Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

20 timmar sedan, skrev mrco:

Verkar som att Thaiflyget som skulle ha lyft 13.30 idag inte kommit har kommit iväg än. Det står ny info kommer 09.00 i morgon bitti om man går in på Swedavias hemsida. Nån som vet vad felet är? 

 

//mrco

 

Verkar som även dagens avgång hade problem..

Screenshot_20221218_170809_Flightradar24.jpg

Screenshot_20221218_170758_Flightradar24.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

23 minuter sedan, skrev falukorven:

 

Verkar som även dagens avgång hade problem..

Screenshot_20221218_170809_Flightradar24.jpg

Screenshot_20221218_170758_Flightradar24.jpg

obetalda kostnader kan man anta. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

obetalda kostnader kan man anta. 

 

Precis min första tanke. Sällan dom har tekniska problem mer än 1-2 timmar, så det här är något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

?? 

 

flygplanshotell på Stockholm Arlanda Airport.  Minns inte vilken charter bolag konkade och deras två 747 stod parkerad länge på Arlanda pga obetalda avgifter, tills den ena gjordes om till hotell som står vid infarten till terminaler.

image.png.a0657ad0fd203fe4b5dbabc5c3f9334a.png

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

flygplanshotell på Stockholm Arlanda Airport.  Minns inte vilken charter bolag konkade och deras två 747 stod parkerad länge på Arlanda pga obetalda avgifter, tills den ena gjordes om till hotell som står vid infarten till terminaler.

image.png.a0657ad0fd203fe4b5dbabc5c3f9334a.png

Bor det någon ens på det tråkiga hotellet?

 

Kommer aldrig att hända Thai, däremot verkar dom ha problem att få upp planen i luften och det är inget bra tecken..

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysko 🤔  Ingen info

image.png.e46236eed26a666545819700333425fd.png

 

image.png.ef60feb2ed444b1d2fbd73426434bf0d.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kronofogden slagit till?

1 timme sedan, skrev norris55:

Enl. Flight radar så står HS-THD och HS-THK  på marken på arlanda

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

Bor det någon ens på det tråkiga hotellet?

 

Kommer aldrig att hända Thai,

Det vet jag inte vilken beläggning de har,  den har stått där sen 2009 tror jag, så nån måste bo där. Jag skulle kunna tänka bara för att testa. Det var Transjet som konkade 2002 så rätt länge stod dem i området, såg dem dagligen när man körde gods till Arlanda, då körde vi även linne till nån hotell i Sky City.

 

Hoppas Thai¨s plan kommer iväg, många som ska till semester över julhelg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer dom att skicka ännu ett plan från bkk? Ska avgå om 15 min

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev norris55:

Kommer dom att skicka ännu ett plan från bkk? Ska avgå om 15 min

Blir intressant. 

Jag tvivlar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

Det vet jag inte vilken beläggning de har,  den har stått där sen 2009 tror jag, så nån måste bo där. Jag skulle kunna tänka bara för att testa. Det var Transjet som konkade 2002 så rätt länge stod dem i området, såg dem dagligen när man körde gods till Arlanda, då körde vi även linne till nån hotell i Sky City.

 

Hoppas Thai¨s plan kommer iväg, många som ska till semester över julhelg.

känns mera som en staty. Vill man bo budget nära flygplatsen finns det bättre alternativ.

 

Håller dock med om att Thais plan borde lyfta då många vill ner till julen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom verkar ha svårt att få upp några Thai plan i luften. Mycket "Estimated" men inget mer.....

 

image.png.e247a33e56f0e73ce176778c7d7eccb9.png

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om denna kommer iväg så har de 3 plan på Arlanda i morgon

 

Screenshot_20221218_201816_Flightradar24.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Screenshot_20221218_204130_Flightradar24.thumb.jpg.ab0d71a9da6ea477eddf94312726e852.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev gst:

Verkar inte lyft nåt plan idag heller? Vad händer?

Läste från en som sitter strandad på Arlanda att det ska flygas in delar från Thailand med nästa flyg

 

Var tydligen något som behövdes för att kunna göra den service planen behöver på marken innan dom kan lyfta igen så inga kritiska delar på själva planen som sådana

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev norris55:

Enl. Flight radar så står HS-THD och HS-THK  på marken på arlanda

Fan det måste blivit rejäl kortslutning i bådas entertainment system.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Amigo:

Det vet jag inte vilken beläggning de har,  den har stått där sen 2009 tror jag, så nån måste bo där. Jag skulle kunna tänka bara för att testa. Det var Transjet som konkade 2002 så rätt länge stod dem i området, såg dem dagligen när man körde gods till Arlanda, då körde vi även linne till nån hotell i Sky City.

 

Hoppas Thai¨s plan kommer iväg, många som ska till semester över julhelg.

Prova inte! 

Provade i slutet på maj, när jag skulle till Grekland. Kom sent till arlanda och skulle iväg tidigt på morgonen. 5 timmar skulle jag kunna luta ner mig. 

När jag kom 23.30 var det ingen där fast de hade sagt att de skulle vara där. Hittade inget tel nr där någon svarade. Till slut var det jag och en scotte vi lyckades hitta en vinkel från dörren där vi såg ett tel nr på incheckningsdisken. Araben som svarade pratade bedrövlig svenska och sa att han skickat sms med tel nr. Hittade sedan ett sms från ett 07 nr som jag trodde var spam. Vi fick koden till dörren. Hittade ett kuvert med nyckel. 

Skulle bo i ena motorn. Ut i regnet och mörkret. Dragit och kallt som tusan inne i motorn. Skulle inte bo där en gång till om det så var gratis. 

Nu när vi åkte ner till Los bodde vi på Sky city. 500 ggr bättre, några hundringar dyrare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

bodde vi på Sky city.

Sov på golvet där eller? ;)

Gissar du menar Raddison eller Clarion som ligger vid Sky city, eller Comfort just utanför.

Jag har nog provat alla på och just utanför Arlanda, utan just Jumbostay, tycker faktiskt att Comfort är det trevligaste, bara 50m promenad utanför terminalen. Good morning Arlanda är nog annars det mest prisvärda och fungerar också bra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sov på golvet där eller? ;)

Gissar du menar Raddison eller Clarion som ligger vid Sky city, eller Comfort just utanför.

Jag har nog provat alla på och just utanför Arlanda, utan just Jumbostay, tycker faktiskt att Comfort är det trevligaste, bara 50m promenad utanför terminalen. Good morning Arlanda är nog annars det mest prisvärda och fungerar också bra.

Du har inte missat något utom en dålig upplevelse. På Sky city bodde vi på Clarion. Bor mest på Nordic Choice så det brukar nästan alltid bli en fin uppgradering, passar bra när frugan är med. Nu jobbar jag inte så mycket så graderingen kommer nog att minska. När jag är ute och jobbar blir det aldrig övernattning på arlanda. Då hinner man alltid med ett sent flyg hem. Men flyger inte så ofta i jobbet eftersom man behöver en del grejor med sig. Har bott på Good Morning för länge sedan. Jobbar man spelar det egentligen mindre roll var man bor. Jobba och sova är det man hinner med då. Fast Good Morning är lite trångt för att jobba. Är man lite längre stund på ett ställe kan det vara skönt med pentry och bastu. Är inget jag betalar för men skönt när man blir uppgraderad till det.

 

Kommer ej ihåg varför jag bodde på Jumbostay, tror det var nyfikenhet.  

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Wangthong:

Kommer ej ihåg varför jag bodde på Jumbostay, tror det var nyfikenhet. 

Har funderat på det ett par gånger, men de "rummen" som vart intressanta har inte vart lediga, men lutar väl åt att det aldrig blir av.

Smidig parkering är ju en fördel annars, vilket suger på Radisson och Clarion, och en av anledningarna till att jag föredrar Comfort som i princip också ligger i anslutning till terminalen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...