Jump to content
IGNORERAD

Varning för PhiPhi I Stockholm


pompelipossa

Recommended Posts

pompelipossa

Det är fantastiskt hur man får till det. Omarama, läs vad jag skriver och inte vad du tror är sanningen. Inget ris beställdes in för "att tas med hem". Att den första lilla skålen ris inte räcker till två personer är ingen konstighet. Jag äter en sådan skål själv (vilket jag också gjorde). Att då min flickvän endast äter 2/3 av sin är inte heller konstigt. Att få detta till att hela syftet med vår middag var att snika till oss lite ris är absurt.

Jag har inte försökt tillrättalägga vad jag gjorde den under den aktuella händelsen. Jag har heller inte sagt att jag är stolt över mitt juvenala beteende.Jag har inte försökt ställa mig i bättre dager. Jag skrev inledningsvis att det jag skrev var under viss affektion. Att jag var för högljud m.m. Detta skrev jag just för att visa händelsen. Jag tror inte att ens någon i personalen kan motsäga sig denna beskrivning.

Anledningen till att jag skrev om detta var INTE för att säga till folk att jag tycker att det är dåligt att man inte får ta med sig ris i doggy-bagen.

Jag skrev detta för att jag tycker att det är av vikt att berätta att denna restaurang ÅTERANVÄNDER ris,vilket kan vara en hälsofara. Samt att ägaren väljer att hota mig med våld.

Det handlar endast om två saker:

1. De återanvänder riset

2. Ägaren hotade med våld

Båda är olagliga i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pompelipossa

    17

  • GammalDansken

    16

  • svampen

    16

  • Soengsang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest Incinerator

Att propsa på en doggy-bag då man inte orkar äta upp det som ligger på tallriken

påminner om de faranger som gärna envetet sitter och häckar hela dagen i

en och samma solstol, bara för att de har hyrt den för 20 bath.

Det gäller ju att se till att få valuta för pengarna . . . :whistle:

SN

Siam, nu gjorde du mej nyfiken-var hyr du solstol för 20 THB??

Link to comment
Dela på andra sajter

1. De återanvänder riset

Hur kan du vara säker på det.jag tvivlar verkligen på sanningen i ditt påstående.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört Din attityd Ochså????

Tagga ne :whistle: r!

Det är fantastiskt hur man får till det. Omarama, läs vad jag skriver och inte vad du tror är sanningen. Inget ris beställdes in för "att tas med hem". Att den första lilla skålen ris inte räcker till två personer är ingen konstighet. Jag äter en sådan skål själv (vilket jag också gjorde). Att då min flickvän endast äter 2/3 av sin är inte heller konstigt. Att få detta till att hela syftet med vår middag var att snika till oss lite ris är absurt.

Jag har inte försökt tillrättalägga vad jag gjorde den under den aktuella händelsen. Jag har heller inte sagt att jag är stolt över mitt juvenala beteende.Jag har inte försökt ställa mig i bättre dager. Jag skrev inledningsvis att det jag skrev var under viss affektion. Att jag var för högljud m.m. Detta skrev jag just för att visa händelsen. Jag tror inte att ens någon i personalen kan motsäga sig denna beskrivning.

Anledningen till att jag skrev om detta var INTE för att säga till folk att jag tycker att det är dåligt att man inte får ta med sig ris i doggy-bagen.

Jag skrev detta för att jag tycker att det är av vikt att berätta att denna restaurang ÅTERANVÄNDER ris,vilket kan vara en hälsofara. Samt att ägaren väljer att hota mig med våld.

Det handlar endast om två saker:

1. De återanvänder riset

2. Ägaren hotade med våld

Båda är olagliga i Sverige

Vad sa DU?

Varför förnedrar man sig att hälla Öl i Riset?Dagisnivå då går m,an inte på REST!

Rannsaka Dig själv o se vad jag skrivt RIS ä Guld=överlevnad i många Asiatiska länder LÄR!

Mvh Svampen

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

pompelipossa

Det är ägarens egna utsago när han förklarade varför det var respektlöst att hälla öl i riset som var kvar.

Att av mig påstå detta är en alvarlig anklagelse och jag skulle aldrig göra det utan att jag antingen sett det eller att han själv sagt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fantastiskt hur man får till det. Omarama, läs vad jag skriver och inte vad du tror är sanningen. Inget ris beställdes in för "att tas med hem". Att den första lilla skålen ris inte räcker till två personer är ingen konstighet. Jag äter en sådan skål själv (vilket jag också gjorde). Att då min flickvän endast äter 2/3 av sin är inte heller konstigt. Att få detta till att hela syftet med vår middag var att snika till oss lite ris är absurt.

Jag har inte försökt tillrättalägga vad jag gjorde den under den aktuella händelsen. Jag har heller inte sagt att jag är stolt över mitt juvenala beteende.Jag har inte försökt ställa mig i bättre dager. Jag skrev inledningsvis att det jag skrev var under viss affektion. Att jag var för högljud m.m. Detta skrev jag just för att visa händelsen. Jag tror inte att ens någon i personalen kan motsäga sig denna beskrivning.

Anledningen till att jag skrev om detta var INTE för att säga till folk att jag tycker att det är dåligt att man inte får ta med sig ris i doggy-bagen.

Jag skrev detta för att jag tycker att det är av vikt att berätta att denna restaurang ÅTERANVÄNDER ris,vilket kan vara en hälsofara. Samt att ägaren väljer att hota mig med våld.

Det handlar endast om två saker:

1. De återanvänder riset

2. Ägaren hotade med våld

Båda är olagliga i Sverige

Sa inte ägaren till dig att dem inte anväder riset igen eller äter kunders "äckliga" ris.

Så hur vet du att dem återanvänder riser?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ägarens egna utsago när han förklarade varför det var respektlöst att hälla öl i riset som var kvar.

Att av mig påstå detta är en alvarlig anklagelse och jag skulle aldrig göra det utan att jag antingen sett det eller att han själv sagt det.

Jag tror ej på dig.

Jag har hört annat, visserligen en andrahands källa men dock som jag litar på mer.

Inse det orimliga i att ej uppäten mat från borden återanvänds.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ägarens egna utsago när han förklarade varför det var respektlöst att hälla öl i riset som var kvar.

Att av mig påstå detta är en alvarlig anklagelse och jag skulle aldrig göra det utan att jag antingen sett det eller att han själv sagt det.

Nä det säger :bag: jag med detta är ett verk av snålvatten som inte fattar ett skit!

Ett otalt middagar hos denna rest har aldrig satt ett neg spår hos MIG!

Men rinner snålvattnett till vill man ha LIS MED SIG HEM!!!!! :bag:

Mvh Svampen 20 kg i veckan! :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

pompelipossa

Vet ju självklart inte vem din andrahandskälla är men jag fick infot strait out of the hoerses mouth som man säger. Ägaren själv säger det. Men kanske han ljög för oss. Kanske han ljög och sa det för att på så sätt på något sätt se hans situation och känna oss lumpna för att vi förstört det lilla riset som fans kvar i skålen. Inte fa.. vet jag. Men det var vad han sa.

Slår vi då ihop händelserna med hans utsago så blir ett pluss ett två.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tror ej på dig.

Jag har hört annat, visserligen en andrahands källa men dock som jag litar på mer.

Inse det orimliga i att ej uppäten mat från borden återanvänds.

En medlem som skrivit 15 inlägg och du "litar mer på någon annan".

Baserat på avatarbilden, eller?

Snacka om brist på distans.

Hallå, det är ett forum detta :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

pompelipossa

Jo visst var det tyvärr att han inte följde upp med det. Då skulle hela saken vara avklarad med anmälan, snuten och allt.

Du får ta detta som du vill. Ta varningen (och få flunsan) av riset eller inte. Det står dig helt fritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ju självklart inte vem din andrahandskälla är men jag fick infot strait out of the hoerses mouth som man säger. Ägaren själv säger det. Men kanske han ljög för oss. Kanske han ljög och sa det för att på så sätt på något sätt se hans situation och känna oss lumpna för att vi förstört det lilla riset som fans kvar i skålen. Inte fa.. vet jag. Men det var vad han sa.

Slår vi då ihop händelserna med hans utsago så blir ett pluss ett två.

Är Du Jesus va fan respektera Asiens risproduktion som är rätt arbetsbetyngande!

Varje litet riskorn är en överlevnaD FÖR BYN!

tA dIG I AKT O RESPEKTERA DETTA!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

En medlem som skrivit 15 inlägg och du "litar mer på någon annan".

Baserat på avatarbilden, eller?

Snacka om brist på distans.

Hallå, det är ett forum detta :-)

Nu kretsar ju inte allt runt forum och MPR.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Är Du Jesus va fan respektera Asiens risproduktion som är rätt arbetsbetyngande!

Varje litet riskorn är en överlevnaD FÖR BYN!

tA dIG I AKT O RESPEKTERA DETTA!!!!!

Det gäller att seden följa eller land fly.

Jasså det var i Sverige . oh fan :-)

Är det inte där man inte får ge överbliven mat från skolbespisningen ens till uppfödning av grisar.

Av hänsyn till människors hälsa, sägs det.

Vad blir det nästa?

Tända ljus och brinna rökelse för bilar, made in China.

Även de är "rätt arbetsbetyngande"

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

pompelipossa

Jo det gör jag i Thailand. Varken du eller jag vet ens om riset på deras restaurang kommer från Thailand.

Som jag skrev tidigare, borde de kanske ha en varningsskylt som säger att respektlöst beteende mot riset kan få allvarliga konsekvenser.

P.s. Min tjej som är Thai och vars familj har varit risfarmare i generationer håller inte med er om bilden att riset är så otroligt heligt att lite öl i det som ändå ska slängas är något att bråka om. D.s.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja... tycker det mer och mer liknar östgötabonde i storstaden spelar allan för att impa på damsälskapet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

pompelipossa

Sa inte ägaren till dig att dem inte anväder riset igen eller äter kunders "äckliga" ris.

Så hur vet du att dem återanvänder riser?

Ägaren sa att de aldrig slänger riset som blir kvar i skålarna för det är så kostsamt. Han sa även att de har problem med att gäster har beställt in en sista skål som de knapt rört för att sen ta med sig den hem. Att han är irriterad på detta och försöker stoppa svinnet sympatiserar jag med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden är riktigt upplyftande och lärorik :scomp:

:rotfl::rotfl:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Du Jesus va fan respektera Asiens risproduktion som är rätt arbetsbetyngande!

Varje litet riskorn är en överlevnaD FÖR BYN!

tA dIG I AKT O RESPEKTERA DETTA!!!!!

Åja. Farang FLIS har väl en betydande del för många med ;):whistle: . :drinks: MVH GBG

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Den här tråden är riktigt upplyftande och lärorik :scomp:

:rotfl::rotfl:

mvh

En del verkar välja nick efter vad dom röker.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Svampen for president!

eller inte... :whoco5:

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jo det gör jag i Thailand. Varken du eller jag vet ens om riset på deras restaurang kommer från Thailand.

Som jag skrev tidigare, borde de kanske ha en varningsskylt som säger att respektlöst beteende mot riset kan få allvarliga konsekvenser.

P.s. Min tjej som är Thai och vars familj har varit risfarmare i generationer håller inte med er om bilden att riset är så otroligt heligt att lite öl i det som ändå ska slängas är något att bråka om. D.s.

Men herregud väx upp!

Skit i detta och gå vidare... vad förlorar du att gå vidare?

Glöm allt och koncentrera på väsentligheter!!!

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud väx upp!

Skit i detta och gå vidare... vad förlorar du att gå vidare?

Glöm allt och koncentrera på väsentligheter!!!

/mvh

OKI MAMMA JAG SKITER I LISET!!!! :whistle:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Haha...vilken underbar tråd...precis vad man behöver på en fredag efter lite öl :great:

Har nog bränt all min plus karma för idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...