Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Vad gäller Bolaget, ångrar jag köpet deras Business. Dålig service och omtanke på väg ner. Tror inte de kan lyfta sig på hemresan.

Finnarna och Qatar helt annan klass på allt under flygningen. Men nu har vi provat åter efter många år. Och visar bara att vi fortsätter  med andra bolag. Nu är detta min och familjens åsikt. Så jag säger inte att ni som gillar thai är fel. Men vi alla är olika.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Amigo:

Knarkpengar, programmet är inspelat före valet och det är helt onödigt blanda politik i denna tråd.

Njaaa straff och politik hör allt ihop...tänkte dom blå vill höja straffen rejält, men såg nu att det hände i Maj så blev fel ändå 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nilsson68:

Vad gäller Bolaget, ångrar jag köpet deras Business. Dålig service och omtanke på väg ner. Tror inte de kan lyfta sig på hemresan.

Finnarna och Qatar helt annan klass på allt under flygningen. Men nu har vi provat åter efter många år. Och visar bara att vi fortsätter  med andra bolag. Nu är detta min och familjens åsikt. Så jag säger inte att ni som gillar thai är fel. Men vi alla är olika.

Nu kan vi i tråden konstatera att inte bara AP klass är AP dåligt på Thai air. 

 

Det var iof rätt länge som någon, helt rätt, konstaterade att det enda bra med Thai är att det är nonstop flyg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev apknug:

Nu kan vi i tråden konstatera att inte bara AP klass är AP dåligt på Thai air. 

 

Det var iof rätt länge som någon, helt rätt, konstaterade att det enda bra med Thai är att det är nonstop flyg. 

 

Ap-dåligt skulle jag inte säga att ap-klassen är.. Många som är bättre och många som är sämre.. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nilsson68:

Vad gäller Bolaget, ångrar jag köpet deras Business. Dålig service och omtanke på väg ner. Tror inte de kan lyfta sig på hemresan.

Finnarna och Qatar helt annan klass på allt under flygningen. Men nu har vi provat åter efter många år. Och visar bara att vi fortsätter  med andra bolag. Nu är detta min och familjens åsikt. Så jag säger inte att ni som gillar thai är fel. Men vi alla är olika.

 

37 minuter sedan, skrev apknug:

Nu kan vi i tråden konstatera att inte bara AP klass är AP dåligt på Thai air. 

 

Det var iof rätt länge som någon, helt rätt, konstaterade att det enda bra med Thai är att det är nonstop flyg. 

Jag kan inte gämföra bussines mellan Finnarna och Thai då jag bara provat Thai i C-klass men när det gäller ekonomi känns väl knappast finnarna bättre och där ingår väl inte ens drycken. Generellt när det gäller ekonomi tycker jag inte det är någon jätte skillnad mellan bolagen.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev lasseiudon:

När man kolla länken och såg detta blev jag undrande:  "Economy Class (Y / B / M)   2 Pieces (23 kg/pcs)"

Är det 46 kg för vissa och vad är det för bokningsklasser?

Det är väl full flex som idag ger 35 kg, förmodligen inte den mest prisvärda biljetten som någon annan antydde.

 

image.png.7a2b84be08b6cc0d610d027370ee0088.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

 

Jag kan inte gämföra bussines mellan Finnarna och Thai då jag bara provat Thai i C-klass men när det gäller ekonomi känns väl knappast finnarna bättre och där ingår väl inte ens drycken. Generellt när det gäller ekonomi tycker jag inte det är någon jätte skillnad mellan bolagen.

Fast nu hävdar thai att de är ett fullservice bolag medans på Finnair vet man att man får pröjsa för ölen och bagaget. Och då tar ölen inte slut. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Fast nu hävdar thai att de är ett fullservice bolag medans på Finnair vet man att man får pröjsa för ölen och bagaget. Och då tar ölen inte slut. 

 

Flög med thai för 4 veckor sen cph-bkk

och jag fick öl så jag klarade mig. 8st. 😀 😀 😀 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev koppar55:

Kan inte direkt påstå att deras business är bra numera.

Åkte den sist i början på pandemin, hösten -20, då var det riktigt usel, men det var ju av kända anledningar då.

Annars efter 5-6 år med biz i Qatar så ska jag faktiskt åka Thai biz i vinter igen, gick helt enkelt inte att motstå med en prisskillnad på över 12k sek, ska bli intressant och se hur det är, är det så att det är fruktansvärt kasst så väger ändå direktflighten upp en hel del.

Hur är det i deras A350 nu, har de betalt räkningen till deras internet leverantör, funkar deras uppkoppling/wifi ombord igen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

uppkoppling/wifi

Åkte ToR Juli-Augusti 961/960. Internetuppkoppling/WiFi fungerade bra .

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev koppar55:

Business class är inte helt kass men sämre än innan pandemin.

Tyvärr aldrig provat WiFi påThai Airways.

 

Under pandemin var den det, iaf i början, men det var av förklarliga skäl, men kändes också som de utnyttjade situationen.

Senare under pandemin kunde man ju åka med fler bolag, Qatar var i princip som vanligt.

Men går ju inte att underskatta Thais stora fördel med direktflyg och bra tider.

Faktum är jag i princip alltid varit nöjd då åkt framför skynket.

Det lite tråkiga är deras slitna inredningar i deras relativt nya A350, men kanske jag bara som haft otur?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall flyga den 24 oktober från Kastrup.

Kollade runt på Thai airways sida om det fanns några nyheter och såg att man inte kan göra en internet chek-in efter 2021 (den man gjorde tidigast 24 tim innan flight).

 

Är det någon som rest med Thai air från Kastrup senaste månaderna som vet om det gick att checka in via nätet ändå, eller det är bara att göra det vid "self check-in" lådan på kastrup där man printar ut sitt boardingcard och väskornas "inlämnings-slips" (eller vad de heter)  ?

Ändrades av LittleBell
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LittleBell:

Skall flyga den 24 oktober från Kastrup.

Kollade runt på Thai airways sida om det fanns några nyheter och såg att man inte kan göra en internet chek-in efter 2021 (den man gjorde tidigast 24 tim innan flight).

 

Är det någon som rest med Thai air från Kastrup senaste månaderna som vet om det gick att checka in via nätet ändå, eller det är bara att göra det vid "self check-in" lådan på kastrup där man printar ut sitt boardingcard och väskornas "inlämnings-slips" (eller vad de heter)  ?

Du måste väl fortfarande visa upp covidbevis men från 1 oktober kanske det är borttaget och då kan väl förmoda att det efter det är möjligt att checka in online igen 

 

image.png.6825190cb80da2a8377ba5c98ea87e30.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LittleBell:

Skall flyga den 24 oktober från Kastrup.

Kollade runt på Thai airways sida om det fanns några nyheter och såg att man inte kan göra en internet chek-in efter 2021 (den man gjorde tidigast 24 tim innan flight).

 

Är det någon som rest med Thai air från Kastrup senaste månaderna som vet om det gick att checka in via nätet ändå, eller det är bara att göra det vid "self check-in" lådan på kastrup där man printar ut sitt boardingcard och väskornas "inlämnings-slips" (eller vad de heter)  ?

Nu åker du ju från kastrup. Men från Arlanda var det inga problem att checka in online i mitten på augusti. Dock var den separata kön borttagen på Arn, antagligen för att de skulle kolla covidbevis. Men att checka in och boka plats digitalt 24 timmar innan gick bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Nu åker du ju från kastrup. Men från Arlanda var det inga problem att checka in online i mitten på augusti. Dock var den separata kön borttagen på Arn, antagligen för att de skulle kolla covidbevis. Men att checka in och boka plats digitalt 24 timmar innan gick bra.

Hmm märkligt det står att incheckning online är tillfälligt avstängt men det funkar uppenbarligen ändå.

 

 

Att boka sittplats går förövrigt att göra så fort det finns en bokning och du har fått ett bokningsnummer via hantera bokning. Jag har bokat platsers för länge sedan inför resan i december.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mankan:

Hmm märkligt det står att incheckning online är tillfälligt avstängt men det funkar uppenbarligen ändå.

 

 

Att boka sittplats går förövrigt att göra så fort det finns en bokning och du har fått ett bokningsnummer via hantera bokning. Jag har bokat platsers för länge sedan inför resan i december.

 

 

Ok. När jag provat kostar det pengar för det. Vill man göra det gratis funkar det via onlineincheckningen max 24 timmar innan, kanske skulle klargjort att det var det jag menade.

Nu ska jag väl tillägga att jag checkade in online 17/8. Det kan ju funka annorlunda nu.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev LittleBell:

Skall flyga den 24 oktober från Kastrup.

Kollade runt på Thai airways sida om det fanns några nyheter och såg att man inte kan göra en internet chek-in efter 2021 (den man gjorde tidigast 24 tim innan flight).

 

Är det någon som rest med Thai air från Kastrup senaste månaderna som vet om det gick att checka in via nätet ändå, eller det är bara att göra det vid "self check-in" lådan på kastrup där man printar ut sitt boardingcard och väskornas "inlämnings-slips" (eller vad de heter)  ?

 

Flyger med Thai (BKK-ARN) natten till tisdag, fick nyligen email från dom.

 

"Dear Valued Passenger,

Passengers who travel on domestic routes, resident passengers of Singapore, Japan, Denmark, Sweden, Switzerland, Belgium, and UK may use automated check-in service at the Self Check-in Kiosks located at Row C, E, H and J.

Passengers may also drop their luggage at:
    •  Self Bag Drop Kiosks at Row C (C1-C2), Row D (D1-D4), and Row E (E1-E19)
    •  Internet check-in Bag Drop at Row H (H4-H6)"

 

Vet mer på måndag.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Ok. När jag provat kostar det pengar för det. Vill man göra det gratis funkar det via onlineincheckningen max 24 timmar innan, kanske skulle klargjort att det var det jag menade.

Nu ska jag väl tillägga att jag checkade in online 17/8. Det kan ju funka annorlunda nu.

Jag har bokat och ändrat sittplats flera månader i förväg på Thaiairways hemsida i flera år utan att betala en krona så jag tänkte väl att det funkade så för alla. Den främre raden kostar pengar men inte övriga. Kan de vara att det kostar att boka med de allra billigaste ekonomibiljetterna kanske?

 

image.png.eaa5ae873d5a41fd7593bb92c153ad7d.pngstolsbokning.PNG.496720af0f53dfbb4b20fb236bac4ecb.PNG

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Jag har bokat och ändrat sittplats flera månader i förväg på Thaiairways hemsida i flera år utan att betala en krona så jag tänkte väl att det funkade så för alla. Den främre raden kostar pengar men inte övriga. Kan de vara att det kostar att boka med de allra billigaste ekonomibiljetterna kanske?

 

image.png.eaa5ae873d5a41fd7593bb92c153ad7d.pngstolsbokning.PNG.496720af0f53dfbb4b20fb236bac4ecb.PNG

 

Så kanske det är. Köper inte direkt från Thai, kanske där det skiljer. Men så länge jag kan välja en D-plats är jag nöjd, vare sig det är 3 månader i förväg eller 10 timmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

 

Så kanske det är. Köper inte direkt från Thai, kanske där det skiljer. Men så länge jag kan välja en D-plats är jag nöjd, vare sig det är 3 månader i förväg eller 10 timmar.

Jag köpte denna gång direkt av thai men det har även funkat när jag bokat via Jade travel.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag köpte denna gång direkt av thai men det har även funkat när jag bokat via Jade travel.

Ok. Kan vara så att jag antagit incheckning och platsval hört ihop. Får prova att fixa plats tidigare nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag köpte denna gång direkt av thai men det har även funkat när jag bokat via Jade travel.

Jag har också alltid valt sittplats direkt när jag fått bokningsnumret.

Så även när jag bokade mina biljetter i år 27 juni.   För resor 28 oktober resp. 26 jan. -23.

Valde 66D på båda resorna. Sparade mitt val och kollade sedan att jag fått de platserna.

 

Nu blev jag nyfiken, eftersom det skrivs om platsval i tråden.

När jag nu kollar, så hade jag inga platsval.

 

När man då går in och kollar "seatplan" så är 66D ledig på båda resorna.

 

 

Följande meddelande finns där man bokar extra services, dvs mat, sittplats, bagage.

 

" For purchased add-ons such as Preferred Seat / Additional baggage and Etc. If passenger need to change any (the date, the flight, the seat) please contact THAI worldwide office or THAI Contact Center (+66-2-3561111)"

 

Jag provade att boka mina 66D igen, och det gick bra.

Men något är knas med det hela............

Det är economy flexi biljetter jag har.

mvh

biker

 

 

 

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är så nft men tidigare kunde man alltid boka om man köpt direkt från Thai, däremot inte om man köpt via nätresebyrå. Tror det har med bokningsklass att göra. FFP fick man inte heller via nätbyråernas bokningsklass.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev biker:

Jag har också alltid valt sittplats direkt när jag fått bokningsnumret.

Så även när jag bokade mina biljetter i år 27 juni.   För resor 28 oktober resp. 26 jan. -23.

Valde 66D på båda resorna. Sparade mitt val och kollade sedan att jag fått de platserna.

 

Nu blev jag nyfiken, eftersom det skrivs om platsval i tråden.

När jag nu kollar, så hade jag inga platsval.

 

När man då går in och kollar "seatplan" så är 66D ledig på båda resorna.

 

 

Följande meddelande finns där man bokar extra services, dvs mat, sittplats, bagage.

 

" For purchased add-ons such as Preferred Seat / Additional baggage and Etc. If passenger need to change any (the date, the flight, the seat) please contact THAI worldwide office or THAI Contact Center (+66-2-3561111)"

 

Jag provade att boka mina 66D igen, och det gick bra.

Men något är knas med det hela............

Det är economy flexi biljetter jag har.

mvh

biker

 

 

 

 

Jag har också ekonomi flex. Jag ser också meddelandet i rött. Mina platsval ligger dock kvar så där ser jag inget knas.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har också ekonomi flex. Jag ser också meddelandet i rött. Mina platsval ligger dock kvar så där ser jag inget knas.

 

 

Ja, vid närmare eftertanke så gäller väl meddelandet tillval som man betalat extra för, bagage mm.

Men jag gjorde en utskrift efter bokningen 27 juni, och då var mina 66D med.

Nu är samma säte bokade igen, får väl kolla en gång närmare avresan om de är kvar.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...