Jump to content
IGNORERAD

Registring av vigsel i Thailand samt namnändring i passet!!


hawk68

Recommended Posts

Hej alla!

  Finns det nån på forumet som har gift sig i Sverige och sen registrerad deras vigsel i Thailand?. Håller på nu och fixa allt som jag tror behövs men som allt det där med myndigheter börjar bli lite mycket! Har kollat runt och dom flesta tar runt 2500kr för översättning samt fixa alla stämplar som behövs. Är det normalt pris?

När det gäller frugans pass det står i hennes gammla efternammen och billjeter till Thailand stå i hennes gammla namn oxå, men när vi ändra till den nytt namn hur gör dom byta dom namn bara och hon behålla samma pass eller få hon ett nytt pass?  Vill inte har nåt strul på hemvägen. :wai:

Tips Snälla

Mvh Hawk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enklaste måste väl vara att göra namnbytet i Sverige antingen innan biljetter köps eller efter hemkomst ?

Varför riskera att strula till det ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har redan köpt billjeter i hennes före namn men vi vill registrera oss i Thailand att vi är gift samt skaffa nytt id och pass i hennes nygift namn  innan vi drar tillbaks till sverige.

:wai:Hawk

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast är att göra allt utom namnändring i passet, det kan Ni göra på Thaiambassaden i Sthlm.

Samma problem uppstod när jag som nygift skulle på bröllopsresa och bokade i samma efternamn, man vill känna att man är familj, tänkte inte på passet just då men som tur vad fick jag tipset att ta med en kopia på vigselbeviset och registreringen av nytt efternamn. Dessa dokument gjorde att incheckning och passkontroll gick smärtfritt.  PS Resan gick till Bali, alltså ej EU. DS

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken Ben :great:

Ok jag strula till det lite till jag är inte Svenskmedborgare :oh: Flyttat hit från England för 7års en :great:

spelar det nåt roll?

Mvh Hawk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...