Jump to content
IGNORERAD

4-åring kidnappad i Hua Hin


Tallviking

Recommended Posts

Verkar onekligen ogenomtänkt att uttala sig om vilken vårdnadsform som är bäst för barnet utan att ha inblick i varför ensam vårdnad har tilldelats i första läget.

Det finns i ett annat inlägg uppgifter ATT mannen har betalat för att få detta avtal.

Ytterligare ett sätt att utnyttja en ung stackars tjej, som man gjorde gravid vid 16 år ålder.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    52

  • Tallviking

    15

  • MaiChai

    13

  • PUTTE

    11

Mest aktiva i denna tråd

Guest wille

Det finns i ett annat inlägg uppgifter ATT mannen har betalat för att få detta avtal.

Ytterligare ett sätt att utnyttja en ung stackars tjej, som man gjorde gravid vid 16 år ålder.

Ja, det låter onekligen ruggigt tvivelaktigt. Min poäng var bara att man inte nödvändigtvis behöver utgå från att det alltid är felaktigt med enskild vårdnad då det relativt ofta föreligger goda skäl till det. Både SVerige och Thailand har delad vårdnad som utgångsläge vilket får anses vara sunt.

Link to comment
Dela på andra sajter

TUR ATT INTE DU E POLIS CHEF.. :av-109998::av-109998: VÄNTA X-ANTAL DAGAR :sFduh::sFduh: ,VORE JA PAPPAN Å HÖRDE DIG SÄGA ATT VI VÄNTAR I NÅGRA DAGAR SÅ SKULLE ÄVEN DU VARA BORTA :suicide:

NISSE Å FORDEN KAN VA KLING Å KLANG :rotfl::rotfl: ...NI HAR INGA BARN VA :pray2: ,,,JAG TYCKER HUR SOM HELST ATT MAN ICKE SKA VÄNTA NÅGRA DAGAR... :av-109998:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, bankkontonummer o.d. skall inte offentligt postas på forumet. Dessa är borttagna, samt de med citat av det inlägget.

Om de som vill få hjälp, skickar epost eller PM till mig så ska vi se vad vi kan göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta PMa jag till BaBoo!

Efter som han är avstängd så kanske han inte kan läsa det!

Jag har plokat bort lite!

-------------------

Att du och jag har olika uppfattningar och vägar,

att lösa saker och ting.

Jag är rädd om både Niza och hennes mamma!

Jag anser att hetsa i detta läget är det farligaste som kan ske!

Att finna Niza är allas mål!

Det skiljer i tillväga gång och dylikt!

Du och jag vet hur det ser ut i Thailand!

Att fysiskt finna Niza är mycket svårt.

Det gäller att locka fram mamman!

På ett smart och listigt vis.

Hetsar man kan det i värsta fall gå illa!

Och det vill vi inte

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

BÖRJAR TRO ATT DU HAR KIDNAPPAT HENNE SNART. :huh::huh:

putte putte!

Vakna!

Hon är inte kidnappad!

Hon är med sin mamma!

Utan fadrens lov och vetskap!

Niza vet att hon är med mamma!

Hon behöver bara lysna på mammas hjärtslag så vet hon att detta är mamma!

Det är det första ett barn lär sig i livet.

Redan innan hon föddes!

Naturen är underlig

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

NISSE Å FORDEN KAN VA KLING Å KLANG :rotfl::rotfl: ...NI HAR INGA BARN VA :pray2: ,,,JAG TYCKER HUR SOM HELST ATT MAN ICKE SKA VÄNTA NÅGRA DAGAR... :av-109998:

Om det är mig du menar PUTTE så kan jag tala om för dig att jag har barn 17 å 22 år, nått mer du ville veta när jag ändå är här, förstår inte varför du drar in mig i det här försök vara lite seriös här i tråden, jag som pappa tycker det här är för jävligt när ett litet barn försvinner oavsett anledning

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarade i ett annat forum och klistrar in det här...

OO fy fan! mer än dubbelt så gammal som mamman till barnet....

Skillnaden är väl att om han valt en kvinna istället för ett barn så hade han antagligen inte hamnat i den här sitsen.

Jag är själv pappa till två tonåriga flickor 17 + 18 och skulle detta ha hänt något av mina barn så vore jag inte rolig att tas med....sjuka jävlar som tänder på små flickebarn borde inte få någon som helst respons!!!!!!

stackars barn, jag menar båda två(både mor o dotter).....

Din 18-Åriga dotter har rätt att gifta sig och skaffa barn med vem hon vill, utan att du har någon talan. Man undrar vem som är sjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

putte putte!

Vakna!

Hon är inte kidnappad!

Hon är med sin mamma!

Utan fadrens lov och vetskap!

Niza vet att hon är med mamma!

Hon behöver bara lysna på mammas hjärtslag så vet hon att detta är mamma!

Det är det första ett barn lär sig i livet.

Redan innan hon föddes!

Naturen är underlig

pigge01

Pigge, om pappan har enskild vårdnad så är det enligt de flesta länders lagstiftning KIDNAPPNING om mamman olovandes hämtar och BORTFÖR barnet utan pappans medgivande!

Jag lägger inte någon aspekt på om det är rätt eller fel med enskild vårdnad eller om det är rätt eller fel att "köpa/sälja" vårdnaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge, om pappan har enskild vårdnad så är det enligt de flesta länders lagstiftning KIDNAPPNING om mamman olovandes hämtar och BORTFÖR barnet utan pappans medgivande!

Jag lägger inte någon aspekt på om det är rätt eller fel med enskild vårdnad eller om det är rätt eller fel att "köpa/sälja" vårdnaden.

Kan så vara!

Jag lägger en annan tolkning i ordet Kidnappad!

Som innefattar mycket allvarligare fall!

Då utomstående som offeret inte känner!

Jag skulle kunde skriva en förklaring om mamman.

Men det håller jag får mig själva!

För jag vill inte bryta mot §4!

Har sjalva en plast son på 21 år!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kunde skriva en förklaring om mamman.

Känner du de inblandade i det här fallet?

Själv så kan jag inte förstå hur man kan uttala sig så tvärsäkert i ett drama som utomstående utan någon som helst insikt. Vad som helst är ju möjligt och kanske skulle det inte ens vara enkelt att välja sida även om man var insatt. Rätt eller fel så verkar det som mamman brutit mot lagen och det borgar inte för någon bra fortsättning utan istället tvivel för vem det är som prioriteras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner du de inblandade i det här fallet?

Själv så kan jag inte förstå hur man kan uttala sig så tvärsäkert i ett drama som utomstående utan någon som helst insikt. Vad som helst är ju möjligt och kanske skulle det inte ens vara enkelt att välja sida även om man var insatt. Rätt eller fel så verkar det som mamman brutit mot lagen och det borgar inte för någon bra fortsättning utan istället tvivel för vem det är som prioriteras.

Nej jag känner dom inte!

Jag har under åren jag var gift.

I början av 90-talet varit stödfamilj.

Och så nu har jag Nitt71s två söner på 21 0 13 år.

21-åringen har hittat på ett och annat

Som inte är bra.

Jag har en viss insikt om hur dom agerar mm.

Som jag bara delar med mig mellan 4 ögon.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Om det farfar skriver stämmer så är nog inte så bra att dottern är med sin mor

Hoppas det löser sig för dem

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints mfl.

Det är detta jag sylta på!

När jag skrev inlägget

§4 Inga rasistiska eller extremt negativa åsikter om Thailand tillåts,

Jag som alla andra vill att dom får veta att flickan mår bra.

Att mamman hör av sig!

Vad som har gott snett i relationerna får lösas i efter hand.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan hälsar att Henrik bör skaffa sej en privatdeckare så fort som möjligt, hur man hittar en bra, vet vi tyvärr inte, men hon har "hört" att det går bäst så.

För även om Polisen tagit tag i fallet, så innebär det knappast att de lägger stora resurser på det, det är tveksamt om de har några säger frugan, och hon vet iaf bättre än jag.

Önskar Henrik och dottern all lycka och att de snart återses.

Det enda jag bidragit med, via en god vän, är att se till att det trevliga MC killarna i Jesters har fått mail om fallet.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

putte putte!

Vakna!

Hon är inte kidnappad!

Hon är med sin mamma!

Utan fadrens lov och vetskap!

Niza vet att hon är med mamma!

Hon behöver bara lysna på mammas hjärtslag så vet hon att detta är mamma!

Det är det första ett barn lär sig i livet.

Redan innan hon föddes!

Naturen är underlig

pigge01

UTAN FADERNS LOV ELLER VETSKAP.VA KALLAR DU DÅ DE?????..TROR DE GÅR UNDER KIDNAPPNING HUR SOM HELST :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

LÄSTE I AFTONBLADET NU OM BARNEN SOM TYDLIGEN BLIVIT KIDNAPPADE AV SIN EGEN FAR :whistle: HUR NU DE GÅR IHOP :sFduh: .FÖRMODLIGEN TRYCKFELS NISSE :giggle: ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag känner dom inte!

Jag har under åren jag var gift.

I början av 90-talet varit stödfamilj.

Och så nu har jag Nitt71s två söner på 21 0 13 år.

21-åringen har hittat på ett och annat

Som inte är bra.

Jag har en viss insikt om hur dom agerar mm.

Som jag bara delar med mig mellan 4 ögon.

pigge01

Trots det så uttalar du dig tvärsäkert om att flickan inte är i någon som helst fara och att man ska vänta och se om hon dyker upp någonstans.

Hur hade du själv reagerat om din ex-hustru som har besöksförbud förmodligen på grund av psyikiska/drogrelaterad problem hämtat din 4-åring på dagis och försvunnit med henne efter att inte träffat henne på 2 år? Gett fan i att informera polisen pch skita i att leta efter dottern med hänvisning till att hon är i trygga händer hos sin psykiskt sjuke/knarkande morsa?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Niza vet att hon är med mamma!

Du har uppenbarligen ingen egen erfarenhet av små barn, detta är en fyra åring, som vad jag förstått inte träffat sin mamma på 2 år, det är givetvis ett trauma för henne att bli bortförd av en för henne okänd kvinna, hon är för liten att förstå något av vad som pågår..

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots det så uttalar du dig tvärsäkert om att flickan inte är i någon som helst fara och att man ska vänta och se om hon dyker upp någonstans.

Hur hade du själv reagerat om din ex-hustru som har besöksförbud förmodligen på grund av psyikiska/drogrelaterad problem hämtat din 4-åring på dagis och försvunnit med henne efter att inte träffat henne på 2 år? Gett fan i att informera polisen pch skita i att leta efter dottern med hänvisning till att hon är i trygga händer hos sin psykiskt sjuke/knarkande morsa?

Ge dig!

Har du sett beslut på besöksförbud i detta fall!

idi*tisk dramatik! :kort::kort::kort:

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har uppenbarligen ingen egen erfarenhet av små barn, detta är en fyra åring, som vad jag förstått inte träffat sin mamma på 2 år, det är givetvis ett trauma för henne att bli bortförd av en för henne okänd kvinna, hon är för liten att förstå något av vad som pågår..

Jag svarar dig som jag skrivit tidigar!

Detta är vetenskapligt bevisat!

Niza vet att hon är med mamma!

Hon behöver bara lysna på mammas hjärtslag så vet hon att detta är mamma!

Det är det första ett barn lär sig i livet.

Redan innan hon föddes!

Att sedan umgänges kontakten inte fungerar

Är ett stort problem!

Hur detta än gör så är Niza den stora förloraren!

Hennes pappa o mamma är till för henne!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn vänjer sig snabbt vid nya miljöer tycker att ni oroar er onödigt mamman har gjort vad som annses normalt om det hänt i Sverige eller övriga världen.

Pappan en något mesig individ tror att det handlar om pengar har köpt och tagit hand om barnet medans hon har levt loppan och nu är hon tillbaka inget konstigt med detta han har varit en babysitter vilket händer i Sverige varje dag.

Flickan kommer att få det bra bara om de slutar jaga mamman så hon inte blir desperat.

Hon gör vad varje kvinna skall och bör göra.

Att tjejer äger barnen är ingen nyhet det är bara att acceptera Ingen man skall ta hand om barnen det är bara ett spel för kulisserna i jämnställde hets snack

En man kan göra många barn på nio månader hur skall han kunna ta annsvar för alla dem.

Sedan finns det många rediga och lyckade personer här på MPR som tror att det handlar om hur duktig de är skulle aldrig göra mer än ett barn om året..

Tycker att ni skall ge bort era pungkulor som ett bevis på hur betydelselösa ni är.

Hur många barn jag har är inte intressant det viktigaste är att de har det bra.

Ändrades av Wikileaks
Link to comment
Dela på andra sajter

Barn vänjer sig snabbt vid nya miljöer tycker att ni oroar er onödigt mamman har gjort vad som annses normalt om det hänt i Sverige eller övriga världen.

Pappan en något mesig individ tror att det handlar om pengar har köpt och tagit hand om barnet medans hon har levt loppan och nu är hon tillbaka inget konstigt med detta han har varit en babysitter vilket händer i Sverige varje dag.

Flickan kommer att få det bra bara om de slutar jaga mamman så hon inte blir desperat.

Hon gör vad varje kvinna skall och bör göra.

Att tjejer äger barnen är ingen nyhet det är bara att acceptera Ingen man skall ta hand om barnen det är bara ett spel för kulisserna i jämnställde hets snack

En man kan göra många barn på nio månader hur skall han kunna ta annsvar för alla dem.

Sedan finns det många rediga och lyckade personer här på MPR som tror att det handlar om hur duktig de är skulle aldrig göra mer än ett barn om året..

Tycker att ni skall ge bort era pungkulor som ett bevis på hur betydelselösa ni är.

Hur många barn jag har är intressant det viktigaste är att de har det bra.

ENLIGT DIG SÅ SKA PAPPAN KNAPPT ANMÄLA DOTTERN "FÖRSVUNNEN" ELLER????.DE FINNS MYYYYYCKE LUSTIGT FOLK :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...