Jump to content
IGNORERAD

Supa ihjäl sig


Wikileaks

Recommended Posts

Man undrar vad Thailand har tänkt sig vad är syftet med att låta spriten flöda så fritt.

Har aldrig varit med om något liknande det sups i otroliga mängder runt om Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • PUTTE

    8

  • GammalDansken

    8

  • Wikileaks

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Man undrar vad Thailand har tänkt sig vad är syftet med att låta spriten flöda så fritt.

Har aldrig varit med om något liknande det sups i otroliga mängder runt om Thailand.

Ta dit systembolagsidén vet'ja.

Borde kanske tas upp i affärsidétråden.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Man undrar vad Thailand har tänkt sig vad är syftet med att låta spriten flöda så fritt.

Har aldrig varit med om något liknande det sups i otroliga mängder runt om Thailand.

Det är väl dom som häller spriten i sig som är problemet ?

Man kan väl inte skylla på biltillverkaren och bilförsäljaren när en bilist kör som en idi*t ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser unga människor sitta och supa runt gatorna varje natt.

Att skyla på någon annan har jag inte gjort utan är mest förvånad över att ingen försöker göra något åt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Man undrar vad Thailand har tänkt sig vad är syftet med att låta spriten flöda så fritt.

Har aldrig varit med om något liknande det sups i otroliga mängder runt om Thailand.

Då kan du inte ha besökt t.ex Kanarieöarna??

Där är de värre enligt min mening.

Typiskt Svenskt annars!

När något faller utanför den svenska ramen är det fel.

Kanske enklare att stanna hemma om det är så påträngande.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Att se upp till och ta efter den rika världens livsstilar har hög status, att sen konsekvenserna blir så dåliga är ju synd.

När vi reser runt i världen och festar, har det påverkan på många.

Rikedom och dryckenskap har alltid gått hand i hand.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är naturligt viss OK att man som turist under några veckor eller månader ökar sitt drickande men när man ser samma unga Thailändare sitta ett helt år och varje kväll natt bli lika fulla varje natt undrar man hur har de tänkt.

Det är väl klart att det skall vara fritt att få supa ihjälsig om man vill men behöver det uppmuntras så till den mildragrad.

I vems intresse ligger detta förutom att roa svenskar som kommer ner och vill ha en supar kompis.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Skillnaden är väl att hemma i svedala sitter vi hemma i radhuset och pimplar rödtjut. men utomlands gör vi som alla andra går ut och festar. Det tycker jag är mycket roligare. Det är kanske därför det märks så mycket hos vissa.

Kamrater sup nu inte för mycket. Hälsoministeriet kan komma

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är väl vuxna,behöver ingen storebror som i sverige som skall tala om vad man skall göra och inte göra.

Sverige jävla förmyndar land.

Nä tacka vet jag denna film.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Och långt ute i byarna på landsbygden i Thailand sitter massor av unga (medelålders och gamla) och super kväll efter kväll trots att dom inte ens sett en falang på TV

Var är kopplingen till "supande svenskar" i detta ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Och långt ute i byarna på landsbygden i Thailand sitter massor av unga (medelålders och gamla) och super kväll efter kväll trots att dom inte ens sett en falang på TV

Var är kopplingen till "supande svenskar" i detta ?

:giggle::giggle: Rätt.

Men det är väl mkt begärt att alla ska åka en bit ifrån turistmekkat man bokat till.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Putte att någon full kör över dem på väg hem.

Jag tycker att systembolaget är en alldeles utomordentlig butik har ett sortiment som är överlägset allt jag har sett.

Tycker inte det har med svenskar att göra över huvudtaget Thailändare tycks klara detta bra själva att supa ihjälsig.

Att sedan svenskar inte förstår bättre eller vill Thailändare bättre blir man ju förvånad över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och långt ute i byarna på landsbygden i Thailand sitter massor av unga (medelålders och gamla) och super kväll efter kväll trots att dom inte ens sett en falang på TV

Var är kopplingen till "supande svenskar" i detta ?

Supande svenskar finns det väl en hel del av i Thailand eller det har ungått dig?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Man undrar vad Thailand har tänkt sig vad är syftet med att låta spriten flöda så fritt.

Har aldrig varit med om något liknande det sups i otroliga mängder runt om Thailand.

Hade det varit någon skillnad om det varit 18 år på lao kao?

Jag tror inte det då det inte verkar så avskrämmande med en rik falang som super ihjäl sig.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl dom som häller spriten i sig som är problemet ?

Man kan väl inte skylla på biltillverkaren och bilförsäljaren när en bilist kör som en idi*t ! :whistle:

he he he, den va bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Putte att någon full kör över dem på väg hem.

Jag tycker att systembolaget är en alldeles utomordentlig butik har ett sortiment som är överlägset allt jag har sett.

Tycker inte det har med svenskar att göra över huvudtaget Thailändare tycks klara detta bra själva att supa ihjälsig.

Att sedan svenskar inte förstår bättre eller vill Thailändare bättre blir man ju förvånad över.

DU VERKAR ICKE GILLA Thailand SÅ VÄRST MYCKE...SJÄLV SÅ HAR JA INGA PROBLEM ME ATT VA FULL PÅ"SEMESTERN"ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR ASIEN :drinks::drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

DE FINNS SÄMRE SÄTT ATT DÖ PÅ ÄN ATT SUPA IHJÄL SIG :drinks::drinks:

håller med dig till 100%

Link to comment
Dela på andra sajter

DU VERKAR ICKE GILLA Thailand SÅ VÄRST MYCKE...SJÄLV SÅ HAR JA INGA PROBLEM ME ATT VA FULL PÅ"SEMESTERN"ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR ASIEN :drinks::drinks:

perfekt där jag håller till i bang sare, köper whisky och soda på apoteket, bra meducin

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det även på MPR glamoriseras över supandet är tragiskt.

Tror inte att ni skulle heja på om jag hade skrivit knarkat .

Eller är det likadant där att tillverkarna och försäljarna har inget annsvar för vad de unga brukar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Att det även på MPR glamoriseras över supandet är tragiskt.

Tror inte att ni skulle heja på om jag hade skrivit knarkat .

Eller är det likadant där att tillverkarna och försäljarna har inget annsvar för vad de unga brukar.

Den som vill supa ihjäl sig gör det oavsett om det finns systembolag eller inte.

Vilket ansvar tar systemet för vad dom säljer då??

Ansvar får man ta själv för vad man stoppar i sig.

Om alkohol skulle uppfunnits idag skulle den förbjudas.

Den klassas som världens 5e farligaste drog om jag minns rätt.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det även på MPR glamoriseras över supandet är tragiskt.

Tror inte att ni skulle heja på om jag hade skrivit knarkat .

Eller är det likadant där att tillverkarna och försäljarna har inget annsvar för vad de unga brukar.

Supa är lagligt Knarka är olagligt.

Skall vi ha övervakare som ser till att vi inte tar ett glas förmycke,

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Supande svenskar finns det väl en hel del av i Thailand eller det har ungått dig?

Jo men dom är en mikroskopisk skara jämför med thailändska suputer och främst koncentrerade till vissa platser i Thailand bara

Dom lär knappast påverka den thailändska supa-kulturen på något sätt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Man undrar vad Thailand har tänkt sig vad är syftet med att låta spriten flöda så fritt.

Har aldrig varit med om något liknande det sups i otroliga mängder runt om Thailand.

Anser du Thailand skilja sig från de flesta andra länderna i världen (förutom då kanske nordiska länder med "Systembolagskultur") ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här ämnet är värt mer än några som konstaterar att supa ihjäl sig inte verkar allt för tokigt!

Att supa och festa runt på semestern är inga problem, det är när supandet som på en semester, blir vardag som problemen uppstår.

Vill påstå att minst 50% av alla inflyttade svenskar i Thailand är på gränsen eller redan är alkoholister.

Livet i Thailand kan nämligen fortgå utan större problem även när man blivet beroende av en rätt stor mängd sprit per dag, ingen säger till, nä för ingen vill ju lägga sig i andras liv.

Men vi är nog rätt många som sett dom, de stackare som tack vare sitt alkoholintag helt tappat greppet, och nu bara flyter omkring med ett enda mål, att överleva dagen och slippa nyktra till.

Jag kan på rak arm räkna upp namnen på minst 20 svenskar som jag vet har supet ihjäl sig eller fått akutåtervända till Sverige för att inte dö.

Jag kan på rak arm räkna upp namnen på minst lika många svenskar som jag känner i Thailand som inte längre styr sina liv utan deras liv styrs helt av alkoholen.

Gillar själv att ta ett järn och jag anser också att det är upp till var och en att bestämma över sitt eget liv, vill de dricka så kan jag inte hindra dem.

MEN, en sak har jag ändrat i mitt beteende till de som är på väg att dricka bort sina liv, numera säger jag rakt ut vad jag ser, sedan är det upp till dem att fortsätta eller avsluta sitt drickande.

Att som vissa här, romantisera överkonsumtion av alkohol är bara löjligt, vill någon dricka varje dag så gör det, men försök inte övertyga andra om hur skönt, trevligt, kul och mysigt detta är.

På semestern som sagt, inga problem, men efter ett antal år i Thailand på samma konsumtionsnivå som på semestern, då mår nästan alla riktigt dåligt, både psykiskt och fysiskt.

Har dock nästan aldrig hört någon säga att de mår skit, inte förrän allt är på väg att skita sig, då kan man eventuellt berätta att man mår skit, men ända tills dess så säger man sig må så bra.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...