Jump to content
IGNORERAD

Transport från Flygplatsen


kokos

Recommended Posts

Hej

Jag ska ner till Phuket några dagar, det är några år sen jag var där senast. Jag undrar om det är någon som har ett bra tipps på hur man ska ta sig från flygplatsen till Patong utan att bli ruinerad?

Går det t.ex. att hyra vespa vid flygplatsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Taxi enhetspris 500 bath. 110 Sek. Det klarar du av..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk med dom rosa taxibilarna, dom hittar du till höger i en liten kiosk utanför utgången, bara nonchalera inkastarna i gången och gå vidare

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag ska ner till Phuket några dagar, det är några år sen jag var där senast. Jag undrar om det är någon som har ett bra tipps på hur man ska ta sig från flygplatsen till Patong utan att bli ruinerad?

Går det t.ex. att hyra vespa vid flygplatsen?

Hur tänkte du nu?Berätta gärna,hyra vespa från flygplatsen och tillbaka?

Var rädd om dig=taxi

Mvh JRKbiggrin.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte du nu?Berätta gärna,hyra vespa från flygplatsen och tillbaka?

Var rädd om dig=taxi

Mvh JRKbiggrin.gif

Jag ska ju ändå hyra vespa och eftersom jag inte kommer ha mycket packning så skulle det funka bra att hyra vespan vid flygplatsen och lämna tillbaka den där när jag åker tillbaka till Bangkok... (jag är mycket rutinerad på att köra vespa i Thailand)

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk med dom rosa taxibilarna, dom hittar du till höger i en liten kiosk utanför utgången, bara nonchalera inkastarna i gången och gå vidare

Någon som vet vad en sådan kan kosta till Khao Lak ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Annars är väl en moppetur mellan Suvarnabhumi och Phuket ett litet äventyr i sig.

Själv hade jag nog offrat några hundra på minibuss och hyrd moppen i Phuket i stället. :-)

Ska jag vara ärlig så hade jag nog även skitit i minibussen och tagit det första det bästa planet.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Här kommer ett tips!!

Tips stavas alltid med ett t

/mvh tipsaren

ps själv kämpar jag med svenskan varje dag och har i dagarna upptäck skillnaden mellan de, dem och dom ds

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk med dom rosa taxibilarna, dom hittar du till höger i en liten kiosk utanför utgången, bara nonchalera inkastarna i gången och gå vidare

Helt korrekt, billigast och bekvämast.

Ett tillägg bara, kiosken ligger när väggen till höger

om utgången tar slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Här kommer ett tips!!

Tips stavas alltid med ett t

/mvh tipsaren

ps själv kämpar jag med svenskan varje dag och har i dagarna upptäck skillnaden mellan de, dem och dom ds

Kanske med ett t men med två p om man är i Tyskland... så troligen är det svenska "tips" en felstavning av tyska "tipps"... om du ska vara språkpolis så kan jag tipsa dig om att det förekommer sär-skrivningar på MPR...

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt korrekt, billigast och bekvämast.

Ett tillägg bara, kiosken ligger när väggen till höger

om utgången tar slut.

Ja om man nu ska vara såå noga, men helt rätt :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den lilla kiosken utanför flygplatsutgången är nog mest prisvärd.

Problemet för mig och Bibben var att det var minst en timmes väntetid innan vi kunde få en taxi. Vilket ej var acceptabelt för mig eller honom. Så det blev det till att betala lite mer.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...