Jump to content
L64

Thai Airways

Recommended Posts

Soengsang
5 minuter sedan, skrev rolba:

Fast det kanske de aldrig gjort. 

Mig veterligen har de inte tagit PP....

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

apknug
Satt ett anslag nu när jag gick in på thailoungen att de ej tar pp. Fast det kanske de aldrig gjort. 
Men jag har inte sett något anslag tidigare.
Det har nog aldrig tagit PP i Thais lounge vad jag vet, troligen har PP blivit mer populärt bland pöblen, som jag o Huahindinge exempelvis, vilken glider runt med sitt kort PP och tror att man kommer in överallt.

Den här var lite kul vad gäller PP förmåner

http://www.martensonnattklubb.se/ga-fore-i-kon-priority-pass/

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

apknug
Satt ett anslag nu när jag gick in på thailoungen att de ej tar pp. Fast det kanske de aldrig gjort. 
Men jag har inte sett något anslag tidigare.
Det har nog aldrig tagit PP i Thais lounge vad jag vet, troligen har PP blivit mer populärt bland pöblen, som jag o Huahindinge exempelvis, vilken glider runt med sitt kort PP och tror att man kommer in överallt.

rolba
10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Mig veterligen har de inte tagit PP....

4 minuter sedan, skrev apknug:

Det är kanske för att det blivit populärare med pp som de nu satt upp anslag att de inte tar pp. Fast det kan ju ha funnits fast jag inte sett det.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

apknug
Verkar finnas några att välja på 

https://www.prioritypass.com/en/lounges/Thailand/Bangkok-suvarnabhumi-intl

Får prova en loungehopping nästa gång

Helt rätt. Det finns ju några lounger. När det gäller Miracle Loungerna som det finns flest av så rekommenderar jag Bamboo Garden, Miracle Business class lounge snett emot gate D5.

Där har de just en Bamboo garden, ett stort utomhus område med bambu (lite plast med ändå) där sitter man ute och insuper den sista värmen o fukten från Thailand med el Leo och GT innan man måste gå ombord o åka hem te kylan.

Man får röka där ute för den som gillar det med om man inte gör det som jag så är det bara sätta sig i ett strategiskt hörn så störs man inte, folk vill ju av nån anledning sitta innan i ACn i alla fall.

• Ge karma 3

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Måste arbeta någonstans tills jag vinner 10 miljoner 😁

Och jag tog inte arbetet för PP, visste inte ens vad det var och att jag skulle få det. 

Du har blivit lurad. Fixa hem en excorsist och div ut detta onda PP

• Haha 1

HuaHindinnge
9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Du har blivit lurad. Fixa hem en excorsist och div ut detta onda PP

Fixat

15555255716723662859324355050541.jpg.2627970fdd13811142277aa5cba7320f.jpg

• Haha 4

apknug
Risk för att det var sista resan med thai för mig nu.
De hade inte ens konjak till kaffet och jag satt ändå på andra raden från det håll drinkvagnen kommer.
Nu är du väl hård, thai är helt ok om man vill ha direktflyg, servicenivå sämre än Norwegian, snorkigt bemötande, plastbestick, poäng icke att förglömma, det enda man saknar på thai är väl salt o peppar!

Skämt åsido det är tråkigt att det blivit så, har flugit mycket Lufthansa/Austrian/Swiss som också är *alliansen de är mycket bra

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

• Ge karma 2
  • Fint 1

L200
3 timmar sedan, skrev rolba:

Risk för att det var sista resan med thai för mig nu.

De hade inte ens konjak till kaffet och jag satt ändå på andra raden från det håll drinkvagnen kommer.

Kom du fram i tid?.

Soengsang
1 timme sedan, skrev L200:

Kom du fram i tid?.

Han var 49 minuter försenad.

• Ojojoj 1

Kenneth4618
Posted (edited)
11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Han var 49 minuter försenad.

Det är tammefan rena rama skandalen. 😡

Edited by Kenneth4618
  • Haha 2

rolba
3 timmar sedan, skrev apknug:

Nu är du väl hård, thai är helt ok om man vill ha direktflyg, servicenivå sämre än Norwegian, snorkigt bemötande, plastbestick, poäng icke att förglömma, det enda man saknar på thai är väl salt o peppar!

Skämt åsido det är tråkigt att det blivit så, har flugit mycket Lufthansa/Austrian/Swiss som också är *alliansen de är mycket bra

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Nu flyger jag ju mest från Phuket så då blir det ju inte direktflyg med thai ändå.

Ska de fortsätta att flyga upp över Kina som de gör nu så är det leget 11 timmar 50 minuter. Flyget Phuket-Bangkok 1,25.

Minst tre timmar stopp i bkk när man åker till Sverige. Något mindre åt andra hållet. Igår hade jag 8 timmar i Bangkok men det berodde på att allt kvällsflyg var fullbokat pga songkran. 

Tjejen bokade idag Phuket-Arlanda tor med Qatar total restid under 14 timmar, ungefär lika i båda riktningarna.

Kostade 27500 Baht. Thai ska ha 42000 Baht. Billigare bättre snabbare med ökenbolaget.

• Ge karma 7