Jump to content
L64

Thai Airways

Recommended Posts

Mankan
27 minuter sedan, skrev Esspe:

Mitten oktober - mitten april. 6600 kontra 7500. Kan man dessutom betala utan att använda kort så går 200 till bort men nu när jag kollade igen fanns det inte kvar. Nu låg det på över 7 och då bokar jag hellre direkt på Thai. Har lite poäng kvar och det ska ju gå att använda dom att delbetala med har jag hört.

De billigare du hittade är säkert en sån där med bara 20 kg bagage och 25% miles. Det kan ju vara något att väga in om man har behov av poäng och mer bagage. sittplatserna brukar också vara begränsad till bakre delen av planet på dom biljetterna.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Esspe
3 minuter sedan, skrev Mankan:

De billigare du hittade är säkert en sån där med bara 20 kg bagage och 25% miles. Det kan ju vara något att väga in om man har behov av poäng och mer bagage. sittplatserna brukar också vara begränsad till bakre delen av planet på dom biljetterna.

Tror t.o.m. att du inte får några poäng alls på dom via Internetresebyråer längre. Dom satte ju in en 0 bonus klass för ett tag sen och det är nog dom biljetterna det handlar om. Thais hemsidas billigaste "saver" är också 20 kg och 25% så det är inte så stor skillnad.

• Ge karma 2
  • Fint 1

John Khonken
1 timme sedan, skrev Esspe:

Mitten oktober - mitten april. 6600 kontra 7500. Kan man dessutom betala utan att använda kort så går 200 till bort men nu när jag kollade igen fanns det inte kvar. Nu låg det på över 7 och då bokar jag hellre direkt på Thai. Har lite poäng kvar och det ska ju gå att använda dom att delbetala med har jag hört.

Det stämmer inte till hundra. Dom bästa platserna är alltid bokade. Man får platser efter en viss betalning eller har guldkort. Att sitta allra längst bak verkar vara charterturisterna eller Resebyråer  som köpt flera platser på varje flight 

rolba
22 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det stämmer inte till hundra. Dom bästa platserna är alltid bokade. Man får platser efter en viss betalning eller har guldkort. Att sitta allra längst bak verkar vara charterturisterna eller Resebyråer  som köpt flera platser på varje flight 

Drinkvagnen kommer ju bakifrån så de bästa platserna är ju längst bak. 🍻

• Ge karma 5
  • Fint 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Esspe
2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Vad är det som inte stämmer?

soi covboy
8 timmar sedan, skrev Esspe:

jag kikade lite på pris 16/10-16/4    6650 kr. med thai

soi covboy

bled fel pris 5765 kr skulle det vara:haha:

Esspe
Posted (edited)
5 timmar sedan, skrev soi covboy:

bled fel pris 5765 kr skulle det vara:haha:

Nog från Arlanda? Vi flyger från CPH.

Edited by Esspe
  • Ge karma 1

John Khonken
10 timmar sedan, skrev Esspe:

Vad är det som inte stämmer?

Läs ovan. Vi som betalar lite kan aldrig få guldplatserna på planen. Om man inte är väldigt känd eller har kontakter på Thai

• Snurrigt 1

apknug

Bokade thai över jul o nyår i W klass, och det verkar mycket riktigt som de blockat platserna på rad 31-44 för oss prismedvetna. Att seata sig från 45 till 72 gick dock bra utan att betala.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Mankan
1 timme sedan, skrev apknug:

Bokade thai över jul o nyår i W klass, och det verkar mycket riktigt som de blockat platserna på rad 31-44 för oss prismedvetna. Att seata sig från 45 till 72 gick dock bra utan att betala.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

"prismedvetna" 55555. Att vara prismedveten behöver inte betyda att man alltid köper det billigaste.

• Ge karma 1
  • Haha 1

Mankan
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Läs ovan. Vi som betalar lite kan aldrig få guldplatserna på planen. Om man inte är väldigt känd eller har kontakter på Thai

Det var väl det jag skrev tidigare att man är begränsad till den bakre delen med dom billigare biljetterna så jag förstår heller inte vad det var som inte stämde?

Edited by Mankan

koppar55
14 timmar sedan, skrev samet:

TG960 boardar idag från C6.

Här har man tröttnat på att fel folk står ivägen och krånglar vid prioboarding. Hela ytan från disken till dörrarna var röjd och så fylldes "fållan" upp innan boardingen påbörjades. 

Barnfamiljer, business och Guldkort. Övriga blev inte insläppta. En av de bästa boardingarna jag haft på BKK.

20190722_004440.jpg

Thai kan det där med prioboarding.

Tycker det fungerar lika bra på Arlanda som på Suvarnabhumi. 👍

• Ge karma 2

andrejsdenruskige
22 minuter sedan, skrev koppar55:

Thai kan det där med prioboarding.

Tycker det fungerar lika bra på Arlanda som på Suvarnabhumi. 👍

Kan och kan. 

Folk verkar förstå bättre än vid vanliga inrikesflygningar i Sverige. 

• Ge karma 1