Jump to content
IGNORERAD

Isan Lover har en poäng i det han skriver, men det finns undantag.


Guest jing jing

Recommended Posts

  • Svar 159
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    20

  • andersbangkok

    12

  • noBuzz

    10

  • Farang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Anders,

Quote

¨

Stämningen mellan muslimer och Thai? Thailändare är medborgare i ett land. Muslimer är en religion.

Begär inte för mycket av Porto nu. Han håller fortfarande på och lär sig skillnaden på turban och fes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Skulle inte du gå och lägga dig?

Jaja... kul att du är kvar hursomhelst.

Är intresserad av detta med riskerna för oss turister som du tar upp, vänligen elaborera.

Du skriver att den här tråden handlar om dessa risker men jag hittar inget skrivet om dem.

Kanske tidigare texter tagits bort?

Var står det föressten att de dödade oskyldiga i guds namn? Hittar inte det heller.  

Ursäkta om jag är dålig på att läsa :frown:

buzzen. bara för att det är du så skall du få en förklaring på dina frågor.

Risker? Om du läser mitt inlägg en gång till så citerar jag IL och hans tidigare inlägg om risker att utsättas för olika typer av brott.

Dödar i guds namn? hehe dom där fega asen som ger sig på oskyldiga har inte balle nog att göra detta utan stöd av den heliga skriften. Har du sett filmklippen på nätet där dom läser högt från sina skrifter med en bakbunden man på knä framför dem. Efter några minuter så åker kniven fram och huvudet skärs av. Dessa satans mördare förtjänar ingen medömkan.

Om det nu finns andra grupper som är minst lika hänsynslösa så borde väl dessa få uppmärsamhet på liknande sätt som dom religösa fundamentalisterna i söder (Thailand och phillipinerna) Eller det finns folk här som menar att dessa tar ut varandra?.. hehe  

På med nattmössan och skygglapparna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang ,

            tror knappas att dom Britiska myndigheterna skulle ha tillåtit dom att smuggla opium till Kina om det hadde varit ett kristet land ...

           

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Porto,

Har du sett filmklippen på nätet där dom läser högt från sina skrifter med en bakbunden man på knä framför dem. Efter några minuter så åker kniven fram och huvudet skärs av. Dessa satans mördare förtjänar ingen medömkan.

Vad händer med dom när dom har blivit identifierade utav den muslimska irakiska polisen ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Det kanske inte är något problem med militanta rebelliska muslimer i Thailand och på Fillipinerna? Det kanske är normalt att det smäller lite bomber här och där, då och då?

Det kanske är normalt att man hugger ner oskyldiga i Fillipinerna (16st) lite då och då?

Visst finns det idi*ter både här och där, även i Sverige! Men dessa vansinnesdåd som utförs här kan knappast kopplas till någon religös organisation, förutom Knutby affären och naturligtvis alla hedersmord och hedersvåld (balkongflickor).

Kanske hög tid att visa lite civilkurrage!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara  Kolla TV Nyheter Sedan gör Ni en 50% nedräkning

:surprised:

Då vet NI att vi har problem   :crazy:

Era dumma jävlar SWEDEN är fylld

Det är bara tillfälle dom vill ha sen smäller första Bomben

Men vi få är Bara tokiga :D

Fråga din granne :mdr:

Finland Dom tvekar inte Så fort sweden tvekar

ssssssså kommer Finnen & tar över :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Farang ,

            tror knappas att dom Britiska myndigheterna skulle ha tillåtit dom att smuggla opium till Kina om det hadde varit ett kristet land ...

           

Och vem av oss är det som gör sig dum nu? Med det synsättet så kan man ju allt till religöst. Är faktiskt rätt säker på att dom struntade i religionen i landet när dom försökte tjäna pengar...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Bl.a. skriver IL ungefär, att man aldrig behöver känna sig orolig i Thailand eller Phillipinerna om man bara uppför sig och respekterar befolkningen och kulturen. Jag håller med.

Dessvärre gäller inte detta överallt. Det finns vissa musslimska grupper som totalt skiter i vem du är eller vad du gör. Just nu är dom tydligen igång igen på Phillipinerna.

http://www.aftonblad...ticle3121972.ab

Jag vet att man inte får nämna ordet musslim i sammanghanget, men det skiter jag i!

Jingjing; Som jag skrev tidigare är jag gift med en Thailändska som är muslim. Jag kan berätta för dig att hon verkligen hatar dessa människor som under vad hon anser vara en felaktig bild som muslimer, dödar andra människor. Detta smärtar henne och hennes familj.

Jag håller helt med dig att det är vansinnigt att någon dödar en annan för en religions skull.

Det finns en del fundamentalistiska grupperingar i alla religioner och jag kan aldrig acceptera att dom tar till våld för att hävda någon religion. Detta har skett många gånger under historien (se bara IRA på NordIrland) I Irak är kidnappning ett problem. Man skär huvudet av offret om de anhöriga inte betalar. Vem skulle inte hosta upp pengar om man tidigare sett det som någon beskrev här; några galningar som skriker Allah Akbar och hugger huvudet av en oskyldig människa. Jag skulle i alla fall göra det om det ar min bror som visades på tv.

Problemet för mig är att du i din argumentation säger "vissa muslimska grupper..." det sättet att skriva visar för mig att du implicit menar muslimer i allmänhet (vem kan diskutera kring begreppet vissa muslimska...)

Jag är själv absolut inte muslim (ingen annan religion heller) men för att föra diskussionen vidare meningsfullt får man nog vrida den till att mer handla om att använda vapnet terrorism för att uppnå syften.

Egentligen  tror jag inte att det är för en religion man mördar (utom ett mycket litet fanatiska människor).

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

[move][/move]ALLAH  VAKBAR

Jaha, är nu detta något som man borde vet vad det är?

Översätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Det borde väl du veta redan eftersom du är så insatt i ämnet din fjant !

Är du rädd för att skriva det på svenska?.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Jösses :crazy: Hur många muslimer känner NI??

Personligen Så vet jag ATT Ni inte vet vad ni talar om :whistle:

Dom som kom tidigt är Nerv-vrak :gasp: Men dom som kom senare

Vem är dom  :mad: Är Ni osäkra??

Fråga Twin Towern om det går :aww:

Jag känner massor av människor som har Islam som religion. Vad är det du vill fråga? Det du skrev var väldigt förvirrat: kan du förtydliga frågan? Vad då "nervvrak" och "men dom som kom senare"

Mycket otydligt. Förväntar du dig svar?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Porto.

Det är mycket du skulle behöva veta...

axell, jag tror inte du är lösningen på bristerna bland mina kunskaper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu önskar jag alla god natt och kommer sova gott trots att jag vet att det finns muslimer i närheten här. :wai:

P.S.

AnOnYm, vill du att opiumkriget skall ha varit ett religionskrig så orkar jag inte tjafsa mer om det

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätt och läs dina dagstidningar vid köksbordet istället så ska du se att du blir ännu mer upplyst lilla gubben !

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Bara  Kolla TV Nyheter Sedan gör Ni en 50% nedräkning

:surprised:

Då vet NI att vi har problem   :crazy:

Era dumma jävlar SWEDEN är fylld

Det är bara tillfälle dom vill ha sen smäller första Bomben

Men vi få är Bara tokiga :D

Fråga din granne :mdr:

Finland Dom tvekar inte Så fort sweden tvekar

ssssssså kommer Finnen & tar över :great:

Hmmm.har du rökt på därhemma??? Jag fattar inte vad du skriver Vad då "50% nedräkning"? Vad då "...Sweden är fylld..."? "Tvekar.." med vad?

Kan du skriva på ett annat sätt? Kanske är jag dum men just nu fattar jag inte. Det är väl din mening att andra skall förstå vad du vill säga?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Jaha, är nu detta något som man borde vet vad det är?

Översätt!

Det är ett muslimskt uttryck och betyder ungefär "Allah är stor"

Vill i detta sammanhang be er titta på denna länk

http://www.youtube.c...h?v=yH6-ihF2E48

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jingjing; Som jag skrev tidigare är jag gift med en Thailändska som är muslim. Jag kan berätta för dig att hon verkligen hatar dessa människor som under vad hon anser vara en felaktig bild som muslimer, dödar andra människor. Detta smärtar henne och hennes familj.

Jag håller helt med dig att det är vansinnigt att någon dödar en annan för en religions skull.

Det finns en del fundamentalistiska grupperingar i alla religioner och jag kan aldrig acceptera att dom tar till våld för att hävda någon religion. Detta har skett många gånger under historien (se bara IRA på NordIrland) I Irak är kidnappning ett problem. Man skär huvudet av offret om de anhöriga inte betalar. Vem skulle inte hosta upp pengar om man tidigare sett det som någon beskrev här; några galningar som skriker Allah Akbar och hugger huvudet av en oskyldig människa. Jag skulle i alla fall göra det om det ar min bror som visades på tv.

Problemet för mig är att du i din argumentation säger "vissa muslimska grupper..." det sättet att skriva visar för mig att du implicit menar muslimer i allmänhet (vem kan diskutera kring begreppet vissa muslimska...)

Jag är själv absolut inte muslim (ingen annan religion heller) men för att föra diskussionen vidare meningsfullt får man nog vrida den till att mer handla om att använda vapnet terrorism för att uppnå syften.

Egentligen  tror jag inte att det är för en religion man mördar (utom ett mycket litet fanatiska människor).

Jag vet att många muslimer är väldigt ledsna och bekymrade över utvecklingen i vissa länder. Men undertecknad kommer aldrig att tyst acceptera, eller försöka dölja, stolligheter som sker hemma eller ute i världen, av fanatiska musslimer eller andra stollar!  

Alla är välkomna att fördömma dessa gärningar, även muslimer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...