Jump to content
L64

Thai Airways

Recommended Posts

apknug
Det har aldrig tagit slut på alkoholhaltig dryck. Men jag kanske har haft tur.
Att du valt andra bolag respekterar jag men att påstå saker på hörsägen...
"Det var några år sedan"
Det kan vara så att du haft tur eller inte har beställt tillräckligt långt in i resan. Min erfarenhet är att det tar ofta "slut"ungefär samtidigt som man passerar Moskva eller har 5ish timmar till landning, som av en händelse samma tid som när de tidigare stängde baren.

Sen förstår jag inte din konstiga anklagelse om hörsägen, jag har åkt thai säkert 20-25 ggr sedan 1990 i samtliga kabinklasser och sist var "för några år sen" dvs två eller tre år jag har inte tillgång till mina gamla kalender så du kan inte få ett specifikt datum eller ens år man blir lite veckovild med åren som går snabbare men väl flightnummer TG961 och TG960!

Men jag har även helt klart även "hört" med andra ord fått berättat för mig av vänner och kollegor att de har samma erfarenhet tyvärr.

Jag flyger även thai ner 6de december och då lovar jag att föra bok på serveringen och med stoppur ta tid på när det tar slut. Jag håller tummarna för att jag skall rumla ur kärran utan boken o stoppuret för att jag blev för full och glömde bort allt!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

rolba

Näst senast jag flög med thai ner så fanns det inte konjak till kaffet. Jag satt på näst sista raden och drinkvagnen kom bakifrån.

Däremot erbjöds jag en whisky som jag tog under protest.

För ett par resor sedan ville min granne ha en morgan/cola men då fanns det bara vit rom.

Så nog tar en del sprit slut i alla fall.

Senaste hemresan med thai kom de inte ens in med drinkvagnen innan maten.

• Ge karma 3

judazzz
4 hours ago, apknug said:

Det kan vara så att du haft tur eller inte har beställt tillräckligt långt in i resan. Min erfarenhet är att det tar ofta "slut"ungefär samtidigt som man passerar Moskva eller har 5ish timmar till landning, som av en händelse samma tid som när de tidigare stängde baren.

Sen förstår jag inte din konstiga anklagelse om hörsägen, jag har åkt thai säkert 20-25 ggr sedan 1990 i samtliga kabinklasser och sist var "för några år sen" dvs två eller tre år jag har inte tillgång till mina gamla kalender så du kan inte få ett specifikt datum eller ens år man blir lite veckovild med åren som går snabbare men väl flightnummer TG961 och TG960!

Men jag har även helt klart även "hört" med andra ord fått berättat för mig av vänner och kollegor att de har samma erfarenhet tyvärr.

Jag flyger även thai ner 6de december och då lovar jag att föra bok på serveringen och med stoppur ta tid på när det tar slut. Jag håller tummarna för att jag skall rumla ur kärran utan boken o stoppuret för att jag blev för full och glömde bort allt!

Jag ber odmjukast om ursakt for min orattvisa "anklagelse"

Jag fick en GT och en Bloody Mary tillsammans med frukost omeletten. Men det kanske inte raknas tillrackligt langt in pa flighten. En timme innan touchdown.

• Ge karma 1

MaiChai

Att alkoholen "tar slut" på vissa Thai Airways flygningar, företrädesvis från skandinavien beror oftast på att ett visst klientel resenärer har svårt att hantera en fri bar och därför låter man ibland meddela att alkoholen tagit slut.

Det har den inte, det är bara att knata iväg till någon galley så får man påfyllning.

• Ge karma 4

apknug
Jag ber odmjukast om ursakt for min orattvisa "anklagelse"
Jag fick en GT och en Bloody Mary tillsammans med frukost omeletten. Men det kanske inte raknas tillrackligt langt in pa flighten. En timme innan touchdown.
Ojojoj mina förväntningar inför nästa resa sätts på sin spets!

Fasen lyckas de att leverera detta den 6:de december så kan jag tänka mig att återigen flyga thai, nonstop är bekvämt och de har ofta rätt ok priser nu när efterfrågan viker.

Ska vi ses på stranden jomtien soi8 nedanför boathouse lördagen den 7:de december så avlägger jag rapport om flighten?

Först måste jag testa Lufthansas "charterflyg" till Clion dessvärre.....