Jump to content
IGNORERAD

Adventure bike, offroad


Chiefen

Recommended Posts

Funderar på att köpa mig en offroadare som även går att åka långfärd på.

Tänkte mig en Triumph 1050. Nån som har erfarenhet av denna hojen eller kanske kan rekommendera en annan hoj?

Har aldrig ägt eller kört en offroad tourer. Min erfarenhet sträcker sig enbart till glidare och plastraketer.

Hade varit gött att packa hojen och slänga upp frugan på bönpallen, stänga av intercomen och åka upp till norrland och campa lite och sen snedda ner till Gotland över en weekend och klättra på raukar eller nåt:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att köpa mig en offroadare som även går att åka långfärd på.

Tänkte mig en Triumph 1050. Nån som har erfarenhet av denna hojen eller kanske kan rekommendera en annan hoj?

Har aldrig ägt eller kört en offroad tourer. Min erfarenhet sträcker sig enbart till glidare och plastraketer.

Hade varit gött att packa hojen och slänga upp frugan på bönpallen, stänga av intercomen och åka upp till norrland och campa lite och sen snedda ner till Gotland över en weekend och klättra på raukar eller nåt:)

Hej!

Skulle jag åka så långa sträckor, skulle jag i alla fall välja en annan modell. Men... smaken är som b...n

Själv åker jag med gumman på en Yamaha 1100cc som är mycket trevlig att både köra och äga.

Lycka till med din hoj.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Skulle jag åka så långa sträckor, skulle jag i alla fall välja en annan modell. Men... smaken är som b...n

Själv åker jag med gumman på en Yamaha 1100cc som är mycket trevlig att både köra och äga.

Lycka till med din hoj.

Vad är det för yamaha du kör?

Jag har ägt en shadow 750 men den sög ju vad gäller bottenvrid och styrförmåga.

Min nästa hoj var min älskling, en Suzuki TL1000S men den gillade inte frugan så vi köpte oss en Harley Night Train.

Den var ganska go att köra men ärligt talat så fanns det inte så mycket kul bling eller förbättringar att köpa till den så den blev nästan lite tråkig. Dessutom är den för djävla dyr.

När jag var lite yngre tyckte jag att offroadare som tex Transalpen var fin men nu tycker jag att den är ful helt enkelt.

Bah, kanske ska köpa en TLS igen och fixa gelseat till frugan så hon slutar gnälla över träsmak ;)

Funderar på en FZR oxå, dom ligger rätt i pris plus att det är en W-Twin :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för yamaha du kör?

Jag har ägt en shadow 750 men den sög ju vad gäller bottenvrid och styrförmåga.

Min nästa hoj var min älskling, en Suzuki TL1000S men den gillade inte frugan så vi köpte oss en Harley Night Train.

Den var ganska go att köra men ärligt talat så fanns det inte så mycket kul bling eller förbättringar att köpa till den så den blev nästan lite tråkig. Dessutom är den för djävla dyr.

När jag var lite yngre tyckte jag att offroadare som tex Transalpen var fin men nu tycker jag att den är ful helt enkelt.

Bah, kanske ska köpa en TLS igen och fixa gelseat till frugan så hon slutar gnälla över träsmak ;)

Funderar på en FZR oxå, dom ligger rätt i pris plus att det är en W-Twin :)

Kan ens en thaidam få ont i baken så mycket dom sitter :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ens en thaidam få ont i baken så mycket dom sitter :)

haha bra fråga:)

Link to comment
Dela på andra sajter

offroad e fint ,sitter högt å ser bra .men i skogen vet e fan om den har att gjöra

min gamla 750 yamaha super teneree

post-3351-0-61248800-1299959648_thumb.jp

post-3351-0-61248800-1299959648_thumb.jp

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...