Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Ja det vore sköj att göra den trippen

Har skissat lite på det under en längre tid.Min plan är att inte ha ngt förbokat. Fullt på tåget? Kanon, då stannar man i byn o ser sig om lite. Jag bor i Skåne så det blir att fuska lite genom att ta färjan över till Polen. Tåget till Ystad naturligtvis :-).Sen går det räls hela vägen till Bkk, men man måste upp via Laos. I Cambodia saknas räls delar av sträckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har skissat lite på det under en längre tid.Min plan är att inte ha ngt förbokat. Fullt på tåget? Kanon, då stannar man i byn o ser sig om lite. Jag bor i Skåne så det blir att fuska lite genom att ta färjan över till Polen. Tåget till Ystad naturligtvis :-).Sen går det räls hela vägen till Bkk, men man måste upp via Laos. I Cambodia saknas räls delar av sträckan.

har du gjort en kostnadskalky också? skulle vara askul att veta hur dyrt det blir samt vilken tid det skulle ta att genomföra. Transsibiriska kan man väl ta ifrån Moskva? båt stockholm -Helsingfors sen tåg till Moskva och vidare??

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan juh säga att det är inte billigare än flyget ;-)

Em månad hade jag tänkt mig det skulle ta.

seat66 är en bra sida att hitta info om tåg. Jag kommer inte ihåg på rak arm vad jag hade räknat på i biljettpriser

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge, var får du all TG-kraft ifrån? ;-)

:nyam:

Satt och slöa på tåget hem från jobbet.

Denna vecka Hallsberg- Mjölby,

Natt mot Söndag kommer Bob 13 år att flyga hem.

16/7-7/8.

Efter 7,5 veckor hos Mormor.

Ska hämta honom på Kastrup, vid 8 tiden.

Från Tg 951

Han åker i sällskap med sin moster.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

har du gjort en kostnadskalky också? skulle vara askul att veta hur dyrt det blir samt vilken tid det skulle ta att genomföra. Transsibiriska kan man väl ta ifrån Moskva? båt stockholm -Helsingfors sen tåg till Moskva och vidare??

Hej. 2006 åkte jag tåg Gbg-Sto, Båt Sto-Hels , Tåg Hels-Moskva, Transibiriska Moskva-Peking. Tåg Peking-Shanghai, Tåg Shanghai-Guilin, Tåg Guilin-Hanoi, Tåg Hanoi- Nah Trang, Buss Nah Trang- Saigon, Flyg Saigon- Bkk.

Kommer dock inte ihåg några priser men det finns ett flertal arrangörer på Transibiriska om man inte vill boka själv. Vi bokade båtresan,tåget till Moskva och transibiriska genom Big Travel. Vi valde till lite bättre hytter på båt o tåg samt egen kupe med delad toa på transibiriska. Sen var det ju visum till Ryssland,Mongoliet och Kina.

Mvh Hn :wai:

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktas att en medlem på detta forum ska åka tåg till Thailand i vinter

Hoppas på en grym bildtråd från äventyret då han är en god fotograf och skribent

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Någon som gjort den här trippen?

post-6930-0-27040100-1312808285.jpg

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flög den turen 2010 , fast då med Swiss-air hela vägen.

Och det fanns inget att klaga på, bra plan,mat och trevlig personal.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Jag flög den turen 2010 , fast då med Swiss-air hela vägen.

Och det fanns inget att klaga på, bra plan,mat och trevlig personal.

Ok..

Har kollat på dom med, Är kanon att få lite info om olika bolag

Mvh Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som gjort den här trippen?

Den rekommenderas starkt.

Då får du antagligen flyga med Thais A340-600, en mycket angenäm flygfarkost. :good:

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Den rekommenderas starkt.

Då får du antagligen flyga med Thais A340-600, en mycket angenäm flygfarkost. :good:

mvh

De lutar i mot den eller turkarna

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som gjort den här trippen?

Har flygit den rutten för ca 10 år sedan lång och jobbig resa , du får ponera att du flyger åt fel håll

först så totala flygtiden ner blir 13 timmar och hem 15 timmar + transfer , samma med turkarna ungefär

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte denna stäcka för 2 år sedan Bra flight förutm "Skit allt samman" 1000km/ t ned 800 km/t hemm. Jetstömen Sitt på höger sida på thai delen så slipper ni lådorna under sätena

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åkte Sthlm-Zurich-Bangkok-Bangkok-Frankfurt-Sthlm i feb/mars 2011 och den var kanon,bra käk trevlig personal,skapligt med utrymme(vi flög med Swiss och Lufthansa)blir nog samma nästa gång då vi tycker thai har tappat stinget.Enda fördelen numera med thai är att det är direkt.Har hört att Norweigen är på gång med direktflyg sthlm-Bangkok?Någon som vet.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åkte Sthlm-Zurich-Bangkok-Bangkok-Frankfurt-Sthlm i feb/mars 2011 och den var kanon,bra käk trevlig personal,skapligt med utrymme(vi flög med Swiss och Lufthansa)blir nog samma nästa gång då vi tycker thai har tappat stinget.Enda fördelen numera med thai är att det är direkt.Har hört att Norweigen är på gång med direktflyg sthlm-Bangkok?Någon som vet.Mvh Måne

http://www.maipenrai.se/forum/t/7117-hur-gar-det-for-feel-air/page__pid__355455__st__15#entry355455

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som gjort den här trippen?

Jag och frugan gjorde exakt den trippen för 2 år sen. Allt var toppen, bra flyg och mat. Väntan i Zürich intressant och angenäm, speciellt för damen....(den välsorterade Swatch-shoppen m.m.)

Enda smolket i bägaren var att dom snodde mina kaviartuber :not_i:(inköpta på Arlanda) i säkerhetskontrollen där.

Har inte kommit över det än. :cray:

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Har flygit den rutten för ca 10 år sedan lång och jobbig resa , du får ponera att du flyger åt fel håll

först så totala flygtiden ner blir 13 timmar och hem 15 timmar + transfer , samma med turkarna ungefär

Ok.. de tänkte jag aldrig på :crazy:

Mvh Birgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och frugan gjorde exakt den trippen för 2 år sen. Allt var toppen, bra flyg och mat. Väntan i Zürich intressant och angenäm, speciellt för damen....(den välsorterade Swatch-shoppen m.m.)

Enda smolket i bägaren var att dom snodde mina kaviartuber :not_i:(inköpta på Arlanda) i säkerhetskontrollen där.

Har inte kommit över det än. :cray:

Johan

om omständigheterna tillåter så ska kaviaren åka svalt (kylvara)så packas den med fördel ner i incheckat bagage

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vi åkte Sthlm-Zurich-Bangkok-Bangkok-Frankfurt-Sthlm i feb/mars 2011 och den var kanon,bra käk trevlig personal,skapligt med utrymme(vi flög med Swiss och Lufthansa)blir nog samma nästa gång då vi tycker thai har tappat stinget.Enda fördelen numera med thai är att det är direkt.Har hört att Norweigen är på gång med direktflyg sthlm-Bangkok?Någon som vet.Mvh Måne

Tidigast 2013 eftersom dom väntar på 787:or..

http://www.norwegian...ia=pressrelease

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jag tror nog på Frankfurt.

De nuvarande äldre planen att användas hos oss, med ständiga låga priser.

Med en lågprisprofil lik den som råder för närvarande.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...