Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

falukorven
8 timmar sedan, skrev rolba:

Jag pratade med han förra veckan.

Byrån lever men dåligt med kunder precis som alla i den branchen.

Han saknar betalningarna med ICA-korten? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

falukorven
10 minuter sedan, skrev bambam:

Fördelen med Finnair är att med rätt flyg från ARN så är det bara 50 min från ankomst Vanta till Thaikärran avgår.

Smidigt när allt går som det ska.. Men jag är för stressig som person för att ha så små marginaler. Värsta som finns att stressa och ibland behöva springa till en gate för att hinna med ett plan ifall man är lite sen.. Nu är iofs Helsingfors flygplats inte så stor men ändå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev falukorven:

Smidigt när allt går som det ska.. Men jag är för stressig som person för att ha så små marginaler. Värsta som finns att stressa och ibland behöva springa till en gate för att hinna med ett plan ifall man är lite sen.. Nu är iofs Helsingfors flygplats inte så stor men ändå. 

Samt att man inte hinner få i sig tillräckligt med loungesprit med för kort connection. 

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Samt att man inte hinner få i sig tillräckligt med loungesprit med för kort connection. 

Exakt! Ett problem med loungen är ju att man kan bli full och somna i en skön fotölj så att man missar flyget. 

 

Det hände nästan mig en gång. Men hade sån jävla tur att de inväntade ett annat flyg med en hel drös som skulle vidare med samma plan som mig. Så trots att jag var vid gaten 10 minuter efter avgång skulle vart så fick vi vänta 30-45 minuter till på de andra. 

 

Var ju helt säker på att jag missat planet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
20 timmar sedan, skrev Benriach:

Ja, om man köpt via Nonki och betalat med ICA-kortet...

Kör man den kombon så ska man helst ha långa lårben.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
3 timmar sedan, skrev bambam:

Fördelen med Finnair är att med rätt flyg från ARN så är det bara 50 min från ankomst Vanta till Thaikärran avgår.

Typ samma från Göteborg.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-04 at 15:25, skrev Wanchai:

För min del skippar jag muslimflyg men Finnair är alternativet! En fördel för mig som bor i Stockholmsområdet är att flyga från Bromma till Helsingfors. Nära och snabbare från Bromma.

 

Jag tror att Thai Airways missar många svenskar om de bara flyger från Köpenhamn. Alla bor inte i Skåne.

 

Bättre att dela upp mellan Oslo, Stockholm och Köpenhamn om de vill ha fler resenärer. Behöver inte vara dagliga flighter men 3 stycken från Stockholm, Arlanda, varje vecka vore ett minimum enligt mig. 

Problemet med det är att man då måste lägga ett helt crew i 2-4 nätter i vart och en av huvudstäderna och det blir snabbt ganska dyrt för ett fattigt bolag.

 

Man skulle iofs kunna flyga med dubbla crews som man gjort på en del repatrieringsflyg - men då försvinner de flesta businessklass stolarna till personal.

 

Mellan östern bolagen klarar att flyga exempelvis Dubai-Stockholm-Dubai med ett crew och behöver därmed inte betala för flera dagars överliggning på annan ort.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Problemet med det är att man då måste lägga ett helt crew i 2-4 nätter i vart och en av huvudstäderna och det blir snabbt ganska dyrt för ett fattigt bolag.

 

Man skulle iofs kunna flyga med dubbla crews som man gjort på en del repatrieringsflyg - men då försvinner de flesta businessklass stolarna till personal.

 

Mellan östern bolagen klarar att flyga exempelvis Dubai-Stockholm-Dubai med ett crew och behöver därmed inte betala för flera dagars överliggning på annan ort.

Jag förstår att många problem uppstår men om TA slutar flyga från Stockholm blir det inte mitt val. Känns bättre att flyga österut till Helsingfors och där flyga till Bkk. Muslimflyg med mellanlandning i mö med risk för nedskjutning som i Ukraina är inte mitt val.

 

MÖ är en krutdurk som jag försöker undvika så långt det är möjligt. Vi är inte mer värda än en hund där och varför sponsra ett land med den inställningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Wanchai:

Jag förstår att många problem uppstår men om TA slutar flyga från Stockholm blir det inte mitt val. Känns bättre att flyga österut till Helsingfors och där flyga till Bkk. Muslimflyg med mellanlandning i mö med risk för nedskjutning som i Ukraina är inte mitt val.

 

MÖ är en krutdurk som jag försöker undvika så långt det är möjligt. Vi är inte mer värda än en hund där och varför sponsra ett land med den inställningen?

Jag flyger med Qatar och har då inga problem.

Tur Ryssland är ett stabild land att passera 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Dolemon:

Jag flyger med Qatar och har då inga problem.

Tur Ryssland är ett stabild land att passera 

Att flyga över Ryssland med Finnair eller TA känns betydligt tryggare än över Iran och arabländerna, enligt mig men alla gör sina val. Att tjäna 200 kronor för att flyga över mö är inget som attraherar mig.

 

Alla gör sina val och även jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
23 minuter sedan, skrev Wanchai:

Att flyga över Ryssland med Finnair eller TA känns betydligt tryggare än över Iran och arabländerna, enligt mig men alla gör sina val. Att tjäna 200 kronor för att flyga över mö är inget som attraherar mig.

 

Alla gör sina val och även jag.

Ja flyga över Kabul i Afghanistan måste ju kännas otroligt mycket säkrare som t.ex Thai flyger......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

OM jag var tvungen att flyga i närtid skulle jag absolut välja ett västeuropeiskt bolag.

 

Min kompis som är pensionerad SAS-kapten gav mej det rådet i veckan som gick, "Välj ett bolag som sköter servicen till punkt och pricka, inga lågprisbolag och inga asiater eller araber!"

 

Han sa att en del Asiatiska bolag och lågprisbolag tummar på reglerna när de skall börja använda flyg som varit ur trafik en längre tid, som nu under Pandemin, och tog den Indonesiska kraschen i Januari som exempel.

Planet hade varit ur trafik i 9 månader och piloterna var mycket erfarna, så allt tyder på ett tekniskt fel.

 

"The plane had been out of service for almost nine months last year because of flight cuts caused by the coronavirus pandemic. Regulators and the airline said it underwent inspections before resuming commercial flights in December."

https://www.theguardian.com/world/2021/feb/10/indonesia-plane-crash-throttle-may-have-been-faulty-says-report

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Ja flyga över Kabul i Afghanistan måste ju kännas otroligt mycket säkrare som t.ex Thai flyger......

Tror inte talibanerna har den teknik som behövs för att skjuta ner ett flygplan på 11.000 meters höjd men den finns troligtvis i Iran och arabländerna. Eller vad tror du som gammal soldat? Har jag fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Wanchai:

Tror inte talibanerna har den teknik som behövs för att skjuta ner ett flygplan på 11.000 meters höjd men den finns troligtvis i Iran och arabländerna. Eller vad tror du som gammal soldat? Har jag fel?

Till och med Sverige har den förmågan, så visst fasen har Talibanerna den...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
14 minuter sedan, skrev Wanchai:

Tror inte talibanerna har den teknik som behövs för att skjuta ner ett flygplan på 11.000 meters höjd men den finns troligtvis i Iran och arabländerna. Eller vad tror du som gammal soldat? Har jag fel?

Ja. Du har fel !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Till och med Sverige har den förmågan, så visst fasen har Talibanerna den...

 

 

MVH

Oh fan, det trodde jag krävde tillgång till avancerad teknik.

 

Ryssarna förde in vapen till Ukraina för att skjuta ner planet. Jag tror inte att talibanerna har tillgång till det. Jag får vänta tills den ståndaktige f.d soldaten ger domen i denna fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tommy:

Till och med Sverige har den förmågan, så visst fasen har Talibanerna den...

 

 

MVH

Att Sverige har den tekniken är väl ingen överraskning.

 

Sverige som en av de bästa på teknik i världen kan göra det är inget som behöver kommenteras.

 

Men att jämföra talibaner med Sverige är långsökt.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tallviking:

Ja. Du har fel !

Menar du att talibanerna har tillgång till vapen som kan skjuta ner ett plan från 11.000 meters höjd?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-04 at 00:17, skrev Enis:

Ica reklam ser man dagarna i ända men länge sedan man såg någon nonki aktivitet, lever den byrån fortfarande

 

enis

Knappast.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev B747:

Knappast.Men såg just Rolbas inlägg.Han lever.

 

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
29 minuter sedan, skrev Wanchai:

Menar du att talibanerna har tillgång till vapen som kan skjuta ner ett plan från 11.000 meters höjd?

Dom har hjälp från flera länder med den tekniken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Dom har hjälp från flera länder med den tekniken

Exakt.Bla.Ryska moderna vapen

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Wanchai:

Menar du att talibanerna har tillgång till vapen som kan skjuta ner ett plan från 11.000 meters höjd?

Skämtar du?Har man pengar kan man köpa avancerade vapen från forna Sovjetunionen bla.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev B747:

Skämtar du?Har man pengar kan man köpa avancerade vapen från forna Sovjetunionen bla.

Pengar? Är talibanerna rika?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Tallviking:

Dom har hjälp från flera länder med den tekniken

Vilka länder ger dessa vapen till talibanerna? Alltså att skjuta ner ett plan från 11.000 meters höjd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...