Jump to content
IGNORERAD

Alla thailändska kvinnor är inte prostituerade (och därmed basta)


broder tuk tuk

Recommended Posts

Det är nog fler än dig som inte har någt till övers för bibeltramset

och fler än du som borde läsa det där med att "kasta den första stenen"

Varför?

Om man (som oskyldig) kastar första stenen och den gör verkan på en som är skyldig, vad är det för fel med det?

Om alla vore skyldiga hela tiden, vad vore meningen med lag och ordning?

Bibeltrams...

EDIT: Menar inte bara den Kristna Bibeln, utan alla andra liknande publikationer som författats med huvudsyfte att få de "Lägre klasserna" att följa de "Gudlika Kunga-ättlingarna" in i graven, sen blir det ju bättre (om man vart snäll)...

Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 400
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    51

  • broder tuk tuk

    31

  • Scandinaviancorner

    20

  • Baa

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Jag vet vad jag läst från den mannen.

Jag har läst vad BTT skrivit i många år nu (på flera forum), så JA jag är övertygad om att han är så hemsk som han utmålat sig själv att vara.

Tommy

Repetition har fått fler än du att tro på en

återkommande och riktigt malande vers.

Används bl.a. flitigt i religiösa skolor för barn med känt resultat.

De svenska backstugeägarna tvingades också att repetera katechesens verser tills att

prosten var övertygad om att budskapet hade sjunkit in och att de fullt och fast trodde på vad de läste.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Repetition har fått fler än du att tro på en

återkommande och riktigt malande vers.

Används bl.a. flitigt i religiösa skolor för barn med känt resultat.

De svenska backstugeägarna tvingades också att repetera katechesens verser tills att

prosten var övertygad om att budskapet hade sjunkit in och att de fullt och fast trodde på vad de läste.

SN

Irriterande ordbajs från dej igen SN.

Skulle du gladeligen skicka din son eller dotter till en klass som leddes av Läraren BTT?

Jag hade inte skickat mina barn dit, jag är rätt förtjust i dem.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Irriterande ordbajs från dej igen SN.

Skulle du gladeligen skicka din son eller dotter till en klass som leddes av Läraren BTT?

Jag hade inte skickat mina barn dit, jag är rätt förtjust i dem.

MVH Tommy

Oj då, nu blev du irriterad på mina ord också.

1. Nej jag hade inte velat ha BTT som lärare till

min son. Mest för att BTT slarvar med det svenska språket.

2. Jag tvivlar fortfarande starkt på att karaktären och personen BTT är likvärdiga.

3. Jag återkommer med en recension av personen som gömmer sig bakom BTT när jag

har träffat honom, vilket jag anar blir ganska snart ;)

mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Clion!

Det är ju de som är den springande punkten. Många gubbar vill inte inse att de är vandrande plånböcker oavsett om de är ogifta eller gifta.

Till syvende och sist är det gubben som får pröjsa.

BTT

Heh.

Jag har alldrig plånbok med mig när jag är utomlands och är ute men stoppar lite pengar i fickan istället för att ha slösapengar ;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Oj då, nu blev du irriterad på mina ord också.

1. Nej jag hade inte velat ha BTT som lärare till

min son. Mest för att BTT slarvar med det svenska språket.

2. Jag tvivlar fortfarande starkt på att karaktären och personen BTT är likvärdiga.

3. Jag återkommer med en recension av personen som gömmer sig bakom BTT när jag

har träffat honom, vilket jag anar blir ganska snart ;)

mvh

SN

Du tycker inte att punkt 1 och 2 talar emot varann? Många har ju ett helt annat språk på internetsajter än på jobbet :giggle:

Ändrades av Malaeng Sabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Du tycker inte att punkt 1 och 2 talar emot varann? Många har ju ett helt annat språk på internetsajter än på jobbet :giggle:

Om de talar nu mot varandra kommer det att visa sig när jag träffar honom.

Tills dess vill jag inte ha någon bestämd uppfattning om personen bakom BTT.

Han har väl sin humor och jag har min ;)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Detta inlägg kommer jag antagligen få mycket skit för,men vafan jag kan inte låta bli :crazy:

Clion du säger att du varit i Thailand sen 79,men av dina inlägg att döma ser du ut att var en helt grön gubbe som just gjort sina första stapplande steg på Thailändsk mark. Varför hyllar du BTT"s nedklankningar av thai damer och jublar åt hans inlägg om alla idi*t farang gubbar som låter sig luras av dessa lömska och förrädiska blodsugare.Jag hoppas att du inte ser din egen fru igenom samma ögon som du verkar se andra thailändskor. :(

Nedklankningar av thaidamer. Det låter ungefär som att jag skulle hata varenda thaitjej på jorden.

Det jag har skrivit genom åren är att det finns en del skrupellösa damer inom barområdena som inte skulle tveka att lura även den snällaste gubbe.

Dessa damer åker även utomlands och gifter sig i stort sett uteslutande på grund av ekonomiska faktorer.

Så ser verkligheten ut i många moment.

Men att jag systematiskt skulle ägna mig åt att klanka ned på thaidamer och närmast hata dem är väl i alla fall en grov förolämpning.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Oj då, nu blev du irriterad på mina ord också.

1. Nej jag hade inte velat ha BTT som lärare till

min son. Mest för att BTT slarvar med det svenska språket.

2. Jag tvivlar fortfarande starkt på att karaktären och personen BTT är likvärdiga.

3. Jag återkommer med en recension av personen som gömmer sig bakom BTT när jag

har träffat honom, vilket jag anar blir ganska snart ;)

mvh

SN

Siam- Nilsson!

Jag kan redan nu påpeka för dig att det finns få likheter mellan karaktären BTT och personen BTT

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Jag kan redan nu påpeka för dig att det finns få likheter mellan karaktären BTT och personen BTT

BTT

Så det du skriver är inte sant menar du? Oj vad besviken din trogna lärljunge lär bli, han har ju gått i god för dig med all sin erfarenhet och konstaterat att dina visdomsord är fakta.. Men nu erkänner du alltså att den stora profeten är en bluff, Håhå jaja..

(Av upphovsrättsliga skäl är det väl bäst att nämna att jag använt mig av ett utryck signierat Herr Chang)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag kan redan nu påpeka för dig att det finns få likheter mellan karaktären BTT och personen BTT

BTT

Så det du skriver är inte sant menar du? Oj vad besviken din trogna lärljunge lär bli, han har ju gått i god för dig med all sin erfarenhet och konstaterat att dina visdomsord är fakta.. Men nu erkänner du alltså att den stora profeten är en bluff, Håhå jaja..

(Av upphovsrättsliga skäl är det väl bäst att nämna att jag använt mig av ett utryck signierat Herr Chang)

Karaktären BTT är överdrivet retlig som ett medvetet trick att skapa debatter och lite action på forumet.

Karaktären BTT är ochså något av en arrogant besserwisser gärna med en mässande, tillrättavisande ton som ochså är i syfte att retas.

Personen BTT däremot är en mild och mjuk och timid person som skiljer sig rejält från den skapade karaktären BTT.

Därmed inte sagt att di båda olika BTT arna skulle ha olika åsikter i saker och ting.

Men som sagt personen BTT liknar inte karaktären BTT.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Karaktären BTT är överdrivet retlig som ett medvetet trick att skapa debatter och lite action på forumet.

Karaktären BTT är ochså något av en arrogant besserwisser gärna med en mässande, tillrättavisande ton som ochså är i syfte att retas.

Personen BTT däremot är en mild och mjuk och timid person som skiljer sig rejält från den skapade karaktären BTT.

Därmed inte sagt att di båda olika BTT arna skulle ha olika åsikter i saker och ting.

Men som sagt personen BTT liknar inte karaktären BTT.

BTT

Nu när du "förklarat" din karaktär blir den ju ganska ointressant, provokativa karäktärer kan ju vara bra och roliga, men när de blir förklarade faller ju hela dess syfte på nått sätt.

Kan du inte skapa en alt där du skriver som dig själv istället? Du kan ju dra fram BTT lite då och då, när du tycker forumet blir lite trist :)

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Karaktären BTT är överdrivet retlig som ett medvetet trick att skapa debatter och lite action på forumet.

Karaktären BTT är ochså något av en arrogant besserwisser gärna med en mässande, tillrättavisande ton som ochså är i syfte att retas.

Personen BTT däremot är en mild och mjuk och timid person som skiljer sig rejält från den skapade karaktären BTT.

Därmed inte sagt att di båda olika BTT arna skulle ha olika åsikter i saker och ting.

Men som sagt personen BTT liknar inte karaktären BTT.

BTT

Trollet kom fram till slut

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Trollet kom fram till slut

Att gå in i en roll och leva den är något helt annat än att vara ett troll.

Karaktären BTT är i mångt och mycket en fiktiv karaktär vars åsikter bygger på levda upplevelser i verkligheten.

Jag skulle mycket väl kunna fantisera ihop en hel roman som handlar om BTT och hans eskapader i och utanför Thailand.

Men för att klara den uppgiften skulle jag bli tvungen att i stor utsträckning blanda in personen BTT i verket och då skulle stilen brytas, dvs karaktären BTT skulle få ge vika för personen BTT.

Och det skulle omvandla karaktären BTT till oigenkännlighet.

En av anledningarna till att karaktären BTT kan tyckas upprepande och malande är ju just hans begränsade litterära omfång.

För att karaktären BTT ska leva vidare och vara någotsånär trovärdig måste han ju spåras in i sin speciella sfär och hålla sig där.

Det poetiske och mjuke och empatiske BTT ligger inte i hans litterära aura.

Att en sådan som karaktären BTT ex skulle beskriva Naklua i följande ord är otänkbart.

Naklua vinden är så mjuk och varm

sagorna fortsätter

att berätta om

ris och nudelflickan

hon som vaggade en drömmare

till sömns

den där tidiga morgonen

när cikadornas sång

nästan tystnat

och solens första strålar

lekte tafatt med det heta vinddraget

Du och jag Noi

två människor

ganska vilsna och härjade av livets alla skiftningar

du med ditt leende

jag med mina smekningar

båda som ett draperi mot det som gör ont där innaför.

två själar i en gemensam känsla av kanske kärlek

i alla fall en sorts glädje

att två sådana vinddrivna existenser som du och jag Noi

kan få hålla om varandra en stund i denna världen.

Naklua

ris och nudelflickan var den finaste människa jag någonsin mött.

Tänk er att karaktären BTT skulle skriva något sådant.

Asflabben skulle eka på forumet.

Nej karaktären BTT är fastlåst i sina klyschor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Att gå in i en roll och leva den är något helt annat än att vara ett troll.

Karaktären BTT är i mångt och mycket en fiktiv karaktär vars åsikter bygger på levda upplevelser i verkligheten.

Jag skulle mycket väl kunna fantisera ihop en hel roman som handlar om BTT och hans eskapader i och utanför Thailand.

Men för att klara den uppgiften skulle jag bli tvungen att i stor utsträckning blanda in personen BTT i verket och då skulle stilen brytas, dvs karaktären BTT skulle få ge vika för personen BTT.

Och det skulle omvandla karaktären BTT till oigenkännlighet.

En av anledningarna till att karaktären BTT kan tyckas upprepande och malande är ju just hans begränsade litterära omfång.

För att karaktären BTT ska leva vidare och vara någotsånär trovärdig måste han ju spåras in i sin speciella sfär och hålla sig där.

Det poetiske och mjuke och empatiske BTT ligger inte i hans litterära aura.

Att en sådan som karaktären BTT ex skulle beskriva Naklua i följande ord är otänkbart.

Naklua vinden är så mjuk och varm

sagorna fortsätter

att berätta om

ris och nudelflickan

hon som vaggade en drömmare

till sömns

den där tidiga morgonen

när cikadornas sång

nästan tystnat

och solens första strålar

lekte tafatt med det heta vinddraget

Du och jag Noi

två människor

ganska vilsna och härjade av livets alla skiftningar

du med ditt leende

jag med mina smekningar

båda som ett draperi mot det som gör ont där innaför.

två själar i en gemensam känsla av kanske kärlek

i alla fall en sorts glädje

att två sådana vinddrivna existenser som du och jag Noi

kan få hålla om varandra en stund i denna världen.

Naklua

ris och nudelflickan var den finaste människa jag någonsin mött.

Tänk er att karaktären BTT skulle skriva något sådant.

Asflabben skulle eka på forumet.

Nej karaktären BTT är fastlåst i sina klyschor.

BTT

Är det här ännu ett skämt?

vem kommer att ta dig på allvar

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Att gå in i en roll och leva den är något helt annat än att vara ett troll.

Karaktären BTT är i mångt och mycket en fiktiv karaktär vars åsikter bygger på levda upplevelser i verkligheten.

Jag skulle mycket väl kunna fantisera ihop en hel roman som handlar om BTT och hans eskapader i och utanför Thailand.

Men för att klara den uppgiften skulle jag bli tvungen att i stor utsträckning blanda in personen BTT i verket och då skulle stilen brytas, dvs karaktären BTT skulle få ge vika för personen BTT.

Och det skulle omvandla karaktären BTT till oigenkännlighet.

En av anledningarna till att karaktären BTT kan tyckas upprepande och malande är ju just hans begränsade litterära omfång.

För att karaktären BTT ska leva vidare och vara någotsånär trovärdig måste han ju spåras in i sin speciella sfär och hålla sig där.

Det poetiske och mjuke och empatiske BTT ligger inte i hans litterära aura.

Att en sådan som karaktären BTT ex skulle beskriva Naklua i följande ord är otänkbart.

Naklua vinden är så mjuk och varm

sagorna fortsätter

att berätta om

ris och nudelflickan

hon som vaggade en drömmare

till sömns

den där tidiga morgonen

när cikadornas sång

nästan tystnat

och solens första strålar

lekte tafatt med det heta vinddraget

Du och jag Noi

två människor

ganska vilsna och härjade av livets alla skiftningar

du med ditt leende

jag med mina smekningar

båda som ett draperi mot det som gör ont där innaför.

två själar i en gemensam känsla av kanske kärlek

i alla fall en sorts glädje

att två sådana vinddrivna existenser som du och jag Noi

kan få hålla om varandra en stund i denna världen.

Naklua

ris och nudelflickan var den finaste människa jag någonsin mött.

Tänk er att karaktären BTT skulle skriva något sådant.

Asflabben skulle eka på forumet.

Nej karaktären BTT är fastlåst i sina klyschor.

BTT

Låter som Dr Jekyll och Mr Hyde i modern tappning :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Säga vad man vill men det står onekligen klart att Btt berör. Lite krasst så är det väl två olika saker som ofta skapar irritation, ilska eller avsmak hos diverse skribenter.

Det ena är personen Btt som han väljer att porträttera sig själv på forumet. Han framstår som en ganska så enkelspårig bartorsk med lite eller ingen vilja att se bortom sin egna mkt begränsade horisont. Utifrån detta har han dokumenterat en rad åsikter, händelser och en attityd som skapar en hel del agg hos många skribenter.

Det andra sättet han gör sig lika attraktiv som böldpest är hur det han rapar upp i tråd efter annan påverkar omgivningen. Seriösa trådar kapas till barbrud-diskussionen eftersom allt annat går bortom Btt’s konceptsvärld samtidigt som samma gamla trötta generaliseringar om alla thailändare poppar upp som ogräs lite överallt.

Att Btt gillar att leverera trötta klyschor om Pattaya och sina, mestadels, uppdiktade baräventyr stör mig inte så länge han inte blottar för mkt av en moraliskt korrupt personlighet i form av att skryta om beteenden som endast passar för socialt retarderade individer av typen sex med minderåriga etc. Men det som jag har lite svårt för, och numera är rejält trött på, är hur skiten slipprar ut och sprider sig över alla trådar där Btt gör sitt avtryck. Medvetet eller omdevetet kapas diverse trådar till en “alla thaitjejer är luder tills motsatsen är bevisad” diskussioner som onekligen inte leder till mer än att vidare gödsla på fördomarna om thaitjejer och de män som är tillsammans med dem. Det finns alltid ett gäng tomtar som då hänger på och levererar idefattiga one-liners i still med “alla tjejer kan köpas för pengar” som spär på myten om män med intresse av Thailand som endast sunkiga torskar som ser alla kvinnor som horor. Tack och lov finns det en hel massa medlemmar som reagerar på dessa generaliseringar som är direkt korkade i sin enkelthet och brist på nyans. Problemet blir att det är just detta som kidnappar trådar och gör att samma diskussion sväller och förs om och om igen i ett rundgångsresonemang som blir lite som en evighetsmaskin.

Vaxet nämde att kommentarer likt de fällda av Btt skadar såväl thailändska kvinnor som deras barn med svenska män. Även om jag inte vet exakt hur han tänkte så tror jag att jag kan hålla med om den slutsatsen. Absolut inte direkt på något sätt och vis, men i slutändan sprids en massa negativa generaliseringar som till slut blir “sanna” och påverkar hur de bemöts i Sverige. Tanken på att jag eller någon av de till mig närstående skulle ta något som en person likt Btt skriver på ett internetforum är förvisso lite skrattretande. Men, problemet är att många kanske ändå lyssnar och sprids en lögn tillräckligt många gånger blir den till slut sann. Diskussionerna på forumet visar hela tiden hur fördomar, skrönor, halvsanningar etc. blir etablerade sanningar och fakta efter en tid. Detta kan gälla allt möjligt och även så synen på thailändska kvinnor. Till slut så blir det en etablerad sanning att ”90% av alla thailändska kvinnor i Sverige är fd. prostituerade som på sin fritid spelar bort alla pengar, lurar sin män och säljer sig på lokalkrogen, osv” . En sk. sanning som inte har bärighet i någon som helst empirisk fakta men endast grundar sig på hur vissa män vill uppfatta verkligheten för att passa deras föreställningsvärld, men straffar alla thailändare i Sverige.

Dock är det intressant att så många vänder sig mot negativa generalisering om thaitjejer och bartjejer i synnerhet samtidigt som de gärna och friskt negativt generaliserar om andra grupper typ svenska kvinnor, invandrare, muslimer etc. Man kan då undra om det är principen om att alla människor skall ses som individer som är viktig eller kanske snarare insikten om hur negativa generaliseringar påverkar dem och deras nära och kära som blir drivkraften istället. Hur som helst så fullkomligt skriker det ofta dubbelmoral mellan raderna (behöver kanske inte påpeka att undertecknad är bov i dramat också).

I en annan tråd så upprörs en del medlemmar över att prostitutionen återigen står på agendan när media dokumenterar Thailand. Visst är det trist men det är också en direkt redogörelse av verkligheten. Prostitution är tydligt och klart länkad till svenskarnas relation till Thailand oavsett vi vill det eller ej. Vi är oroliga att detta skall ge en negativ syn på thailändska kvinnor och då i förlängning oss män som lever med dem. Visst är det trist med enkelspårigt fokus av denna typ av dokumentation men om vi själva konsekvent bidrar till att gödsla fördomarna om Thailand, thailändska kvinnor och är helt oförmögna att se dem som individer hur kan vi kräva att media och omvärlden skall göra det.

Så länge kommentarer i still med “alla kvinnor kan köpas för pengar” endast bemöts av tumme upp eller skratt-smileys eller idi*t-referenser till Anna Nicole Smith så tycker jag vi nästan försatt rätten att gnälla på att media generaliserar och bidrar till att ge en negativ syn på Thailand – vi kan ju börja att göra upp med våra egna fördomar först!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var o en får ju tycka vad den vill, men på mig hjälper inga avböner, har man en gång falskeligen anspelat på min eller min hustrus liv så är man körd, en skitstövel är alltid en skitstövel och kommer att som en sådan behandlas såväl på forumet som IRL.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kan hålla med dig wille om att alla kapningar av trådar är lite trist att plöja igenom.

- Visst, ofta klampar BTT in som en elefant i en porslinsbutik och flinkar där in lite av sin

egentillverkade och smått bittra version av ”Benny Hill” humor. Är det inte han som klampar in

så är det någon annan som gärna klyver ett semesterreportage eller dyl. med för eller motargument

om Thaksin eller generalernas rätt till en existens.

När det gäller att blunda för förekommande nyanser och skillnader mellan en persons yrkesroll och

personens karaktär på fritiden så görs väl detta både av BTT och av hans antagonister.

Utifrån div påstådda upplevelser och hörda anekdoter vid bardisken levererar karaktären och retstickan BTT

sina svepande och ganska negativa recensioner där vi får höra ”sanningen” och varningarna

om barflickornas dåliga karaktärsdrag i Pattaya.

Den motsägelsefulla karaktären påminner en del om den kåta "Bukaprästen" i filmen "Rasken" som i yrket

förkunnade bibeln och fördömde omoral, otukt och synd,

men samtidigt kunde han inte låta bli att nyttja den villiga och heta "NergårdsAnna".

Att den beräknande och falska jargongen med kunderna i baren skulle kunna

bytas ut mot något ärligt och varmt på fritiden, ja det tycks vara ganska främmande

för den ganska kantstötta karaktären BTT.

De herrar som av olika anledningar har gått på en blåsning eller

låtit lura sig själva i kontakten med kvinnor får här en talesman och god vän.

De andra som fortfarande upplever sig lyckliga i sin relation blir desto argare och

ledsna över att BTT målar fan på väggen.

Och detta negativa tankemönster och enkelspårigheten av BTT ogillas naturligtvis av merparten män

som istället vill höra att det visst finns snälla ”servitriser” som kan utgöra ”marriage material”.

Baserat på vad som hörts och sagts på Mpr av BTT så rasar de av förnärmad ilska,

och som svar på tal utmålar de då i sin tur BTT som en allt igenom rutten skitstövel

som även han är helt utan nyanser och goda karaktärsdrag.

- Tänk om det är så att både barflickor och herr BTT är dubbelbottnade

och att de kan skilja på yrke och fritid?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Var o en får ju tycka vad den vill, men på mig hjälper inga avböner, har man en gång falskeligen anspelat på min eller min hustrus liv så är man körd, en skitstövel är alltid en skitstövel och kommer att som en sådan behandlas såväl på forumet som IRL.

Har jag falskeligen anspelat på dig och din hustrus liv?

Berätta gärna vad jag då skulle ha skrivit för själv kan jag inte minnas att jag skulle ha smutskastat varken dig eller framförallt din fru,

Du verkar åtminstone vara en ganska långsint herre.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Var o en får ju tycka vad den vill, men på mig hjälper inga avböner, har man en gång falskeligen anspelat på min eller min hustrus liv så är man körd, en skitstövel är alltid en skitstövel och kommer att som en sådan behandlas såväl på forumet som IRL.

Baa – jag har sett ett flertal foton på dig från olika forumträffar i Thailand

där du oftast ler brett och ser ut att vara en glad och trevlig gubbe.

Jämför man dessa muntra bilder på dig med hur arg du nästan alltid låter när du skriver på Mpr

så kan man konstatera att det skrivna ordet inte alltid representerar den person som man är IRL.

Kanske det förhåller sig likadant med BTT och en hel del andra karaktärer här på MPR?

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag falskeligen anspelat på dig och din hustrus liv?

Berätta gärna vad jag då skulle ha skrivit för själv kan jag inte minnas att jag skulle ha smutskastat varken dig eller framförallt din fru,

Du verkar åtminstone vara en ganska långsint herre.

BTT

Ärligt din tomte läser du inte ens vad du själv skriver eller har du så kort minne.

Tänkte skriva ett långt inlägg och citera var och när du skrivit alla idi*tsaker.

Men jag har insett att du inte ens läser vad andra skriver som Wille eller S-N så varför skulle du ens läsa det jag skriver.

Men faktum är att du har påstått den ena och det andra om andras fruar indirekt och direkt.

Sen gör du det väldigt enkelt att påstå att det är karaktären BTT och inte människan bakom BTT som skrivit det.

Tänk om vi alla andra kunde göra det så enkelt för oss och smita undan från det ansvar som det innebär att öppna käften och ha en åsikt.

Baa – jag har sett ett flertal foton på dig från olika forumträffar i Thailand

där du oftast ler brett och ser ut att vara en glad och trevlig gubbe.

Jämför man dessa muntra bilder på dig med hur arg du nästan alltid låter när du skriver på Mpr

så kan man konstatera att det skrivna ordet inte alltid representerar den person som man är IRL.

Kanske det förhåller sig likadant med BTT och en hel del andra karaktärer här på MPR?

Mvh

SN

Jag har tänkt på samma sak och jag tycker Baa ser lite ut som en mysfabror :) (Ta inte illa upp nu Baa)

Men jag förstår honom om det kommer en kappvändare som spyr ur sig det ena efter det andra och sen inte kan stå för vad han sagt.

Utan ska försöka komma undan med att påstå att allt är påhittat av en karaktär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag falskeligen anspelat på dig och din hustrus liv?

Berätta gärna vad jag då skulle ha skrivit för själv kan jag inte minnas att jag skulle ha smutskastat varken dig eller framförallt din fru,

Du verkar åtminstone vara en ganska långsint herre.

BTT

Långsint, nja, men principfast.

Om Du inte förmår att läsa ut de reaktioner du uppenbarligen åstadkommer/kommit med dina generaliseringar så framstår du till yttermera vissa smått inbecill.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa – jag har sett ett flertal foton på dig från olika forumträffar i Thailand

där du oftast ler brett och ser ut att vara en glad och trevlig gubbe.

Jämför man dessa muntra bilder på dig med hur arg du nästan alltid låter när du skriver på Mpr

så kan man konstatera att det skrivna ordet inte alltid representerar den person som man är IRL.

Kanske det förhåller sig likadant med BTT och en hel del andra karaktärer här på MPR?

Mvh

SN

Det var ju tråkigt att du bara läser mina arga inlägg, som ickestastistiker bryr jag mig inte om fördelning argt o glatt, men om jag tycker nåt är åt helvete så skriver jag det, svårare är det inte, och jag kan försäkra dig om att ett ärligt svar, såväl negativt som possitivt respekteras av 99% av det tilltalade även IRL, man behöver inte ha samma åsikt bara för att man är vänner.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...