Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Knökfullt från Köpenhamn. Inga problem att checka in och komma ombord i tid men sen började det strula. De kunde inte lasta bagaget, maskin sönder mm. Tre timmar försenade blev vi 🫤

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2022-08-16 at 21:44, skrev Jed:

Jag är också intresserad hur fulla planen är? priserna  är snudd på befängda om man tittar kring jul/nyår. 

 

Vet inte var du tittar men för ett par veckor sen kunde man åka med Thai början dec till början feb för 7-8 tusen. Det tycker jag är bra pris.

 

Kollade nu och 6 dec - 7 feb 8,800 SEK. Helt ok i högsäsong enl mig.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Vet inte var du tittar men för ett par veckor sen kunde man åka med Thai början dec till början feb för 7-8 tusen. Det tycker jag är bra pris.

 

Kollade nu och 6 dec - 7 feb 8,800 SEK. Helt ok i högsäsong enl mig.

Men om man är låsta att åka över Jul nyår, från 22 december så är det priser som inte är av denna värld...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Jed:

Men om man är låsta att åka över Jul nyår, från 22 december så är det priser som inte är av denna värld...

 

Det har det alltid varit.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Landade med tg 951, inget munskydd. 

Biran fanns, fick 8 st, och vit vin till maten.

Fullt till 95%ca. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med  tajjen fredags från  Arlanda. Inget  kaos incheckningen plus  säkerhets kontrollen 1 timme  cirka. In i  planet som  var minst 30-40 grader  varmt och 95 %full packad med  folk. Var tvungen att visa  covid bevis på Arlanda. Och  ingen sa till om att använda munskydd nånstans. Satt  frivilligt på en hemma i buriram 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Stoneys:

Landade med tg 951, inget munskydd. 

Biran fanns, fick 8 st, och vit vin till maten.

Fullt till 95%ca. 

Skulle tagit 2 bira till så hade det blivit 100%

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tycker att det såg väldigt krångligt ut men antar att det löser sig när man är inne och bokar. Såg däremot inget om vad som gäller om man har anslutningsflyg med Thai Smile. Tidigare gällde reglerna för Thai Air i dessa fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Tycker att det såg väldigt krångligt ut men antar att det löser sig när man är inne och bokar. Såg däremot inget om vad som gäller om man har anslutningsflyg med Thai Smile. Tidigare gällde reglerna för Thai Air i dessa fall.

Vad är det som verkar väldigt krångligt? 

 

Du får ha med dig 1 väska i ekonomin, 2 i business och 3 i first. Lite tyngre väskor om man åker där fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev apknug:

Vad är det som verkar väldigt krångligt? 

 

Du får ha med dig 1 väska i ekonomin, 2 i business och 3 i first. Lite tyngre väskor om man åker där fram.

Ja, var ju verkligen en bild för dummies, förstår man inte den så blir det nog svårt att förklara tydligare....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Tycker att det såg väldigt krångligt ut men antar att det löser sig när man är inne och bokar. Såg däremot inget om vad som gäller om man har anslutningsflyg med Thai Smile. Tidigare gällde reglerna för Thai Air i dessa fall.

 

6. If your journey involves multiple airline partners, please be aware that baggage rule may vary. In case of code-share flights, the carrier performing as the Most Significant Carrier (MSC) determines the baggage rule, will be the Marketing Carrier unless that carrier publishes a rule stipulate that it will be the Operation Carrier. In some cases, the baggage rule that applied for your journey may those of our partner airlines, please contact your travel agent or our ticketing/reservation agent for further advice.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

 

6. If your journey involves multiple airline partners, please be aware that baggage rule may vary. In case of code-share flights, the carrier performing as the Most Significant Carrier (MSC) determines the baggage rule, will be the Marketing Carrier unless that carrier publishes a rule stipulate that it will be the Operation Carrier. In some cases, the baggage rule that applied for your journey may those of our partner airlines, please contact your travel agent or our ticketing/reservation agent for further advice.

Har ju polare som är dumma nog att boka najs från Arlanda men hade inte kolla på flyget dit, de gjorde separata bokningar, blev en del penning till Arlanda :-))

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska man tolka detta? Får man som silvermedlem ha med sig ytterligare en väska på 23 kilo eller blir man av med den förmån på 10 kg som finns idag.

Thai-bagage.thumb.png.cc4b0b3affe12698cd99aac975c15db4.png

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev NiceBeaver:

Hur ska man tolka detta? Får man som silvermedlem ha med sig ytterligare en väska på 23 kilo eller blir man av med den förmån på 10 kg som finns idag.

Thai-bagage.thumb.png.cc4b0b3affe12698cd99aac975c15db4.png

Ja jag tolkar det som om du får ta med en väska till på 23 kg (istället för 10 kg extra)med de nya reglerna om du har silver. 

 

image.png.20d59db91e784f3d0e1c71645e54f104.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev apknug:

Vad är det som verkar väldigt krångligt? 

 

Du får ha med dig 1 väska i ekonomin, 2 i business och 3 i first. Lite tyngre väskor om man åker där fram.

När man kolla länken och såg detta blev jag undrande:  "Economy Class (Y / B / M)   2 Pieces (23 kg/pcs)"

Är det 46 kg för vissa och vad är det för bokningsklasser?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

När man kolla länken och såg detta blev jag undrande:  "Economy Class (Y / B / M)   2 Pieces (23 kg/pcs)"

Är det 46 kg för vissa och vad är det för bokningsklasser?

 

Ändrades av norris55

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev norris55:

 

Här är IATA:s lista på rekomenderade förkortningskoder:

 

A: First Class – Discounted

B: Economy/Coach – Discounted

😄 Business Class

😧 Business Class – Discounted

F: First Class

H: Economy/Coach – Discounted

I: Business Class – Discounted

J: Business Class – Premium

K: Economy/Coach – Discounted

L: Economy/Coach – Discounted

M: Economy/Coach – Discounted

N: Economy/Coach – Discounted

P: First Class – Premium

Q: Economy/Coach – Discounted

R: Supersonic

S: Economy/Coach

T: Economy/Coach – Discounted

V: Economy/Coach – Discounted

W: Economy/Coach – Premium

X: Economy/Coach – Discounted

Y: Economy/Coach

Z: Business Class – Discounted

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

När man kolla länken och såg detta blev jag undrande:  "Economy Class (Y / B / M)   2 Pieces (23 kg/pcs)"

Är det 46 kg för vissa och vad är det för bokningsklasser?

Det är de absolut dyraste biljetterna i ekonomiklass.

 

Jag lovar att du kommer märka om du köper en biljett i Y klass, den kostar lika mycket som en biljett i business class kan göra, och du kommer bli glad att du får ha med dig TVÅ väskor. (INTE 46 kg) 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg ett program om den svenska tullen igår, det var ett inslag där tullen på Arlanda stoppade en thaidam med man.

Hon hade som vanligt väskan full av frukt och grönsaker och blev av med allt.

Tur jag hann ropa till frugan så hon fick se det, men om det blir lugnare på väskfronten i framtiden återstår att se 😁

 

image.png.94763031983e705d573fe9c54a1d239e.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Såg ett program om den svenska tullen igår, det var ett inslag där tullen på Arlanda stoppade en thaidam med man.

Hon hade som vanligt väskan full av frukt och grönsaker och blev av med allt.

Tur jag hann ropa till frugan så hon fick se det, men om det blir lugnare på väskfronten i framtiden återstår att se 😁

 

image.png.94763031983e705d573fe9c54a1d239e.png

Såg ochså programmet, vi har blivit stoppade på cph och dom har sett frukt och grönt.

Inga problem bara du inte har kött. Men det borde gälla hela EU, eller har reglen tillkommit på senare år ?

I

 

 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Såg ett program om den svenska tullen igår

Den tittade jag också, redan förra veckan. Nån jävel var på väg till Turkiet med 30 mille i väskor. Säkert bistånd?

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Amigo:

Den tittade jag också, redan förra veckan. Nån jävel var på väg till Turkiet med 30 mille i väskor. Säkert bistånd?

Han drog väl efter valresultatet...förstod att tuffare tider väntar... eller typ bättre dra än illa fäkta 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Naam jai:

Han drog väl efter valresultatet...förstod att tuffare tider väntar... eller typ bättre dra än illa fäkta 😉

Hände i maj. Undrar hur pulsen var när de tog honom, samt de hos de som skulle ha kosingen :-)
 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Naam jai:

Han drog väl efter valresultatet...förstod att tuffare tider väntar... eller typ bättre dra än illa fäkta 😉

Knarkpengar, programmet är inspelat före valet och det är helt onödigt blanda politik i denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...