Jump to content
IGNORERAD

Isan Lover har en poäng i det han skriver, men det finns undantag.


Guest jing jing

Recommended Posts

Nu får ni väl inte blunda för vad dom gör mot kristna, tänk om vi kristna skulle börja med terrorism men det gör vi ej.

Jag säger inte att alla muslimer är sådana, men till och med länders regeringar i muslimska länder dödar kristna och det är en liten klick så kallade tomtar som läser koranen på sitt sätt för att rättskaffa sig rätten att döda oskyldiga.

Läs detta

http://www.tidenstec...se/frfljda2.htm

http://www.korsetsbu...tna.kb1.03.html

Till och med FN har sett problemet, men visst här sitter vi ett gäng forumsvärldspolitiker och säger att så är det inte.

Man behöver inta vara rasist eller muslim hatare bara för att man ser sanningen, och inte förtiger den genom att säga nä det är inte muslimer som dödar i religionens namn.

Går dom i moskén lever ut sin tro för att sedan bli terrorist, så kan ni inte säga att det inte hade med relionen att göra dom grupper hårdmuslimer vill bara att man ska leva efter sharia lagarna och det är inte en busslista.

Jag känner muslimer och kristna turkar och dom går inte ihop, för dom kristna turkar flydde från Turkiet pga. av sin tro.

Känner även Bosniska muslimer samt thailänska muslimer, och är inget fel på dom men vi måste se dom idi*terna som vill leva efter sharia lagar.

Jag säger bara Talibaner, så dom är inte enligt ert sett att se på det hela inte muslimer.

Åk ner och säg det till dom, så får ni se att det inte går att blunda för sådana fanatiker.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 159
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    20

  • andersbangkok

    12

  • noBuzz

    10

  • Farang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Guest jing jing

Quote

Nej, du satte ribban genom att 10 ggr tidigare på TT startat trådar med liknande innehåll. Du önskar i dom trådarna alltid leverera "sanningen" om muslimer, dvs det du tycker är sanning. Ditt muslimhat lyser igenom från första till sista bokstav i allt du skriver och jag antar att du egentligen skiter totalt i dom 16 oskyldiga offren, förutom i dina dunkla propagandasyften.

10 ggr tidigare? Stackars människor!  Hade faktist inte koll på att det var så många ggr. Nåja då får jag väl sluta med att länka till nyheter som beskriver obekväma sanningar.

Beträffande dom 16 döda så tror jag inte dom lider så mycket mer nu, det är nog värre med deras familjer, men det går över för dom också så inget att oroa sig för. Dom är säkert utbildade och förstår säkert varför..  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints

Dom är en grupp på mellan 500 till tusen personer, skulle tro att det finns några mer talibaner.

Om du vill hitta kristna som har gör j-velskap genom relion skall du kolla in kristna sekter i USA (finns sjukare där), för ditt svar var väl bara för att visa att du är en forumsvärldspolitiker genom att hitta det genom googling eller att du har hört det nånstans.

Kolla då in alla västgötar, eftersom Legion Wasa har mark där dom tränar.

För jag tror inte du läste det om att ca 200 till 250 miljoner kristna är förfölda, men visst det är bara i dom kommistiska länderna dom är det.

Vakna nån gång

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Joints

Dom är en grupp på mellan 500 till tusen personer, skulle tro att det finns några mer talibaner.

Ja, då gör det ju inget. Hur många stridande talibaner finns det? Likheten med talibanerna är att de vill skapa en teokrati men hjälp av våld. Du missade uppenbarligen det

Quote

Om du vill hitta kristna som har gör j-velskap genom relion skall du kolla in kristna sekter i USA (finns sjukare där), för ditt svar var väl bara för att visa att du är en forumsvärldspolitiker genom att hitta det genom googling eller att du har hört det nånstans.

Jag har både hört, sett och läst om det. Har själv aldrig varit på plats i Uganda, har du varit i Afganistan? Hur gör du när du analyserar din omvärld?

Quote

Kolla då in alla västgötar, eftersom Legion Wasa har mark där dom tränar.

För jag tror inte du läste det om att ca 200 till 250 miljoner kristna är förfölda, men visst det är bara i dom kommistiska länderna dom är det.

Vakna nån gång

Mvh

Nerike

Nej, det har du rätt i. Att 200-250 miljoner kristna förföljs har jag totalt missat, upplys mig gärna.

Artiga hälsningar

Joints

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Hur fasiken kan det vara tabubelagt att prata om vansinnesdåd utförda av Muslimska rebeller när det tydligt står i t ex Aftonbladet som du länkar till att dåden är utförda just av Muslimska rebeller? Det är väl ingen som förnekar fakta eller försöker påstå att gärningsmännen egentligen var Kristna eller nåt annat.

Det som många reagerar mot, t ex jag, är när du eller någon annan verkligen vill betona att gärningsmännen är Muslimer. Kan du svara ärligt vad du tänkte när du läste om attacken på Philipinerna, vilket alternativ som ligger närmast till hands. Tänkte du:

1: Nu har de förbaskade Muslimerna varit i farten igen!

2: Nu har de förbaskade fanatikerna varit i farten igen!

Jag tänkte alternativ 2 men någonting säger mig att du mer är inne på alternativ 1, har jag fel ber jag om ursäkt. :wai:

Det som jag protesterar mot är när du anser att det är bara för att dessa fanatiker är Muslimer som de utför terrordåd. Jag är rätt så säker på att även om Islam inte existerade så hade dessa fanatiker hittat på ett svepskäl för att få ställa till med jäkelskap mot oskyldiga.

De flesta Muslimer är inte terrorister, det håller även du med om tror jag. Men du verkar anse att alla de Muslimer som inte stöder terrorismen som dessa enskilda individer sysslar med måste komma med högljudda protester och öppet ta avstånd från dessa handlingar för att ingen ska tro att de gillar när oskyldiga människor slaktas.

Frågan är bara varför de ska vara tydliga med att de tar avstånd ifrån detta, de flesta fattar väl ändå att man knappast kan beskylla alla Muslimer för att stödja terrdåd bara för att en liten klick fanatiker påstår att de dödar i Islams namn.

Det vore som att alla Svenskar i Thailand skulle gå runt och be om ursäkt om en annan Svensk hade gjort något illa mot en Thaiare, t ex när Kenneth dödade en prostituerad i Pattaya. Skulle de gå runt och säga "vi fördömmer detta, Svenskar är inga mördare egentligen". Nej knappast va.

Det bör väl räcka med att de ledande Muslimerna i världen tar avstånd ifrån terrordåd i stället för att låta nån gubbe i en grotta som skickar in en video till Al Jazira där han förklarar att alla Muslimer ska enas i kampen mot de otrogna hundarna i Väst ska få vara talesman för ALLA Muslimer.

Att det är ett växande problem med att många Muslimer söker sig till terrorgrupper och hatar Väst allt mer, det måste våga disskuteras. Men man löser inte dessa problem genom att påstå alla Muslimer generellt är onda människor som stöder terrordåd mot civila.

För du kan betona hur många gånger som helst att det bara är "vissa muslimer" som stöder terrordåd, för det tolkar många som att du i själva verket påstår att de flesta Muslimer är onda men det finns några som är snälla eller att det åtminstone skulle vara vanligt förekommande bland Muslimer att stödja terrordåd.

Eller brukar du använda ordet "vissa" när du menar ett "fåtal"? "Vissa Svenskar" är pedofiler, "Vissa Tyskar är nazister", "Vissa Finnar viftar med kniv", osv osv.

Och det här handlar inte om att jag eller någon annan tycker att Muslimer ska särbehandlas, jag hade reagerat precis likadant om någon drog alla Buddhister, Kristna eller nåt annat över samma kant. Fanatiska puckon har det alltid funnits i alla grupperingar och just nu så syns och hörs mest de "Muslimska fanatikerna" men om 100 år så är det kanske nån annan grupp som syns och hörs mest.

Mvh Swippe

Utmärkt formulerat Swippe!

Jing Jing; för sista gången; jag accepterar inte vansinnesdåd varken från muslimer, hinduer, kristan eller några andra. jag accepterar inte att AFA i Uppsala satt upp affisher med namn på nynazister med budskapet att man får 500:- och ett knogjärn om man misshandlar den utpekade mannen. Jag har ingen som helst medkänsla med nynazister men att misshandla dem är oacceptabelt.

Du har fört upp en debatt som tål att diskuteras. För anständighetens skull måste den vara nyanserad. Som Swippe mfl. skrivit; det är en liten grupp galningar som i Islams namn genomför detta.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Utmärkt formulerat Swippe!

Jing Jing; för sista gången; jag accepterar inte vansinnesdåd varken från muslimer, hinduer, kristan eller några andra. jag accepterar inte att AFA i Uppsala satt upp affisher med namn på nynazister med budskapet att man får 500:- och ett knogjärn om man misshandlar den utpekade mannen. Jag har ingen som helst medkänsla med nynazister men att misshandla dem är oacceptabelt.

Du har fört upp en debatt som tål att diskuteras. För anständighetens skull måste den vara nyanserad. Som Swippe mfl. skrivit; det är en liten grupp galningar som i Islams namn genomför detta.

Hoppas du har rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om ni orkar lyssna en stund: lyssna på detta. Man upphör aldrig att förvånas över en del människor (då menar jag de idi*ter som kommer in i Pressbyrån där tjejen i prgrammet jobbar i)

http://www.sr.se/web...Date=&IsBlock=1

Alt. http://www.sr.se/cgi...p?programID=909 klicka på Dokumentärredaktionen den 16 augusti

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är utbildad Kustjägare , inga fel på simkunskaperna  :D

Med tanke på det yrke som du har får man väl anta att du var malaj ?  :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Är utbildad Kustjägare , inga fel på simkunskaperna    :D

:rofl:

Guran nu skrämmer du upp mig ordentlig,. nu vågar jag ju inte ge dig fler minus karma.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Är utbildad Kustjägare , inga fel på simkunskaperna    :D

Med tanke på det yrke som du har får man väl anta att du var malaj ?  :na:

Guran; jag också! kul! Jobbade vid KJ flera år som officer. När var du där?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

På '70-talet , kom ifrån KA2.

"kom från KA2 på 70-talet"  wow vad häftigt, en riktig kustjägare.  :wai:   Äntligen...

guran... jag ändrar direkt uppfattning om dig nu! Det är ju bara 38 år sedan du var kustjägare och detta är RESPEKT..  :wai:

Buddha släng dig i väggen, nu pratar vi kustjägare...  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ok! Jag började där som officer 1978.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

"kom från KA2 på 70-talet"  wow vad häftigt, en riktig kustjägare.  :wai:   Äntligen...

guran... jag ändrar direkt uppfattning om dig nu! Det är ju bara 38 år sedan du var kustjägare och detta är RESPEKT..  :wai:

Buddha släng dig i väggen, nu pratar vi kustjägare...    :wai:

Jag säger som min 18-åriga dotter...moget!!! Fint Jing Jing!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Ok! Jag började där som officer 1978.

Nu kan det inte bli bättre!

guran och  andersbangkok for president..

Tänk att bara få dricka en öl ihop med er... två "stöddiga" kustjägare från 70-talet. Kan tänka mig att brudarna står som spön i backen.

Jag är resklar! När kan vi dricka öl ihop? Självklart bjuder jag på öl,  är själv bara en sketen attackdykare som lurades att ro från Göteborg till Norge i halv storm.    

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Börjar bli dags för PM???

Beklagar Surin   :wai: Det var mitt fel. Det får bli PM från nu i detta intressant ärende.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Haha Wille jag gillar några delar av ditt inlägg!

Jag ser att även du har förståelse för terroristerna. Bilden som presenteras är kanske liten, men det är fortfarande 16 st civila som mördats!

Förvånar mig oerhört mycket att 16 civila så snabbt blivit statistik!     

Man får nästan uppfattningen att dom hade rätt att döda 16 civila!!!!!

Snyggt jobbat Mai Jing!

Du lyckas presentera en klart forvirrad tolkning av mitt inlagg (var ar forstaelsen for terroristerna? Snarare forstaelse for att det ar logiskt att det finns ett gang galningar inom en grupp pa narmare miljarden personer) samt ignorera alt. missa den egentliga poangen.

Visst ar det tragiskt att 16 manniskor blivit mordade och du gor dig bara lojlig nar du insuinerar att nagon skulle tycka det ar ok. Men a andra sidan har jag inte sett dig beklaga dig over de civila dodsoffren i tex. Irak eller nu senast Georgien eller du tusentals barn som dagligen dor av svalt pga av tveksam ekonomisk politik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Snyggt jobbat Mai Jing!

Du lyckas presentera en klart forvirrad tolkning av mitt inlagg (var ar forstaelsen for terroristerna? Snarare forstaelse for att det ar logiskt att det finns ett gang galningar inom en grupp pa narmare miljarden personer) samt ignorera alt. missa den egentliga poangen.

Visst ar det tragiskt att 16 manniskor blivit mordade och du gor dig bara lojlig nar du insuinerar att nagon skulle tycka det ar ok. Men a andra sidan har jag inte sett dig beklaga dig over de civila dodsoffren i tex. Irak eller nu senast Georgien eller du tusentals barn som dagligen dor av svalt pga av tveksam ekonomisk politik.

Av någon anledning förvånar du mig inte! Du har förmodligen din egen agenda för den politiska ordningen, och du är säkert välmatad med politiska argument som rättfärdigar dina bröders aggerande i Phillipinernas söder. Och handen på hjärtat... du och jag som är så bevandrade i frågorna kring "ratglue" vi förstår vad som händer, och ynka 16 offer kan väl knappast räknas som något offer eller nederlag i kampen?! Har det överhuvudtaget hänt?

Nu fortsätter vi kampen och ser fram emot nästa aktivitet. Kampen måste gå vidare! Georgien är ett annat objekt som vi måste bevaka!

Lev gott min vän

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallelulja & prisat varde Herren, verkligen befriande at få höra att vi kristna inte är så elaka att vi terroriserar andra människor.

Tror allt jag skall gå och döpa mig i morrn.

[move]Skenhelige Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...