Jump to content
IGNORERAD

Isan Lover har en poäng i det han skriver, men det finns undantag.


Guest jing jing

Recommended Posts

Quote

95% av jordens yta är nog lite överdrivet, finns en massa obyggd där det inte går att plundra och en hel del hav

Ha ha ha!

Där fick du mig! Givetvis menar jag att 95% av jordens landyta har koloniserats i Gud namn!

Quote

Med det synsättet så kan man ju allt till religöst. Är faktiskt rätt säker på att dom struntade i religionen i landet när dom försökte tjäna pengar...

Jo, det var faktiskt så i Europa. Statsledningen motiverade alla krig och utländska "operationer" som Guds önskemål. Krigen var i för inte kristna för sig utan kristendom utnyttjades för att få befolkningen att ställa upp. Det är fortfarande så i USA. Alla amerikanska krig görs i Guds namn. På samma sätt utnyttjas religionen Islam för att få befolkningen att ställa upp för terroristers räkning!

God natt!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 159
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    20

  • andersbangkok

    12

  • noBuzz

    10

  • Farang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Guest jing jing

Quote

Fortsätt och läs dina dagstidningar vid köksbordet istället så ska du se att du blir ännu mer upplyst lilla gubben !

:morgon: Samtliga nyheter läses sedan lång tid tillbaka på nätet. Men jag är rädd för att våldsdåden som sker i guds namn kommer fortsätta oavsett vart jag läser om dessa.

Förresten, vad anser ni att Alquada är för organisation?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jing Jing!

Vad kul att debatterar Muslimer med dig och NoBuzz, m.fl. igen. Hur länge sedan var det? 3 år sedan?

Den muslimska upproret i Filippinerna startades av de kristna. Spanien erövrade ett gäng öarna och skapade därav kolonin Filippinerna. De öarna i söder befolkades av andra etniska grupper med andra språk än de som fanns i den övriga kolonin. Dessa invånare var muslimer och har fortfarande idag inget gemensamt med den kristna befolkningen på de övriga öarna. USA "befriade" kolonin från Spanien och stannade kvar i 50 år. De muslimska folkgrupperna önskade skapa ett eget land men USA ville inte dela på kolonin. Upproret slogs ner våldsamt av amerikanska trupper. 10000-tals människor avrättades.

Denna historia bidrar till att invånarna i södra Filippinernas inte är överdrivet vänligt inställda mot de kristna i norr!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om nån svensk idi*t gjorde samma sak , tex kannibalen i malmö så skulle du hata alla svenskar ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jing Jing!

Självständighetskampen i Östra Timor var precis samma fast tvärtom. De kristna förde en oerhört våldsam kampanj mot muslimska soldater och muslimsk civilbefolkning. När de erhåll självständighet satt de igång och massmördade varandra.

I östra Afrika - främst Afrika finns en terrororganisation som för ett mycket blodigt krig för att skapa en ny stat som styrs av de 10 budorden.

"In God's name" fick Saddam Hussein (en terrorist som störtade kungen), Talibaner och flera andra etniska gruppers rebellorganisation tillräckligt mycket vapen av USA för att ha ihjäl 10-tals miljoner människor överallt i Irak och Afghanistan samt även i Iran och Kuwait. Fortfarande idag finns amerikanska trupper där för att få ordning i den röra de skapade. Tyvärr händer det där också väldigt ofta att 17 civila eller flera dödas i både Irak och Afghanistan av den röra som skapades i Gud's namn.

Terrorism är inte helt främmande för kristna heller!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Så om nån svensk id**t gjorde samma sak , tex kannibalen i malmö så skulle du hata alla svenskar ?

Ja om han läste bibelcitat och gjorde det i guds namn, utan att någon motreaktion kom från trossamfundet som stod bakom biblen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är fritt att spekulera! Men sedan den dagen jag såg på arabiskTV på nätet, med arabisk musik och en välregiserad föreställning där man utan pardon skär av huvudet på diverse frivilliga hjälparbetare i Irak, har min syn på deras vara eller icke vara kraftfullt förändrats. Sådant här måste alla ta ställning mot!

Den enda anledningen att du tittade på arabisk tv var ju att du ville se just det du fick se. Du är nog ett riktigt

sensations freak .

Nog om detta för mej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om han läste bibelcitat och gjorde det i guds namn, utan att någon motreaktion kom från trossamfundet som stod bakom biblen!

Det fördöms alltid utav det mullorna , men sen så finns det alltid extremister liksom det finns inom kristendomen.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Dresden , Nagasaki , Hiroshima tillhör terror utav en helt annan ordning.

Har var det stater , inte individer eller sekter som utförde terrorn .

Inte att förglömma vad våra tyska 'vänner' åstadkom.

Vi i västvärlden ligger i en helt annan liga när det gäller terror.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Självständighetskampen i Östra Timor var precis samma fast tvärtom. De kristna förde en oerhört våldsam kampanj mot muslimska soldater och muslimsk civilbefolkning. När de erhåll självständighet satt de igång och massmördade varandra.

I östra Afrika - främst Afrika finns en terrororganisation som för ett mycket blodigt krig för att skapa en ny stat som styrs av de 10 budorden.

"In God's name" fick Saddam Hussein (en terrorist som störtade kungen), Talibaner och flera andra etniska gruppers rebellorganisation tillräckligt mycket vapen av USA för att ha ihjäl 10-tals miljoner människor överallt i Irak och Afghanistan samt även i Iran och Kuwait. Fortfarande idag finns amerikanska trupper där för att få ordning i den röra de skapade. Tyvärr händer det där också väldigt ofta att 17 civila eller flera dödas i både Irak och Afghanistan av den röra som skapades i Gud's namn.

Terrorism är inte helt främmande för kristna heller!

Hälsning

Svarten

Hur kan ni rättfärdiga dessa barbariska stollars framfart i södra Phillipinerna? Ni försvar dom med alla tillbuds stående medel. Oavsett vad som historiskt har hänt så kan det inte vara rimligt att acceptera det dom håller på med nu!

Förresten, tror inte Kristna och Muslimer inte samma gud? Är det inbördeskrig? hehe nog hög tid att skrota religonen för gott!

Själva tror jag på buzzen, han är min gud!   :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I östra Afrika - främst Afrika finns en terrororganisation som för ett mycket blodigt krig för att skapa en ny stat som styrs av de 10 budorden.

Herrens Motståndsarmé, det är fina pojkar det: http://en.wikipedia.Resistance_Army

Jag vet inte riktigt vad som diskuteras här men har en fråga till Jing jing.

Varför är det oroligt i södra Thailand, vet du det? Vem är det som gör vad och varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, tror inte Kristna och Muslimer inte samma gud?

Nej , även där har du fel Porto .

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Dresden , Nagasaki , Hiroshima tillhör terror utav en helt annan ordning.

Har var det stater , inte individer eller sekter som utförde terrorn .

Inte att förglömma vad våra tyska 'vänner' åstadkom.

Vi i västvärlden ligger i en helt annan liga när det gäller terror.

Så du tycker det är ok att hugga ihjäl 16 oskyldiga i södra Phillipinerna eftersom det varit några hemska världskrig där våldet flödade och det bombades o.s.v...

Har du inget medlidande för dessa stackars oskyldiga människor som mördades av (i detta fallet) muslimska militanta grupper?

Hur tänker du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bl.a. skriver IL ungefär, att man aldrig behöver känna sig orolig i Thailand eller Phillipinerna om man bara uppför sig och respekterar befolkningen och kulturen. Jag håller med.

Dessvärre gäller inte detta överallt. Det finns vissa musslimska grupper som totalt skiter i vem du är eller vad du gör. Just nu är dom tydligen igång igen på Phillipinerna.

http://www.aftonblad...ticle3121972.ab

Jag vet att man inte får nämna ordet musslim i sammanghanget, men det skiter jag i!

"Moros islamiska befrielsefront (Milf)"   :D MILF'arna är på krigsstigen! (Kunde inte hålla mig)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Förresten, tror inte Kristna och Muslimer inte samma gud?

Nej , även där har du fel Porto .

Mig veterligt så är islam och kristendomen ganska närbesläktad. Men eftersom jag inte tror på någon form av gud, så är jag därför inte heller så djupt engagerad i frågorna, men jag rätt som människa att protestera när militanta muslimska grupper hugger ihjäl oskyldiga människor. Man behöver inte vara troende för att ta avstånd från dessa barbariska hundar!  

Link to comment
Dela på andra sajter

Porto, då får du nog ta avstånd från dig själv eftersom svensk vapen & stålindustri har orsakat långt fler oskyldigt döda..

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Förstår inte att du inte fördömmer oss i västvärlden eftersom vi har dödat långt fler genom terror.

Tror nu ännu mer på att en muselman sätter på din ex. :whistle:

Fattar du inte? Jag lever i nuet! Idag nåddes jag av nyheten att militanta muslimska rebeller dödat 16 st i södra Philipinerna. Du pratar om atombomber andra pratar om annan skit som hänt i någon guds namn.

Stöder du dom muslimska teroristerna i södra Philipinerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fattar du inte? Jag lever i nuet! Idag nåddes jag av nyheten att militanta muslimska rebeller dödat 16 st i södra Philipinerna. Du pratar om atombomber andra pratar om annan skit som hänt i någon guds namn.

Stöder du dom muslimska teroristerna i södra Philipinerna?

såja porto... inte bli så upphetsad... det är bara en diskussion. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad Porto har för funderingar kring dom svenska splitterminorna ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

såja porto... inte bli så upphetsad... det är bara en diskussion. :)

Jag är lugn, men jag är ganska nyfiken på hur man kan försvara det som hänt idag på Phillipinerna?

Tydligen skulle jag ha kritiserat någon annan kristen religös sekt innan jag fördömde dådet på 16 oskyldiga stackare på Philipinerna.

Verkar inte vara många som har sina sympatier hos dom oskyldigt drabbade.

Quote

I nuet Porto ?   

Det var gamla nyheter från förra veckan !  :whistle:

Det må vara hänt! Har varit på vildsvinsjakt ett antal dagar så jag kanske misstog mig på datumet. Men för mig är det ganska färska nyheter.

Nå, hur ställer du dig? Har du sympatier för dom drabbade? eller du kanske tycker dom militana muslimerna är dom drabbade och har rätt att ge igen på oskyldiga bybor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Porto,  är du insatt i situationen i filippinerna ?

Om du var skulle du inse att alla inblandade parter är drabbade , fast det är ju främst muslimer som dödas.

Vad anser du om det som hände i Suara Bangsamoro ?  Vad det rätt av flottan att döda en liten 4-åring ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Undrar vad Porto har för funderingar kring dom svenska splitterminorna ?

Vill du diskutera splitterminor så gör det! Men först kan du väl berätta vart dina sympatier ligger?

Jag lägger min röst och min sympati hos dom oskyldigt drabbade familjerna nu förra veckan på Phillipinerna. Jag tycker det är några fega jävla kräk som mördar oskyldiga.

Quote

Porto,  är du insatt i situationen i filippinerna ?

Om du var skulle du inse att alla inblandade parter är drabbade , fast det är ju främst muslimer som dödas.

Det var tillräckligt svar! Du anser alltså att det är rätt att hugga ihjäl civila människor i den muslimska kampen! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev att alla inblandade parter är drabbade , det betyder inte att jag inte fördömmer bägge sidor i denna kamp.

Men  du tycks anse att det är rätt att döda 4-åringar  eftersom du inte fördömmer den filipinska militären ...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Porto , skaffa dig lite utbildning & kunskap .

En hatisk inställning beror oftast på brist på kunskap & utbildning.

Din inställning ligger inte så långt från dom som du fördömmer som är i samma sits som dig , dvs dom saknar också både kunskap & utbildning.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...