna bläddra förbi bildskärmen, precis som om man hade frågat själv.

Beroende på omfattning och sajternas svarstider kan det ta ibland flera timmar att få en lista klar. Men det är ju dessbättre datorn som får jobba och inte jag, hehe.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket snyggt jobbat!

Tack för den :av-109998:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här kommer motsvarande lista även för utresa från Stockholm:

Mvh

//Singha711

P.S. Skall försöka lägga upp även 1-månders (25-31 dagar) resor från Göteborg och Stockholm imorron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg lista Singha711!

Ett litet förtydligande, varken Surin P3 eller någon annan moderator raderar trådar för att de är för gamla. Det finns nog fortfarande gott om plats på servern.

Men visst kan det vara svårt att hitta en gammal tråd.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag tror att de flesta är mera intresserade av 1-månaders resor till Thailand kommer nu listor på de billigaste biljetterna med reslängd 25-31 dagar, både från Stochkolm och Göteborg.

Priserna från Stockholm är otroligt billiga och en del ligger tom under 4000 kr.

Även Thai Airways bjuder på några riktigt billiga avgångar under försommaren och kommer man ihåg att det är lågsäsong i Thailand då, kan man säkert få en riktig billig Thailandssemester.

Källa och evtl. bokning: Alla Flygbiljetter

OBS. Kolumnerna går att sortera (tex pris, reslängd etc) genom att klicka i resp. kolumnhuvud.

M.v.h.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Vilket jobb du har lagt ner på listorna. Fantastiskt jobbat!

Plus-karma för det!

/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyttiga listor. Men vart är CPH? Hur lång tid tar det att skapa en lista och hur självgående är makrot?

Jag söker nästa bara enkelbiljetter nu för tiden, det är enklare men man missar vissa bolag, jag tror och hoppas att utvecklingen går mot enkelbiljetter. Fick min resa jag köpte idag för under 5000kr/person inga långa transfertider heller. Men jag kommer till CPH och åker från ARN.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...