Jump to content
IGNORERAD

Gary Glitter persona non grata i Thailand


broder tuk tuk

Recommended Posts

Han fick tydligen inte komma in i Hong Kong heller, på väg tillbaka till LOS igen. Han kommer att bli som en tragisk variant på Tom Hanks i The Terminal. Det sägs att han funderar på att åka till Singapore eller Sri Lanka. Tror förstås att de länderna kommer att neka honom också?

Undrar vad de gör på Arlanda om han kliver av TG 960 imorgon bitti?

Han har en gällande brittiskt pass och ska kunna resa fritt inom EU?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Myndigheterna vill ju bara skydda sina små barn från allt Glitter.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Myndigheterna vill ju bara skydda sina små barn från allt Glitter.

BTT

Lustigt "Glitter" brukar ju gå hem i Thailand annars!? rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tydligen så har den gode Glitter nu bara alternativen att antingen borda ett

internationellt plan eller bli inspärrad i ett detention center och tillbakaskickad till

Vietnam igen.

Karln vägrar tydligen att borda ett plan till England, vilket man i och för sig kan

förstå.

Nu har tydligen thailändska polisen fått uppfattningen att Glitter fejkar sina

sjukdomar, revbensinflammation och tinnitus.

Enligt uppgift bor han fortfarande på ett 100 punds hotel i VIP området på

flygplatsen.

Vilken såpopera.

Jag misstänker att Glitter kommer att tvingas tillbaka till Vietnam igen.

Ska bli spännande att följa fortsättningen av dramat.

En ganska bisarr händelse är att Glitter vägrades först Business class av thaiairways

från Ho chi Minh city till Bangkok,

men likafullt lyckades han snika sig in där.

Han var tom upptagen med att skriva autografer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Gary Glitter boards London flight

Paedophile and disgraced ex-pop star Gary Glitter has left Bangkok and is on a flight bound for London.

Glitter, who was jailed in Vietnam for child abuse, was denied entry to Hong Kong and twice to Thailand this week, after he refused to return to London.

He spent three years in jail for sexually abusing two Vietnamese girls.

Glitter, 64, whose real name is Paul Gadd, sold millions of records as a glam rock star in the 1970s, with hits including I'm The Leader Of The Gang.

He also has a conviction in the UK, having been jailed for four months in 1999 for possessing images of child abuse.

He is expected to arrive shortly after 0700 BST on Friday.

Earlier in the week Home Secretary Jacqui Smith said it was her view that Glitter should be given a Foreign Travel Order, banning him from overseas travel.

Glitter has reportedly been attempting to avoid returning to the UK since he was deported from Vietnam on Tuesday. The Thai authorities said they told him no other country would take him.

When the flight from Ho Chi Minh City stopped in Bangkok he refused to take the connecting flight to the UK. He made a plea for medical treatment after saying he was suffering a heart attack.

– BBC News 2008-08-21, last updated at 19:32 GMT

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser väl ut som det ska göra, dom skyr honom som pesten. Hoppas han får vad han förtjänar, det svinet!

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Han kommer få det hett om öronen. Är nog inte så kul att vara kändis längre.

Byta namn lär ju knappast räcka i hans fall.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hoppas han får vad han förtjänar, det svinet!

Har han inte fått det då ?? unsure.gif

Menar dom har väl inte släppt ut honom ur Vietnamesiskt fängelse efter ½ tid liksom??

Vad jag förstår så har han väl avtjänat dom straff han är dömd för ... inte för jag klappar honom i ryggen men tanken är väl att man ska gå vidare när man gjort "bot & bättring" oavsett handling!?  :mdr:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har han inte fått det då ?? unsure.gif

Menar dom har väl inte släppt ut honom ur Vietnamesiskt fängelse efter ½ tid liksom??

Vad jag förstår så har han väl avtjänat dom straff han är dömd för ... inte för jag klappar honom i ryggen men tanken är väl att man ska gå vidare när man gjort "bot & bättring" oavsett handling!?  :mdr:    

Han fick straffet förkortat p.g.a.  gott uppförande. Hur mycket Griswalter har betalt/mutat för sin tillvaro i Vietnam kan man ju bara spekulera i.. Själv tycker jag att 3 års fängelse för det grymma brott är tok på för lite. Sen ska vi inte glömma att han blev utkastad från Kambodja, det gavs dock ingen officiell förklaring varför han blev det.

Så visst har han avtjänat sitt straff. Men enligt mig har han långt ifrån fått ett riktigt straff för det/dom brott Griswalter har begått.

Link to comment
Dela på andra sajter

För vissa brott i mina ögon kan man aldrig gör bot o bättring.

Är i regel emot dödsstraff,men vissa brott får en att undra.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Karon!

Pedofili liksom homosexualitet är väl en medfödd grej som personen inte kan hjälpa.

En drift eller defekt i känslolivet.

Jag tycker såna människor borde få vård istället för dödsstraff.

Exempelvis om du hade en sjuklig drift till lakrits och för att må bra var du tvungen

att ha ditt lakrits emellanåt.

Skulle du då vilja att regeringen tog livet av dig bara pg ditt sjukliga behov av

lakrits.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exakt..

Har någon rätt att ta en annans människas liv??

Rock on!

Ja ... men bara om dom har "lakrits sjukan" som ovan här! ;)

Quote

Så visst har han avtjänat sitt straff. Men enligt mig har han långt ifrån fått ett riktigt straff för det/dom brott Griswalter har begått.

Som jag skrev tidigare jag dunkar inte alls killen i ryggen & tycker han gjort nåt bra men om vi nu ska ha ett "rättsamhälle" (både här & där) så får ju "alla" rätta sig efter det åxå annars blir det ju vilda western av det hela & då skulle jag tro dom flesta av oss stod oss rätt slätt om man säger!  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Karon!

Pedofili liksom homosexualitet är väl en medfödd grej som personen inte kan hjälpa.

En drift eller defekt i känslolivet.

Jag tycker såna människor borde få vård istället för dödsstraff.

Exempelvis om du hade en sjuklig drift till lakrits och för att må bra var du tvungen

att ha ditt lakrits emellanåt.

Skulle du då vilja att regeringen tog livet av dig bara pg ditt sjukliga behov av

lakrits.

BTT

Lakrits är väl rätt oskyldigt,rätt lam jämförelse.

Sangwal har rätt,vem har rätten att ta nån annas liv?

Har inte sagt att det är rätt,är emot,,,,,men vissa brott får en tänka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta som tänder på barn förgriper sig förhoppningvis inte på barn även om de känner suget, de har det bara i tanken och låter lustarna stanna där. Vet man med sig att man har en sjukdom som kan innebära att man utsätter andra för lidande (barn t ex) så får man väl söka behandling om man känner att man är på väg att låta tankarna övergå till handling, de får fixa medicin t ex som gör att de tappar sexlusten. Och de fåtal (?) pedofiler som ger vika för sitt sjuka begär får vara beredda att ta konsekvenserna, såväl rent straffmässigt som omgivningens hat och följderna av detta.

Det finns ångerfulla pedofiler som verkligen inser att de förstört en ung människas liv och ser till så att de aldrig någonsin igen kan upprepa samma sak, t ex genom medicinsk behandling, terapi osv. De människorna kan jag förlåta, men Glitter har redan haft många chanser och jag tror uppriktigt sagt inte att han vill sluta våldföra sig på barn. Han borde ha fått sitta i minst 10 år till att börja med, 3 år är ett skämt. :kort:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På den tiden det begav sig såg min Tgf ut som 13 fast hon vart 27   

Inget att skämmas för , brukar säga Älskling ser ut som en outväcklad 15 åring , hon är 28:a .. and im prowd of it! LOL.gif

DSCF0279_2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det later nastan som BTT ursaktar pedofili. Det ar klart att det ar olyckligt att vissa har dragningen att valdfora sig pa barn men det kan ju aldrig finnas ett forsvar for de som forverkligar sina fantasier. Det ar klart att dessa brottslingar ska fa vard men i Glitters fall ar det upprepade forseelser sa jag tycker det ar mycket tveksamt om han ska slappas ut igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju bara spekulera i hur många barn som råkat ut för denne Gary Glitter under hans storhetstid. På 70-talet var det ju inte många som höjde på ögonbrynen över förekomsten av sex med barn. Kommer själv ihåg riktigt graverande barnporrbilder i sextidningar som man bläddrade i vid tidningsställ på Domus av alla ställen.

Och på tiden när barnporr t o m såldes på cooperationens varuhus så kan det ju inte ha varit så svårt för en erkänd rockstjärna att fullt ut leva ut sina pedofila lustar. Så det helvete Gary genomlever just nu har han nog gjort sig förtjänt av många ggr om gissar jag.

Tycker det är skönt att se att verkligheten till slut även hinner ikapp dom som är så rika att dom trodde sig vara untoucheable i avlägsna och fattiga små hörn av världen.  :great:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...