Jump to content
IGNORERAD

Isan Lover har en poäng i det han skriver, men det finns undantag.


Guest jing jing

Recommended Posts

Quote

Av någon anledning förvånar du mig inte! Du har förmodligen din egen agenda för den politiska ordningen, och du är säkert välmatad med politiska argument som rättfärdigar dina bröders aggerande i Phillipinernas söder. Och handen på hjärtat... du och jag som är så bevandrade i frågorna kring "ratglue" vi förstår vad som händer, och ynka 16 offer kan väl knappast räknas som något offer eller nederlag i kampen?! Har det överhuvudtaget hänt?

Nu fortsätter vi kampen och ser fram emot nästa aktivitet. Kampen måste gå vidare! Georgien är ett annat objekt som vi måste bevaka!

Lev gott min vän

Hej Jing Jing!

Du har missförstått varför vi talar om den terrorism som har utförts av kristna.

Säg att 16 muslimska Indonesier dog av en attack under den kristna enklaven Östra Timors självständighets krig eller att 16 Ugandier dör under en av det kristna fundamentalistiska Herrens motståndsarméns attacker. Vi menar att terrorism av samma grad har utförts. Både kristna och muslimska terrorister är lika fruktansvärda. Kristna terrorister och muslimska terrorister har mer i gemensam än muslimska terrorister och muslimska fredsälskare. Kristna fredsälskare och muslimska fredsälskare har däremot väldigt mycket gemensamt!

Det är människor och som utför terrordåd - inte religion.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 159
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    20

  • andersbangkok

    12

  • noBuzz

    10

  • Farang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

det är människor och som utför terrordåd - inte religion.

JO tyvär så är det religion, dom använder religionen för att rättskaffa sig rätten att göra illdåd.

Muslimska hårdfanatiker sitter i moskeér, pratar med andra av samma sort dom sitter och ber och till slut så är det nån som ska bli så kallad martyr och få 40 oskulder i paradiset.

Samma gäller hårdfanatiska judar som sitter i nån synagoga med andra, och till slut så ser dom palistinerna som inkräktare till deras land som dom har fått av gud och rättskaffar sig rätten att döda inkräktarna i som bara finns i deras ögon.

Sedan tar ni upp Östra Timors, självklart måste ni ta upp vad kristan gör där men dom är förtyckta och svälter.

Läs detta innan ni utalar er om den saken, dom kämpar för sin rätt samma som palistinerna gör.

http://www.fackligan...kl2/ostra+timor

Tycker att ni ska sluta blunda för hårdfanatiker, dom styrs av religion dom är så troende att dom har tappat fotfästet.

Detsamma gäller inom politik, så finns hårdfanaitker både inom vänster och höger som rättskaffar sin rätt att göra illdåd.

Och där tycker vi bara att högern gör fel pga. hitler, men glömmer bort vänstern och stalin som hade ihjäl ca 40-50miljoner av sitt eget folk.

Och jag tycker att det är mest vänstern som bråkar, med täckta ansikten.

Och vi skall inte tåla nån hårdfanatiker oavsett politik eller religion, så varför säga att dom som står för den mest terrorn inte har nåt med religion att göra.

Då tycker jag att ni som påstår detta ska säga det till dom, dom kommer ni att upptäcka att ni har fel samt säg det till dom oskyldiga som har blivit drabbade så ska ni se vad dom säger eller gör.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

JO tyvär så är det religion, dom använder religionen för att rättskaffa sig rätten att göra illdåd.

Muslimska hårdfanatiker sitter i moskeér, pratar med andra av samma sort dom sitter och ber och till slut så är det nån som ska bli så kallad martyr och få 40 oskulder i paradiset.

Samma gäller hårdfanatiska judar som sitter i nån synagoga med andra, och till slut så ser dom palistinerna som inkräktare till deras land som dom har fått av gud och rättskaffar sig rätten att döda inkräktarna i som bara finns i deras ögon.

Sedan tar ni upp Östra Timors, självklart måste ni ta upp vad kristan gör där men dom är förtyckta och svälter.

Läs detta innan ni utalar er om den saken, dom kämpar för sin rätt samma som palistinerna gör.

http://www.fackligan...kl2/ostra+timor

Tycker att ni ska sluta blunda för hårdfanatiker, dom styrs av religion dom är så troende att dom har tappat fotfästet.

Detsamma gäller inom politik, så finns hårdfanaitker både inom vänster och höger som rättskaffar sin rätt att göra illdåd.

Och där tycker vi bara att högern gör fel pga. hitler, men glömmer bort vänstern och stalin som hade ihjäl ca 40-50miljoner av sitt eget folk.

Och jag tycker att det är mest vänstern som bråkar, med täckta ansikten.

Och vi skall inte tåla nån hårdfanatiker oavsett politik eller religion, så varför säga att dom som står för den mest terrorn inte har nåt med religion att göra.

Då tycker jag att ni som påstår detta ska säga det till dom, dom kommer ni att upptäcka att ni har fel samt säg det till dom oskyldiga som har blivit drabbade så ska ni se vad dom säger eller gör.

Mvh

Nerike

Nerike, du påstår ju precis samma sak som dina inbillade antagonister, nämligen att det begås illdåd från alla sidor oavsett religion. :)

För inte menar du väl att en miljard muslimer världen över allihopa är terrorister?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Quote

...verkligen befriande at få höra att vi kristna inte är så elaka att vi terroriserar andra människor...

Vadå, vi har ju nu fått lära oss, att den gamla ikontillbedjande Rysk-Ortodoxa kyrkan tydligen består av fanatiker vars främsta mål är att spränga bomber i europeiska huvudstäder. Eventuellt är även den nyare delen av samma kyrka inriktad på terrorism som ett sätt att sprida evangeliet.

Nä du Banarne, försök du att komma i kontakt med folk inom asatron istället.   ;)

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

kim

Uppskattat antal anhängare till världsreligionerna

Kristendom 2 135 784 198

Islam 1 313 983 654

Du ser vad du vill se, men tog väl upp alla religioner samt politik.

Men enligt ditt sett att se, så eftersom vi kristna är dubbelt så många så skall vi ha dubbelt så många hårdfanatiker och då skulle stå för dubbelt så mycket terrorism.

Vakna försvar inte hårdfanatiker, oavsett religion politik eller vad det nu må vara.

Men vi kan inte blunda för vad dom gör, och självklart så är alla inte naziter bara för att dom håller på högern eller att alla muslimer är hårdfanatiker bara för att dom är muslimer.

Men hårdfanatikerna står för 80 % av terrorn i världen, men vill du inte inse det då skall du ta och röra dig ner från norrland och kolla vad som händer.

Kan ta exempel här i Örebro vad som hände i syrianska kyrkan (obs. tog ett ex. utan islam), där hårdfanatiker ville att kyrkan skulle drivas på ett sett och leva därefter.

Men majoriteten var nämligen vanliga troende, och ville inte det då uppstod det bråk med tillhuggen och jag menar bråk så nästan hela poliskåren var där för att sära dom åt.

Och det är en sådan liten klick som man inte får blunda för, och jag menar i alla läger.

Att det nu råkar vara hårdfanatiker inom islam som står för 80 % av världens terrorism, kan vi inte blunda och säga det har inget med islam att göra.

Och säger man det och tror att det inte har med religion eller politik, då vet jag inte vart man har vart dom senaste 20 åren.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

kim

Uppskattat antal anhängare till världsreligionerna

Kristendom 2 135 784 198

Islam 1 313 983 654

Du ser vad du vill se, men tog väl upp alla religioner samt politik.

Men enligt ditt sett att se, så eftersom vi kristna är dubbelt så många så skall vi ha dubbelt så många hårdfanatiker och då skulle stå för dubbelt så mycket terrorism.

Vakna försvar inte hårdfanatiker, oavsett religion politik eller vad det nu må vara.

Men vi kan inte blunda för vad dom gör, och självklart så är alla inte naziter bara för att dom håller på högern eller att alla muslimer är hårdfanatiker bara för att dom är muslimer.

Men hårdfanatikerna står för 80 % av terrorn i världen, men vill du inte inse det då skall du ta och röra dig ner från norrland och kolla vad som händer.

Kan ta exempel här i Örebro vad som hände i syrianska kyrkan (obs. tog ett ex. utan islam), där hårdfanatiker ville att kyrkan skulle drivas på ett sett och leva därefter.

Men majoriteten var nämligen vanliga troende, och ville inte det då uppstod det bråk med tillhuggen och jag menar bråk så nästan hela poliskåren var där för att sära dom åt.

Och det är en sådan liten klick som man inte får blunda för, och jag menar i alla läger.

Att det nu råkar vara hårdfanatiker inom islam som står för 80 % av världens terrorism, kan vi inte blunda och säga det har inget med islam att göra.

Och säger man det och tror att det inte har med religion eller politik, då vet jag inte vart man har vart dom senaste 20 åren.

Mvh

Nerike

Du är rolig du Nerike. :)   Var har jag, eller någon annan för den delen, förnekat att det finns fanatiker bland muslimer och t o m försvarar deras illdåd? Måste man fördömma en hel miljard människor bara för att du ska tycka att man inte försvarar muslimsk terrorism?

Vad alla dina (inbillade) meningsmotståndare försöker säga är ju bara att man inte kan dra alla muslimer över en kam. Alla ur den där miljarden muslimer är inte terrorister, den helt överväldigande majoriteten är t o m fredligare än du och jag.

Som sagt, gå inte omkring och inbilla dig att jag, eller någon annan här, har något till övers för fanatiska muslimer, sharialagar, terrordåd eller hedersmord. Jag begränsar mig dock till att hata illdådarna och fanatikerna, inte som t ex Porto som istället hatar hela miljarden muslimer. Och det är det idi*tiska förhållningssättet vi argumenterar mot och inget annat. Om du läste inläggen aningen nogrannare så kanske du skulle inse det. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

Vadå, vi har ju nu fått lära oss, att den gamla ikontillbedjande Rysk-Ortodoxa kyrkan tydligen består av fanatiker vars främsta mål är att spränga bomber i europeiska huvudstäder. Eventuellt är även den nyare delen av samma kyrka inriktad på terrorism som ett sätt att sprida evangeliet.

Nä du Banarne, försök du att komma i kontakt med folk inom asatron istället.   ;)

Bäste TUT, menar Ni att Herr Upprike skulle ha fel i att di kristna inte skulle vara helgoda och fromma som lamm?

Asatroarna var ju inte bra di i heller, plundrade och brände.

Man får nog spänna på hästen framför bilen och bli Amish i stället.

[move]RäliGösen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Bäste Ban99arne! Du måste väl ha skrivit fel. Som man läser nu så uppmuntrar du till tidelag :crazy:Man ska nog spänna för och inte på hästen.Men vad vet man i dagens läge :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Bäste TUT, menar Ni att Herr Upprike skulle ha fel i att di kristna inte skulle vara helgoda och fromma som lamm?

Asatroarna var ju inte bra di i heller, plundrade och brände.

Man får nog spänna på hästen framför bilen och bli Amish i stället.

[move]RäliGösen Arne[/move]

Räligösen Arne

Varför inte byta ut hästen mot en kamel?!  (förlåt tommy, bryter jag mot någon djurskyddslag nu?)

Att leva och bo ihop med hästar anses numera som normal efter en viss Jämställdhetsminsiter Jens Orback uttalande om att han hade en släkting i Kanade som levde ihop med en häst. haha  :he::he: skön kille

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Tommy och jing jing kan gräla via PM istället. Har raderat varsitt av deras inlägg.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...