Jump to content
IGNORERAD

4-åring kidnappad i Hua Hin


Tallviking

Recommended Posts

swedenfarang

pigge: angående hjärtat...

vetenskapligt bevisat? var har du källan? detta skulle jag allt gärna läsa mer om. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    52

  • Tallviking

    15

  • MaiChai

    13

  • PUTTE

    11

Mest aktiva i denna tråd

Hur hade du själv reagerat om din ex-hustru som har besöksförbud förmodligen på grund av psyikiska/drogrelaterad problem hämtat din 4-åring på dagis och försvunnit med henne efter att inte träffat henne på 2 år? Gett fan i att informera polisen pch skita i att leta efter dottern med hänvisning till att hon är i trygga händer hos sin psykiskt sjuke/knarkande morsa?

Är det så? Är Nizas mamma psykiskt sjuk och knarkande? Och har besöksförbud?

Tycker att det presenteras en rätt hemsk bild av mamman i de medier som som familjen eller deras vänner figurerar i.

Rätten har tilldömt pappan vårdnad eftersom mamman inte var lämplig. Mamman är sjuk. Etc etc.

Är det någon som vet att det är så här?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Barn vänjer sig snabbt vid nya miljöer tycker att ni oroar er onödigt mamman har gjort vad som annses normalt om det hänt i Sverige eller övriga världen.

Pappan en något mesig individ tror att det handlar om pengar har köpt och tagit hand om barnet medans hon har levt loppan och nu är hon tillbaka inget konstigt med detta han har varit en babysitter vilket händer i Sverige varje dag.

Flickan kommer att få det bra bara om de slutar jaga mamman så hon inte blir desperat.

Hon gör vad varje kvinna skall och bör göra.

Att tjejer äger barnen är ingen nyhet det är bara att acceptera Ingen man skall ta hand om barnen det är bara ett spel för kulisserna i jämnställde hets snack

En man kan göra många barn på nio månader hur skall han kunna ta annsvar för alla dem.

Sedan finns det många rediga och lyckade personer här på MPR som tror att det handlar om hur duktig de är skulle aldrig göra mer än ett barn om året..

Tycker att ni skall ge bort era pungkulor som ett bevis på hur betydelselösa ni är.

Hur många barn jag har är inte intressant det viktigaste är att de har det bra.

Tror inte att du har några barn.

Darwins lära säger mig att du inte har barn och kommer heller inte att få några...om du inte tar dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så? Är Nizas mamma psykiskt sjuk och knarkande? Och har besöksförbud?

Tycker att det presenteras en rätt hemsk bild av mamman i de medier som som familjen eller deras vänner figurerar i.

Rätten har tilldömt pappan vårdnad eftersom mamman inte var lämplig. Mamman är sjuk. Etc etc.

Är det någon som vet att det är så här?

Uppgifter finns från andra håll än den svenska familjen som talar om att mamman dumpade mannen och barnet för drygt 2 år sedan, sedan dess har hon vistats och försörjt sig i Bangkok och Pattayaområdet. Vissa uppgifter talar om att hon försörjt sig inom den så kallade "sexindustrin" och där utvecklat vissa drogovanor. Hon var inte intresserad av dottern och domstolen dömde till faderns förmån då han var den enda som ville ta hand om dottern.

Fadern flyttar till Hua Hin och skaffar sig en ny relation, den biolgiska modern dyker oanonnserat upp och för bort barnet i strid mot domstolsbeslutet efter att inte sett henne på två år. Kallas för kidnappning även om den som utför det är barnets moder.

Pigge 01 tycker man ska hålla en "Chief Wiggum" attityd till det hela, det vill säga gör inget så kanske de dyker upp. Jag tycker nog att det viktigaste är att finna flickan ASAP, vad tycker du?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så? Är Nizas mamma psykiskt sjuk och knarkande? Och har besöksförbud?

Tycker att det presenteras en rätt hemsk bild av mamman i de medier som som familjen eller deras vänner figurerar i.

Rätten har tilldömt pappan vårdnad eftersom mamman inte var lämplig. Mamman är sjuk. Etc etc.

Är det någon som vet att det är så här?

Nej moder har skrivit på ett papper om vådnaden!

På Socialkontoret!

Att fadern har vårdnaden om Niza!

Detta är inte samma aom en adoption!

Faren har påtagit sig att tillse att

Flickas alla behov blir tillgodoseda!

I detta ansvar ligger även kontakten med modern!

Detta har inte fungerat!

Det finnes mycket att skriva om man vill!

Att ha enskilg vårdnad är det sämsta alternativet för alla!

Egna känslor för inte påverka beslut och skyldigheter.

Flicka har en rättighet till bäda föreldrarna.

Så långt detta är möjligt!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

JA DEN DÄR "VÄNTA NÅGRA DAGAR" REGELN LÅTER HELT BISSART...MEN SOM HAN SKREV TIDIGARE,SÅ GÖR DOM ÄVEN I SWEDALA :sFduh::sFduh: VET INTE OM HAN VERKLIGEN TROR PÅ DE SJÄLV :huh: HOPPAS INTE DE :av-109998:

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppgifter finns från andra håll än den svenska familjen som talar om att mamman dumpade mannen och barnet för drygt 2 år sedan, sedan dess har hon vistats och försörjt sig i Bangkok och Pattayaområdet. Vissa uppgifter talar om att hon försörjt sig inom den så kallade "sexindustrin" och där utvecklat vissa drogovanor. Hon var inte intresserad av dottern och domstolen dömde till faderns förmån då han var den enda som ville ta hand om dottern.

Fadern flyttar till Hua Hin och skaffar sig en ny relation, den biolgiska modern dyker oanonnserat upp och för bort barnet i strid mot domstolsbeslutet efter att inte sett henne på två år. Kallas för kidnappning även om den som utför det är barnets moder.

Pigge 01 tycker man ska hålla en "Chief Wiggum" attityd till det hela, det vill säga gör inget så kanske de dyker upp. Jag tycker nog att det viktigaste är att finna flickan ASAP, vad tycker du?

Jag vet inte vad jag ska tycka.

Har sett tillräckligt med ufon som beter sig som riktiga arslen i byarna, för att sedan spela offer när de råkar ut för något.

Oftast snubbar som köpt sig en fru för att sedan förvånas när hon inte finner sig i ett liv utan uppmärksamhet.

Eller som inte fattar att det kanske är en bra ide att lära känna sin tjej innan man skaffar familj gifter sig och bygger hus till hela släkten.

Speciellt om tjejen är 15 år och man själv är 32.

Och eftersom vi inte hört mammans, eller familjens, historia så avstår jag från att ta sida.

Om flickan mår dåligt, eller om mamman har illasinnade intentioner, så är det absolut viktigast att hitta flickan omedelbart.

Men om flickan inte mår dåligt med mamman och det finns en stinkande hund begraven i historien så är jag inte lika säker.

Av gammal vana ogillar jag folk som utmålar andra i negativt sken oförtjänt eftersom det oftast är skithögarna själva som sysslar med sådant.

Därför reagerar jag med försiktighet när jag ser sånt här och vill inte köpa den bild som presenteras rätt av.

Det hindrar ju inte att man blir nyfiken när det läggs fram en historia som ser ut att vara full av intrikata detaljer att fundera på.

Hoppas att det löser sig för alla inblandade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

``.. Vissa uppgifter talar om att hon försörjt sig inom den så kallade "sexindustrin" och där utvecklat vissa drogovanor. Hon var inte intresserad av dottern ..``

Till Mai Chai

Ovan riktar du väldigt grova anklagelser mot mamman.

Har du 100 procent säkra källor som underlag för

dessa anklagelser?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

En fundering man kan ha är gällande den sk ensamma vårdnaden som blivit tilldelad. Om jag förstår det hela rätt så behöver det inte alls gå till domstol om föräldrarna kommer överens om vårdnad och då sköts det av Amphur. Vidare så gäller väl alltid delad vårdnad men enskilt boende som praxis i första läget. Dvs. ena föräldren har barnet boende hos sig men andra föräldern har umgängesrätt. Vissa hävdar även att umgängesrätten inte kan ges upp frivilligt heller (och vara lagligt bindande dvs) utan det sker endast om en domstol dömer ena parten oförmögen eller olämplig som förälder. Så även om man kommer överens om sk enskild vårdnad av barn så har den andra föräldern umgängesrätt som praxis eller?.

Med risk för att gå lite väl off topic skulle jag gärna höra från folk som har genomgått skilsmässa i Thailand och hur deras vårdandslösningar sett ut. Även om man kan hoppas på motsatsen så är det väl inte omöjligt att någon medlem i framtiden kan hamna i en situation då information och andras erfarenheter kan komma väl till pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej moder har skrivit på ett papper om vådnaden!

På Socialkontoret!

Att fadern har vårdnaden om Niza!

..

Detta har inte fungerat!

Det finnes mycket att skriva om man vill!

..

Skriver du som utomstående eller vet du mer än vi andra.?

Efter att ha läst dina inlägg undrar säkert mer än jag var du får din information från eftersom du tycks veta betydligt mer än vi andra.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Mai Chai

Ovan riktar du väldigt grova anklagelser mot mamman.

Har du 100 procent säkra källor som underlag för

dessa anklagelser?

Som du ser skrev jag "Vissa uppgifter" alltså inte alla uppgifter som det hade varit om det varit 100% säkert.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du ser skrev jag "Vissa uppgifter" alltså inte alla uppgifter som det hade varit om det varit 100% säkert.

Ett vanligt kvällspresstrix! :diablo:

Sorry för OT...

Nåt nytt om lillflickan?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad jag ska tycka.

Har sett tillräckligt med ufon som beter sig som riktiga arslen i byarna, för att sedan spela offer när de råkar ut för något.

Oftast snubbar som köpt sig en fru för att sedan förvånas när hon inte finner sig i ett liv utan uppmärksamhet.

Eller som inte fattar att det kanske är en bra ide att lära känna sin tjej innan man skaffar familj gifter sig och bygger hus till hela släkten.

Speciellt om tjejen är 15 år och man själv är 32.

Och eftersom vi inte hört mammans, eller familjens, historia så avstår jag från att ta sida.

Om flickan mår dåligt, eller om mamman har illasinnade intentioner, så är det absolut viktigast att hitta flickan omedelbart.

Men om flickan inte mår dåligt med mamman och det finns en stinkande hund begraven i historien så är jag inte lika säker.

Av gammal vana ogillar jag folk som utmålar andra i negativt sken oförtjänt eftersom det oftast är skithögarna själva som sysslar med sådant.

Därför reagerar jag med försiktighet när jag ser sånt här och vill inte köpa den bild som presenteras rätt av.

Det hindrar ju inte att man blir nyfiken när det läggs fram en historia som ser ut att vara full av intrikata detaljer att fundera på.

Hoppas att det löser sig för alla inblandade.

Ärligt talat skiter jag i vad som fått föräldrarna isär och deras eventuella personliga problem, det är en 4-åring som är bortförd det här rör sig om. Det är hon jag bekymrar mig över, de andra två skiter jag faktiskt i just nu.

Men förhoppningsvis dyker det upp lite info från flickans familj under dagen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

rosseposse

Äntligen börjar media att reagera!

Läs gärna bilagda inlägg i www.scandasia.com

Och till Er som tror att Henrik "köpt vårdnaden" så har ni fel.

Modern ansågs ej lämplig p g a att hon förlöpt hemmet.

Läs gärna bakgrunden till skilsmässan på www.thailandsforum.se

Tänk också på att Henrik tidigare i drygt 4 år tagit hand om sin son

Kevin, helt ensam i Sverige - och han reste ner till byn i Buriram för

att Kevin skulle få lära känna sin biologiska mamma (som nu var

omgift). Det talar för sig själv om hans heder.

farfar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken jävla muppdiskussion! Fikarummet på Samhall bjuder ju garanterat på högre diskussionskvalitet under sina lunchraster! Vissa bidrag i debatten gör ju att man undrar om hjärncellerna blev utplacerade med hjälp av en tombola.

Folk uttalar sig till höger och vänster utan att ha en jävla aning om bakomliggande orsaker. Farfar har dragit sin version men han är givetvis partisk. Var ju både matolja och smör samtidigt där för att måla upp en fin fasad.

På tok för överdrivet men det blir väl lätt så kan jag tänka mig i hans situation.

Vi vet att snubben har vårdnaden och det är givetvis inte rätt att kidnappa tösen på det sätt mamman gjort!

Kommentaren om att det är vetenskapligt bevisat att hon vet att hon är hos sin mamma hör ju hemma i Kalle Anka-klubben. Var det verkligen allvarligt menat?? Sedan "MC-klubbar" på det.. *suck*

Vi kan ju bara hoppas att flickan inte kommer till skada och när hon väl hittats låta rättsmaskineriet mala sina kvarnar.

Sitt inte här och dra era historier om att ni har si och så många barn och styvbarn och att ni är så jävla duktiga och vet bäst om vad som är rätt och fel i detta fallet. Ni vet inte ett skit!

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken jävla muppdiskussion! Fikarummet på Samhall bjuder ju garanterat på högre diskussionskvalitet under sina lunchraster! Vissa bidrag i debatten gör ju att man undrar om hjärncellerna blev utplacerade med hjälp av en tombola.

Folk uttalar sig till höger och vänster utan att ha en jävla aning om bakomliggande orsaker. Farfar har dragit sin version men han är givetvis partisk. Var ju både matolja och smör samtidigt där för att måla upp en fin fasad.

På tok för överdrivet men det blir väl lätt så kan jag tänka mig i hans situation.

Vi vet att snubben har vårdnaden och det är givetvis inte rätt att kidnappa tösen på det sätt mamman gjort!

Kommentaren om att det är vetenskapligt bevisat att hon vet att hon är hos sin mamma hör ju hemma i Kalle Anka-klubben. Var det verkligen allvarligt menat?? Sedan "MC-klubbar" på det.. *suck*

Vi kan ju bara hoppas att flickan inte kommer till skada och när hon väl hittats låta rättsmaskineriet mala sina kvarnar.

Sitt inte här och dra era historier om att ni har si och så många barn och styvbarn och att ni är så jävla duktiga och vet bäst om vad som är rätt och fel i detta fallet. Ni vet inte ett skit!

Du vet inte ett SKIT vad som diskuteras i fika rummet på samhall.

Jämföra våra hjärnor med Mpr medlemmar,Naturligt är våra hjärnor av samma kvalite.

Ändrades av Surin P3
citat fixat

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet inte ett SKIT vad som diskuteras i fika rummet på samhall.

Jobbar du på Samhall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet inte ett SKIT vad som diskuteras i fika rummet på samhall.

Jämföra våra hjärnor med Mpr medlemmar,Naturligt är våra hjärnor av samma kvalite.

Här har vi en koll med koll på vad som diskuteras i Samhalls fikarum..har du jobbat länge där?

Ps läs i faq så lär du dig och citera på ett riktigt sätt, eller fråga i ditt fikarum!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi en koll med koll på vad som diskuteras i Samhalls fikarum..har du jobbat länge där?

Ps läs i faq så lär du dig och citera på ett riktigt sätt, eller fråga i ditt fikarum!

Nä män har god insikt där (anhörig som jobbar där ) och har praktiserat där.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så! Det var bara ett chansartat skott från höften! Men Stephen Hawkings senaste upptäckter diskuteras säkert där med lika mycket inlevelese som det görs i lunchrummet på NASA!

Bara det kanske (med betoning på kanske) att man på Samhall diskuterar Herr Hawkings handikappshjälpmedel istället för hans senaste rön om svarta hål.

Jaja.. Åter till ämnet!

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge dig!

Har du sett beslut på besöksförbud i detta fall!

idi*tisk dramatik! :kort::kort::kort:

pigge01

Nu låter det ju som om du har sett det-vilket du uppenbarligen inte har.

Kvinnan dumpade mannen och barnet och gjorde sig okontaktbar under två år-mannen tilldömdes ensam vårdnad med kvinnans familjs goda minne då de inte kunde ta hand om henne alternativt ansåg att dottern hade bättre möjligheter till ett bra liv i faderns omvårdnad än vad hon hade haft i kvinnans familj eller släkt.

Du kanske borde komma till insikt om att det faktiskt finns kvinnor som är olämpliga att ta hand om även sina egna biologiska barn? Oavsett vilka "vetenskapliga" bevis du stöttar dina teorier på.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä män har god insikt där (anhörig som jobbar där ) och har praktiserat där.

Jag kände en som kände en annan bla bla bla, inget att skämmas för att man har praktiserat på Samhall...kom ut ur garderoben nu ;)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen börjar media att reagera!

Läs gärna bilagda inlägg i www.scandasia.com

Och till Er som tror att Henrik "köpt vårdnaden" så har ni fel.

Modern ansågs ej lämplig p g a att hon förlöpt hemmet.

Läs gärna bakgrunden till skilsmässan på www.thailandsforum.se

Tänk också på att Henrik tidigare i drygt 4 år tagit hand om sin son

Kevin, helt ensam i Sverige - och han reste ner till byn i Buriram för

att Kevin skulle få lära känna sin biologiska mamma (som nu var

omgift). Det talar för sig själv om hans heder.

farfar

Jag tar mig friheten all översätta via Google!

::::::::::::::::::::::

Översättning från engelska till svenska

4-åriga svenska-Thai Girl kidnappad

Niza Engdahl, en 4 år gammal Svensk-thailändsk flicka, var onsdag kidnappades i Hua Hin av sin mor.

________________________________________

8 mar 2011 | Nyheter Soffi Chanchira Larsen

________________________________________

Niza Engdahl var i skolan på onsdagen, när en kvinna kom och hämtade upp henne. Enligt AA vän fadern, som har postat vad som hände på Internet, hävdade den thailändska kvinnan att hon var Niza mor.

Läraren medger att Niza förnekade att kvinnan var hennes mor, men eftersom kvinnan gav henne thailändska ID-kort som garanti, accepterade läraren att kvinnan stannade för att leka med Niza medan hon gick till ett möte. När hon kom tillbaka var både kvinnan och Niza borta.

Senare visade det sig, att kvinnan som bytte sitt ID-kort för barnet faktiskt var Niza mor, Surat Enmak som lämnade familjerum under 2009 och i april 2010 gav skilsmässa och vårdnaden om deras två barn till Henrik Engdahl. Men eftersom att plocka upp sin dotter att hon onsdag har försvunnit med de 4-årig flicka ..

Henrik Engdahls erkände kvinnan på skolorna övervakningskamera som hans före detta hustru. Mor Surat Enmak har inte kontaktat honom efter kidnappningen, och han vet inte hennes avsikter.

Mr Engdahl har rapporterat kidnappningen till polisen men har fått veta att han måste vänta 15 dagar från kidnappningen innan en grundlig utredning kan ske på grund av polisens "steg-för-steg-förfarandet.

"Jag är fast i ett stort land med ingen aning," Engdahl säger.

Svenska Henrik Engdahl var i provinsen Buri Ram, där han tidigare levt med Surat Enmak när scandasia pratade med honom i dag, tisdagen den 8 mars 2011. Han har sökt sin lilla flicka, i Bangkok, Pattaya och nu i Buri Ram, sedan hon kidnappades från skolan vid ungefär lunchtid på 2 mars 2011.

"Niza är en Sentive flicka, en daddys girl, där jag går hon går och hon måste känna hemsk nu med främlingar, som inte känner hennes behov," Henrik Engdahl säger.

Han är besviken på skolan som just accepterat ett ID i utbyte för flickan att gå med en främling och vill inleda en rättegång mot skolan när han kommer tillbaka till Hua Hin.

Niza var klädd i en enhetlig förskola skola när hon var bortförd. En mörkblå klänning, med en ljusblå skjorta och en väst över skjortan.

Om du ser denna tjejen kontakta din lokala polisen i Thailand. Eller så kan du ringa direkt till Henrik Engdahl: (+66) (0) 822433115

Lyssna

Läs fonetisktOrdbok - Visa detaljerad ordbok

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kände en som kände en annan bla bla bla, inget att skämmas för att man har praktiserat på Samhall...kom ut ur garderoben nu ;)

När man är ute på djupt vatten... ja vad gör man?

Om jag hade skämts så hade jag väl inte skrivit det.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...