Jump to content
IGNORERAD

Vart kommer det att sluta???


Magrood

Recommended Posts

01.56 ringde det ett samtal från skyddat nummer.

En farang som pratar thai med ganska dåligt uttal.

Han kallar sig för Benny från Khon Kaen.

Vid slutet av samtalet sa han något som jag inte förstod.

Jag frågade honom på svenska.

Han frågade om jag kunde förstå tyska.

Sen la han på.

Sådana samtal vid den här tidpunkten kommer när det har varit heta diskussioner på TT och nu senaste gången MPR, när en av oss varit inblandad.

Vad skulle ni göra om ni var jag?

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Magrood

    5

  • Farang

    3

  • svarten

    3

  • broder tuk tuk

    2

Mest aktiva i denna tråd

Plugga Tyska kanske?? unsure.gif

Sorry men du "bjöd" på den .. hum , ja vad göra ??

Kryp till kojs & skit i "idi*terna" .. finns fullt av dom där "ute" , Dont´Let Them Win! wink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood bry dig inte om idi*ter.

Glöm och sätt snuten på upprepade samtal. Jag tror du bryr dig lite för mycket.

Just my two cents in dA matter. :)

Kindest regards :

/Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tråkigt att läsa detta Magrood :cry:

Det står inte om "Benny" var otrevlig, men det framgår nästan "mellan raderna" i ditt inlägg.

Vem är så störd att han känner ett behov av att ringa och telefon trakassera en annan människa??? :diablo:

Mitt tips till er är att byta till ett skyddat nummer, så är det inte lika lätt för nån att få tag på numret.

Eller skaffa nummerpresentation, så kan ni göra en polisanmälan, om ni tycker det är nödvändigt, det kan ni nog göra ändå förresten.

Tror att du vet att du har stöd från många på forumet?

Ta det lungt så löser det sig säkert.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

:diablo: Bara en feg ynkrygg (Benny) gömmer sig bakom skyddat nummer!

Mycket otrevligt att få ett liknande samtal vid den tidpunkten.grrrr :grrrrrr:

Bennys mamma glömde nog bort att uppfostra honom som liten.

Inge ursäkt eller försvar, men ringer man (Benny) mitt i natten och är anonym, tror jag man är påverkad av någonting.  :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tråkigt att höra Magrood, men hoppas du inte låter dig skrämmas.

Och om det upprepas är nog polisanmälan enda möjligheten.

Jag tror inte såna idi*ter går att prata till rätta på egen hand.

Undrar vad en sån kommer att bli i nästa liv?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att höra Magrood!

Mitt förslag, som jag framfört vid flera tillfällen är att totalignorera idi*ten (så länge problemet inte eskalerar), vilket b la innebär att man inte skapar en tråd till den personens ära. Nu kommer han att läsa här, se att hans budskap gick fram (dvs att göra dig illa) och därmed själv må riktigt bra. Uppmärksamhet är precis vad personen vill ha, ge honom den inte.

Har själv fått en del knepiga samtal/mail med hot och dylikt under dom 8 år jag drev TT och hitills har alltid totalignoration fungerat. Att inte få någon respons alls på sina hot är det absolut värsta dessa fega anonyma människor vet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är inte skrämd na ka.

Har vant mig vid det.

Men han kan ringa på dagen då kan jag prata.

Har nyss vaknat pga. det samtal.

Ska till polisen när jag är färdig med mina morgonsysslor.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood oroa dig inte för mycket.

Du vet att liknande saker har hänt mig efter mina inlägg på TT och det visade sig att de hotande personerna var små fega skitar som aldrig vågade svara på de mail som jag sände till dem.

Så länge vissa kan vara anonyma eller är på fyllan är de kaxiga, men nyktra eller igenkända så kör de huvudet i sanden och hoppas man skall glömma.

Vill du ha stöd eller hjälp så vet du var vi finns, ring när du vill.

Herr o Fru Vax

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej Magrod!

Man ska nog undvika att ge ut sitt telefonnummer och framförallt inte sin adress på sådana här sajter.

Jag råkade få in min kompis hotmailadress på TT och han fick märkliga samtal plus ett besök från en kvinna när hans

thaitjej var själv hemma.

Det enda kvinnan sa vid besöket var att "man ska vara rädd om sin kvinna"

Men vid telefonsamtalen var det tydligen broder själv hon var ute efter.

Så nu har jag plockat bort hans mailadress.

Polisen är ingen mening att blanda in.

De har inga resurser för sådant här.

Bättre att ignorera stollen,

bara hoppas han inte vet var du bor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood,

Tyvärr så kan inte polisen göra något. Dom kommer nog inte ens skriva rapport om det.

Byt nummer och se till att inte lämna ut det till vem som helst, om du tycker att det hela är obehagligt.

Jag vet att det kanske låter tråkigt, men tyvärr så fungerar det så när det finns så mycket idi*ter bland oss.

Alltid är det någon som stör sig på att andra vet mer. =)

Hade jag varit du så hade jag ignorerat det hela. Var glad att du har ett mer spännande liv än denna man, eftersom du inte behöver tillbringa nätterna som han; med att ringa folk och prata på ett språk som han knappt förstår. Han var nog inte bättre på tyska än thai heller...  :na:

Glöm det hela och ha det riktigt bra.  :yes:

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magrood, tråkigt att läsa om idi*ten Benny, utgår från att Ni har en modern telefon som Du kan stänga av ringsignalen på om natten, sedan kan Du läsa av nummer presentationen på morgonen och ringa upp ev, riktiga/viktiga uppringare.

Skit i idi*ten.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska man säga.

Vad gör så att folk ringer folk på natten, bara en feg person gör så.

Man ringer ingen på natten utan om det inte är tvunget, det kan vara det har hänt nåt då är det en ursäkt att ringa.

Och vem ger ut någons telefonnummer, utan att fråga om man får ge ut det.

Och dom som håller på med sånt, måste finnas en i ens närhet som har ring eller givit ut numret.

Men visst Magrood, markera genom att polisanmäla och uppdatera här att du har gjort det så ser folk att den eller dom kommer att åka dit om dom fortsätter.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood! Som Kim redan nämt så är det bästa att inte ge dom uppmärksamhet, vilket dom får genom denna tråden. Sen så funkar det alltid att dra ut jacket eller stänga av telefonen på natten, hur ofta får man viktiga samtal mitt i natten som man inte får missa?

Är ju bara att göra så om det börjar bli en vana att folk ringer på nätterna och då slutar de ringa rätt snabbt, hade en polare som hade samma problem men han drog ut jacket under nån månad och sen va det lugnt.

Snuten kommer inte bry sig ett smack såvida det inte var konkreta hot som framfördes, men inte säkert att de orkar bry sig ändå. Går även att fixa så att man själv kan spåra samtal, typ 3 samtal under en månads tid men det kostar en slant + att det inte hjälper om nån ringer ifrån t ex ett kontantkort.

Att skaffa hemligt nr är naturligtvis det sista alternativet man slutligen kan göra. Men lite väl drastiskt att göra om det nu bara är nått pucko som ringer lite då och då.

Hoppas att det löser sig och oroa dig inte för mycket. :wai:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått lite håltimme att gå till polisen.

Vi satt nästen en timme och redde ut detta, om alla gånger vi varit uppringda.

Jag förklarar för dem att jag förstår att de har mycket att göra och att mitt ärende inte är prioriterat.

Men jag vill göra an anmälan ändå. När det händer igen så kan jag bara ta upp samma ärendenummer och fylla på med fler händelser.

Förklarar även för dem att jag ibland tolkar för poliser nattetid och då måste jag ha telefonen på som kan ta emot skyddat nummer för att kunna ta emot uppdrag från tolkförmedlingar och tolka åt polisen.

Polisen förklarar att detta förmodligen inte kommer att leda till något åtal ännu. Det förstår jag.

Men orkar han ringa så orkar jag gå till polisen eftersom jag måste jobba där rätt så ofta ändå.

Jag förstår det ni säger att ignorera. Det är vi thaitjejer bra på, om ni känner igen tysta leken. Det är samma princip. Men det vore intressant att se vilken fegis det är som gör så. Blir det för många gånger upprepande ofredande så leder det kanske till något någon dag.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Tycker du gör helt rätt som anmäler. Förmodligen kommer nog din anmälan att hamna underst i högen, men man kan ju tänka sig att puckot som ringer dig har någon anknytning

till det här forumet och på sätt vet att du agerar!

Lycka till. Hoppas det ordnar sig.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tråkigt att höra, Magrood. Om det nu skulle visa sig att det är nån från detta forumet eller med anknytningar till nån här, så lär det ju komma ut förr eller senare vem vederbörande är, behövs inte mycket för att sånt ska sprida sig.

Att du verkar stark och att det inte bekommer dig nämnvärt är skönt att se.

Jag tycker mest synd om personen som ringer dig, vilken liten människa det måste vara.

Stå på dig, Magrood.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt Magrodan.

Du kan förmodligen begära spårning av alla inkommande samtal av din telefonoperatör om det finns en polisanmälan gjord.

Kanske detta är förknippat med en kostnad och om personen ringer från ett mobilt-kontantkort så ger det ju inget men det kan ju vara värt att kontrollera med din teleoperatör.

Om du inte kan stänga av telefonen så kan du kanske låta telefonsvararen ta emot samtalet om det nattetid ringer någon med skyddat telefonnummer, det är ju inte lika kul för telefånen att prata med en sådan. Kanske kan du be "tolkservice" att tala in ett meddelande ifall du inte svarar och på så sätt missar du ju inga uppdrag.

Lycka till

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gargamel

Mycket tråkigt ! Fattar inte vad det är för människa som är road av något så fegt och idi*tiskt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Att anmäla till polisen och sedan bara och sitta och vänta på att de gör något retar bara upp dig ännu mer.

Du har 2 alternativ:

1. Om det inte upprepas så ignorera.

2. Om du vill att det ska hända något så skriv brev/mail till:

- lokalpolitiker/riksdagsmän

- polischefer

- andra myndigheter

om det inte händer nåt, gå till massmedia att myndigheterna inte gör sitt jobb.

- gå till läkare och säg att du inte kan sova och mår dåligt.

De som inte varit med om något liknande behöver inte uttala sig.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

01.56 ringde det ett samtal från skyddat nummer.

En farang som pratar thai med ganska dåligt uttal.

Jag vill bara påpeka att visserligen har jag dåligt uttal, men jag har ej skyddat nummer samt att jag låg och sov vid den tidpunkten :yes:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta din teleOperatör &

Begär att dom skall spåra alla samtal från din telefon :mdr:

När kläket ringer skriver du upp tid & datum  :party:

Sedan kontaktar du din teleoperatör och begär utskrift :crazy:

Sedan tar du denna utskrift till Polis & gör anmälan :great:

Att ringa polis innan är = 0 :surprised:

Du får detta från din operatör rekat :mdr:

Har gjort detta förr & personen som gör terror får betala kalaset :party:

Lycka till på jakten  :he:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej mr-noodles,

Du har helt rätt.

Jag har också varit utsatt för telefonterror, det var visserligen 20 år sedan, men det är inget man glömmer i första taget...

Jag ringde Telia och begärde spårning. Kostnad cirka 300 kronor. Till min förvåning visar det sig vara grannen under mig som har ringt en massa gånger mitt i natten. Han har retat sig på att jag klampar för mycket när jag går runt i min lägenhet.

När jag konfronterar grannen med Telias rapport så blånekar det lilla aset. Han inbillar sig att om han lägger på direkt när jag svarar så går det inte att spåra samtalet. Pucko...

Så det blir polisanmälan, och det går till rättegång. På morgonen innan rättegången gör den lilla skithögen ett försök att skrämma mig till att utebli från tingsrätten. Jag viker mig inte, och i domstolen bekänner sopan allt. Det blir dagsböter för honom, jag yrkar på ersättning för mina kostnader för spårning av Telia, och det får jag.

Några veckor senare kommer pengarna på utbetalningsavi. Från sopans morsa... han hade tydligen inga egna pengar. Gud sig förbarme.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej mr-noodles,

Du har helt rätt.

Jag har också varit utsatt för telefonterror, det var visserligen 20 år sedan, men det är inget man glömmer i första taget...

Jag ringde Telia och begärde spårning. Kostnad cirka 300 kronor. Till min förvåning visar det sig vara grannen under mig som har ringt en massa gånger mitt i natten. Han har retat sig på att jag klampar för mycket när jag går runt i min lägenhet.

När jag konfronterar grannen med Telias rapport så blånekar det lilla aset. Han inbillar sig att om han lägger på direkt när jag svarar så går det inte att spåra samtalet. Pucko...

Så det blir polisanmälan, och det går till rättegång. På morgonen innan rättegången gör den lilla skithögen ett försök att skrämma mig till att utebli från tingsrätten. Jag viker mig inte, och i domstolen bekänner sopan allt. Det blir dagsböter för honom, jag yrkar på ersättning för mina kostnader för spårning av Telia, och det får jag.

Några veckor senare kommer pengarna på utbetalningsavi. Från sopans morsa... han hade tydligen inga egna pengar. Gud sig förbarme.

Herr Chang har talat.

Det är inte lika lätt idag, var utsatt för nått för några år sedan. Nån idi*t som ringde ungefär vid samma tidpunkt på dagen var och varannan dag. Begärde spårning på samtalen men det gick inte. Fick betala nån summa som jag glömt var den låg på, ett par hundralappar har jag för mig. Fick då inkopplat en tjänst där jag skulle trycka nån siffra ifall dom lade på så skulle det gå att spåra.

I mitt fall slutade det med att fanskapet slutade ringa efter tjänsten var inkopplad, nästan så man misstänker att det var någon i ens närhet

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...