Jump to content
IGNORERAD

Udon Thani friend på Maipenrai


NiceBeaver

Recommended Posts

Vi som har anknytning till Udon Thani...

Nu när möjligheten fanns var det lika bra att öppna en filial här.

VÄLKOMNA[glow=green,2,300][/glow] med allt som har med Udon att göra.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Djupdykarn

    6

  • NiceBeaver

    4

  • falukorven

    3

  • PeeBee

    2

Mest aktiva i denna tråd

:laugh: Känner igen complex Thaikrubb, bra o billigt men annars är ölpuben till vänster om Din bild inte så dum den heller.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

På detta ställe har dom något som smakar precis som raggmunk, om man pillar bort räkorna som finns i den :18:

Kommer till Udon på söndag :happy2:

Mvh

PeeBee :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi som har anknytning till Udon Thani...

Nu när möjligheten fanns var det lika bra att öppna en filial här.

VÄLKOMNA[glow=green,2,300][/glow] med allt som har med Udon att göra.

Skulle inte du flytta till Laos ???

:D

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

http://djupdykarn.ecommunity.se

Link to comment
Dela på andra sajter

:icon_arrow:

På söndag är man väl komenderad till complexet, och placerad på fiket i bottenvåningen  :morgon:

tyvärr så får man ju bara vara på shoppingsidan på de övriga våningarna..  :icon_lol:

de övriga delarna är  :kort:

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

http://djupdykarn.ecommunity.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi dyker väl upp där åxå, på Måndag eller tisdag eftermiddag

Det blir väl en sväng upp på restaurangen för lite genuin SomTam...(till frun)

själv äter jag nog Kao Moo Deng eller nåt annat nyttigt

Måste väl kolla vad som händer med "Farang Alley" åxå...vad finns kvar

Det sägs att barerna ska flyttas, återkommer med mer info och bilder.

Jan & Puh

Som håller ögonen öppna efter andra medlemmar

Djupis...PeeBee ..

vi ses..

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi dyker väl upp där åxå, på Måndag eller tisdag eftermiddag

Det blir väl en sväng upp på restaurangen för lite genuin SomTam...(till frun)

själv äter jag nog Kao Moo Deng eller nåt annat nyttigt

Måste väl kolla vad som händer med "Farang Alley" åxå...vad finns kvar

Det sägs att barerna ska flyttas, återkommer med mer info och bilder.

Jan & Puh

Som håller ögonen öppna efter andra medlemmar

Djupis...PeeBee ..

vi ses..

Barerna där är redan borta. Inte en endaste e kvar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ihåg att Djupis inte får vara ute när det är mörkt ... :kort:   :D

Ps/ Jag har tel.nummret till Djupis i Udon.. så skicka ett PM så får ni det /Ds

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

http://djupdykarn.ecommunity.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle inte du flytta till Laos ???

:D

Vi får väl se vad det blir... Bra visum, internet, kaffe och bröd är det jag behöver :morgon: . Det är ju inte så långt mellan Udon till Laos.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi får väl se vad det blir... Bra visum, internet, kaffe och bröd är det jag behöver :morgon: . Det är ju inte så långt mellan Udon till Laos.

Men det är en stort steg... :wai:

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

http://djupdykarn.ecommunity.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har en Thaifru från Udon Thani och bor i Göteborg.kommer från norra norrland och bor i Gbg sedan år 2000.

//Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Jag lär dyka upp där Onsdag eller Torsdag ska bli skönt att Komma till Udon igen  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Trevliga bilder där Rogigoal. :thumbsup:

Det är flera cykeltaxi på bilderna, en slump eller har det blivit fler på senare tid? När jag var i Udon så såg jag bara en på hela tiden.

Någon som har nyttjat den typen av färdmedel och vet vad det kostar? Frugan säger att det är väldigt fattiga människor som bedriver den verksamheten och hon verkar skämmas för åka med en sådan. Hoppas dom kan läsa iallafall, så man kan visa upp en lapp med t ex hemadressen (svärmor bor inte så jättelångt ifrån Robinson).

Funderar på om det ändå inte vore någonting att använda sig av om man skall någonstans för egen del och det inte är alltför långt. Udon är ju rätt platt så det kan ju inte vara så våldsamt jobbigt för chauffören och har man inte alltför bråttom så är det ju ett klart miljövänligt färdsätt. Skadar väl inte om man dessutom stödjer den näringen heller.

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

UT:

Jag har faktiskt sett ett antal cykeltaxi i Udon. Visst är det så att det är dom som är mycket fattiga som kör dom så anlitar man dom gör man absolut en god gärning. Sedan får man väl vara snäll och ge några baht i dricks för att man är en något överviktig farang. :o

Jag läste på forumet på UdonMap att det fler som använder cykeltaxi nu när soppapriset drar iväg. Att åka samlaw kostar på. Dessutom är det många som köper vanliga hojar och låter moppen stå när man ska kortare sträckor.

Detta har gjort att en vanlig cykel nu kostar det dubbla mot för ett halvår sedan... Tydligen har medelthai börjat förstå att det är onödigt att åka motorbike när man ska runt kvarteret. :thumbsup:

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

UT:

Jag har faktiskt sett ett antal cykeltaxi i Udon. Visst är det så att det är dom som är mycket fattiga som kör dom så anlitar man dom gör man absolut en god gärning. Sedan får man väl vara snäll och ge några baht i dricks för att man är en något överviktig farang. :o

Jag läste på forumet på UdonMap att det fler som använder cykeltaxi nu när soppapriset drar iväg. Att åka samlaw kostar på. Dessutom är det många som köper vanliga hojar och låter moppen stå när man ska kortare sträckor.

Detta har gjort att en vanlig cykel nu kostar det dubbla mot för ett halvår sedan... Tydligen har medelthai börjat förstå att det är onödigt att åka motorbike när man ska runt kvarteret. :thumbsup:

Åh, det var som tusan, dubblade priser på cyklar. Tur då att jag inhandlade en sådan till mig själv i min Surinby redan i vintras när priserna bara var hälften. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

UT,,,,,,

Finns faktiskt en hel del cyckeltaxi i udon,iaf sist jag var där i april.

Tok samanfattar det mesta bra.

Ofta när man åker med cyckeltaxi så säger dom"betala vad du tycker det är värt".

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Ta en koll på Udon Thani friend på MSN.

Isan_Lover har skrivit om hur det var i Udon för 20 år sedan. Intressant läsning. Dock får ni hitta dit själva. Höll på att få  :kort: för jag gjorde reklam till ett annat forum...

Kim: Då har du sparat in till bränsletillägget för nästa resa.  :icon_lol:

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Vänta lite nu ToK,

Det är väl inga problem att länka tlll ett annat forum här?

Inte vad jag vet i alla fall, och mig skulle det aldrig falla in att radera ett sådant inlägg. Snarare skulle jag lämna forumet om det ej var tillåtet att länka till andra forum. Länken bör ju förstås vara till något någorlunda vettigt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...