Jump to content
IGNORERAD

Tips på bra boende i Udon Thani


tehman

Recommended Posts

Hej jag vill ha lite tipps på bra hotell eller boende i Udon Thani.

Jag vet det finns flera som har frågat detta förut.

Jag har bott på Charoensri Grand Royal Hotel förut men undrar om någon har ett bättre tipps?

Jag har fått problem med stenhårda sängar på hotell förut, det tycker inte min rygg om men Charoensri Grand Royal Hotel har haft bra sängar.

Ex hur är Udon Thai House - Thomas Resort & Hotel bra eller dåligt? Hur långt från ex Robinson?

Alla tipps är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • tehman

    9

  • udonmao

    9

  • Baa

    5

  • GammalDansken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thomas Resort är bra men fodrar åkdon då det ligger nån km utanför ringleden, avstånd till Robinson c:a 6 km.

(Ligger efter vägen förbi BigC mot SakhonNakhon)

Har haft några bekanta som inte vill bo mitt i "smeten" men ändå inne i stan som bott på BanChiang, ett hotell med pool,gym och vad jag har hört hyfsad frukost. C:a 3 km från Robinsom, pris runt 1000 lappen.,

NB Hotell, avstånd till centrum c:a 1,5 km, pris runt 700, dock ingen pool men hyfsad frukost.

Charoen hotell, stort sett i Centrum har pool och restaurang samt även nattklubb i grannhuset. Priserna runt 1200.

Vill man bo i utkanten så finns även BB Resort, men där vill dom helst ha "långliggare", annars ett bra alternativ med pool gym o tennisbana.

Nästan mitt i City finns det "City Lodge" och "Irish Clock" som båda drivs av "faranger" pris runt 7-800.

Karin hotell, 7-800 meter till city har hugglig standard, poppis bland de som bor några veckor, pris c:a 5-600

Sedan är det som vanligt, bor man i stan bor man inte på hotell så jag kan inte alla namn..men det finns ett nytt jättefräscht hotell i närheten av NongPrajak, insjön inne i stan, ungefär samma pris som Centara, gamla CharoensriGrand, runt 1500. Beror på säsong och antal nätter som vanligt.

Som du ser, ingen direkt "glesbygd" på hotellfronten.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Benzmansåklart

B)

Från Tomas resort kan man ta minbussen eller 10Battare in till stan den gula som har nr 2 eller dom gula bussarna med nr 2 10 battingar.

Men som sagt denna stad har ej hotell brist finns ett stort gäng att välja på :D

Link to comment
Dela på andra sajter

B)

Från Tomas resort kan man ta minbussen eller 10Battare in till stan den gula som har nr 2 eller dom gula bussarna med nr 2 10 battingar.

Men som sagt denna stad har ej hotell brist finns ett stort gäng att välja på :D

Tjena Tom

Det är riktigt med 2:an, men fanstyget slutar gå vid 6 snåret på kvällen, sedan är det taxi eller TucTuc som gäller...

Finns dock rätt gott om sådant ned...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som varit på Prajaktra Design Hotel?

Det ser nytt och fint ut.

Någon som vet lite mer om detta hotel?

Link to comment
Dela på andra sajter

vi ligger alltid på bt udoncondotel,bredvid tesco lotus, 350 bath, stora rum

finns alltid tuk tuk vid tesco om du inte har moppe,

lätt att ta sig till napalai om du vill bada i swimmingpool, 50 bath tar dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som varit på Prajaktra Design Hotel?

Det ser nytt och fint ut.

Någon som vet lite mer om detta hotel?

Bodde på Prajaktara i slutet av augusti, då var det lite halvfärdigt men ganska okay. Lite avsides bara på andra sidan Prajak park.

Siri Grand har jag bott på några gånger, billigt och bra men också lite avsides och det kan vara knepigt att hitta en Tuctuc där kvällstid.

Senaste gångerna har jag bott på Centara, senast i november,centralt och nära till allt. Inte det billigaste men ett bra hotell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har bott på NB hotell Som fader Baa säger ingen pool. Men bra rum tyst och skönt. Bra frukost. Vi satsar troligtvis på det igen. Prisvärd. men ligger lite off om man gillar party. Annars är det inga problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde på Prajaktara i slutet av augusti, då var det lite halvfärdigt men ganska okay. Lite avsides bara på andra sidan Prajak park.

Siri Grand har jag bott på några gånger, billigt och bra men också lite avsides och det kan vara knepigt att hitta en Tuctuc där kvällstid.

Senaste gångerna har jag bott på Centara, senast i november,centralt och nära till allt. Inte det billigaste men ett bra hotell.

Hej var det svårt att få tuktuk vid Prajaktara med?

Fanns det att få tag i tuktuk på kvällen med där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor på Thomas Resort just nu:) Har varit här sedan 15/2 och skulle ej vilja byta detta mot något av de andra jag kollat på. Bodde förra gången på Karen Hotel men där saknas både

Swimmingpool och fritt internet. Dessutom så kan man bara använda nätet begränsad tid i lobbyn men ej i rummen överhuvudtaget. Thomas Resort är mycket lugnt och priset jag betalar är 540 B/dygn.

Vet ej om du tycker dessa sängar är hårda men för mig är den helt ok. Prajaktra Hotel var jag endast utanför och hörde mig för priset, 1850 och uppåt tror jag det var. Själv kör jag mc så

Inga problem med avståndet till staden.

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej var det svårt att få tuktuk vid Prajaktara med?

Fanns det att få tag i tuktuk på kvällen med där?

Nä, det är dåligt med Tuktuc där också. Det blir till att gå bortåt restaurangerna och (tror jag det heter) Wattana Hospital snett över sjön så kan man hitta någon enstaka Tuctuk. Bor du på Centara behöver du ingen transport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygger de utanför Charoensri Grand Royal Hotel?

Är det mycket väsen där annars ett bra Hotel?

Gammalt och slitet men ändå ok när jag var där sist.

Vad bygger de?

När ska det vara klart någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det byggs för fullt, ska bli varus/shoppingcentrum, väsen är det emellanåt men knappast före 7 på morgonen, däremot störs man om man vill ligga o slappa vid poolen. Klart? aldrig förmodligen, det är ju Thailand, men varuhusdelen ska invigas nästa år. Trot dom. :dance1:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag vill ha lite tipps på bra hotell eller boende i Udon Thani.

Jag vet det finns flera som har frågat detta förut.

Jag har bott på Charoensri Grand Royal Hotel förut men undrar om någon har ett bättre tipps?

Jag har fått problem med stenhårda sängar på hotell förut, det tycker inte min rygg om men Charoensri Grand Royal Hotel har haft bra sängar.

Ex hur är Udon Thai House - Thomas Resort & Hotel bra eller dåligt? Hur långt från ex Robinson?

Alla tipps är bra.

Hej jag bodde själv på detta hotell för bara 1 år sedan och det va kanon hotel för 350 Thb per natt

http://www.maxudon.com/sponsor/oursponsor/hotel/leelawadee/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej jag har en fråga till.

Jag ska åka i december men vill gärna ha ett vist hotell.

Nu till frågan.

Om jag bokar rum på ett hotell redan nu, hur kan jag vara säker på att det finns rum när jag kommer dit till priset vi gjorde upp nu?

Ska man ha ett mailat papper på det eller hur gör man?

Vi har pratat med hotellet om bokning mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej jag har en fråga till.

Jag ska åka i december men vill gärna ha ett vist hotell.

Nu till frågan.

Om jag bokar rum på ett hotell redan nu, hur kan jag vara säker på att det finns rum när jag kommer dit till priset vi gjorde upp nu?

Ska man ha ett mailat papper på det eller hur gör man?

Vi har pratat med hotellet om bokning mm.

Vi har försökt det en enda gång.

Då hette det att endast om vi betalade i förskott skulle de hålla rummet åt oss.

Det är så mycket hotell nästan överallt i Thailand så vi har slutat oroa oss för

om det finns rum. I stället letar vi reda på något när vi kommer fram

och behåller därmed chansen att kunna pruta lite på priset.

Det kan man glömma om de redan fått pengarna :-)

Har varit med om att vara inbokat på ett hotell i Cha Am där vi skulle stanna från

onsdag till måndag, men på fredan meddelades det att priset gått upp p.g.a. efterfrågan

så om vi ville stanna kvar så var det inte 1200 som gällde utan 1800 per dag de tre sista dagarna.

Bara att betala eller flytta :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man inte betalar före, eller vill alla ha betalt före?

Någon som har något förslag hur man får just det hotellet?

Det är mycket folk i december januari inte lätt att få boende en månad då.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är högsäsong iofs, men fråga alla här hur ofta de varit med om att det varit så fullt att de tvingats hitta annat.

Vi kom till vårt favorithotell en gång, i Chang Mai i tron att vår kontaktperson gjort en reservation.

Det hade han iofs säkert försökt, men utan pengar.

De sa att det var fullt när vi anlände men i samma sekund vi såg ut att vända för att

leta reda på ett annat hotell lyckades de mirakulöst nog skaka fram två alldeles förträffliga rum.

Det kanske var någon annans förbokade rum som vi fick.

Jag tror den principen som tillämpas mest är den om skinn och björnar :-)

Att betala i förväg med kreditkort över nätet om det går eller ännu bättre låta

någon på plats betala erat rum är nog enda sättet att bli 100% säker på att du får det.

Ta en skärmdump för varje steg av reservation och betalning och klistra in i ett Word dokument

så har du lite dokumentation att visa upp om de skulle försöka lura dig :-)

edit... en månad är lång tid det har du rätt i och tänk på att hotellet

inte tackar nej om det kommer en annan med cash.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man inte betalar före, eller vill alla ha betalt före?

Någon som har något förslag hur man får just det hotellet?

Det är mycket folk i december januari inte lätt att få boende en månad då.

teman, vilket hotell gäller det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...