Jump to content
IGNORERAD

4-åring kidnappad i Hua Hin


Tallviking

Recommended Posts

Tallviking

4 årig flicka kidnappad i Hua Hin, kan finnas i Pattaya

Hjälp!

Idag försvann Niza Engdahl från skolan i Hua Hin.

Se bild bilagd. Niza är 4 år och talar/förstår svenska.

Ser Ni henne - ring: 082 224 33 115 (Henrik Engdahl, pappan)

förtvivlad och orolig Farfar.

Admin edit:

Vi vet nu att det är mamman som hämtat barnet på skolan. Mamman heter Rung och kan finnas i Pattaya. Henrik har i Thailändsk domstol fått ensam vårdnad så detta är kidnappning. Ingen vet mammans avsikter med detta.

http://www.thailandsforum.se/forum/4-arig-flicka-kidnappad-i-hua-hin-kan-finnas-i-Pattaya-t8220.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    52

  • Tallviking

    15

  • MaiChai

    13

  • PUTTE

    11

Mest aktiva i denna tråd

Mamman 21år och barnet 4år, det betyder att mamman vart gravid när hon var 16år!!!!!

Hur gammal är Pappan Henrik undrar jag ju då genast..

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sammtidigt är hon inte direkt ensamm om att bli på smällen innan hon var 18 ;-)

Hur är det annars, är det olagligt att gifta sig/ha en flickvänn på 16-17år i Thailand?

Frågar eftersom det finns så många experter här nere, och alla säger olika...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sammtidigt är hon inte direkt ensamm om att bli på smällen innan hon var 18 ;-)

Hur är det annars, är det olagligt att gifta sig/ha en flickvänn på 16-17år i Thailand?

Frågar eftersom det finns så många experter här nere, och alla säger olika...

Svar JA! (undantag finns där föräldrarna skriver på ett papper innan)

En erfarenhet från våran by:

En 17-årig thaigranne här i byn hade sex(frivilligt) med en 16-årig flicka några byar bort, de vart påkommna !!!!

Bägge vart avstängda ifrån skolan de gick i(stora skolan i stan) och fick börja i byskolan istället + att pojken hamnade i arresten och fick lösas ut efter ett par dagar av föräldrarna efter att de kommit överens om ett aceptabelt pris med flickans föräldrar, i detta fall 30,000B

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att de är snälla med flickan det finns många som är lite otrevliga mot sina barn men att föräldrarna inte drar åt samma håll betyder inte att man får utsätta flickan för otrevligheter. Starta om på nytt och försök att lösa det hela med ett ordentligt samtal alla har väl lite bekymmer ibland men var snäll med barnet :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att de är snälla med flickan det finns många som är lite otrevliga mot sina barn men att föräldrarna inte drar åt samma håll betyder inte att man får utsätta flickan för otrevligheter. Starta om på nytt och försök att lösa det hela med ett ordentligt samtal alla har väl lite bekymmer ibland men var snäll med barnet :wai:

Personligen så tror jag att det är väldigt,väldigt ovanligt att just mamman skulle skada sitt eget barn.

Men undantag finns naturligtvis och jag hoppas att detta löser sig till det bästa.

ps. jag undrar fortfarande hur gammal pappan är?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste TF att "Jannethai" svarat att han sett en liten flicka som ev var Niza, på Carrefour i Pattaya, kolla den tråden själva.

Är det kanske "Jive" Janne?

Isåfall har en gube till med stort kontaktnät nys om fallet!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det kommit fram att pappan till barnet var mer än dubbelt så gammal som mamman när hon vart gravid.....

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarade i ett annat forum och klistrar in det här...

Jag tror han är mellan 35 och 40 vad det nu gör för skillnad

OO fy fan! mer än dubbelt så gammal som mamman till barnet....

Skillnaden är väl att om han valt en kvinna istället för ett barn så hade han antagligen inte hamnat i den här sitsen.

Jag är själv pappa till två tonåriga flickor 17 + 18 och skulle detta ha hänt något av mina barn så vore jag inte rolig att tas med....sjuka jävlar som tänder på små flickebarn borde inte få någon som helst respons!!!!!!

stackars barn, jag menar båda två(både mor o dotter).....

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste TF att "Jannethai" svarat att han sett en liten flicka som ev var Niza, på Carrefour i Pattaya, kolla den tråden själva.

Är det kanske "Jive" Janne?

Isåfall har en gube till med stort kontaktnät nys om fallet!

MVH Tommy

Nä, inte jag!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst alla inlägg och även länken i första inlägget!

Detta är djupt tragiskt för alla 3!

Barnet, Mamman och Fadern!

Ingen av dem mår bra!

Fickan ska ha kontakt med båda föräldrarna

För att hon ska utväxlas på bästa sätt!

All någon får enskild vårdnad om ett barn, är ett nederlag!

För alla inblandade!

Lite tålamod så kanske detta får en lycklig lösning om ett på dagar.

Får hoppas på det bästa!

Inte måla fan på väggen direkt.

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

stackars barn, jag menar båda två(både mor o dotter).....

555 årets bästa njurslag!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vissas uppfattning här och på andra forum tycks pappan vara för gammal och mamman för ung, ja det är bara barnet som har rätt ålder. :bag:

När man läser vissa inlägg här och på andra forum inser man att folkets domstol antagligen är det farligaste som finns, både för de som är skyldiga och de som är oskyldiga.

En enormt tragisk historia som bör hanteras varsamt av alla, både de som vet, de som inte vet, och de som tror sig veta.

Hoppas allt löser sig på bästa sätt för den lilla flickan.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, inte jag!

OK, men nu har du koll!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarade i ett annat forum och klistrar in det här...

OO fy fan! mer än dubbelt så gammal som mamman till barnet....

Skillnaden är väl att om han valt en kvinna istället för ett barn så hade han antagligen inte hamnat i den här sitsen.

Jag är själv pappa till två tonåriga flickor 17 + 18 och skulle detta ha hänt något av mina barn så vore jag inte rolig att tas med....sjuka jävlar som tänder på små flickebarn borde inte få någon som helst respons!!!!!!

stackars barn, jag menar båda två(både mor o dotter).....

Om jag skulle träffa på mamman och flickan, så skulle jag hjälpa dom så länge jag kunde, så att dom kan få vara tillsammans med varandra dom med.

Ensam vårdnad skriker man om, barn har alltid 2 föräldrar, bara för att man träffat mamman som då själv var ett barn, mamman och barnet, har alla sin rätt att vara med varandra.

Så blir det då man skriker om ensam vårdnad, fan vem har beslutat detta vansinniga uttryck, ensam vårdnad till sin gamla pappas fördel, för han kan betala sin advokater och slänga ... Måste väl ändå vara ett beslut från Svensk domstol, i Thailand tror jag inte man är så dumma som feministerna i Sverige.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Om jag skulle träffa på mamman och flickan, så skulle jag hjälpa dom så länge jag kunde, så att dom kan få vara tillsammans med varandra dom med.

Ensam vårdnad skriker man om, barn har alltid 2 föräldrar, bara för att man träffat mamman som då själv var ett barn, mamman och barnet, har alla sin rätt att vara med varandra.

Så blir det då man skriker om ensam vårdnad, fan vem har beslutat detta vansinniga uttryck, ensam vårdnad till sin gamla pappas fördel, för han kan betala sin advokater och slänga ... Måste väl ändå vara ett beslut från Svensk domstol, i Thailand tror jag inte man är så dumma som feministerna i Sverige.

Verkar onekligen ogenomtänkt att uttala sig om vilken vårdnadsform som är bäst för barnet utan att ha inblick i varför ensam vårdnad har tilldelats i första läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Känner inte till någonting om detta för alla parter tragiska fall.

När det gäller Thailand generellt:

Är det någon som vet om det skulle vara möjligt för en rik man att först köpa sig fri från straff för att ha gjort en minderårig med barn, och därefter köpa sig rätten till ensam vårdnad av barnet?

Låter osannolikt och omänskligt mot barnet och mamman tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar onekligen ogenomtänkt att uttala sig om vilken vårdnadsform som är bäst för barnet utan att ha inblick i varför ensam vårdnad har tilldelats i första läget.

Då måste jag bara säga, att det är minst lika ogenomtänkt av dig, att ta ställning för ensam vårdnad.Kan du inte så mycket biologi att du vet att ett barn ALLTID har 2 föräldrar, eller har du själv bara en??

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner inte till någonting om detta för alla parter tragiska fall.

När det gäller Thailand generellt:

Är det någon som vet om det skulle vara möjligt för en rik man att först köpa sig fri från straff för att ha gjort en minderårig med barn, och därefter köpa sig rätten till ensam vårdnad av barnet?

Låter osannolikt och omänskligt mot barnet och mamman tycker jag.

Bossej !! Har du hittat spikens huvud??

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan finnas tusentals anledningar till att den ena föräldern fått ensam vårdnad om flickan men det verkar som de flesta utgår ifrån att mannen är en pedofil som köpt sig sitt biologiska barn genom en korrupt thailändsk domstol. Märkligt vad alla verkar ha koll...

Just nu bör det väl vara ganska ointressant när, hur och varför hon blev gravid med den svenske mannen. Prioritet nummer 1 måste väl vara att finna flickan och säkerställa att hon mår bra.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar onekligen ogenomtänkt att uttala sig om vilken vårdnadsform som är bäst för barnet utan att ha inblick i varför ensam vårdnad har tilldelats i första läget.

Nu är det verkligen fel i tänkandet i detta inlägg!

Förklaring varför:

Om det finnes Enskild vårdnad så är det ett misslyckande!

Även om det finnes så har vårdnadshavaren ett mycket stort ansvar!

Det är vårdnadshavarens skyldighet att umgängesrätten fungerar!

Är den ena av parterna mycket unga så är ansvaret extra viktigt!

Tänk noga det är ett barn detta handlar om!

Och en mycket ung mamma!

Det hela är mycket tragiskt för alla inblandade!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge har rätt det är den som har vårdnaden som skall se till att kontakten hålls med andra sidan av släkten.

Ni som tycker att det viktigaste prio 1 är att hitta flickan kan nog vara lugna flickan har det säkert bra och det vet nog även Pappa och Farfar

de är naturligtvis oroliga och ledsna över att inte ha flickan hos sig men nu är hon hos sin Mamma så de kan vara lugna

Men sådana här saker händer i separationer där man inte lyckas komma överens och de borde kanske i stället fundera på varför det blev så här.

Ändrades av Wikileaks
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan finnas tusentals anledningar till att den ena föräldern fått ensam vårdnad om flickan men det verkar som de flesta utgår ifrån att mannen är en pedofil som köpt sig sitt biologiska barn genom en korrupt thailändsk domstol. Märkligt vad alla verkar ha koll...

Just nu bör det väl vara ganska ointressant när, hur och varför hon blev gravid med den svenske mannen. Prioritet nummer 1 måste väl vara att finna flickan och säkerställa att hon mår bra.

Vad har du för belägg för att flickan inte mår bra?

Det är lite för snabba ryck här!

Mamma hämta sin dotter i går!

Är att normalt så fixar det sig.

Vi har bara vad faderens har uttryckt sig om.

Inte hela sanningen!

Detta löser sig innom kort.

Det är min övertygelse!

Fadern ska stanna vid sin telefon och vara tillgänglig.

På det nummer som mamman har vetskap om!

Hon ska alltid kunda höra av sig!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Pigge har rätt det är den som har vårdnaden som skall se till att kontakten hålls med andra sidan av släkten.

I och med detta har slagits fast samt även att fadern var för gammal och modern för ung

kan polisen nu fokusera arbetet på att hitta flickan - och det är ju bra.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...