Jump to content
L64

Thai Airways

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Broskan

En trevlig video från Thai biz upperdeck 747-400 SYD-BKK för den som aldrig har testat biz en trappa upp i mitt tycke bästa flygplans typen 747.

//Broskan

• Ge karma 9

fiskarn
On 2019-03-01 at 12:22, skrev lasseiudon:

Thaivikt.thumb.jpg.087bba58bd9e7dc7e95da44ec796db5f.jpg

Någon som begriper sig på detta? Det gäller bagagevikterna i Economy, kommer dom sänka viktgränserna från 1 april resp. 1 juli och gäller detta bara i vissa bokningsklasser.

Vart hittade du den här informationen? Var in på deras sida och jag kunde inte hitta dessa vikter..

• Ge karma 1

broder tuk tuk
11 timmar sedan, skrev Atom:

Ett mycket bra inlägg. Thai borde givetvis vara ett av världens mest lönsamma flygbolag, varandes det enda "riktiga" bolaget i ett av världens mest besökta länder och dessutom den bästa naturliga hubben för så många andra länder. Sedans Thai startades har dock Thai varit som en gratislounge för hela Thailands elit och det finns inget som tyder på att det kommer förändras inom överskådlig framtid. Delvis är det deras eget fel med absurda "fria" biljetter för alla som "känner någon som känner någon" men dessutom har de pålagor från regering och högre ort de inte kan säga nej till.

Jag överdriver nog inte om jag säger att 80% av alla frugans väninnor aldrig betalat mer än 10% av en ekonomiklassbiljett för att flyga första klass var som helst i världen, flera gånger om året. Självklart innebär det att de måste ta igen på gungorna det de förlorat på karusellerna vilket gör att jag med min ekonomiklassbiljett från Shanghai alltid får mat från Kinas allra billigaste cateringfirma och aldrig någonsin blir uppgraderad trots att jag snittar på 25 internationella ToR-biljetter om året.

Dock ett i-landsproblem; jag kunde ju tagit tåget eller flugit med kineserna.

" fria biljetter för alla som känner någon som känner någon"

" 80% av frugans väninnor aldrig betalat mer än 10% av en ekonomiklassbiljett för att flyga första klass var som helst i världen"

" en gratislounge för hela Thailands elit"

Får man fråga om du är gift med prinsessan Ubolratana eller möjligen hennes syster?

Eller kan det vara så" enkelt" att du helt enkelt lyckades springa ifatt Thaksins syster på Khao San Road en gång?

Vi vanliga thairesenärer för nöja oss med en och annan cashier i någon bar på soi 8.

BTT

• Fint 1
  • Haha 3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Soengsang
2 timmar sedan, skrev Atom:

Ingen kunglig börd eller annan överklass. Båda svärföräldrarna hade statliga jobb så ekonomin var något bättre och stabilare än de flesta andra i byn men inga flygningar med Thai innan jag kom in i bilden.

Istället för att lalla runt som en låtsaslärare i Thailand och sedan sitta bitter och arbetslös i en lägenhet så har jag jobbat hårt hela livet. Med en bra lön kan jag betala för Thailands bästa internationella skola och där är alla thailändska föräldrar miljardärer. Inget märkligt med det; finns flera andra svenskar där men ingen av de jag introducerade MPR för tyckte det var intressant.

Vi hade dock en medlem tidigare som verkligen gifte in sig i överklassen. Jag var på bröllopet på Mandarin Oriental (fanns en tråd på gamla Soi Sixten) och det rapporterades om bröllopet i all thailändsk media. Dåvarande kuppgeneral var brudens ”representant” och hela thailändska eliten var där. Vet dock inte om jag tycker att det var trevligare än en kväll på en beer bar med några polare.

Nu kommer @ItaMar att bli purken :)

• Ojojoj 1
  • Haha 5

JJC
3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Vi vanliga thairesenärer för nöja oss med en och annan cashier i någon bar på soi 8.

BTT

Du borde skriva "Vi vanliga google resenärer för nöja oss med P-rulle hemma i soffan."

happy love island GIF by TV4

• Haha 5

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev Atom:

Ingen kunglig börd eller annan överklass. Båda svärföräldrarna hade statliga jobb så ekonomin var något bättre och stabilare än de flesta andra i byn men inga flygningar med Thai innan jag kom in i bilden.

Istället för att lalla runt som en låtsaslärare i Thailand och sedan sitta bitter och arbetslös i en lägenhet så har jag jobbat hårt hela livet. Med en bra lön kan jag betala för Thailands bästa internationella skola och där är alla thailändska föräldrar miljardärer. Inget märkligt med det; finns flera andra svenskar där men ingen av de jag introducerade MPR för tyckte det var intressant.

Vi hade dock en medlem tidigare som verkligen gifte in sig i överklassen. Jag var på bröllopet på Mandarin Oriental (fanns en tråd på gamla Soi Sixten) och det rapporterades om bröllopet i all thailändsk media. Dåvarande kuppgeneral var brudens ”representant” och hela thailändska eliten var där. Vet dock inte om jag tycker att det var trevligare än en kväll på en beer bar med några polare.

Visst går det att träffa en vanlig tjej utanför barerna med.  Jag hade ju en fling ett tag med Tik som var hustru åt sonen till Pattaya crocodile farmens ägare.

Men sannolikheten att man ska göra det är ganska låg.  Man måste ju umgås i kretsar utanför barområdena vilket dom flesta gubbar ju inte gör.

Jag träffade ju vanliga thaiare och byggde upp kontakter för att jag var "låtsaslärare".

Hade jag stannat i baren hade jag nog inte träffat Tik.

Var du träffade frugan får du gärna berätta om du vill.

BTT

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 1

L200
2 minuter sedan, skrev L200:

Köpte biljett i januari ekonomi,på biljetten stor det 30 kg + handbagars.Gäller det inte längre?.

Glömde.Åker i september..

biker
13 timmar sedan, skrev L200:

Köpte biljett i januari ekonomi,på biljetten stor det 30 kg + handbagars.Gäller det inte längre?.

Det är en bra fråga. Men gissningsvis så ändrar de inte villkor på en redan betald biljett.

Men för att vara helt säker, skicka frågan till Thai Airways. De brukar svara snabbt.

https://www.thaiairways.com/en_SE/contact_us/feedbackform.page?

Det gäller ju inte alla biljetklasser i economy.

30 kg (66 pounds)
* Except 
1) RBD L/ V/ W: 20 kg ( 44 pounds) for Ticketing/ Travelling effective on/ after 01 APR 19
2) RBD G: 20 kg (44 pounds) for Ticketing/ Travelling effective on/ after 01 JUL 19

Jag brukar åka på billiga biljetter med Thai, det brukar vara class W.

mvh

biker

apknug

Det påverkar inte de biljetter som är 1 500 - 2 000 kr dyrare som vissa envisas med att köpa för att man "får" fulla poäng.

Nu skulle man iof kunna hävda att man "får" lite mer bagage för ett par tusenlappar.till men med tanke på vad "extra" bagage dvs övervikt kostar hos thai Air vet i fasen vad som är värst.

Troligen att ölen alltid "tar slut".,.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

• Ge karma 1