Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Nerike:


2. Hur är det med alkohol ingår den eller är dom snåla, man vill ju ha ett par höjdhoppare så man somnar lätt har svårt att sova annars på ett plan
   

Är du snål?

Du menar att om det inte ingår i biljettpriset så blir det inget?

 

Har nyss åkt både Thai och Austrian och det var free flow. Lite störande att de inte serverar Champagne som pre-departure från Suvarnabhumi bara.

Bör kanske tillägga att jag bokade en bra bokningsklass.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 timmar sedan, skrev Fritz:

Nej, jag har börjat förstå det. Men vad jag inte riktigt förstår är att när jag nu bokade biljetterna för oss båda i slutet på mars så har man redan förvarnat om senare ankomst för min hustru som flyger i slutet på juni men inga besked om ändrade tider för mig som flyger om drygt 14 dagar. :(

Jag tar tillbaka, även jag har fått meddelande om ankomst till Arlanda 08:40 men då var jag tvungen att scrolla nedåt i ett mejl för att se den ändringen. Jag var stressad och läste bara det som stod längst upp och trodde på det. :(

 

Avfärd

25 maj 01:10

Landning

25 maj 07:00

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
10 timmar sedan, skrev Nerike:

Ska åka omkring slutet av sept. ca 30 dagar  där nere så hem i slutet av okt.
Hitta en resa nu med non-stop med thai för 8 958 SEK 28 sept ner 28 okt hem, men får en biljett för ca 4 000 billigare med Österrikes flyg  samma datum och får ha lika mycket bagage tid ner 13 tim 20 min, hem 14 tim

Och man kan roligt för 4 000 SEK än att sitta av det på ett plan bara för man inte orkar byta plan, därav min fråga om det flygbolaget

skulle ha tagit qatar 6200 plus att det är bästa bolaget tillsammans med emirates

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
15 timmar sedan, skrev Nerike:

Hur är det med Thai Airways, det verkar inte gå direkt från Arlanda till Bangkok utan alla resesiter samt även på deras site så står det ett stopp.
Då kan man ju likaväl åka med andra bolag hitta bolag så kör sträckan på 13 tim 20 min ner och 14 tim hem med ett stopp

Nu om det finns några här som vet lite om dom här flygen
1. Hur är maten, ingår vin/öl till maten.
2. Hur är det med alkohol ingår den eller är dom snåla, man vill ju ha ett par höjdhoppare så man somnar lätt har svårt att sova annars på ett plan
    är inget fyllo som stör nån gäst utan som en vanlig svensk som håller sig för sig själv, och nästan ber om ursäkt att man finns till.
3. Hur är servicen är den bra eller slänger dom bara fram maten fort som fan samt att dom släcker ner planet så att dom kan gå och sova. 
 

Skriv gärna era erfarenheter från dessa bolag.
1. Austrian Airlines (ingår i Star Alliance samma som Thai, SAS mm.)
2. KLM Royal Dutch Airlines (ingår i SkyTeam samma som Air France, Aeroflot, China air mm.)

Flighterna med 1 stop är väl att planet först går till Phuket för att sedan vända tillbaka till Bangkok.

 

Jag flög med Thai Business i januari till Phuket och vad gäller maten tyckte jag att den var rena katastrofen och servicen vet jag inte om den fanns. Dricka var inga problem om man var törstig.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Flighterna med 1 stop är väl att planet först går till Phuket för att sedan vända tillbaka till Bangkok.

 

Jag flög med Thai Business i januari till Phuket och vad gäller maten tyckte jag att den var rena katastrofen och servicen vet jag inte om den fanns. Dricka var inga problem om man var törstig.

Stoppet är väl i Köpenhamn. 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
10 minuter sedan, skrev MickeN:

Stoppet är väl i Köpenhamn. 

Det går fligther BKK-HKT-ARN, men kanske inte andra vägen. Hm.🤔

Ändrades av ThailandNovise
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev M33:

Är du snål?

Du menar att om det inte ingår i biljettpriset så blir det inget?

 

Har nyss åkt både Thai och Austrian och det var free flow. Lite störande att de inte serverar Champagne som pre-departure från Suvarnabhumi bara.

Bör kanske tillägga att jag bokade en bra bokningsklass.

Det var snålt, champagnes hemlands bolag, Air France, serverade minsann pre departure champagne på suvvan. Detta var för 14 dagar sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev M33:

Är du snål?

Du menar att om det inte ingår i biljettpriset så blir det inget?

 

Har nyss åkt både Thai och Austrian och det var free flow. Lite störande att de inte serverar Champagne som pre-departure från Suvarnabhumi bara.

Bör kanske tillägga att jag bokade en bra bokningsklass.

Nä jag är inte snål.
Men jag tycker bättre att lägga pengarna på semester inte flygplan som är ett nödvändigt ont för att komma till Thailand.
Om jag vore snål skulle jag väl ta bolag med lång väntetid, lightboking, utan mat, utan dryck, inget bagage mm.  för att komma ner i  pris.
 

Men tittar på priset på olika bolag Qatar, Thai air, Austrian, KLM, finnair, France Air mm. 
Qatar, Thai air, France Air, Finnair, Emirates dom har jag åkt med, Finnair är uteslutet då jag åkte med dom ändra dom min flight från Arlanda till Helsingfors.
Till ett morgonplan 2 dagar innan vi skulle flyga vi blev sittande 10 timmar på Helsingfors flygplats på julafton, ingen förklaring, ingen ersättning bara gilla läget.

Qatar, Thai air, France Air, Emirates är mycket bra bolag både tid förhållande kostnad.
Därav min fråga om Austrian, KLM då jag aldrig har åkte med dom

Austrian ryker då det är endast flyg tillkommer en massa, kommer bli samma peng som Thai.
ticket.thumb.jpg.d6bdad7e122661bf3e9fdcf245ad0e5f.jpg
 

Dom bolag jag tittar på nu är Qatar, Thai air, Emirates, biljetten kommer landa på mellan 6 200 - 7 800 med bra tider
För man kan hitta billiga biljetter men det tillkommer en massa saker, så det blir att boka med dom bolag man känner till.
Den tiden att man kan hitta en billig biljett utan en massa tillägg den tiden är över tror jag, man får nog räkna med ett pris runt 6 000 - 8 000

 

 

 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Det var snålt, champagnes hemlands bolag, Air France, serverade minsann pre departure champagne på suvvan. Detta var för 14 dagar sedan.

Bedrövligt när Austrian skyller på något, som jag naturligtvis har glömt. Thai körde via Phuket så där sket det sig också. Nästa resa har jag Austrian på hemvägen igen 🤬 Får försöka boka om det så man slipper törsta ihjäl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
56 minuter sedan, skrev samet:

Mirakel sker... tog bara 2år...

 

Screenshot_20220510-111629_Email.jpg

Roliga besked, men två år är ohyggligt lång tid!  

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev M33:

Bedrövligt när Austrian skyller på något, som jag naturligtvis har glömt. Thai körde via Phuket så där sket det sig också. Nästa resa har jag Austrian på hemvägen igen 🤬 Får försöka boka om det så man slipper törsta ihjäl.

Fast när jag tänker efter så kom skumpan rätt sent, man satt inte och sippade skumpa och glodde på pöbeln. Kan vara så att de tog fram den så fort de stängt dörren. Då serverade de ju den "i luften"!

 

"Not allowed to serve alkohol om ground"  har man hört nån gång (på Arlanda) fast med ett annat bolag går det bra...

 

Ska man behöva ha medhavd skumpa.......

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Fast när jag tänker efter så kom skumpan rätt sent, man satt inte och sippade skumpa och glodde på pöbeln. Kan vara så att de tog fram den så fort de stängt dörren. Då serverade de ju den "i luften"!

 

"Not allowed to serve alkohol om ground"  har man hört nån gång (på Arlanda) fast med ett annat bolag går det bra...

 

Ska man behöva ha medhavd skumpa.......

Eftersom man boardar i grupp 1 får man ju vänta en stund och då brukar det vara fint med ett par glas. Men blev juice denna gången, glo på pöbeln är jobbigt då jag inte har ögon i nacken.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev M33:

Eftersom man boardar i grupp 1 får man ju vänta en stund och då brukar det vara fint med ett par glas. Men blev juice denna gången, glo på pöbeln är jobbigt då jag inte har ögon i nacken.

Jag hamnade i denna lilla businness kabinen bakom andra dörrparet, knökfullt i businness. Sen var vi 4 pax också och nån var tvungen att visa svärföräldrar hur sängen fungerade och att det är obligatorisk att dricka champagne. Jag hade uppgift nr två.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
45 minuter sedan, skrev M33:

Bedrövligt när Austrian skyller på något, som jag naturligtvis har glömt. Thai körde via Phuket så där sket det sig också. Nästa resa har jag Austrian på hemvägen igen 🤬 Får försöka boka om det så man slipper törsta ihjäl.

Eh? Fick du inte sprit på Austrian?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Eh? Fick du inte sprit på Austrian?

 

Pre-departure….

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
54 minuter sedan, skrev M33:

Pre-departure….

Ja, jag såg det men orkade inte redigera mitt inlägg. 
Jag har för mig att jag fick pre-departure, men mitt minne är så jävla uselt så jag vågar varken dementera eller bekräfta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vad säger ni, vågar man boka Thai med tanke på deras ekonomi osv?

Hittar hyfsade Priser på Business i Augusti. 

Är service likvärdig Qatar, Finnair på Thai Business?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Vad säger ni, vågar man boka Thai med tanke på deras ekonomi osv?

Hittar hyfsade Priser på Business i Augusti. 

Är service likvärdig Qatar, Finnair på Thai Business?

Tycker Finnair och Thai är ganska likvärdiga. Har en biljett med Thai i början juli. Deras ekonomiska situation kan jag inte uttala mig om.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev M33:

Tycker Finnair och Thai är ganska likvärdiga. Har en biljett med Thai i början juli. Deras ekonomiska situation kan jag inte uttala mig om.

På thai apklass var det i princip obefintlig service kastrup till Bangkok för en månad sen.

det gjorde att jag höll mig nykter. 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nilsson68:

Vad säger ni, vågar man boka Thai med tanke på deras ekonomi osv?

Hittar hyfsade Priser på Business i Augusti. 

Är service likvärdig Qatar, Finnair på Thai Business?

Satsa inte mer än du har råd att förlora. 

 

Skämt åsido, thai kommer aldrig konka, thailändska folket betalar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-10 at 11:17, skrev samet:

Mirakel sker... tog bara 2år...

 

Screenshot_20220510-111629_Email.jpg

Ja då behövaer man vänta typ 1 1/2 år till på återbäringen 555

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nilsson68:

Vad säger ni, vågar man boka Thai med tanke på deras ekonomi osv?

Hittar hyfsade Priser på Business i Augusti. 

Är service likvärdig Qatar, Finnair på Thai Business?

Nu har jag inte åkt med Qatar sen Coronan började så det blir en jämförelse Qatar före Corona och Thai nu tidigare i maj.

Kanske orättvist att jämföra så....

 

För mig slår Qatars business Thais med lätthet. 

Fördel Thai är direktflyget.

På Qatar kan (kunde?) man välja när man ville äta. Mer utbud att välja på med fler trevliga smårätter, bra utbud alkoholfritt (alkohol vet jag ej), trevligare service m.m. Beroende på plan kan man få hyfsad avskildhet på sittplatsen också.

 

Är biljetten billig på Thai skulle jag dock inte betala mer på Qatar.

 

Sen har vi alla olika värderingar. Vad jag uppfattar som bra kanske nästa person inte gillar. 

Vissa älskar Thai, andra hatar flygbolag från vissa världsdelar osv.

 

Thais ekonomi vet jag inget om, annat än vad som skrivs här på MPR.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

För dom som, liksom jag, sitter med vouchers från Thai kan jag meddela att dom kommer att förlängas med ytterligare ett år, till 31 december 2023. Allt för att slippa betala ut pengar i stället. Begära kontanter i stället kan man göra från 1 juli 2022.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...