Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

andrejsdenruskige

19K var ju riktigt bra på sin tid. Finns nog en del medlemmar som skulle ha lust på det sätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev spooncreek:

Om de tänker sälja de gamla sätena från PE på 747,  så kan jag tänka mig att lägga ett bud.

 

Annars kan man väl ana att något av MPR-medlemmarnas favoritsäte från långt bak i planen (69 A?) borde vara en dyrgrip.😎

 

 

image.png.edabbc56244882957741987507fcbc93.png

 

https://www.bangkokpost.com/business/2287082/thai-airways-sells-airbus-seats-for-b1m

Får mig att tänka på när SAS personal tvingades sälja Trisslotter på inrikesflyget. Då är det kris 🤣

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-30 at 15:31, skrev Esspe:

Får mig att tänka på när SAS personal tvingades sälja Trisslotter på inrikesflyget. Då är det kris 🤣

 

Nu säger sas att personalen bör jobba gratis för annars går inte budgeten ihop. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Nu säger sas att personalen bör jobba gratis för annars går inte budgeten ihop. 

 

Nja det låter mer som att piloterna måste betala för att jobba, om man lyssnar på piloterna. Gratis hade de nog varit nöjda med......

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Nja det låter mer som att piloterna måste betala för att jobba, om man lyssnar på piloterna. Gratis hade de nog varit nöjda med......

Om jag säger så här. 

 

Om man inte får sin produkt att funka utan subventioner och lönesättning som inte är rimlig så har man inte en produkt. 

 

Alla vill flyga gratis, men det är ingen produkt. 

 

Lägg ner SAS, det har pågått i många decennium nu denna plåga och åderlåtning av statskassan. 

 

Finns inget ljus i denna tunnel, bara ett ihållande mörker att konkurera med andra statssubventionerade bolag i en negativ spiral. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Såg att Thai Airways har köpt tre nya Boeing 777 trots sitt bedrövliga ekonomiska läge och att dom håller på att minska flottan. Orsaken ska tydligen vara att Kungen har begärt att dom ska beställa nya plan med första klass-avdelning i planen så att han kan åka mellan Thailand och Europa i första klass. Helt vansinnigt om det stämmer.

https://simpleflying.com/thai-airways-boeing-777-double-delivery/

 

//mrco

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-17 at 20:48, skrev Esspe:

Är dom inte fantastiska. Försöker få tillbaka returen som aldrig utnyttjades 2020.

 

Hej,

 

jag ansökte enl instruktioner på hemsidan om voucher för den outnyttjade hemresan innan angiven deadline. Det var ca 5 månader sen. 

 

När jag nu försöker kontakta ROP service ropsvc@thaiairways.com så ser det ut så här:

 

image.thumb.png.0f85776df65695aa1eac38eb5cb6de14.png

 

När jag sedan klickar på  "Please CLICK HERE to classify your request by selecting the subject of your inquiry.

A Member Service agent will handle/reply to you promptly and efficiently."

 

Så hamnar jag här

 

image.thumb.png.481b1507f88376cb6d315b2a405b51c6.png

 

Nu har Thai Danmark som utfärdade biljetterna, tagit tag i det efter att jag skickade detta mail till dom. Inte ett ljud från Thai Bangkok. Thai Stockholm hänvisade till Thai Bangkok.

 

 

 

 

Sedan jag kopplade in Danmark så tog det runt 4 veckor innan jag fick mina vouchers. Ansökte om vouchers för att det förmodligen är lättare att få. Nu ska jag försöka omsätta det till pengar i stället, reglerna är lite svårtydda. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hade en EMD biljett värd 7000 Bath hos ThaiSmile som skulle gå ut 30/4. Skickade en förfrågan i fredags för en resa BKK-UTH, UTH-BKK nu i maj.

Idag ringde de från ThaiSmile och fixade allt och 135 Bath blev notan 🖕

 

Fare: THB 6985
Tour Code COVID
Taxes: THB PD 150TS
Total Amount: THB 135A
Grand Total: THB 135
 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hur är det med Thai Airways, det verkar inte gå direkt från Arlanda till Bangkok utan alla resesiter samt även på deras site så står det ett stopp.
Då kan man ju likaväl åka med andra bolag hitta bolag så kör sträckan på 13 tim 20 min ner och 14 tim hem med ett stopp

Nu om det finns några här som vet lite om dom här flygen
1. Hur är maten, ingår vin/öl till maten.
2. Hur är det med alkohol ingår den eller är dom snåla, man vill ju ha ett par höjdhoppare så man somnar lätt har svårt att sova annars på ett plan
    är inget fyllo som stör nån gäst utan som en vanlig svensk som håller sig för sig själv, och nästan ber om ursäkt att man finns till.
3. Hur är servicen är den bra eller slänger dom bara fram maten fort som fan samt att dom släcker ner planet så att dom kan gå och sova. 
 

Skriv gärna era erfarenheter från dessa bolag.
1. Austrian Airlines (ingår i Star Alliance samma som Thai, SAS mm.)
2. KLM Royal Dutch Airlines (ingår i SkyTeam samma som Air France, Aeroflot, China air mm.)

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Nerike:

Hur är det med Thai Airways, det verkar inte gå direkt från Arlanda till Bangkok utan alla resesiter samt även på deras site så står det ett stopp.
Då kan man ju likaväl åka med andra bolag hitta bolag så kör sträckan på 13 tim 20 min ner och 14 tim hem med ett stopp

Nu om det finns några här som vet lite om dom här flygen
1. Hur är maten, ingår vin/öl till maten.
2. Hur är det med alkohol ingår den eller är dom snåla, man vill ju ha ett par höjdhoppare så man somnar lätt har svårt att sova annars på ett plan
    är inget fyllo som stör nån gäst utan som en vanlig svensk som håller sig för sig själv, och nästan ber om ursäkt att man finns till.
3. Hur är servicen är den bra eller slänger dom bara fram maten fort som fan samt att dom släcker ner planet så att dom kan gå och sova. 
 

Skriv gärna era erfarenheter från dessa bolag.
1. Austrian Airlines (ingår i Star Alliance samma som Thai, SAS mm.)
2. KLM Royal Dutch Airlines (ingår i SkyTeam samma som Air France, Aeroflot, China air mm.)

Thai flyger väl fortfarande direkt ARN-BKK. Dock inte alla dagar i veckan. Tyvärr tar resan någon timma längre nu då man flyger en mer sydlig rutt. Flygtiden verkar ligga på ca:11 timmar ner och 12 timmar hem. Vi och öl ingår men de var snålt när jag flög i januari. Det gick väl att få ett glas vin till men förklarades tidigt att alkohol bara serverades till maten p.g.a. pandemin.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Thai flyger väl fortfarande direkt ARN-BKK. Dock inte alla dagar i veckan. Tyvärr tar resan någon timma längre nu då man flyger en mer sydlig rutt. Flygtiden verkar ligga på ca:11 timmar ner och 12 timmar hem. Vi och öl ingår men de var snålt när jag flög i januari. Det gick väl att få ett glas vin till men förklarades tidigt att alkohol bara serverades till maten p.g.a. pandemin.

Dom har flugit tisdagar och torsdagar sedan dom börja flyga efter totalstoppet pga. pandemin.
Men när man söker på deras hemsida eller på andra resesiter så är det ett stop i Köpenhamn
Även fast jag söker thai air så kommer sas med, och söker man endast direktflyg till Bangkok så kommer det inte upp några förslag på dom olika resesiterna.
 

Har det med kriget att göra eller att det inte finns tillräckligt med passagerare som vill flyga i okt-sept. och dom väntar med att släppa biljetterna till dom månaderna.
 

Men som tråkig svensk som man är vill ha biljetten klar så fort som möjligt, och slippa tänka på den eller ska man vara iskall och vänta på att beställa biljett

    

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nerike:

Dom har flugit tisdagar och torsdagar sedan dom börja flyga efter totalstoppet pga. pandemin.
Men när man söker på deras hemsida eller på andra resesiter så är det ett stop i Köpenhamn
Även fast jag söker thai air så kommer sas med, och söker man endast direktflyg till Bangkok så kommer det inte upp några förslag på dom olika resesiterna.
 

Har det med kriget att göra eller att det inte finns tillräckligt med passagerare som vill flyga i okt-sept. och dom väntar med att släppa biljetterna till dom månaderna.
 

Men som tråkig svensk som man är vill ha biljetten klar så fort som möjligt, och slippa tänka på den eller ska man vara iskall och vänta på att beställa biljett

    

När ska du åka då?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nerike:

Dom har flugit tisdagar och torsdagar sedan dom börja flyga efter totalstoppet pga. pandemin.
Men när man söker på deras hemsida eller på andra resesiter så är det ett stop i Köpenhamn
Även fast jag söker thai air så kommer sas med, och söker man endast direktflyg till Bangkok så kommer det inte upp några förslag på dom olika resesiterna.
 

Har det med kriget att göra eller att det inte finns tillräckligt med passagerare som vill flyga i okt-sept. och dom väntar med att släppa biljetterna till dom månaderna.
 

Men som tråkig svensk som man är vill ha biljetten klar så fort som möjligt, och slippa tänka på den eller ska man vara iskall och vänta på att beställa biljett

    

Prova onsdagar och fredagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev apknug:

När ska du åka då?

Ska åka omkring slutet av sept. ca 30 dagar  där nere så hem i slutet av okt.
Hitta en resa nu med non-stop med thai för 8 958 SEK 28 sept ner 28 okt hem, men får en biljett för ca 4 000 billigare med Österrikes flyg  samma datum och får ha lika mycket bagage tid ner 13 tim 20 min, hem 14 tim

Och man kan roligt för 4 000 SEK än att sitta av det på ett plan bara för man inte orkar byta plan, därav min fråga om det flygbolaget

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev samet:

Ca 9.500 med TG

Ca 4.700 med AF

Ca 6.200 med QR

Ca 6.500 med KL

AF är det lika med Air France, har åkt med dom en gång och tyckte dom var okey, men var är väntetiden mellan byte av plan

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nerike:

Ska åka omkring slutet av sept. ca 30 dagar  där nere så hem i slutet av okt.
Hitta en resa nu med non-stop med thai för 8 958 SEK 28 sept ner 28 okt hem, men får en biljett för ca 4 000 billigare med Österrikes flyg  samma datum och får ha lika mycket bagage tid ner 13 tim 20 min, hem 14 tim

image.thumb.png.f5653e325c3119ea02040d3e24c5d2fc.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Nerike:

Ska åka omkring slutet av sept. ca 30 dagar  där nere så hem i slutet av okt.
Hitta en resa nu med non-stop med thai för 8 958 SEK 28 sept ner 28 okt hem, men får en biljett för ca 4 000 billigare med Österrikes flyg  samma datum och får ha lika mycket bagage tid ner 13 tim 20 min, hem 14 tim

Och man kan roligt för 4 000 SEK än att sitta av det på ett plan bara för man inte orkar byta plan, därav min fråga om det flygbolaget

Om du inte tycker nonstop är värt 4 000 kr extra, flyg med det österrikiska bolaget.

 

Bra service, ölen tar inte "slut" över Warsawa som den gör med Thai....

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Nerike:

AF är det lika med Air France, har åkt med dom en gång och tyckte dom var okey, men var är väntetiden mellan byte av plan

7.40 på CDG

Ank. 08.50

Avg. 16.30

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reser med Thai onsdag den25:e maj och ska komma fram 07.00 till Arlanda. Hustrun flyger tisdag den 28:e juni med samma bolag och där har dom ändrat ankomsttiden till 08.40. Hoppas dom inte ändrar min tid med så jag missar planet till A-jaur som går 09.00.

 

Bangkok till Stockholm – TG 960

25 maj 01:10–07:00

Avfärd

25 maj 01:10

Landning

25 maj 07:00

Flygtid

10 tim, 50 min

Bekräftelsenummer

BEKRAEFTET

 

Bangkok till Stockholm – TG 960

28 juni 01:10–08:40

Avfärd

28 juni 01:10

Landning

28 juni 08:40

Flygtid

12 tim, 30 min

 

 

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev apknug:

Om du inte tycker nonstop är värt 4 000 kr extra, flyg med det österrikiska bolaget.

 

Bra service, ölen tar inte "slut" över Warsawa som den gör med Thai....

Kolla nu och då fanns det några dolda saker fast dom skall tillhöra Star All.. ta tex ska du checka in väska med max 20 kilo kosta det ca 820 SEK per rutt dvs ca 1600 sek till på biljetten, det får bli Thai air kommer skilja max en till två tusingar (som man annars gör av med på flygplatserna) och då slipper man byta plan samt resan hem blir skönare då man kan sova nästan direkt då planet går så 01 10 från BKK

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag reser med Thai onsdag den25:e maj och ska komma fram 07.00 till Arlanda. Hustrun flyger tisdag den 28:e juni med samma bolag och där har dom ändrat ankomsttiden till 08.40. Hoppas dom inte ändrar min tid med så jag missar planet till A-jaur som går 09.00.

 

Bangkok till Stockholm – TG 960

25 maj 01:10–07:00

Avfärd

25 maj 01:10

Landning

25 maj 07:00

Flygtid

10 tim, 50 min

Bekräftelsenummer

BEKRAEFTET

 

Bangkok till Stockholm – TG 960

28 juni 01:10–08:40

Avfärd

28 juni 01:10

Landning

28 juni 08:40

Flygtid

12 tim, 30 min

 

 

 

 

Snyggt! Då möts vi. Skickar sambons brorsa med samma kärra. Skall plocka upp honom på Arlanda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag reser med Thai onsdag den25:e maj och ska komma fram 07.00 till Arlanda. Hustrun flyger tisdag den 28:e juni med samma bolag och där har dom ändrat ankomsttiden till 08.40. Hoppas dom inte ändrar min tid med så jag missar planet till A-jaur som går 09.00.

 

Bangkok till Stockholm – TG 960

25 maj 01:10–07:00

Avfärd

25 maj 01:10

Landning

25 maj 07:00

Flygtid

10 tim, 50 min

Bekräftelsenummer

BEKRAEFTET

 

Bangkok till Stockholm – TG 960

28 juni 01:10–08:40

Avfärd

28 juni 01:10

Landning

28 juni 08:40

Flygtid

12 tim, 30 min

 

 

 

 

Ja jag skulle inte räkna med att vara framme före kl 08:00 i alla fall.

 

https://uk.flightaware.com/live/flight/THA960/history/20220507/1820Z/VTBS/ESSA

 

 

image.png.13c0d76cccf3b71f9bc4bef2cf2143a2.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja jag skulle inte räkna med att vara framme före kl 08:00 i alla fall.

 

https://uk.flightaware.com/live/flight/THA960/history/20220507/1820Z/VTBS/ESSA

 

 

image.png.13c0d76cccf3b71f9bc4bef2cf2143a2.png

Nej, jag har börjat förstå det. Men vad jag inte riktigt förstår är att när jag nu bokade biljetterna för oss båda i slutet på mars så har man redan förvarnat om senare ankomst för min hustru som flyger i slutet på juni men inga besked om ändrade tider för mig som flyger om drygt 14 dagar. :(

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...