Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Rumänska kortbedragare fast i Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

4 Rumäner arresterades igår av Phuketpolisen misstänkta för att ha riggat bankomater, dom ska

enligt uppgifter ha kommit över cirka 100 miljoner Baht.

Alla 4 arresterades i deras hyrda rum på Azzurro Village Hotel, Rat-U-Thit 200 Pee Road i Patong.

I rummet hittade polisen 211 blanka ATM-kort och en "skimmer" som läser riktiga ATM-kort från

banker.

När skimmern har läst korten kan den sedan skriva uppgifterna på de blanka korten.

Man beslagtog också två laptops som bevismaterial.

Man tror att dom har monterat skimmern på bankomater i London, som då har registrerat informationen

på ett USB-minne.

Man har sedan tagit USB-minnet till Thailand och använt lokala bankomater för att länsa de

konton i London som man stulit informationen till.

Tillslaget gjordes efter tips från London Metropolitan Police och Siam Commercial Bank.

Under Lördagen arresterades också 2 Turkar i Bangkok med 59 blanka kort i sin ägo.

Källa: http://www.phuketgaz...ticle10060.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var bra nyheter!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Detta var bra nyheter!!

Njae tycker det var en dålig nyhet ,tråkigt för alla som blivit skimmade men bra att förövarna åkte fast

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae tycker det var en dålig nyhet ,tråkigt för alla som blivit skimmade men bra att förövarna åkte fast

Drabbades för 2 år sedan i Thai, Dom tog ut 105000 Sv kr samtidigt satt jag på flyget hem.

Banken ringde på fm, och frågade var jag var sa att jag sov efter min hemkomst.

Mina pengar betalade banken tillbaka 2 dagar senare.

Annat att tänka på Spärra ditt kort för internetköp då du inte använder det, d.v.s. öppna det bara då du sitter vid datorn och betalar.

Tidigare skrapade jag bort cip-coden på baksidan och skrev upp den.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...