Jump to content
IGNORERAD

Tandläkare Pattaya...


Benke68

Recommended Posts

Ska till Thailand om ca: 2 veckor och har en trasig tand som behöver rotfyllas och få en krona. Det jag nu undrar är finns det någon bra tandläkare i Pattaya som gör ett bra jobb att att rotfylla och montera tandkronor. Fick ett pris på 12 000 i sverige och fick en chock men är samtidigt lite orolig att lägga arbetet i händerna på en tandläkare i Thailand. Så kan ni rekomendera någon där ni har eller någon ni känner gjort samma sak där det gick bra utan problem efteråt. Tacksam för tips. Kan nämna att jag lagar håll i Thailand och det har gått bra men det här är ett lite större ingrepp.

Benke68

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska till Thailand om ca: 2 veckor och har en trasig tand som behöver rotfyllas och få en krona. Det jag nu undrar är finns det någon bra tandläkare i Pattaya som gör ett bra jobb att att rotfylla och montera tandkronor. Fick ett pris på 12 000 i sverige och fick en chock men är samtidigt lite orolig att lägga arbetet i händerna på en tandläkare i Thailand. Så kan ni rekomendera någon där ni har eller någon ni känner gjort samma sak där det gick bra utan problem efteråt. Tacksam för tips. Kan nämna att jag lagar håll i Thailand och det har gått bra men det här är ett lite större ingrepp.

Benke68

Hej, gubben här,

när jag var nere 2008 så gick jag till en Tandläkare på Soi Buakhao som låg i närheten av Soi Diana, hon hade fått sin utbildning på ett stort känt Universitet i USA.

Hon lagade ett hål i nedre vänstra underkäken + rengjorde hela munnen för 1100 THB cirkus 200 kronor då om jag inte har räknat totalt fel.

Har tyvärr inte den exakta numret på Soi Buakhao, någon annan kanske vet vilken jag menar.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

ska också rotfylla en tand+bitit av en tand och fick tips att gå till nån dr.tooth eller teeht på Pattaya klang.har nån varit där eller hört denna är bra?

är ju gångavstånd för mig från niran condo så den skulle passa bra när man får ändan ur nån gång...:whistle:

har inte behövt laga tänder sen lumpen i finland -89 så det kan ju komma roliga överraskningar...

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många av "tandläkarna" på stan med egen klinik har ingen fullgod tandläkarutbildning, utan kan snarare jämställas med en svensk tandhygienist. De har ju klart skaffat sej en viss praktisk erfarenhet med åren och kan ha turen att lyckas riktigt bra med enklare jobb.

Men hur gör man då som turist för att hitta en riktig tandläkare?

Man bör iaf inte rakt av köpa en rekommendation av någon annan turist som har "bra" erfarenhet av en tandlakare som har gjort ett, eller ett par, enkla jobb med godkänt resultat.

Har man inte tillgång till seriös info om tandläkarens kompetens, så kan man fråga om tandläkaren utför t ex rotfyllning. Om svaret då blir "ja, vi har tillgång till sådan expertis" - då bör man nog leta vidare.

En annan rekommendation är, att åka ut till Bkk-Pattaya hospital, betala några baht mer för vården och vara förvissad om att ha fått vård av riktiga tandläkare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Längst upp på sekond road. När den svänger ner till Pattaya beach road. I rondellen finns en tandläkare som är kanon. har har utbildning kan jag lova. Jag satte in en ny tand fungerade klockrent, Vettigt pris också. Hemskt mycket billigare än i sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har satt in 3 kronor i Thailand och jag har anlitat olika tandläkare med gott resultat.

en fans i jontiem på gatan för gamla busshållsplatsen,en på Bankok chantaaburi hospital,

När man kommerf till en thailändsdk tandläkare för att sätta in en krona så kan man väla på flera olika kvaliteer.

En hörntand med 87% guldfyllning kostar 15 000 Tbh. en vanlig krona för övriga tänder 5 - 6 000Tbh.

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska till Thailand om ca: 2 veckor och har en trasig tand som behöver rotfyllas och få en krona. Det jag nu undrar är finns det någon bra tandläkare i Pattaya som gör ett bra jobb att att rotfylla och montera tandkronor. Fick ett pris på 12 000 i sverige och fick en chock men är samtidigt lite orolig att lägga arbetet i händerna på en tandläkare i Thailand. Så kan ni rekomendera någon där ni har eller någon ni känner gjort samma sak där det gick bra utan problem efteråt. Tacksam för tips. Kan nämna att jag lagar håll i Thailand och det har gått bra men det här är ett lite större ingrepp.

Benke68

Jag satte in en brygga, tot. 4 tänder helgjuten i solid gold. Kostnad 60.000 THB. I porslin skulle den kostat knappt hälften.

Detta gjordes i Pattis soi 8 Sunbeam Dental Clinic i september 2010

Jag skall till denna tandläkare ca. 20-25 february för att fortsätta med lite mera guld (kronor) i munnen, PMa eller maila mig så kanske vi kan ses.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips om det är någon fler som läser detta och har en bra tandläkare att rekomendera så skriv gärna om det.

Lill_Kurre jag kommer till Pattaya från chiang Rai den 22 februari så blir det inte något av dom andra alternativen så hör jag av mig och hakar gärna på och besöker din tandläkare.

Just nu är 30% av tanden borta så jag hoppas det inte börjar göra ont snart så att jag blir tvungen att gå till tandläkaren här i sverige.

Benke68

kalven@bredband.net

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det smärtsamt att sätta in bryggor?

Och ungefär hur går det till?

BTT

BTT jag gorde det i sverige i överkäken tandis drog ut gamla tänder som var dåliga sen slipade han ner dom som var friska lite gran och på dom så satt han dit 2 brygggor pris cirka 650000 kr nu måste jag göra ett implantat på en tand pris 14-16000 kr. jag tänkte göra det i los men jag vågade inte mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det smärtsamt att sätta in bryggor?

Och ungefär hur går det till?

BTT

Som sagt min tandläkare slipade ner dom tre tänderna

där bryggan skulle sitta. Han gjorde sen en rotfyllning

på nån av tänderna. Det sattes i :great: nåra slags stift i

tandresterna som var kvar. Sen togs det prover med flera

olika gummimallar. Han satte sen på nån slags

provisorisk gegga som jag fick ha i 2 dagar. Därefter

kom bryggan, som då provades och slipades på plats

han kollade så att allt stämde, både med färger och

rent bitmässigt. När han & jag var nöjda så fixerades

bryggan med nått superlim och har suttit där sedans dess. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...