Jump to content
IGNORERAD

Hur .. Var .. När .. Träffade du din tjej/fru


Radetsky

Recommended Posts

Träffade min tjej här i Sverige på en nattklubb.

Hon var den lugna och sansade i sitt sällskap och eftersom jag hade ganska många innanför västen och inte orkade springa runt och festa

så satte jag mig och pratade med henne om Thailand.

Nummer utbyttes och vi träffades ute på stan några gånger till. Efter detta började vi dejta.

Någon månad senare var vi tillsammans och nu planerar vi ett långt och härligt liv tillsammans :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Farang: Ja mycket konstiga historier har jag också hört och flera av dom har inte stämt när det kommit fram andra vägar än från paret själva.tror många par har kommit överens om att dom ska säga en sak för dom är blyga mot släkt och vänner. Men sanningen är ofta en helt annan..

Sen är det ju inget konstigt att killar som träffat sina thaitjejer här i Sverige säger att man träffat dom här och där.men att många av dom ursprungligen kommer från barlivet är nog rätt vanligt( så är det ju med mitt x, och det vet nog inte hennes nya kille nåt om)

Jag är ganska säker på att ytterst få kommer "ursprungligen" från någon bar i Thailand.

Möjligen kan det vara en och annan som tillfälligt har haft ett säsongsjobb där (i baren) när hon träffade sin kille. Men ursprungligen kommer hon väl från sitt föräldrahem,

och sedan har de flesta försörjt sig på en mängd olika yrken.

Dessa damer har ju en rikare historia än just "barbrud".

Precis som killen som löste ut henne.

Han vill förmodligen inte heller få en livslång

titel och stämpel som "torsk" bara för att han vid en viss tidpunkt i sitt liv föll för den frestelsen.

Själv blev jag bekant med frugan via msn "Match Com".

Mvh

SN

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha blivit "lurad" av min förälskelse i Petchabun våren 2006 , så bestämde Jag mig för att träffa en tjej som Jag har haft kontakt med genom msn.

Åkte upp till Ubon, umgicks med henne i 4dgr. kom underfull med att denna dam endast var ute efter att komma till Svedala så billigt som möjligt o träffa släkten, så det vart -hejdå o ha ett bra liv.

Visste inte exakt vart Jag skulle dra vidare när Jag stod på Don muang. Bangkok e ju inte en så nice "håla" tycker Jag o Pattis lockar inte.

Genom en händelse så träffade Jag på en Engelsman o bestämde på stående fot att följa med honom till Khon-kaen där han skulle möta sin tgf.

O genom en del händelser där mkt kaffepimplande på ett kafé inmundigades så är Hon nu här.

C;D

Engelsmannen eller hans tgf eller vem? :lol:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade min fru 2007 vid rondellen i Karon hon jobbade på resebyrå där.Flyttar in i vårt nya hus utanför Phuket Town om 1 vecka. MVH Bertram

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Även om jag inte varit i Thailand ännu så följer jag med intresse denna tråd men har några frågor!

1. Vad gör en bartjej egentligen? Vad jag tror och vet är två skilda saker men som jag fattat det så har bartjejer dåligt rykte eftersom de ev. har sex med män för att få stålar till käk, hyra och andra nödvändigheter.

2. Är den som väljer en bartjej inte orolig för att hon olyckligtvis skulle drabbats av sexuellt överförbara sjukdomar med taskig prognos?

3. Hur skiljer sig en bartjejs arbetsuppgifter jämfört med en kvinnlig svensk krogbesökare som blir bjuden på mat och drinkar och taxi hem till den som bjudit för att avsluta natten mellan lakanen?

4. Är det möjligt att en thaiflicka med rika föräldrar som har bra utbildning och möjlighet till statusjobb blir bartjej frivilligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tipps.

Varför inte starta en ny tråd, istället för att "bumpa" en lastgammal med ett helt annat ämne!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag inte varit i Thailand ännu så följer jag med intresse denna tråd men har några frågor!

1. Vad gör en bartjej egentligen? Vad jag tror och vet är två skilda saker men som jag fattat det så har bartjejer dåligt rykte eftersom de ev. har sex med män för att få stålar till käk, hyra och andra nödvändigheter.

2. Är den som väljer en bartjej inte orolig för att hon olyckligtvis skulle drabbats av sexuellt överförbara sjukdomar med taskig prognos?

3. Hur skiljer sig en bartjejs arbetsuppgifter jämfört med en kvinnlig svensk krogbesökare som blir bjuden på mat och drinkar och taxi hem till den som bjudit för att avsluta natten mellan lakanen?

4. Är det möjligt att en thaiflicka med rika föräldrar som har bra utbildning och möjlighet till statusjobb blir bartjej frivilligt?

1.Fins inget som heter bartjej. På svenska heter det hora.

2.Nej. De är fulla eller utsvultna på sex eller en kombination.

3.Skillnaden är att den kvinnliga svenska besökaren är en besökare av krogen.

4.Nej.

Hoppas detta hjälper. smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

1.Fins inget som heter bartjej. På svenska heter det hora.

2.Nej. De är fulla eller utsvultna på sex eller en kombination.

3.Skillnaden är att den kvinnliga svenska besökaren är en besökare av krogen.

4.Nej.

Hoppas detta hjälper. smile.gif

4. kan det visst vara,vet en själv som kommer från förmögna förhållanden,så det så

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1.Fins inget som heter bartjej. På svenska heter det hora.

2.Nej. De är fulla eller utsvultna på sex eller en kombination.

3.Skillnaden är att den kvinnliga svenska besökaren är en besökare av krogen.

4.Nej.

Hoppas detta hjälper. smile.gif

Punkt 3.Om den Thailändska besökaren av strandpromenaden Tex i Pattis är en besökare av strandpromenaden då???

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Punkt 3.Om den Thailändska besökaren av strandpromenaden Tex i Pattis är en besökare av strandpromenaden då ???

Om du läser fråga #3 från JackHammer en gång till, så kanske du förstår bättre. smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser fråga #3 från JackHammer en gång till, så kanske du förstår bättre. smile.gif

Besökare ;-) dom kan väl jobba både innan för och utan för baren,den ene serverar drinkar

den andre dricker gratis drinkar och serverar något annat.

Det gör både Thai(nudelhyllan)Farang(stureplan)skillnaden är priset.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Bumpa?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som det finns skilda åsikter om vad som är vad! Jag tänkte väl närmast i punkt 3 på svenska tjejer som villigt låter sig mutas och bjudas på allt på krogen och även får stålar till taxin hem dagen efter en natts sex med snubben med stålarna. Dessa tjejer brukar ju vara de som skriker högst och mest nedsättande om prostituerade.

I min värld som rockmusiker sen 40 år så har jag mött många prostituerade men ännu aldrig inlett en relation med stålar inblandade. Dock har jag märkt att även om dessa tjejer ofta i sitt yrke kan tyckas förnedra sig så har de sällan lägre moral än de normala svenska "krogludren"! Många tjejer har ju haft tuffa liv och vet hur det känns att bli sviken av allt och alla och därför har också de som inte hamnat i drogmissbruk också vett att sätta värde på riktig vänskap och ärliga män.

Jag skulle personligen aldrig döma en bartjej eller prostituerad eftersom de flesta hamnar i ett sånt läge av ekonomisk misär. Ser hellre med avsmak på de män som utnyttjar dem och sen snackar skit om dem eller de "krogluder" som har sex för pengar utan att fatta det.

Må gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser hellre med avsmak på de män som utnyttjar dem och sen snackar skit om dem eller de "krogluder" som har sex för pengar utan att fatta det.

Må gott!

Nja,,,jag ser nog med större avsmak på de som smiter från notan och inte gör rätt för sig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

I EN KÄLLARE I ÖREBRO!!!!!!!!...efter x-antal år i Thailand så stöter man på en i swedala.CA 3-4 ÅR SEN. MÅSTE VARA HÄR NÅGRA MÅNADER TILL..FICK EN GRABB 13/5!!!! HUR GAMLA SKA DOM VA INNAN MAN ÄNTRAR PLANET NER IGEN? huh.gif ...LÄÄÄÄÄÄÄNGTAR..

Felfelfel,vid ett köksbord hos mig :_russian:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör det för skilnad varifrån tösen kommer. Eller ska man stila för kompisen att det inte är

"bartjen" man har fallet för." Man måste hålla god min". Fel eller inte?

MKVH stugan5

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var på Capri vi mötte varandra.

Det var på Epa vi köpte vår ring.

Det var i sängen vi gjorde det andra.

Det var på BB vi fick Joakim.

MVH Nonki

Du kan din Svensktopp "tror jag"

MVH STUGAN5

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, så länge hon inte hittar min plånbok så kvettar det var hon kommer ifrån!

Plånboksförläggaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...