ArneMorales Inlagd April 9, 2020 Dela Inlagd April 9, 2020 (ändrad) Tänker sällan på hur mitt liv var på 70-talet, men for tre veckor sedan när jag var i Jomtien, fick jag en påminnelse. Utanfor ett hotell stod en kopia av min forsta bil, en ljusblå Volkswagen 1300, parkerad. Min använde jag som flyttbil, när jag packade och flyttade från Lund till Stockholm 1972. Bilen som jag fotograferade är alltså 50 år gammal. Ser nu på framrutan att den även klarat årets besiktning. Ändrades April 9, 2020 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 9, 2020 Dela Inlagd April 9, 2020 1 timme sedan, skrev ArneMorales: Tänker sällan på hur mitt liv var på 70-talet, men for tre veckor sedan när jag var i Jomtien, fick jag en påminnelse. Utanfor ett hotell stod en kopia av min forsta bil, en ljusblå Volkswagen 1300, parkerad. Min använde jag som flyttbil, när jag packade och flyttade från Lund till Stockholm 1972. Bilen som jag fotograferade är alltså 50 år gammal. Ser nu på framrutan att den även klarat årets besiktning. Året efter, -73, flyttade jag från Helsingborg till Stockholm. 2:a veckan där uppe körde jag runt med bilen från morgon till kväll 7 dagar och lärde känna stan. Efter den veckan hittade jag bättre i stan än många infödda stockholmare. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd April 9, 2020 Dela Inlagd April 9, 2020 6 minuter sedan, skrev Jive: Året efter, -73, flyttade jag från Helsingborg till Stockholm. 2:a veckan där uppe körde jag runt med bilen från morgon till kväll 7 dagar och lärde känna stan. Efter den veckan hittade jag bättre i stan än många infödda stockholmare. Ja, det var enkelt att ta sig fram i Stockholm på 70-talet. Jag sålde bilskrället och kopte en treväxlad cykel och cyklade eller tog tunnelbanan istället. Bodde kvar i Stockholm i trettio år. Fin stad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 9, 2020 Dela Inlagd April 9, 2020 2 minuter sedan, skrev ArneMorales: Ja, det var enkelt att ta sig fram i Stockholm på 70-talet. Jag sålde bilskrället och kopte en treväxlad cykel och cyklade eller tog tunnelbanan istället. Bodde kvar i Stockholm i trettio år. Fin stad. För mig blev det också 30 år med båtliv i skärgården. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 Lite kläder Diggar speciellt Ulvaeus i ABBA på sista bilden, lagom macho och utmanande...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 7 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Lite kläder Diggar speciellt Ulvaeus i ABBA på sista bilden, lagom macho och utmanande...... Flickan Fältskog träffade jag på Sikforsen, Piteå en Midsommar, hon sjöng singel då, ung var hon vilken fest på kvällen, Trevlig tjej. Lena Philipsson sjöng på sporthallen i UmeåTräffade henne i en paus, liten flicka vet inte men kanske 18 år trevlig som fan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 70-talet är mitt bästa årtal ,3 st underbara barn som är underbara i dag också älskar min Thai fru så inga problem. Jag fick prova på att köra Rally i min Trimmade Ford Cortina, skit kul men för många barn så det blev lagt på is Letar nu min Ford Cortina hoppas den finns kvar nån stans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 38 minuter sedan, skrev Boa52: 70-talet är mitt bästa årtal ,3 st underbara barn som är underbara i dag också älskar min Thai fru så inga problem. Jag fick prova på att köra Rally i min Trimmade Ford Cortina, skit kul men för många barn så det blev lagt på is Letar nu min Ford Cortina hoppas den finns kvar nån stans lite roligt är att BAA hälsar på varenda år och vi pratar Rally, han körde mycket mera än mej, Skit bra gubbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 1 timme sedan, skrev Naam kaeng: Lite kläder Hade sådana byxor. Gröna. Tajta som tusan. Tror inte det fanns några fickor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 17, 2020 Dela Inlagd November 17, 2020 On 2020-11-16 at 17:49, skrev Naam kaeng: Lite kläder Diggar speciellt Ulvaeus i ABBA på sista bilden, lagom macho och utmanande...... Han hade uppenbarligen PTH (penis till höger) iaf.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 On 2020-11-16 at 18:10, skrev Boa52: 70-talet är mitt bästa årtal Härligt! Har du inga skoj bilder från den perioden du kan slänga upp, du skulle bli oerhört uppskattad! 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 22, 2021 Dela Inlagd Januari 22, 2021 Dansk TV och filmerna med stollarna Bud Spencer och Terence Hill. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 22, 2021 Dela Inlagd Januari 22, 2021 Oboy och skogaholmslimpa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 23, 2021 Dela Inlagd Januari 23, 2021 Blindtarmsoperation, som egentligen inte behövdes (då det tydligen bara var en förkylning som gått ner i magen (enligt svagt minne ) men nu är den borta och jag fick äta mycket glass på sjukhuset medans jag låg inne...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 23, 2021 Dela Inlagd Januari 23, 2021 Man minns knuttelivet och mellanölet. Brukade handla klass IIB i en liten lanthandel hemmavid. Affärsinnehavarinnan, som var en omtänksam kvinna, sa till oss ungdomar... Ni kan inte bara dricka öl, ni måste äta också. Därefter la hon upp en sirapslimpa på disken, jag bjuder på den....... mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Januari 23, 2021 Dela Inlagd Januari 23, 2021 On 2021-01-22 at 21:21, skrev UglyFarang: Dansk TV och filmerna med stollarna Bud Spencer och Terence Hill. Det finns faktiskt trinityfilmer ( o andra med dessa herrar ) helt gratis på youtube. C;D som glodde på dessa så sent som i fredags ( under ordinarie kontorstid ) Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 Minns mina röda Bergins Jeans, som jag var så slolt över. Dom var dj#vligt tajta, men snygga var dom. https://www.google.se/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.blandskogochhav.se%2F2017%2F04%2Fmina-roda-bergis-jeans.html&psig=AOvVaw0nY1PqM_8IYtvbxShf0f1X&ust=1611534172522000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCPCXoeqms-4CFQAAAAAdAAAAABAD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 Minns med glädje att jag flyttade från Skåne till Värmdö 1973. Något av det bästa jag har gjort. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 Har glömt det mesta från 70-talet och ändå så var det nog den mest lättsamma och bekymmerslösa tiden i mitt liv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 Fick äntligen råd att köpa hus, blev för första gången erbjuden arbete, slutet 70 tal blev det plötsligt möjligt att åka till alperna, köpa ny bil, mm, 70 talet var början av reslustans tid.. och så fortsatte det tills för ett par år sedan då hälsan svek, men ljuva 70 talet kommer alltid att finnas kvar så länge jag lever. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Januari 25, 2021 Dela Inlagd Januari 25, 2021 Nu släpptes ju iofs det första spelet 1980 men jag tycker allt ändå att dessa platsar här. Här är min lilla samling som jag håller rätt så kär! 🤟 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 25, 2021 Dela Inlagd Januari 25, 2021 4 minuter sedan, skrev Fantomen: Nu släpptes ju iofs det första spelet 1980 men jag tycker allt ändå att dessa platsar här. Här är min lilla samling som jag håller rätt så kär! 🤟 Dom är värda ganska mycket nu mera, om dom fungerar. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Januari 25, 2021 Dela Inlagd Januari 25, 2021 1 minut sedan, skrev FF: Dom är värda ganska mycket nu mera, om dom fungerar. FF Jo jag har hyfsad koll på priserna. (Kikar på eBay titt som tätt och köpte ett till idag faktiskt därav att jag letade upp den här halvgamla bilden.) Jag har tyvärr dock inga boxar/manualer till de flesta och då sjunker priset rätt rejält men, men... De får gå i arv sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Januari 25, 2021 Dela Inlagd Januari 25, 2021 1 hour ago, Fantomen said: Nu släpptes ju iofs det första spelet 1980 men jag tycker allt ändå att dessa platsar här. Här är min lilla samling som jag håller rätt så kär! 🤟 P Världsklass! Är det ett Donkey Kong längst upp till vänster och har du även Parachute i samlingen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Januari 25, 2021 Dela Inlagd Januari 25, 2021 29 minuter sedan, skrev spooncreek: Världsklass! Är det ett Donkey Kong längst upp till vänster och har du även Parachute i samlingen? Jajamen x 2! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu