Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev rolba:

Har för mig att det var omskrivet redan i den tråden.

Ja det verkar inte vara någon här som hade tur och fick 600 Eur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2023-06-08 at 00:37, skrev Soengsang:

Underligt, den verkar ju ha landat i Stockholm, sen helt inställd?

 

Möjligt gått tom till Victorville för den sista vilan, deras A350 är ju rätt slitna.

 

Snittåldern på Thais 350 flotta är 5,6 år, Boeing 777 kärrorna är 9,4 år gamla i snitt. Så 350 planen är de modernaste de har. 

 

Men de har haft en del motorhaverier på dem.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev apknug:

Ja det verkar inte vara någon här som hade tur och fick 600 Eur.

 

Vi är väl bara runt 100 aktiva medlemmar och vi snittar kanske på en thailandsresan per år varav 20% väljer Thai från Arlanda. Med 20 MPR-flighter per år är det bara 5% chans att det finns en MPR-medlem på TG-flyget en given dag.

 

Vet inte hur många av dessa 20 personer som skulle orka processa om 600 Euro, beror förmodligen på privatekonomi, personlighet och erfarenhet. Om det handlar om att processa mot Visa eller Master är det, vad jag förstått, en ganska enkel process men är det mot Thai så skulle inte jag göra det. 600 Euro för 100 timmars arbete är inget vidare betalt. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Atom:

 

Vi är väl bara runt 100 aktiva medlemmar och vi snittar kanske på en thailandsresan per år varav 20% väljer Thai från Arlanda. Med 20 MPR-flighter per år är det bara 5% chans att det finns en MPR-medlem på TG-flyget en given dag.

 

Vet inte hur många av dessa 20 personer som skulle orka processa om 600 Euro, beror förmodligen på privatekonomi, personlighet och erfarenhet. Om det handlar om att processa mot Visa eller Master är det, vad jag förstått, en ganska enkel process men är det mot Thai så skulle inte jag göra det. 600 Euro för 100 timmars arbete är inget vidare betalt. 

 

Det finns väl företag som sköter om det där åt en?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

 

Det finns väl företag som sköter om det där åt en?

 

 

Det gör det säkert, aldrig kollat efter. Då är vi förmodligen nere på 300 Euro och det gör det förmodligen än mindre intressant för väldigt många.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Atom:

 

Det gör det säkert, aldrig kollat efter. Då är vi förmodligen nere på 300 Euro och det gör det förmodligen än mindre intressant för väldigt många.

Ja tycker man att 3 200 kr in i plånboken för att maila flight och biljettnummer inte är intressant så gör man. 

 

MPR är bara mångmiljonär ändå det har visats i ett otal trådar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev apknug:

Ja tycker man att 3 200 kr in i plånboken för att maila flight och biljettnummer inte är intressant så gör man. 

 

MPR är bara mångmiljonär ändå det har visats i ett otal trådar. 

 

Vill man, som du, alltid raljera så finns det många möjligheter. Om det vore så enkelt som att maila flight och biljettnummer till Thai för att få 3,200 SEK så tror jag även att de flesta, påstådda, mångmiljonärerna skulle göra det. Jag har varit Guldmedlem på Thai i 25 år och har processat mot dem ett antal gånger, men hittills aldrig fått en Satang. Om jag visste, med säkerhet, att jag kunde få 3,200 SEK för en timmes jobb skulle jag givetvis göra det men min erfarenhet säger att det handlar om minst 10 timmar av telefonköer och så låg lön har jag inte att det är värt det.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Atom:

 

Vill man, som du, alltid raljera så finns det många möjligheter. Om det vore så enkelt som att maila flight och biljettnummer till Thai för att få 3,200 SEK så tror jag även att de flesta, påstådda, mångmiljonärerna skulle göra det. Jag har varit Guldmedlem på Thai i 25 år och har processat mot dem ett antal gånger, men hittills aldrig fått en Satang. Om jag visste, med säkerhet, att jag kunde få 3,200 SEK för en timmes jobb skulle jag givetvis göra det men min erfarenhet säger att det handlar om minst 10 timmar av telefonköer och så låg lön har jag inte att det är värt det.

Tror apknug menar att man säljer sin fordran till ett sånt bolag som lever på att processa. 

 

Då får du kanske 50% med  låg arbetsinsats.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Atom:

 

Vill man, som du, alltid raljera så finns det många möjligheter. Om det vore så enkelt som att maila flight och biljettnummer till Thai för att få 3,200 SEK så tror jag även att de flesta, påstådda, mångmiljonärerna skulle göra det. Jag har varit Guldmedlem på Thai i 25 år och har processat mot dem ett antal gånger, men hittills aldrig fått en Satang. Om jag visste, med säkerhet, att jag kunde få 3,200 SEK för en timmes jobb skulle jag givetvis göra det men min erfarenhet säger att det handlar om minst 10 timmar av telefonköer och så låg lön har jag inte att det är värt det.

Läs inlägget ovan innan du börjar Raljera.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev apknug:

Läs inlägget ovan innan du börjar Raljera.

 

Precis det jag skrev ovan, ska man betala 50% till ett tredjepartsbolag så blir det nog än mindre intressant. Handlar det om 3,200 SEK i handen för att skicka mitt boardingkort så gör jag givetvis det, min erfarenhet säger mig dock att det krävs väldigt mycket mer än så. 

 

Misstro mig inte, jag önskar att alla, alltid, klagade så att flygbolagen skötte sig bättre. Det fanns en tid då jag ofta klagade men min analys är helt enkelt att det inte lönar sig. Den dagen jag är pensionär och tycker att 10 Euro per timme vid tangentbordet är helt Ok så kommer jag börja klaga igen, idag är det dessvärre inte mödan värt. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Snittåldern på Thais 350 flotta är 5,6 år, Boeing 777 kärrorna är 9,4 år gamla i snitt. Så 350 planen är de modernaste de har. 

 

Men de har haft en del motorhaverier på dem.


Och inredning som inte riktigt passar i A350. 
Men det är inte helt så värdelöst som folk tycker. Inte som i fornstora dar’ men inte direkt värdelöst. Något sliten inredning är det, så med tanke på att den inte helt är formanpassad till kabinen så gissar jag att det är återanvänd inredning från 777 till A350. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev apknug:

Ja tycker man att 3 200 kr in i plånboken för att maila flight och biljettnummer inte är intressant så gör man. 

 

MPR är bara mångmiljonär ändå det har visats i ett otal trådar. 


Kan du inte posta aktuella växlingskurser från Thailand istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev apknug:

Ja det verkar inte vara någon här som hade tur och fick 600 Eur.

 

Tur att få 600€??

Hur får du det till tur att få en flygresa inställd eller försenad??

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Tur att få 600€??

Hur får du det till tur att få en flygresa inställd eller försenad??

Blir flyget försenat tre dar och man ska vara borta en weekend så kanske man kan hålla sig för skratt. 

 

Personligen har jag oftast inget emot att komma fram 4h för sent och få nästan 7 000 spänn kontant. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Atom:

 

17 timmar sedan, skrev Atom:

 

Precis det jag skrev ovan, ska man betala 50% till ett tredjepartsbolag så blir det nog än mindre intressant. Handlar det om 3,200 SEK i handen för att skicka mitt boardingkort så gör jag givetvis det, min erfarenhet säger mig dock att det krävs väldigt mycket mer än så. 

 

Misstro mig inte, jag önskar att alla, alltid, klagade så att flygbolagen skötte sig bättre. Det fanns en tid då jag ofta klagade men min analys är helt enkelt att det inte lönar sig. Den dagen jag är pensionär och tycker att 10 Euro per timme vid tangentbordet är helt Ok så kommer jag börja klaga igen, idag är det dessvärre inte mödan värt. 

Det står.alla fritt att inte kräva sin rätt med hjälp att att ambulansjägar bolag. 3 200.kr för att på någon minut fylla i dina uppgifter på ett web formulär.

 

Tyckte mig läsa ovan att du aldrig kollat efter dessa bolag. 

 

Själv skulle jag köra det själv genom ARN och sedan skicka det till TR om inte Thai betalar 600 EURO. Efter det får man en executions titel som man kan gå till KFM med och begära verkställighet, dvs utmätning från Thai Airways. Att begära utmätning ur en A350.som kommit till Arlanda är att rekommendera, KFM kommer då att belägga den med kvarstad.

 

Att få sina 600 eur kräver dock mer insats jmf med att på web formulär få sina 50%. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-11 at 18:02, skrev apknug:

Det står.alla fritt att inte kräva sin rätt med hjälp att att ambulansjägar bolag. 3 200.kr för att på någon minut fylla i dina uppgifter på ett web formulär.

 

Tyckte mig läsa ovan att du aldrig kollat efter dessa bolag. 

 

Själv skulle jag köra det själv genom ARN och sedan skicka det till TR om inte Thai betalar 600 EURO. Efter det får man en executions titel som man kan gå till KFM med och begära verkställighet, dvs utmätning från Thai Airways. Att begära utmätning ur en A350.som kommit till Arlanda är att rekommendera, KFM kommer då att belägga den med kvarstad.

 

Att få sina 600 eur kräver dock mer insats jmf med att på web formulär få sina 50%. 

 

 

 

Som sagt, jag känner till att denna typ av företag finns men har aldrig haft någon anledning att titta närmare på dem. När jag nästa år flyttar och Sverige blir min bas kanske jag provar dem . Hoppas dock givetvis att jag aldrig hamnar i den situationen; 3,200 kronor för ett par minuters jobb är givetvis helt OK men först ska man genomlida förseningen också, så man går ändå back.

 

Har du provat deras service? 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2023-06-17 at 09:44, skrev Atom:

 

Som sagt, jag känner till att denna typ av företag finns men har aldrig haft någon anledning att titta närmare på dem. När jag nästa år flyttar och Sverige blir min bas kanske jag provar dem . Hoppas dock givetvis att jag aldrig hamnar i den situationen; 3,200 kronor för ett par minuters jobb är givetvis helt OK men först ska man genomlida förseningen också, så man går ändå back.

 

Har du provat deras service? 

 

När jag hade en flygförsening 2020-01-09, tog jag kontakt med detta bolag AirHelp

Fyllde i mina uppgifter, dom gjorde resten

Compensation

Your compensation€390.00

Flight Compensation€600.00

Service Fee €210.00

Men så är jag i den undre arbetarklassen 

 

Mvh.Dolemon

Ändrades av Dolemon
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...