Jump to content
IGNORERAD

Varning för PhiPhi I Stockholm


pompelipossa

Recommended Posts

Oj vilken tur du råkade bli medlem på MPR just i dag.

Blev medlem just för att svara på denna tråd, eftersom TS skrek ut att han skulle varna för phi-phi island på alla nätforum kände jag mig förpliktigad att försvara dem. Inte så svårt att googla fram denna tråd.

Det rör mig inte i ryggen om du inte tror mig. Tycker bara det är tråkigt att vilken idi*t som helst kan gå in och förstöra en hederlig restaurangs rykte på 10 minuter.

Försök att läsa mellan raderna. Restaurangägaren gick alltså ut och hotade gästen för att han hade bidragit till en ekonomiskt förlust för restaurangen i form av förlorat ris som skulle återanvändas?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pompelipossa

    17

  • GammalDansken

    16

  • svampen

    16

  • Soengsang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Det rör mig inte i ryggen om du inte tror mig.

... och du är? En presentation hade ju varit på sin plats om man kliver in på ett forum och ska ta någon/något/sig själv(?) i försvar med ett "förstagångsinlägg".

Om du är personen som TS kastar paj på måste jag säga att jag är imponerad av din utveckling i vårt språk då tidigare citat inte riktigt håller samma nivå.

Det slog mig just:

Det kan väl inte vara så att du som postar detta blivit ombedd att posta just detta föresten?

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

... och du är? En presentation hade ju varit på sin plats om man kliver in på ett forum och ska ta någon/något/sig själv(?) i försvar med ett "förstagångsinlägg".

Om du är personen som TS kastar paj på måste jag säga att jag är imponerad av din utveckling i vårt språk då tidigare citat inte riktigt håller samma nivå.

Det slog mig just:

Det kan väl inte vara så att du som postar detta blivit ombedd att posta just detta föresten?

Det gör ingen skillnad vem jag är du skulle ändå inte tro på att jag var där. Det skulle krävas en bild på mig, ägaren och TS tillsammans för att du skulle tro på mig. Vem är pompelipossa då? Det är det som är saken med forum, man väljer vilka man ska tro på och man kan gå på precis vad som helst.

Detta hände enligt TS:

- Ts häller öl över sitt ris när han får veta att han inte får ta med sig det hem.

- Restaurangen berättar då att de återanvänder kundernas ris och ger det till andra gäster.

- Ägaren hotar Ts med våld pga denna ekonomiska förlust.

...

Link to comment
Dela på andra sajter

SKÄRPNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen skall anonymt kunna svärta ner eller tvärtom marknadsföra ett företag/hotell/restaurang eller annan verksamhet på ett internetforum som MPR! Ovänner/konkurrenter/företagare skall absolut inte ges denna möjlighet om de inte har STAKE nog att visa vem de är och de skall inte kunna gömma sig bakom ett nick, eller två, eller tre!

Om det är någon gång som det skall modereras så är det i ämnen som dessa!

Har jag kritik mot ett specifikt företag eller person och namnger denna/detta så skall jag tame tusan också våga stå för det, så vågar jag inte säga vem jag själv är, utan vill gömma mig bakom ett nickname så skall mina inlägg tas bort.

Jag tycker verkligen inte att MPR skall vara ett forum där man anonymt, men med dold agenda skall kunna framhäva sitt egna företag eller kritisera någon annans.

Så när okända medlemmar eller ännu värre, nystartade nick börjar delta i trådar som denna, ta bort omedelbart.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Man begär extra ris, som man sen gärna vill ta med sig hem... Då undrar man lite, varför inte be om lite extra mat, som man sen tar med sig i Doggy bag..

Var ska man drar gränsen???

Sen är det väl inte fel att fråga, men man får ta ett nej, utan att bete sig som ett litet barn..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst får du extra ris, det kostar 10kr. ja naturligtvis kan du ta det med dej hem.. Är ett i mina ögon korrekt bemötande..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har väl tråden igentligen inget med varken svenska eller thailänska seder, utan vett och etikett..

Känns bara som hela denna historian har två förlorare... Lite hög svansföring och sen en stor portion missförståelse..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

SKÄRPNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen skall anonymt kunna svärta ner eller tvärtom marknadsföra ett företag/hotell/restaurang eller annan verksamhet på ett internetforum som MPR! Ovänner/konkurrenter/företagare skall absolut inte ges denna möjlighet om de inte har STAKE nog att visa vem de är och de skall inte kunna gömma sig bakom ett nick, eller två, eller tre!

Om det är någon gång som det skall modereras så är det i ämnen som dessa!

Har jag kritik mot ett specifikt företag eller person och namnger denna/detta så skall jag tame tusan också våga stå för det, så vågar jag inte säga vem jag själv är, utan vill gömma mig bakom ett nickname så skall mina inlägg tas bort.

Jag tycker verkligen inte att MPR skall vara ett forum där man anonymt, men med dold agenda skall kunna framhäva sitt egna företag eller kritisera någon annans.

Så när okända medlemmar eller ännu värre, nystartade nick börjar delta i trådar som denna, ta bort omedelbart.

Trött jag blir. Vill bara försvara phi-phi island som i denna situation är helt oskyldiga, det vet jag för jag var där. För att man gör detta ska man ange vem man är osv?

Ts kan vara en konkurrerande restaurang som vill svärta ner phiphis rykte lika mkt som att jag skulle ha något slags vinstintresse hos PP. Visst han är inte nyreggad, men samtidigt har han inte heller gjort några tidigare inlägg/ ämnen.

Aja tänker inte ödsla mer tid på detta.

Jag vädjar bara till alla att tänka efter om scenariot verkligen låter troligt och ifrågasätta ts trovärdighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trött jag blir. Vill bara försvara phi-phi island som i denna situation är helt oskyldiga, det vet jag för jag var där. För att man gör detta ska man ange vem man är osv?

Ts kan vara en konkurrerande restaurang som vill svärta ner phiphis rykte lika mkt som att jag skulle ha något slags vinstintresse hos PP. Visst han är inte nyreggad, men samtidigt har han inte heller gjort några tidigare inlägg/ ämnen.

Aja tänker inte ödsla mer tid på detta.

Jag vädjar bara till alla att tänka efter om scenariot verkligen låter troligt och ifrågasätta ts trovärdighet.

Du behöver inte oroa dig, jag ifrågasätter TS precis lika mycket som jag undrar vad ditt mål att regga dig här är.

Jag ifrågasätter dock än mer varför inte någon som kan, tar bort hela tråden!

Skulle någon anonymt hoppa på min frus, min väns eller mitt eget företag så skulle jag utan tvekan gå i taket om personen som gav kritik och namngav oss inte kunde signera sitt eget klagomål.

Internet är fullt av folk som alltid kritiserar andra men som när det kommer till kritan aldrig vågar stå för det de skriver.

På MPR är vi numera rätt många som blottat oss och lämnat anonymiteten, och vill någon hänga ut oss med namn så får de allt lämna ut sig själva också, annars skall man enligt mitt tycke ta bort tråden och kasta ut den som gav kritikern.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att tro att en restaurang återanvänder riset. I så fall lär dom väl återanvända all lämnad mat. Friterad kyckling kan man ju lätt torka av såsen från. Sånt här slafs med kockosmjölk är ju bara att skrapa ner i en bunke för att servera nästa gäst.

Öl-slattarna är ju bara att hälla i ett glas o sen köra i kolsyremaskinen när glaset är fullt =)

Hm, man borde kanske ha blivit restaurangkonsult.

Link to comment
Dela på andra sajter

SKÄRPNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen skall anonymt kunna svärta ner eller tvärtom marknadsföra ett företag/hotell/restaurang eller annan verksamhet på ett internetforum som MPR! Ovänner/konkurrenter/företagare skall absolut inte ges denna möjlighet om de inte har STAKE nog att visa vem de är och de skall inte kunna gömma sig bakom ett nick, eller två, eller tre!

Om det är någon gång som det skall modereras så är det i ämnen som dessa!

Har jag kritik mot ett specifikt företag eller person och namnger denna/detta så skall jag tame tusan också våga stå för det, så vågar jag inte säga vem jag själv är, utan vill gömma mig bakom ett nickname så skall mina inlägg tas bort.

Jag tycker verkligen inte att MPR skall vara ett forum där man anonymt, men med dold agenda skall kunna framhäva sitt egna företag eller kritisera någon annans.

Så när okända medlemmar eller ännu värre, nystartade nick börjar delta i trådar som denna, ta bort omedelbart.

Håller med!

Det är helt otroligt hur mycket energi folk kan lägga på att baktala ett företag, om man känner sig otillfreds på något sätt(oftast plånbokstekniskt).

Inte lika vanligt att man läser positiva rekomendationer (som ej skrivs av ägarens närmsta vänkrets).

Det verkar ha blivit en affärside att siter som rejta, reco.se mm ska tillhandahålla möjligheter för var och en att spotta på valfritt företag.

Att samma siter (reco.se) ringer runt till företagen som blivit bespottade, av en och annan kund som vill sänka företaget av personliga skäl, för att sälja reklam på dessa siter är väl tecken på hur sjuk vår värld är.

Och det värsta är att som privatperson kan man med lagen i ryggen beskylla företag för vilken lögn som helst.

Själv som t.ex har personer skrivit att mitt företag har flera fall hos ARN, vilket är en ren djävla lögn.

Ett fall (Som vi för övrigt vann) togs upp av ARN.

I övrigt har jag inte sett någon post från ARN ö.h.t

Till Pompelipossa

Och vad är det som säger att du eller din kompis inte äger Thairesturangen runt hörnet, och använder ryktesspridning för att stävja konkurens?

Vad var det för fel på att ringa miljöförvaltningen direkt? Så att dom får undersöka sanningshalten i ditt påstående?

Just nu har du ju endast lyckats med ryktesspridning, som inte ens du vet om den är sann?

Och till alla som tycker att man som företagare ska svälja och gå vidare.

Jag har personligen blivit uppringd klockan 3 på natten och hotad av en kund som inte tyckte att han var tillfreds med en faktura.

Som konsekvens av detta så bandas alla våra kundsamtal.

Och jag kan lova er att det är många som försöker att vrida på sanningen, varav dom får backa när vi tar fram inspelningen på vad som verkligen sagt.

Fräckheten har inga gränser, då folk anser att lagen står på deras sida och att vi då skulle ha svårt att bevisa muntliga avtal.

Och den bästa bortförklaring jag fått är av en kund som sa "du måste bara sänka priset på fakturan, då min ekonomi är så dålig just nu"

Han satte ord på vad dom flesta missnöjda kunderna tänker, men ej vågar yppa.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

freddan_gbg

Min morsa jobbade en gång på en temporestaurang och överbliven potatis med mera från tallrikar skrapades av och återanvändes i div rätter. Det man inte vet har man inte ont av.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

TS, har väl lämnat ut både namn och telenummer via pm för den som vill ha kontakt!? Svampen pratade väl med TS?

Sent from my HTC Desire

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är otroligt vad lite ris kan göra, mätta svältande folk i världen och även

fylla 11 sidor med skitprat i ett forum.Till vilket syfte då kan man undra ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte alls konstigt om Callisma reggar sig här för att skriva om händelsen.

Vad är konstigt om han är stammis på Phi Phi och såg det som hände?

Och som, efter att fått höra av ägaren om TS baktalan på forum, googlade fram tråden och reggade sig.

Det hade jag gjort om min favoritrestaurang blev baktalad oförtjänt.

Och det hade i sådana fall också blivit mitt första inlägg på det forumet.

Sedan håller jag med Callisma om att man ska titta lite på hur logiskt trovärdig en story är innan man ger sig in och försvarar den.

Fast bäst i tråden var den någon nöt som trodde TS skrev inlägget av omtanke för kommande gäster.

Så de skulle slippa råka ut för återanvänt ris. crazy.gifgiggle.gif

Kunde folk tänka lite logiskt skulle vi ju inte bli serverade sådana lustigheter, så vem vet, det kanske är bra som det är. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet 100% (har sett det m. egna ögon) hur kökspersonal tömmer rester från tallrikar i durkslag och spolade av m vatten och återanvände bla. grönsaker. Å det var på ett ganska välrenomerat Kinahak.

Och det värsta av allt är att jag redan hade blivit bjuden på käk innan jag gick in i köket å jobbade...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet 100% (har sett det m. egna ögon) hur kökspersonal tömmer rester från tallrikar i durkslag och spolade av m vatten och återanvände bla. grönsaker. Å det var på ett ganska välrenomerat Kinahak.

Och det värsta av allt är att jag redan hade blivit bjuden på käk innan jag gick in i köket å jobbade...

Jag såg ett tv-program en gång där en kökssnubbe tömde näsan i ett soppkok. Går det också under begreppet återanvändning? Gör alltså alla så?

Sen har jag en fråga om just detta med återanvändning. Måste inte maten ha använts först innan den kan återanvändas?

Och varför är det fel? Tycker färdigtuggad mat borde berättiga ett högre pris. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

SKÄRPNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen skall anonymt kunna svärta ner eller tvärtom marknadsföra ett företag/hotell/restaurang eller annan verksamhet på ett internetforum som MPR! Ovänner/konkurrenter/företagare skall absolut inte ges denna möjlighet om de inte har STAKE nog att visa vem de är och de skall inte kunna gömma sig bakom ett nick, eller två, eller tre!

Om det är någon gång som det skall modereras så är det i ämnen som dessa!

Har jag kritik mot ett specifikt företag eller person och namnger denna/detta så skall jag tame tusan också våga stå för det, så vågar jag inte säga vem jag själv är, utan vill gömma mig bakom ett nickname så skall mina inlägg tas bort.

Jag tycker verkligen inte att MPR skall vara ett forum där man anonymt, men med dold agenda skall kunna framhäva sitt egna företag eller kritisera någon annans.

Så när okända medlemmar eller ännu värre, nystartade nick börjar delta i trådar som denna, ta bort omedelbart.

Även fast detta ämne är låst så vill jag lägga till ett svar till dig ang. moderering av trådar som denna.

Om vi ska börja moderera trådar som har negativ klang för diverse företag tycker jag personligen vi tappar en stor del av finessen med vad forum rent generellt är till för och handlar om.

Ska vi då också moderera de trådar som är positivt inställda till företag?

Eftersom vi är ett öppet forum, utan ansvarig utgivare, är allt som skrivs i slutändan skribentens ansvar (med vissa undantag) och inget vi enligt lag behöver ta bort.

Varför jag nämner lagen överhuvudtaget är pga att om företaget (eller personen) i fråga anser sig vara oskyldigt beskyllt bör i sådana fall kontakta polisen och göra en anmälan om förtal.

Och i detta fall hjälper vi självklart polisen.

Men att börja radera varningar för olika företag är något som jag inte vill göra, utan vill helt enkelt förklara riskerna med att sprida osanningar på forumet kan ha rättsliga följder för skribenten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...