Jump to content
IGNORERAD

Badpooler på Big C eller annortädes ?


Bo Fink

Recommended Posts

Min flickvän/sambo tycker att hennes brorson I Udon ska ha en sån där stor mysig vattenfylld blå pool som man här ser i var o varanna trädgård! Senast jag var i Udon så var det ett par som drog med en packe pol från Sverige, ja typ 20 Kg blev det, för en vanlig dödlig får ju inte ta med mer än det på planet!

Nu undrar jag kort, går att köpa i Udon lr i Thailand ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå badpooler, 2005 hade vi med oss en till vårt hus i Buriram, den höll i drygt ett år. Problemet är solen, även fast vi skyddade den (så gått det gick) så torkade den och läckte. Till slut gick den ej att laga.

Tidigare hade jag med mig en amerikansk brevlåda inköpt i Nynäshamn, jättefin med en bild på en örn, det var plast över en bild. Efter ett år såg det ut som den hade brunnit. Solen är inte att leka med ;-)

Mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren grabbar, tror jag får tänka om lite, får helt slikt ta med grabben till någon grummlig sjö eller varför inte Napalais pool.

September kan ju bjuda på mer vatten så det räcker :)

Bofink

Link to comment
Dela på andra sajter

Bo Fink,

du bygget enkelt en pool (typ seafood pool som man ser utanför restauranger) med lite block och kakel. Kan inte kosta många baht för en pool på några kvm.

Då är den enkel att rengöra och står bra emot solen. Tänk på att du måste tillföra kemikalier om du har vatten i den en längre tid

annars blir det rena giftbadet!  :fan1:

Såg att Clas Ohlson säljer poolkemikalier för de plastpooler som nämns ovan.

Jag lägger upp en tråd om byggandet i husbyggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...