Jump to content
IGNORERAD

Varning om trasigt pass


hasseman

Recommended Posts

Jag åkte nu i Fredags till Bangkok från Arlanda och det var lite stul med min biljett för att jag hade bokat om resedatum.

När jag då fick stå och vänta vid inchecknings disken medans dom fixade problemet så var det 2 olika personer som blev stoppade vid incheckningen för att dom hade tejpat fast/lagat en lossad sida i Passet.

Den ena var pappan i en 3-barns familj som blev stoppad. Dom skulle ha 3 veckors semester i Thailand och hade åkt från Härnösand.

Så varning ha alltid ett helt Pass när du ska resa.

Hasseman

Gubben

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ochså stoppad midsommar förra året men ingen större katastrof bara ta bussen ut till passpolisen och fixa provisoriskt gick snabbt som attan

på dryga halvtimmen va man tbx igen med nytt pass och 900kr fattigare..

Man önskar dom hade den farten åxå när ett riktigt ska ordnas.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Passen tillverkade i början av melleniumet är av dålig kvalisort och det är tydligen ganska vanligt att de lossnar. Mitt pass började gå i bitar när jag gjorde ett visarun mellan Ranong och Burma, fick dock låna tejp av den thailändska passpolisen så det blev riktigt fint. När jag sedan skulle flyga mellan landvetter och London förstärkte jag passet lite men det gick tydligen inte, så jag fick punga ut med ett nytt pass. När jag gick till svenska ambassaden i London fick jag ett nytt helt gratis. Det nya är dock bara giltligt i fyra år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Mitt gamla pass gick sönder när vi befann oss i Thailand för nåt år sedan.

Fick dem att laga det på ambassaden så att det funkgerade men blev ombedd att ordna nytt när jag kom hem

Gick då till polisen för att fixa nytt pass och får då frågan:

Ditt gamla pass är giltigt i två år till så antingen får du ett nytt pass gratis men bara med 2 års giltighetstid...

Annars får du ett nytt med fem år, men får bekosta hela summan...

idi*ter...

När det nu visat sig så extremt mycket att det var produktionsfel på dem, så varför inte ge nytt med full giltighetstid...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft samma problem..

Det var nära jag inte kom in i HongKong pga jag försökte laga passet..

Dom sa att man inte får manipulera passet och jag kände väl på mig det också.

Men ibland har man inget val, då man redan har lämnat Sverige, när man upptäckte det..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Mitt pass som tillverkades 2000 vågade jag inte ta med mig till Thai, utan jag ansökte om ett nytt. Berättade för dom att det hade gått sönder, och de berättade att jag får ett gratis pass eftersom de var utav dålig kvalite de som tillverkades på den tiden. Så reklamera era pass ni som har samma problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också fått "reklamera" mitt pass som höll på att falla i bitar.

Fick ett nytt gratis på Ambassaden i Bkk, men giltigheten på det nya "Gratispasset" var bara lika lång som den tid jag hade kvar på det gamla, då ca 6år.

Sen blev jag av med det passet för några månader sedan pga FedEx här i Bkk, så nu har jag ett helt nytt, en annan historia...

Är ni i Thailand och har ett trasigt pass, så tar det ca (knappt) 2 veckor att få ett nytt, foto tas numer på Ambassaden.

Vill bara passa på att säga att tjejen som sköter passhanteringen här i Bkk är mycket trevlig och hjälpsam (dessutom söt).

Hon har fixat 4 pass till mej och familjen det senaste året.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill bara passa på att säga att tjejen som sköter passhanteringen här i Bkk är mycket trevlig och hjälpsam (dessutom söt).

MVH Tommy

Det är nog Lilian, jäkligt trevlig och hjälpsam, härlig telefonröst och riktigt grann innanför rutan där på ambassaden dessutom  :Drogar-Love(LBG):

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mitt gamla pass gick sönder när vi befann oss i Thailand för nåt år sedan.

Fick dem att laga det på ambassaden så att det funkgerade men blev ombedd att ordna nytt när jag kom hem

Gick då till polisen för att fixa nytt pass och får då frågan:

Ditt gamla pass är giltigt i två år till så antingen får du ett nytt pass gratis men bara med 2 års giltighetstid...

Annars får du ett nytt med fem år, men får bekosta hela summan...

idi*ter...

När det nu visat sig så extremt mycket att det var produktionsfel på dem, så varför inte ge nytt med full giltighetstid...

Stöldanmäl det så borde man få ett nytt med full giltighetstid.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...