Jump to content
IGNORERAD

besöksvisa för partner som är gravid.


ombordlevande

Recommended Posts

ombordlevande

Skulle just söka besöks visa för min tjej ,nu visar det sig att hon är gravid , att jag är fadern betvivlar jag inte då vi bott tlll samans sedan oktober , förra året oktober till mai i Thailand. Nu är det så att vi vill att hon kommer på besök innan graviditeten är för långt framskriden , då vi båda vill att hon föder barnet i Thailand och att vi kan gifta oss då , . Hur är det ,kan hon gå på någon sorts mödrakontroll i Sverige ,eller försvårar graviditeten att få besöks visa? . Jag måste åter vända på grund av att jag inte vill bli utskriven från Sverige , hur länge måste jag vara hemma för att behålla anknytnigen till Sverige ? .

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle just söka besöks visa för min tjej ,nu visar det sig att hon är gravid , att jag är fadern betvivlar jag inte då vi bott tlll samans sedan oktober , förra året oktober till mai i Thailand. Nu är det så att vi vill att hon kommer på besök innan graviditeten är för långt framskriden , då vi båda vill att hon föder barnet i Thailand och att vi kan gifta oss då , . Hur är det ,kan hon gå på någon sorts mödrakontroll i Sverige ,eller försvårar graviditeten att få besöks visa? . Jag måste åter vända på grund av att jag inte vill bli utskriven från Sverige , hur länge måste jag vara hemma för att behålla anknytnigen till Sverige ? .

Jag kan inte det här, men en kvalificerad gissning är att det nog är bättre att söka Uppehållstillstånd direkt.

Ni får förtur om hon är gravid.

http://www.migration.../info/2246.html

Om hon kommer hit på besöksvisa så finns det ju inga försäkringar som täcker mödravård etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle just söka besöks visa för min tjej ,nu visar det sig att hon är gravid , att jag är fadern betvivlar jag inte då vi bott tlll samans sedan oktober , förra året oktober till mai i Thailand. Nu är det så att vi vill att hon kommer på besök innan graviditeten är för långt framskriden , då vi båda vill att hon föder barnet i Thailand och att vi kan gifta oss då , . Hur är det ,kan hon gå på någon sorts mödrakontroll i Sverige ,eller försvårar graviditeten att få besöks visa? . Jag måste åter vända på grund av att jag inte vill bli utskriven från Sverige , hur länge måste jag vara hemma för att behålla anknytnigen till Sverige ? .

Jag tycker att du ska skriva ett PM till Thaikonsult

http://www.maipenrai.se/forum/user/3564-thaikonsult/

Eller ringa till Lasse på Thai Scan i Bangkok!

http://www.thai-scan.com/

Dom kan svara på bra dina frågor.

Mitt råd är sök UT på en gång direkt.

Hälsar

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite att tänka på och hör efter med det flygbolag du tänkt anlita...

"En del flygbolag accepterar inte gravida resenärer efter vecka 28, p g a risken för för tidig förlossning.

Andra flygbolag tillåter inte att du får flyga gravid med dem om du har en beräknad förlossning inom 1 till 2 månader.

Flygbolagets regler för gravida

En del flygbolag tillåter inte att du som gravid flyger efter en viss vecka. Det vanligaste är att gravida inte får flyga under de sista 1 till 2 månaderna, men olika flygbolag har olika bestämmelser för vad som gäller för gravida så kontrollera alltid med respektive flygbolagen innan du bokar resan. Bestämmelserna finns eftersom det kan finnas en risk för att planet behöver landa om förlossningen sätter igång på flyget.

Obervera att efter vecka 28 kan man behöva betala flygbolagets kostnader själv, eftersom hemförsäkringen då inte täcker kostnader i samband med graviditeten.

Läkarintyg på engelska

Be din läkare om ett läkarintyg på engelska, det kräver de flesta flygbolag. Se till att ha journal och läkarintyget i handbagaget som visar datum för förväntad förlossning, så riskerar du inte att bli stoppad när du ska borda flygplanet…"

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...