Jump to content
IGNORERAD

Angeles City


swedenfarang

Recommended Posts

swedenfarang

Hej!

Drar om ett par veckor ner till Thailand -> Bangkok -> Jomtien/Pattis. Men jag har under ett par års tid funderat på att åka över till Phils och Angeles City en kortare tripp. Jag har surfat runt ganska mycket och försökt få en uppfattning om AC men det är inte så lätt. Många snackar gott om stället medans andra dömer ut det helt. Lider väl kanske av samma syndrom som Pattis.

Så ni som har varit där..

Rekommenderar ni en resa? Tips på boende tas gärna emot och även goda råd kring hur man ska bete sig när man flanerar runt på Fields Avenue. Om ni har några bilder, posta dessa gärna här. :)

Tack!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    16

  • L64

    5

  • Sam sip sam

    4

  • Scandinaviancorner

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Scandinaviancorner

Det är klart du skall åka till Angeles , går ju direkt flyg till Ckark från BKK , ta en taxi och åk till Niagara bar och snacka med ägarn

en svensk som heter Folke han hjälper dig med allt du vill veta Han har också rum att hyra ut

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Om du åker så berätta för allt i Världen här, hur det gick.

Vill också åka och ska ev. dit med jobbet senare i år.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Det är klart du skall åka till Angeles , går ju direkt flyg till Ckark från BKK , ta en taxi och åk till Niagara bar och snacka med ägarn

en svensk som heter Folke han hjälper dig med allt du vill veta Han har också rum att hyra ut

Det låter intressant, Gotland. Tack för tipset!

gillar du Sex,drogs and Rocknroll.Och inte har nått emot de.

Åk dit.

Jo, det är liksom mina tre favoriter :) hehehe..

Om du åker så berätta för allt i Världen här, hur det gick.

Vill också åka och ska ev. dit med jobbet senare i år.

Alright! Det lovar jag.

Har hört att det förekommer mycket scams där jämfört med Pattis. Men man får väl ta med sig det lilla man har av sunt förnuft.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar du brudar och att kröka är Angeles något men det är ganska tråkigt under dagen finns ingen strand som man kan fördriva tid vid som i Pattis..Sen är ju medelåldern högre i Angeles

mycket Amrikanare Australienare så om du bara vill prata med svenskar är det nog ingen hit.Det man saknar i Angeles är alla beer bars som finns i Thailand i Angeles är det nästan uteslutande gogo barer.

Ett tips är att kolla enbart efter hotell med pool så man har någonstans att släppa under dagen. Flyger du till Clark har dom flesta hotell grattis pick up därifrån flyger du till Manila kostar det 2400pesos med

taxi...Jag använder mig alltid av för taxi har fungerat perfekt varje gång plus att dom vet idag vem jag är.Ett annat tips är att försöka pricka in resan när något av hotellen har pool

party...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Skall man till en strand så åk till Olongapo som inte är så många timmar bort från Dinglebyn där har du Barrio Baretto , Subic bay

massor av beach att bada i! fruntimmer finns där också i överflöd

Och en massa svenskar att snacka med ,om man nu vill det!

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Gillar du brudar och att kröka är Angeles något men det är ganska tråkigt under dagen finns ingen strand som man kan fördriva tid vid som i Pattis..Sen är ju medelåldern högre i Angeles

mycket Amrikanare Australienare så om du bara vill prata med svenskar är det nog ingen hit.Det man saknar i Angeles är alla beer bars som finns i Thailand i Angeles är det nästan uteslutande gogo barer.

Ett tips är att kolla enbart efter hotell med pool så man har någonstans att släppa under dagen. Flyger du till Clark har dom flesta hotell grattis pick up därifrån flyger du till Manila kostar det 2400pesos med

taxi...Jag använder mig alltid av för taxi har fungerat perfekt varje gång plus att dom vet idag vem jag är.Ett annat tips är att försöka pricka in resan när något av hotellen har pool

party...

Låter kanon, sen om det är svenskar eller inte kvittar. :) Kan vara kul och språka med andra nationaliteter ibland. ABC hotel verkar läckert men ganska dyrt för min pung. Så man bör alltså boka hotell i förväg?

Skall man till en strand så åk till Olongapo som inte är så många timmar bort från Dinglebyn där har du Barrio Baretto , Subic bay

massor av beach att bada i! fruntimmer finns där också i överflöd

Och en massa svenskar att snacka med ,om man nu vill det!

Subic bay verkar jäkligt inressant efter lite googlande. Fasen så snygga donnor!!!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska åka til Phillipinerna till vintern 1-2 veckor. Ska tydligen vara riktigt bra säger dom som varit där.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hej!

Ett mycket bra hotel i Angeles är http://www.lewisgrand.com/ . Dyrt men prisvärt enligt mig, ett billigare alternativ är http://www.americahotelph.com/ . Gillar båda beror på vad du vill betala. Bra barer å snygga brudar, du behöver vara lite försiktigare än Pattaya men djävligt roligt nattliv enligt mig.

Tack för bra info. Hur är det med America Hotel, är det gångavstånd till Fields Avenue och vågar man spatsera till och från på natten?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Poolparty råkkar fett!Inga problem att bli en brudmagnet där inte...

Och ja, det är gångavstånd, annars finns det trikes som kör dig för en billig pening.Sen skall man väl självklart vara lite försiktig på natten, men inget att gå och oroa sig för, sunt förnuft helt enkelt.

post-4300-0-71717600-1300035963_thumb.jp

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

vilken underbar bild...honom skulle jag gärna byta plats med :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

America hotel kan man gå till, enligt mig skall man ej gå längre uppåt finns barer hela vägen till hotelet. Skall man till barerna längre upp så skall man ta trike eller jeepney, ödsligt och ej upplyst efter American.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Kanon, känns som det kan bli america hotel :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Har också gjort resan längs kusten ifrån Manilla till Subic Bay, Olongapo och slutligen Angeles City, och vi träffade också en del Svenskar som bodde längs kusten, och det var ok men jag har väl varit för mycket i Thailand för att trivas riktigt bra på någon annan plats.

Men som någon annan skrev, ta ett hotell med pool i Angeles, det är helt nödvändigt på dagarna, och jag ångrar inte att jag reste dit, jag vill se saker med egna ögon och bilda mig en egen uppfattning.

Men en sak som jag måste nämna är att jag upplevde det som mycket brutalare än Thailand, mycket vapen, rån, våld och mycket lättare för att hetta till, även för små saker som ingen hade brytt sig om i Thailand.

Resan avslutades i Manilla igen och då fick vi uppleva en jordbävning på 6,8 och det var något som jag aldrig vill uppleva igen, då var jag glad att jag hade mina buddistiska amuletter runt halsen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Det är just det där med att många som säger att det är lite osäkrare där än i Thailand som får mig att fundera både en och två gånger på att resa... Jag reser i regel ensam och spottar inte i glaset direkt. Så det vore ju ganska skönt om man kunde känna sig relativt trygg när man beger sig hemåt nattetid. :) Känner mig säker i Thailand men det kanske har att göra med att man har varit där så många gånger och känner sig hemmavid.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är just det där med att många som säger att det är lite osäkrare där än i Thailand som får mig att fundera både en och två gånger på att resa... Jag reser i regel ensam och spottar inte i glaset direkt. Så det vore ju ganska skönt om man kunde känna sig relativt trygg när man beger sig hemåt nattetid. :) Känner mig säker i Thailand men det kanske har att göra med att man har varit där så många gånger och känner sig hemmavid.

Hej

Själv skulle jag aldrig våga vandra omkring kraftigt berusad och ensam i Angeles och inte gärna på andra liknande ställen heller i det landet, i Thailand känner jag mig aldrig orolig någonstans även om jag är ensam ute på natten, oavsett var jag befinner mig.

Det gäller nog att lyssna på dom som vet läget och att snabbt skaffa vänner (infödda eller invandrade), eller kanske en lokal dam som kan guida dig.

Och inga smycken, klockor eller plånbok och ett linne, shorts och badtofflor som enda klädsel är vad som gäller enligt mig, men det är säkert inget nytt för dig.

Nu är det ju 12 år sedan jag var där så det kan ju ha ändrat sig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Sunt förnuft gäller överallt. Visst kan det vara så att man ska vara försiktig. Men o andra sidan så gäller det vart som hälst i världen. Sverige är ju inte speciellt tryggt det heller.Händer ju en hel del överfall,rån,misshandel,mord här ochså.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hej

Själv skulle jag aldrig våga vandra omkring kraftigt berusad och ensam i Angeles och inte gärna på andra liknande ställen heller i det landet, i Thailand känner jag mig aldrig orolig någonstans även om jag är ensam ute på natten, oavsett var jag befinner mig.

Det gäller nog att lyssna på dom som vet läget och att snabbt skaffa vänner (infödda eller invandrade), eller kanske en lokal dam som kan guida dig.

Och inga smycken, klockor eller plånbok och ett linne, shorts och badtofflor som enda klädsel är vad som gäller enligt mig, men det är säkert inget nytt för dig.

Nu är det ju 12 år sedan jag var där så det kan ju ha ändrat sig.

Mvh Isan Lover

Låter ju inte så kul det där. Lite av känslan jag har på många andra ställen i världen. Håller med dig att man känner sig tryggare i Thailand än på många andra ställen. Detta till trots att jag har blivit rånad i Bangkok. En lokal dam känner jag men är lite osäker på om jag vill ha henne hängandes runt halsen på mig hela tiden hehe. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Sunt förnuft gäller överallt. Visst kan det vara så att man ska vara försiktig. Men o andra sidan så gäller det vart som hälst i världen. Sverige är ju inte speciellt tryggt det heller.Händer ju en hel del överfall,rån,misshandel,mord här ochså.

Det har du rätt i. Jag får nog helt enkelt hålla ett lagomt alkoholintag så man åtminstone kan gå hyfsat. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja lagom är alltid bäst :drinks: men ibland så blir man ju ganska packad ochså hehe... bara man rör sig där det finns mycket folk så är det ju lungt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är rädd så händer det inget i livet! Jag har vart ensam i Rio,i Malaysia, i Manilla och Cebu, inget hände, inte ens när jag var ensam i en förort till St Petersburg mitt i smällkalla vintern när bruden blev sur på mig och lämnade min mitt i gatan!

Men på Sveavägen försökte ett gäng blattar råna mig en gång 03,45!

Som sagt förnuft och inga guldklockor eller 100% sprit innanför västen!

Vill du supa till, stanna i hotell baren, det kommer pök dit med! :dance1:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min uppfattning av säkerhetsläget i Filipinerna är att dom är rädda om turisterna som finns i Thailand är det lite mer sopa under mattan kulturen dom vill inte visa sina problem.I Filipinerna har dom vakter överallt och dom sköter sitt jobb vill du ha en taxi bara be vakten han hämtar en antecknar reg numer osv.

Jag avråder från att bo på America hotel ganska sunkigt finns bättre och närmare Fields för dom pengarna.Plus att America hotel går under namnet Ghost hotel bland tjejerna i Angeles enligt en vän där nere så ska det vara någon som har tagit själv mord på hotellet..Inget man bryr sig om själv men en del tjejer blev helt nojiga när man sa att man bodde på America hotel.

ABC Hotel är det fräckaste du kan bo går att få priser där ibland på runt 3500pesos via agoda.se .

Annars är Wild Orchid bra men tror dom är ganska dyra Royal Amsterdam ligger mitt i smeten men saknar pool..Nästa gång ska jag prova Blue Nile Executive hotel priser runt 2000pesos...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...