Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

För mig handlar det mer om att jag 7 dar i veckan väljer Quatar BC över sunkiga Thai PE. Har flugit Thai PE många ggr och med lilltjejen är det perfekt att dela upp resan i två delar med ett snabbt stopp på vägen. Hade Thai haft BC för 19,000 kr hade jag valt det förvisso. Men att Thai tar lika mkt för PE som andra bolag tar för riktig BC tycker jag är ganska B.

Nu är du orättvis!

Att Thais nya B747-400 plan har den äldre inredningen är allmänt känt!

Thai PE-klass är B-klass i stora drag. Stol är B-klass motell 2003.

Ibland kan det bliva modell 2005.

Se bilder;

pigge01

PS/ Lamai64 sover gott 2007

post-3148-0-65201000-1305728251_thumb.jp

post-3148-0-75980400-1305728374_thumb.jp

post-3148-0-12732500-1305728434_thumb.jp

post-3148-0-85381900-1305728477_thumb.jp

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Hur många länder har du då besökt i Europa, eller då kanske man inte ska räkna i nutid?

Hur ska du ha det, bara det som passar dig bäst?

Sen så tycker jag att ditt resonemang ovan är helt fel för du ska ju räkna tiden mellan när du faktiskt var i LOS (om du nu ens har varit där, finns ju inga bevis på det såvitt jag sett) och inte när man pratar om det eller har (ev) bokat en resa. Förstår inte hur du tänker (om du nu gör det?)

Kan jag då säga att jag är i LOS nu för att jag bokade en resa just nu?

Om någon frågar dig när du senast åt en pizza och det var för en vecka sedan.

Räknar du då tiden från just nu eller från och med klockan fyra i morgon när du planerat att köpa nästa pizza?

Skärp dig nu!

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om någon frågar dig när du senast åt en pizza och det var för en vecka sedan.

Räknar du då tiden från just nu eller från och med klockan fyra i morgon när du planerat att köpa nästa pizza?

Skärp dig nu!

BTT

Men nu var ju inte frågan om när du var i Thailand senast, utan hur långt mellanrum det vara mellan dina resor.. ;) Det är ju tom det du svarar på :rotfl:

10 års mellanrum?

Jag var i Thailand 2007.

Hur jag än räknar så blir det bara ca 3 1/2 år.

BTT

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nu är du orättvis!

Att Thais nya B747-400 plan har den äldre inredningen är allmänt känt!

Thai PE-klass är B-klass i stora drag. Stol är B-klass motell 2003.

Ibland kan det bliva modell 2005.

Se bilder;

pigge01

PS/ Lamai64 sover gott 2007

Visst är det orättvist att jämföra Thai med andra bolag och vad man får för samma pengar :crazy:

Sunkiga PE med Thai för 18,000 kr eller 19,000 kr för en riktig Business Class-biljett med Quatar som för övrigt vann utmärkelsen för bästa BC 2010.

Thai tar ut ett löjligt överpris för PE i jämförelse med hur en del andra bolag prissätter sin BC. Hade de inte haft kampanjerna hade det varit riktigt dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det orättvist att jämföra Thai med andra bolag och vad man får för samma pengar :crazy:

Sunkiga PE med Thai för 18,000 kr eller 19,000 kr för en riktig Business Class-biljett med Quatar som för övrigt vann utmärkelsen för bästa BC 2010.

Thai tar ut ett löjligt överpris för PE i jämförelse med hur en del andra bolag prissätter sin BC. Hade de inte haft kampanjerna hade det varit riktigt dåligt.

Är det samma biljett vi pratar om 3 mån ombokningsbar hemresa a 500sek.

Quatar tar på BUSINESS RESTRICTED

Begränsad Business Class Fare 18,097:- flex 27,097 Danska kr.

A330-300 CPH-Doha.

Bild Thai A330-300 MNL-BKK 2010. plats 13K

post-3148-0-26047900-1305735058_thumb.jp

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag vet inte om du inser det Pigge men de bilder du postar blir ju liksom snarast ett argument mot Thai och deras PE pris snarare än något annat.

ps. en 3 månaders från Sthlm ligger fortfarande på 19,000 kr.

Men, nog om detta nu kanske. Alla har vi olika preferenser. Jag kommer säkerligen åka en hel del PE de närmaste åren då jag har mer än 200,000 bonuspoäng att spendera hos Thai och det är ju dumt att inte utnyttja dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag vet inte om du inser det Pigge men de bilder du postar blir ju liksom snarast ett argument mot Thai och deras PE pris snarare än något annat.

ps. en 3 månaders från Sthlm ligger fortfarande på 19,000 kr.

Men, nog om detta nu kanske. Alla har vi olika preferenser. Jag kommer säkerligen åka en hel del PE de närmaste åren då jag har mer än 200,000 bonuspoäng att spendera hos Thai och det är ju dumt att inte utnyttja dessa.

Har frågat dig förut Wille men ej fått svar vad är det som är sunkigt i PE med thai

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Har frågat dig förut Wille men ej fått svar vad är det som är sunkigt i PE med thai

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Sunkig i jämförelse med BC dvs. relativt sett med andra ord. Inte 180 graders stol, sämre mat, sämre utbud i in-flight entertainment utbudet etc. Men, i jämförelse med EC så blir det självklart en annan femma.

Men handen på hjärtat. Om du kunde flyga direkt med tex. Quatar och bara pynta dryga 1000 kr mer för deras BC - skulle du fortfarande välja Thai P.E då?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Sunkig i jämförelse med BC dvs. relativt sett med andra ord. Inte 180 graders stol, sämre mat, sämre utbud i in-flight entertainment utbudet etc. Men, i jämförelse med EC så blir det självklart en annan femma.

Men handen på hjärtat. Om du kunde flyga direkt med tex. Quatar och bara pynta dryga 1000 kr mer för deras BC - skulle du fortfarande välja Thai P.E då?

Har man thaifruga får man väl inte åka annat än thai? :na:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man thaifruga får man väl inte åka annat än thai? :na:

BTT

Sist du åkte var väl det skarpaste att flyga med en DC3:a?...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har man thaifruga får man väl inte åka annat än thai? :na:

BTT

Bäst du aldrig skaffar dig en thaifruga då, för då måste du byta upp dig från att åka Aeroflot, Aerosvit eller flygstol i en sardinburk :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Sist du åkte var väl det skarpaste att flyga med en DC3:a?...

Nej det var med tuiflynordic boeing 767.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst du aldrig skaffar dig en thaifruga då, för då måste du byta upp dig från att åka Aeroflot, Aerosvit eller flygstol i en sardinburk :rotfl:

Fruga??

Har man levt alena i snart 50 år så finns det förmodligen en anledning till det!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäst du aldrig skaffar dig en thaifruga då, för då måste du byta upp dig från att åka Aeroflot, Aerosvit eller flygstol i en sardinburk :rotfl:

Varför det?

Som karl i huset ska man väl kunna bestämma vilket flyg man anser vara bäst när man reser till Thailand.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det var med tuiflynordic boeing 767.

BTT

Charter till Turkiet då eller?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Varför det?

Som karl i huset ska man väl kunna bestämma vilket flyg man anser vara bäst när man reser till Thailand.

BTT

Och det skulle då vara Aerosvit eller liknande menar du? :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Sunkig i jämförelse med BC dvs. relativt sett med andra ord. Inte 180 graders stol, sämre mat, sämre utbud i in-flight entertainment utbudet etc. Men, i jämförelse med EC så blir det självklart en annan femma.

Men handen på hjärtat. Om du kunde flyga direkt med tex. Quatar och bara pynta dryga 1000 kr mer för deras BC - skulle du fortfarande välja Thai P.E då?

Då blev Qatar naturligtvis

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sunkig i jämförelse med BC dvs. relativt sett med andra ord. Inte 180 graders stol, sämre mat, sämre utbud i in-flight entertainment utbudet etc. Men, i jämförelse med EC så blir det självklart en annan femma.

Men handen på hjärtat. Om du kunde flyga direkt med tex. Quatar och bara pynta dryga 1000 kr mer för deras BC - skulle du fortfarande välja Thai P.E då?

Ja!

För det kommer aldrig att bli verklighet.

Är det samma biljett vi pratar om?! :wai:

Du svarade inte på det!

Det skiljer 8 timmar i restid! :crazy:

En faktor

Qatar

Ner resan

QR086

Copenhagen (CPH) 16:20

Doha (DOH) 23:35

QR616

Doha (DOH) 01:00 +1 day(s)

Bangkok (BKK) 11:45 +1 day(s)

Flyg tid: 14:25 hrv

Hem resan

QR615

Bangkok (BKK) 02:25

Doha (DOH) 05:00

QR085

Doha (DOH) 08:50

Copenhagen (CPH) 14:25

Flyg tid: 17:05 hrv

Pris 18,097 dkk = Ca 22,000sek

Lite lång restid på hemresan!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vidhåller att det är onödigt att betala 5000 kronor extra för att förflytta sig några timmar i luften.

Pengar som ger ett stort antal goda tallrikar pyttipanna i Pattaya bland annat. :whistle:

BTT

Det är skönt att sitta där uppe då och då! :whistle:

Och komma ifrån stimmet där nere! :crazy:

Men flyger man bara sporadiskt så kan det kvitta!

Var det frekvens på 3,5 år?

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gumman Flög Aerosvit vilket aldrig jag skulle våga Hon var nöjd oxå Istället för Thai´s ung 50 000 B gav hon 37 400 Avg Los 05 00 ank Arn 15 15 Bra timlön tycker jag Förövrig håller jag med B Tuk Tuk

Just nu vid koll Austrian i Feb 6200 Sek 2 månders billjet

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Att läsa pigge01 gällande thai airways börjar bli lite som isan lover gällande Thaksin.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Jag själv måste köpa 3 biljetter nu,sedan fru och hennes dotter kom hit.Så då är iallafall min plånbok tvungen att leta billigare alternativ.

Innan dom kom och man reste själv så var det ju en helt annan sak.Men jag gillar själva resandet också,så det är inga problem för mig att flyga lite hit och dit.

Senaste resan med Ethihad var bland det bästa jag flygit.Riktigt trevliga flighter med fina plan,god mat och vackra flygvärdinnor.7500 kr kostade den biljetten, 3 månaders billjett.

Men som sagt, hade jag varit själv så hade jag nog kunnat tänka mig det som lamai tipsade om.Speciellt efter man har sett han gotta sig på sina resor. :):great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att läsa pigge01 gällande thai airways börjar bli lite som isan lover gällande Thaksin.

mvh. Lars

Du Lars, jag är inte ensam!

Hade det handlat om ca:1 - 1,5 timma i bytestid på vart håll hade det varit

Till att överväga att byta på resan om bytet ligger i EU!

Max 14 timmars restid.

11 timmar ner och 12 timmar hem är bekväma tider!

Flög SAS juni 2007 men, "Nitt71 sa boka till mig inte på SAS mera!"

Vad gör man inte för sin tjej!

Ska prova Lufthansa när deras 747-8 är i trafik

Kommer 20 st snart 2012-2015.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...