Jump to content
IGNORERAD

Supa ihjäl sig


Wikileaks

Recommended Posts

GammalDansken

Begriper inte riktigt vad du skriver, all alkoholkonsumtion är väl skadlig för kroppen.

Dricker ej lättöl och efter en låda whiskey så känns det ju givetvis i kroppen.

Det tror jag inte.

Ofta hör man påståenden om att tex ett glas rött vin eller två per dag är bra för hjärtat.

T.o.m. från repektabelt håll.

Mitt favoritvin från Balkan: Vranac har beteckningen Pro Corde och en EKG-liknande kurva på etiketten.

Tror den marknadsföring syftar på ovanstående postulat.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • PUTTE

    8

  • GammalDansken

    8

  • Wikileaks

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

stefan5300

Det tror jag inte.

Ofta hör man påståenden om att tex ett glas rött vin eller två per dag är bra för hjärtat.

T.o.m. från repektabelt håll.

Mitt favoritvin från Balkan: Vranac har beteckningen Pro Corde och en EKG-liknande kurva på etiketten.

Tror den marknadsföring syftar på ovanstående postulat.

Aha

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min definition på alkoholism, helt utan belägg och enbart mitt eget tyckande!

Den dag det blir jobbigt att låta bli att dricka.

Vet inte hur jag ska förklara det i ord.

Men som exempel.

Om man är på semester och tycker det är ett problem att man måste vara utan alkoholen hela semestern för man käkar någon medicin.

Om man ska på kräftskiva och vet att man ska jobba dagen efter så man kan inte supa. Och tycker att detta är ett problem.

Man är bjuden på ett bröllop och det bjuds inte på någon alkohol, och man tycker det är ett problem.

Listan kan göras mycket lång. Men min egna definition av alkoholism är den dag det är ett problem att låta bli att dricka.

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Min definition på alkoholism, helt utan belägg och enbart mitt eget tyckande!

Den dag det blir jobbigt att låta bli att dricka.

Vet inte hur jag ska förklara det i ord.

Men som exempel.

Om man är på semester och tycker det är ett problem att man måste vara utan alkoholen hela semestern för man käkar någon medicin.

Om man ska på kräftskiva och vet att man ska jobba dagen efter så man kan inte supa. Och tycker att detta är ett problem.

Man är bjuden på ett bröllop och det bjuds inte på någon alkohol, och man tycker det är ett problem.

Listan kan göras mycket lång. Men min egna definition av alkoholism är den dag det är ett problem att låta bli att dricka.

/BND

Hej,jag tror att dom exempel du räknar upp kan kännas lite halvt jobbiga för många och behöver nog inte betyda att man är alkoholist. Om man däremot inte klarar av att ändå hålla sig nykter vid dessa tillfällen så har man nog gått över gränsen :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Jag har liknande funderingar.Jag har en kompis iHua-hin han dricker 2-3 flaskor om dan plus mera någon dag,Jag klarar mig

på 12-15 flaskor i veckan som jag dricker på 2 dagar.Men jag vet inte heller om detta är skadligt.Att det inte är nyttigt

kan jag nog räkna ut med stortån.Jag har stor respekt för gubben som har helt lagt av men det vill inte jag då jag

uppskattar mina pilsnerdagar väldigt mycket.Jag är nog alkoholist för om jag inte visste hur farligt det är

så skulle jag nog dricka mer.Jag är ändå intresserad av om vi fick igång en vettig debatt om vad som är acceptabelt

och vad som är riktigt åt helvete.Jag pratar om 66 cl.flaskor.

Link to comment
Dela på andra sajter

vem kan ärligt säga att det inte dricks dagligen ifrån morron till kväll i byarna ... så fort man har lämnat kossorna el börjar med dagens sysslor så åker ju lao kao flarran fram. till fruarnas protester ...eller en del fruar iaf

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kan oftast förklaras genom orsak och verkan. Vare sig det gäller tobak, alkohol eller droger. När något fattas i livet. När man inte mår bra eller inte räcker till. Då har vi människor en benägenhet att dämpa symptomen istället för att lösa problemet. När det händer då blir droger och alkohol den enklaste flyktvägen. Att många thailändare super är väl inte så konstigt med tanke på vilka deras levnadsförhållanden är. Som jag ser det är det mycket värre att det i västvärlden finns så mycket drog och alkohol missbruk där förutsättningarna borde vara så mycket bättre. I västvärlden heter den store guden "pengar" och ledorden är besparingar och tillväxt till varje pris.

Det är väl inte så svårt att förstå att det så småningom inte finns utrymme för mer tillväxt.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

vem kan ärligt säga att det inte dricks dagligen ifrån morron till kväll i byarna ... så fort man har lämnat kossorna el börjar med dagens sysslor så åker ju lao kao flarran fram. till fruarnas protester ...eller en del fruar iaf

Jag festar en del här i byn, men den där jävla lao kaon kan ju göra vem som helst till nykterist :spy:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag inte.

Ofta hör man påståenden om att tex ett glas rött vin eller två per dag är bra för hjärtat.

T.o.m. från repektabelt håll.

Mitt favoritvin från Balkan: Vranac har beteckningen Pro Corde och en EKG-liknande kurva på etiketten.

Tror den marknadsföring syftar på ovanstående postulat.

Har hört och läst nåt liknande om öl...

Google translate sa detta: EDIT Google fick för många fel... 1 Pint är tex inte 1 liter, snarare 0,56 lit... så jag lägger in orginaltexten i stället:

28 Pints of Beer is Good For the Male Heart

Posted by Kimo on 19 November 2009, 3:30 pm

According to a Spanish study, drinking alcohol equivalent to 28 pints of beer per week can decrease the chance of heart disease. The results showed that the benefit was greater for men than women. This study was published in Heart, a peer reviewed medical journal. You can read the abstract here: ( http://heart.bmj.com/content/early/2009/11/19/hrt.2009.173419.short?q=w_heart_ahead_tab )

Of course there are countless other studies which show the reverse is true. Bottom line, drink in moderation and you may live.

Disclaimer: Please consult with your doctor before ditching your medication and drinking 28 pints of beer per week. If the heavy machinery looks blurry, do not operate.

http://www.beerliving.com/?p=397

Nu får jag väl besserwisserkungen på mej... Jag bjuder på denna, Tv.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står inte hur många veckor man måste dricka för att det ska vara nyttigt.

Ska det vara exakt 28 pint är det inte så lätt att klara exakt den mängden flera veckor i rad.

Måste bli oroande när man tvekar om man druckit 27 eller 28 pint den här veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står inte hur många veckor man måste dricka för att det ska vara nyttigt.

Ska det vara exakt 28 pint är det inte så lätt att klara exakt den mängden flera veckor i rad.

Måste bli oroande när man tvekar om man druckit 27 eller 28 pint den här veckan.

I veckan, varje vecka...

Visste att jag sett en fylligare text i ämnet från en säkrare källa, och en minut till med Google hittade denna BBC-länk:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8367141.stm

Utdrag ur texten i länken:

"Drinking alcohol every day cuts the risk of heart disease in men by more than a third, a major study suggests.

The Spanish research involving more than 15,500 men and 26,000 women found large quantities of alcohol could be even more beneficial for men.

Female drinkers did not benefit to the same extent, the study in Heart found. "... "This would be the equivalent of consuming about eight bottles of wine a week, or 28 pints of lager."

Läs hela texten om ni vill veta mer.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det såg ju bra ut.

Är lite orolig då jag många veckor hamnar långt under rekomendationen.

Å andra sidan överkompenserar jag för det ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg ett TV program om öl förut. De intervjuade en belgisk trapist munk och frågade om hur de kunde servera öl till maten och han svarade: Dricker du en öl dricker du för att du är törsdig dricker du mera har du problem. De drack 3 öl om dagen 1 till varje måltid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt och supa ihjäl sig på dom här kemikalie-dryckerna. :suicide:

Bilderna är polisens, från ett tillslag på en illegal "wisky-fabrik" i Chiang Mai förra året .

Hade några fler av bilderna inne i juni förra året.under tråden: Billig Whisky! http://www.maipenrai...__1#entry193790

Men dom tål att visas igen!!

post-6170-026117500%201277047065_thumb.jpg

  • post-6170-035492400%201277047102_thumb.jpg
  • post-6170-084422900%201277047141_thumb.jpg
  • post-6170-066192500%201277047206_thumb.jpg
  • post-6170-023660700%201277047241_thumb.jpg
  • post-6170-001470500%201277047321_thumb.jpg

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört och läst nåt liknande om öl...

Google translate sa detta: EDIT Google fick för många fel... 1 Pint är tex inte 1 liter, snarare 0,56 lit... så jag lägger in orginaltexten i stället:

28 Pints of Beer is Good For the Male Heart

Posted by Kimo on 19 November 2009, 3:30 pm

According to a Spanish study, drinking alcohol equivalent to 28 pints of beer per week can decrease the chance of heart disease. The results showed that the benefit was greater for men than women. This study was published in Heart, a peer reviewed medical journal. You can read the abstract here: ( http://heart.bmj.com/content/early/2009/11/19/hrt.2009.173419.short?q=w_heart_ahead_tab )

Of course there are countless other studies which show the reverse is true. Bottom line, drink in moderation and you may live.

Disclaimer: Please consult with your doctor before ditching your medication and drinking 28 pints of beer per week. If the heavy machinery looks blurry, do not operate.

http://www.beerliving.com/?p=397

Nu får jag väl besserwisserkungen på mej... Jag bjuder på denna, Tv.

MVH Tommy

Läste för några år sedan om en tysk undresökning om tyska män mellan 20 och 60 år tror jag det var.De som drack 2 liter öl om dagen(säkert ganska normalt i Tyskland)var de som var friskast och mådde allra bäst.De var friskare ån de som inte drack alls.Det poängterades dock att de som mådde allre sämst var de som drack mycket.

Jag bara citerar.Inte rekommenderar.

Algot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg ett TV program om öl förut. De intervjuade en belgisk trapist munk och frågade om hur de kunde servera öl till maten och han svarade: Dricker du en öl dricker du för att du är törsdig dricker du mera har du problem. De drack 3 öl om dagen 1 till varje måltid!

Håller med munken,Jag äter 20 måltider om dagen. :drinks:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Nissefisk,om du tycker munkar är ett föredömme är det inte bara ölen det ska dras ner på.

Då är det bara att lägga ner sexlivet ochså :whistle:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...