Jump to content
IGNORERAD

One hit wonders


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Haha, vem minns inte gosedjuret med korvarna och den mystiska musikslingan......

 

 

Sedan hörde man inte mycket av Oizo.

 

Fransk musiker Quentin Dupieux fördd 1974.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 437
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • NiceBeaver

    93

  • Changnoi

    18

  • RoiET

    17

  • audirs2

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

 

 

Engelsk band. Stora i Japan och Italien, samt England.

 

Denna känner man igen.....men knappast resten........

 

"What have you got to say of shadows in your past?
I thought that, if you paid, you'd keep them off our backs
But I don't care
Baby, I'm not scared"

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Finns en serie på SVT-play som heter Det svenska popundret.

https://www.svtplay.se/det-svenska-popundret

I avsnitt 5 intervjuade dom Basshunter som gjorde låten Boten Anna. Viss risk att den redan finns med i den här tråden men värd att ta upp igen. Killen som jag inte minns vad han heter verkar ha det rätt gott ställt. Dom hade hittat honom i en stor lägenhet högt upp i en skyskrapa i Dubai. Som det lät åkte han runt och gjorde några spelningar ibland. Tänk vad en One Hit som inte handlar om något kan göra.

 

Ändrades av NiceBeaver

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nu du @Naam kaeng, kolla vad jag hittade i skivbacken i en second handbutik.

Stefan.thumb.jpg.f95e35e6cf80fc61841c776ef1ead8ed.jpg

 

Här är hans låt från 1973:

 

 

Och det viktigaste, vad han gör idag, eller i alla fall 2011. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2267&artikel=4584571

Har försörjt sig med Smurfhits, röst i reklam och som trubadur.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

En mycket god vän fyllde 40, för ett decennium sedan...

Han fick denna låten och en liten RC helikopter, se bilden nedan:

pink.jpg.cf292515361f3ffac2e11ac60fbac0e5.jpg

 

Grym låt i alla fall!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Den här Peaches är lite mer för oss äldre...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Grymt!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Nu du @Naam kaeng, kolla vad jag hittade i skivbacken i en second handbutik.

Stefan.thumb.jpg.f95e35e6cf80fc61841c776ef1ead8ed.jpg

 

Här är hans låt från 1973:

 

 

Och det viktigaste, vad han gör idag, eller i alla fall 2011. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2267&artikel=4584571

Har försörjt sig med Smurfhits, röst i reklam och som trubadur.

 

555! Känner jag mycket väl till. Mitt barns moder brukade jämt sjunga på den gamla dängan.

 

:-)   

 

Man kan fynda på second hand!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Nu du @Naam kaeng, kolla vad jag hittade i skivbacken i en second handbutik.

Stefan.thumb.jpg.f95e35e6cf80fc61841c776ef1ead8ed.jpg

 

Här är hans låt från 1973:

 

 

Och det viktigaste, vad han gör idag, eller i alla fall 2011. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2267&artikel=4584571

Har försörjt sig med Smurfhits, röst i reklam och som trubadur.

 

Den mannen brukar jag se lite då och då när jag är ute och cyklar ...han bor inte så väldans långt bort ifrån mig :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

 

Den mannen brukar jag se lite då och då när jag är ute och cyklar ...han bor inte så väldans långt bort ifrån mig :)

Fantastiskt. Har han fortfarande valrossmustasch och dom där underbara polisongerna? 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Fantastiskt. Har han fortfarande valrossmustasch och dom där underbara polisongerna? 

 

Nej...han ser lite mer civiliserad ut idag  :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kris Kross.  Jump.

 

Kris Kross was an American hip hop duo formed in the early 1990s that consisted of Chris "Mac Daddy" Kelly and Chris "Daddy Mac" Smith

 

Den förstnämnda dog i en överdos.

 

De hade byxorna bak och fram.......

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan svensk (från Eritrea)

 

Dom 10 budorden

 

 

 

 

 

Hennes tacktal 2001 efter att ha vunnit en Grammis: (Lite osäker men jag tror GFX betyder Graphics....?)  Jag är inte så duktig på rapspråk, men vi kan fråga experten @NiceBeaver  :-)     

 

- Shiiiit! Tack så mycket, man! Where my peoples at, yo!? GFX, man. Var är ni nånstans, yo? Aight, ja jag vill tacka en masa människor så att jag glömmer, kommer glömma nån. Vi börjar med Petter, Pee-Wee, man, Bananrepubliken, of course, yo! BMG. Ey, min mamma, min mamma först och främst, aight? Gud, allt, mina peoples, GFX, yo! Min familj, min ah, alla mina vänner, man! Tack så mycket. GFX yo!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

En annan svensk (från Eritrea)

 

Dom 10 budorden

 

 

 

 

 

Hennes tacktal 2001 efter att ha vunnit en Grammis: (Lite osäker men jag tror GFX betyder Graphics....?)  Jag är inte så duktig på rapspråk, men vi kan fråga experten @NiceBeaver  :-)     

 

- Shiiiit! Tack så mycket, man! Where my peoples at, yo!? GFX, man. Var är ni nånstans, yo? Aight, ja jag vill tacka en masa människor så att jag glömmer, kommer glömma nån. Vi börjar med Petter, Pee-Wee, man, Bananrepubliken, of course, yo! BMG. Ey, min mamma, min mamma först och främst, aight? Gud, allt, mina peoples, GFX, yo! Min familj, min ah, alla mina vänner, man! Tack så mycket. GFX yo!

 

HAHAHA!
Tack för förtroendet. Trots att jag bodde 10 år i Hässelby Gård går jag bet. Inte riktigt min generation eller typ av musik. Däremot kan jag texterna till nästan alla låtar med Svenne Rubins. Hoppas det är bra nog. 😎

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev NiceBeaver:

HAHAHA!
Tack för förtroendet. Trots att jag bodde 10 år i Hässelby Gård går jag bet. Inte riktigt min generation eller typ av musik. Däremot kan jag texterna till nästan alla låtar med Svenne Rubins. Hoppas det är bra nog. 😎

Kan du texterna till Svenne Rubins låtar ligger du högt i kurs hos mig. Jag gillade deras stil där dom inte verkade ta vare sig sig själva eller låtarna på så blodigt allvar. Namnet Svenne Rubins lär vara inspirerat av denne store artist. ;)

Bildresultat för paul paljett bilder

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kris Kross.  Jump.
 
Kris Kross was an American hip hop duo formed in the early 1990s that consisted of Chris "Mac Daddy" Kelly and Chris "Daddy Mac" Smith
 
Den förstnämnda dog i en överdos.
 
De hade byxorna bak och fram.......
 
 
Där hade man ju första utgåvan av CDn

Slängt med många andra guldkorn.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fritz:

Kan du texterna till Svenne Rubins låtar ligger du högt i kurs hos mig. Jag gillade deras stil där dom inte verkade ta vare sig sig själva eller låtarna på så blodigt allvar. Namnet Svenne Rubins lär vara inspirerat av denne store artist. ;)

Bildresultat för paul paljett bilder

 

Paljett platsar väl in i den här tråden. Har du någon hit?

Kul att vi har något gemensamt. Har sett Rubins massor av gånger, senast i somras på båten Vindhem i Stockholm. En riktigt bra kväll. Dom har faktiskt gjort en lite allvarligare låt som heter Inga stora rubriker. Vet att gitarristen gillar den.

Annars är mina favoriter En bit schwarzvald, I skenet av en overheadprojektor, Kör hårt, Det var samma dag som brandstation brann ner. Väldigt fyndiga texter.

Kultlåten för oss är Finns det nån som har Des Moroney i dublett. Den har vi haft mycket kul åt i 30 år. Den hade dom inte med på spellistan vare sig i år eller förra året men efter lite gapande körde dom den båda gångerna.

Des bodde kvar i Sverige efter sin hockeykarriär och var gympalärare i Karlskrona. Då han gick bort förra året tryckte min kompis dessa tröjor. Då även bandet fick några kände dom sig nog tvingade. Jag till höger. Detta var förra sommaren, känns bra när jag ser den bilden att jag idag är ett gäng kilo lättare.

received_2231420607170200.thumb.jpeg.94106a3ec502e5d0691b9c7a3a569ed9.jpeg

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev NiceBeaver:

 

Paljett platsar väl in i den här tråden. Har du någon hit?

Kul att vi har något gemensamt. Har sett Rubins massor av gånger, senast i somras på båten Vindhem i Stockholm. En riktigt bra kväll. Dom har faktiskt gjort en lite allvarligare låt som heter Inga stora rubriker. Vet att gitarristen gillar den.

Annars är mina favoriter En bit schwarzvald, I skenet av en overheadprojektor, Kör hårt, Det var samma dag som brandstation brann ner. Väldigt fyndiga texter.

Kultlåten för oss är Finns det nån som har Des Moroney i dublett. Den har vi haft mycket kul åt i 30 år. Den hade dom inte med på spellistan vare sig i år eller förra året men efter lite gapande körde dom den båda gångerna.

Des bodde kvar i Sverige efter sin hockeykarriär och var gympalärare i Karlskrona. Då han gick bort förra året tryckte min kompis dessa tröjor. Då även bandet fick några kände dom sig nog tvingade. Jag till höger. Detta var förra sommaren, känns bra när jag ser den bilden att jag idag är ett gäng kilo lättare.

received_2231420607170200.thumb.jpeg.94106a3ec502e5d0691b9c7a3a569ed9.jpeg

Var tvungen att köra några gamla Svenne Rubins på Youtube. Nostalgi - helt klart!

 

Härlig bild!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Paljett platsar väl in i den här tråden. Har du någon hit?

Paul Paljett passar inte in någonstans, Ludgo-Pelle däremot var en man som passade in överallt med sin tungstepp. ;)

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inte i ocencurerad verision på YT...

Men kanske världens mest könsjämlika musikvideo!

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tommy:

Finns inte i ocencurerad verision på YT...

Men kanske världens mest könsjämlika musikvideo!

 

MVH

 

 

Oväntad avslutning! Maffigt filmat. Fast jag vet inte om det egentligen är en One Hit Wonder grupp...  :-)   

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...