Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev biker:

Jag har också alltid valt sittplats direkt när jag fått bokningsnumret.

Så även när jag bokade mina biljetter i år 27 juni.   För resor 28 oktober resp. 26 jan. -23.

Valde 66D på båda resorna. Sparade mitt val och kollade sedan att jag fått de platserna.

 

Nu blev jag nyfiken, eftersom det skrivs om platsval i tråden.

När jag nu kollar, så hade jag inga platsval.

 

När man då går in och kollar "seatplan" så är 66D ledig på båda resorna.

 

 

Följande meddelande finns där man bokar extra services, dvs mat, sittplats, bagage.

 

" For purchased add-ons such as Preferred Seat / Additional baggage and Etc. If passenger need to change any (the date, the flight, the seat) please contact THAI worldwide office or THAI Contact Center (+66-2-3561111)"

 

Jag provade att boka mina 66D igen, och det gick bra.

Men något är knas med det hela............

Det är economy flexi biljetter jag har.

mvh

biker

 

 

 

 

 

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag har också ekonomi flex. Jag ser också meddelandet i rött. Mina platsval ligger dock kvar så där ser jag inget knas.

 

 

I vilken bokningsklass har nu era "ekonomi flexi / flex" biljetter det? Det brukar styra om man kan välja säte och hur.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev apknug:

 

I vilken bokningsklass har nu era "ekonomi flexi / flex" biljetter det? Det brukar styra om man kan välja säte och hur.

ARN-BKK (S) och BKK-CNX (K)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev apknug:

 

I vilken bokningsklass har nu era "ekonomi flexi / flex" biljetter det? Det brukar styra om man kan välja säte och hur.

Jag har alltid åkt på Thai´s billigaste economy biljett, som de kallar "saver". Det har alltid varit

fritt att välja sittplats. Kommer inte ihåg vad det har varit för klass på dessa.

Denna gången valde jag deras "flexi", eftersom jag hade behov lite mera bagage.

Har aldrig sett att man tar betalt för att välja säte i economy.

Däremot har jag sett flera resebyråer ta avgift för att man väljer säte, trots att det

är fritt. Dom gör allt för att sälja "tjänster", som redan ingår i biljetten.

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar boka sittplatser direkt vid bokningen gratis. Nu bokar jag iofs bara direkt via respektive flygbolag så att man har koll på vad man får för bokningsklass... 

 

Men det går bra att boka via resebyrå, strunta i att betala extra för tjänsten att välja sittplats. Sen när man fått bokningsnr är det bara att gå in på flygbolagets hemsida och välja sittplats på manage/hantera bokning. Så har man sparat ett par hundralappar.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror priserna kommer sjunka framöver, folk har viktigare saker att göra för pengarna typ betala el, räntor tanka bilen och köpa mat.

Utlandsresor kommer får stå tillbaka och priserna kommer sjunka för att fylla planen, hoppas jag som inte bokat .

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-08-16 at 22:22, skrev rolba:

Vaccinationsbevis eller ett negativt test inom 72 timmar innan avresa.

 

En dum fråga till, är det 72 timmar innan avresa eller anländande?

Sambon är vaccinerad men inte jag.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

En dum fråga till, är det 72 timmar innan avresa eller anländande?

Sambon är vaccinerad men inte jag.

72 timmar innan avresa. Men om du flyger i oktober ska detta tramset vara borta.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Dempa:

72 timmar innan avresa. Men om du flyger i oktober ska detta tramset vara borta.

 

Tack, tanken är att åka någonstans runt årsskiftet om jag har möjlighet, annars så får sambon åka ensam igen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Tack, tanken är att åka någonstans runt årsskiftet om jag har möjlighet, annars så får sambon åka ensam igen.

Då klarar du dig nog utan test, om nu inte smittan ökar igen…..

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-09-23 at 21:20, skrev sundbom:

Thai  sätter in fler plan från  Arlanda med start 30 oktober till 25 mars. 😉

FLER FÖRBÄTTRINGAR!

Från 1 okt 45 dagars turistvisum går att förlänga på immigration ytterligare 30 kan vara 45 dagar för 1900 Bat   vänta och se.

Inget  vaccinationsbevis behövs från 1 okt  inga munskydd krävs. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2022-09-17 at 16:10, skrev Mankan:

 

Jag gick in på Thai Airways egna bokningssida idag och där är det inte ändrat till några nya bagageregler om man gör en testbokning med avresa efter 1/4 2023.

 

/ mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev mrco:

 

Jag gick in på Thai Airways egna bokningssida idag och där är det inte ändrat till några nya bagageregler om man gör en testbokning med avresa efter 1/4 2023.

 

/ mrco

Ja det var ju märkligt. Har inget förklaring till det. Hittar inte heller nyheten längre vilket är ännu märkligare. Kan de ha skjutit på ändningen tro?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många här, mig inklusive, har ofta klagat på hur servicenivån på Thai sjunkit. Jag flög Thai från Bkk till Stockholm och hem från CPH förra månaden och blev positivt överraskad, då var det ändå första gången i Eco på en långresa på säkert 10 år. Förra veckan flög jag Thai till Jakarta och hem från KL, också i Eco, och det var riktigt bra. Jakarta till KL flög jag dock Garuda och det var riktigt sunkigt, som ett LCA till fullkostnadspris. 

 

På måndag flyger jag ANA till Tokyo och det ska bli intressant. ANA är ett av de tre bästa flygbolagen jag någonsin flugit med och ska bli intressant att se om de behållit kvaliteten under pandemin.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Atom:

Många här, mig inklusive, har ofta klagat på hur servicenivån på Thai sjunkit. Jag flög Thai från Bkk till Stockholm och hem från CPH förra månaden och blev positivt överraskad, då var det ändå första gången i Eco på en långresa på säkert 10 år. Förra veckan flög jag Thai till Jakarta och hem från KL, också i Eco, och det var riktigt bra. Jakarta till KL flög jag dock Garuda och det var riktigt sunkigt, som ett LCA till fullkostnadspris. 

 

På måndag flyger jag ANA till Tokyo och det ska bli intressant. ANA är ett av de tre bästa flygbolagen jag någonsin flugit med och ska bli intressant att se om de behållit kvaliteten under pandemin.

Vilka är de andra två bolagen? EVA och Singapore?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

Vilka är de andra två bolagen? EVA och Singapore?

 

Nästan, Cathay och Singapore. EVA har jag bara flugit domestic mellan Taipei och Kaohsiung med några gånger på 00-talet innan high-speed tåget var färdigt och en 50 minuters flight är för kort för att göra en bedömning. Håller även Asiana (Korea) högt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Atom:

 

Nästan, Cathay och Singapore. EVA har jag bara flugit domestic mellan Taipei och Kaohsiung med några gånger på 00-talet innan high-speed tåget var färdigt och en 50 minuters flight är för kort för att göra en bedömning. Håller även Asiana (Korea) högt.

Bara hört gott om EVA, har en bokning med dem till bkk nästa sommar. Hoppas de levererar lika bra som man hört. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

Bara hört gott om EVA, har en bokning med dem till bkk nästa sommar. Hoppas de levererar lika bra som man hört. 

 

De är garanterat bra, Taiwanser är generellt sett bra på service. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan flyger med Qatar den här gången. Idag fick hon det  senaste om hembiljetten bkk-doha med Qatar sen doha - arn med finnair som kommer att flyga arn-doha istället för Qatar from november 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev soi covboy:

Frugan flyger med Qatar den här gången. Idag fick hon det  senaste om hembiljetten bkk-doha med Qatar sen doha - arn med finnair som kommer att flyga arn-doha istället för Qatar from november 

Samma här....

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar har i normala fall riktigt bra service! tveksamt om finnair kan upprätthålla den. Blir med störst sannolikhet sämre på den delen av resan.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev fiskarn:

Qatar har i normala fall riktigt bra service! tveksamt om finnair kan upprätthålla den. Blir med störst sannolikhet sämre på den delen av resan.


Tror tyvärr att du har rätt.. Det finns ju en orsak att man bokade med QR och det är bla servicen.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är det någon annan som har fått ny av rese tid från BKK med Thai.

Fick detta idag. 1tim tidigare avgång men samma ankomst tid.

 

Flyg TG960

Datum 03MAR23

Bokningsklass

Från Avresa Bangkok (BKK) 00:25

Till Ankomst Stockholm (ARN) 06:55

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev oskarnord:

Är det någon annan som har fått ny av rese tid från BKK med Thai.

Fick detta idag. 1tim tidigare avgång men samma ankomst tid.

 

Flyg TG960

Datum 03MAR23

Bokningsklass

Från Avresa Bangkok (BKK) 00:25

Till Ankomst Stockholm (ARN) 06:55

Jäpp när vi åker den 28/1

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...