Jump to content
IGNORERAD

Angående Karma-köret


Guest larbejo

Recommended Posts

Quote

Ja tack o lov att jag klarat mig... Hur skulle det gå ifall jag blev mobbad med massa minuskarma och var tvungen att bannlysa mig själv pga detta... ???

Ser att det är guran som mobbat dig med minuskarma. Usch vad elakt.

Men du behöver nog bara vänta tills nästa vecka, då händer det grejor igen.

Håller med Larbejo här :wai: (Menar i Startinlägget, har inte läst hela tråden)

Vad är anlednigen till att man som forumvärd tycker att ett mobbingsystem är en BRA sak?

Karma-tramset har skadat forumet mer än det har varit till nytta för det.

För att förtydliga mig: Jag tycker att det är tramsigt och jag har sett flera medlemmar som mått dåligt av negativ karma, och förstår inte varför det anses som en bra sak av tex SurinP3, de som mobbar gillar det ju förstås...

Till Larbejo kan jag bara säga "Avregga dej och kom tillbaka med samma nick och en positivare attityd, så skall du se att karman löser sig"

Det var inte anledningen till att jag avreggade mig, men blev en sido effekt.

Kan nämna att den positiva och glada man som gett mig mina 3 gamla minus, var snabb att hjälpa till att fylla på dem igen, fast denna gången uppfattade jag "en glimt i ögat", från honom.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Karon

    14

  • svarten

    7

  • Farang

    6

  • AllanBallan

    5

Mest aktiva i denna tråd

Själv tycker jag karma-tramset hämmar hela forumet. Alla tassar försiktigt omkring, livrädda för att ens andas något kontroversiellt. Säger man bara snälla saker och lovprisar alla företeelser i Thailand utom prostitution, så får man garanterat mycket pluskarma. Jag själv bojkottar skiten och delar inte ut karma åt något håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett minus karma som jag fått för något någon annan skrev. pga av detta funderar jag på att lämna forumet.

Jag har aldrig blivit så illa behandlad förut .

En sådan skandal borde inte få förekomma på ett forum . Jag protesterar!! :diablo:   :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Guran! Tack du slemmige vän för ytterligare minuskarma. Nu gnäller jag ju inte utan tackar dej så nu blir det väl plus-karma? hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovanligt fula påhopp av Larbejo i denna tråd!

Kanske moderatorerna borde göra sitt jobb och stänga av honom ett tag :rules:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag bannlyser inte mig själv även om jag skulle råka få 1000 minus karma.

Jag står för mina åsikter.

Att jag möjligen kan revidera procentsiffran till mellan 75 och 80 procent av alla thaitjejer som är i Sverige,

skulle ha bakgrund i baren.

För det är nog så idag att många kommer hit via anhörigvisa o dyl och att bartjejen har släktingar som kanske inte

varit i baren.

Däremot tror jag fortfarande att merparten av nättjejerna har bakgrund i barbranschen.

Många killar träffar ju nu döttrar till fd bartjejer som nu bor permanent i Sverige.

Så jag reviderar de 99 % en del.

Bevisen har blivit för starka.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Hördu Ball-Allan! Tagga ner en smula nu.Jag kanske inte är snäll nu, och skriver kanske elaka saker,men det har sina orsaker. Tycker du att det som sur-Guran hållit på med är speciellt trevligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hördu Ball-Allan! Tagga ner en smula nu.Jag kanske inte är snäll nu, och skriver kanske elaka saker,men det har sina orsaker. Tycker du att det som sur-Guran hållit på med är speciellt trevligt?

Var det inte du som grina till moderatorena när Banarne mixtrade med ditt nick tidigare?

Och nu gör du precis likadant mot mig.du försöker att spela lustig på min bekostnad,fy fan vad lågt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Ja Ball- Allan! Jag påpekade Banarnes sätt att skriva,men inget hände så det är väl antagligen ok att göra på det här sättet. Jag tänker inte vara  snäll längre utan ger tillbaka om jag blir attackerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja Ball- Allan! Jag påpekade Banarnes sätt att skriva,men inget hände så det är väl antagligen ok att göra på det här sättet. Jag tänker inte vara  snäll längre utan ger tillbaka om jag blir attackerad.

Ja precis Labero,man skall ju behandla andra så som man själv vill bli behandlad,så här får du minus. :6:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Ja Ball-Allan,där har du ju en poäng. Det är därför jag svarar dej som jag gör.Dina skriverier lär väl inte nå några högre litterära höjder,alltså inget Nobelpris i sikte. Dina tidigare inlägg går snarare ut på att vädra BALLEN fort och ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja Ball-Allan,där har du ju en poäng. Det är därför jag svarar dej som jag gör.Dina skriverier lär väl inte nå några högre litterära höjder,alltså inget Nobelpris i sikte. Dina tidigare inlägg går snarare ut på att vädra BALLEN fort och ofta.

Och hur många nobelpris har du själv kammat hem?Och angående mitt ballvädrande så vet du inte ett skit eller känner du mig?Nää sådana grinande fjantar som dig vädrar nog bara sin balle ihop med andra likasinnade för du gillar väll katoyerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja Ball-Allan,där har du ju en poäng. Det är därför jag svarar dej som jag gör.Dina skriverier lär väl inte nå några högre litterära höjder,alltså inget Nobelpris i sikte. Dina tidigare inlägg går snarare ut på att vädra BALLEN fort och ofta.

Är väl inget fel att vädra ballen ofta. Alla kroppsdelar behöver luft. :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är väl inget fel att vädra ballen ofta. Alla kroppsdelar behöver luft. :yes:

Eller som jag säger till frugan när hon påpekar att min gylf är öppen...

[move]"Advertising" :D [/move]

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det finns en viss poang med karma-systemet. Om det ar sa att manga inte gillar det sa skulle det ju kunna goras en kompromiss; karman syns bara pa profilen och inte pa avataren. Bara ett forslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Ja Ball-Allan, inget nobelpris ännu. Ja,jag känner inte dej,och tur är väl det. Det är skönt att inte behöva träffa en fjant som du. Dina skriverier tyder på hög Ballvädrings lust. Inget direkt fel i det,som en annan skribent påpekade.Hur du vädrar BALLEN på Nana tänker jag inte lägga mej i.Kanske man dock ska tycka synd om omgivningen vid din vädring :D Sedan förstår jag inte din inskränkthet angående katoyer. Alla har väl rätt att vara som de är? Har du gått på pumpen med någon katoy? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vi har skrivit tidigare på forumet så är karmasystemet främst till för att man ska kunna visa sin uppskattning för ett bra inlägg någon skrivit UTAN att behöva skriva det direkt i tråden. Är ju direkt inte någon upplyftande läsning när t ex en suverän bildberättelse följs av 30-40 meddelanden med "bra gjort", "suveränt fina bilder", "mer pics", "meera" osv.

Och för varje gång man går in i tråden igen eftersom det flaggas för nya meddelanden i den och man hoppas att det ska finns fler bilder så finns det till besvikelse bara ytterligare ett "meeera".

Istället har man här på MPR möjligheten att klicka på "positiv karma" och skriva sitt korta uppskattande "meera pics" där istället. Och det uppskattande meddelandet får tråd/meddelande skaparen reda på och kan läsa medan alla andra slipper (om dom uttryckligen inte vill gå in speciellt för att kolla just detta). Och förutom att trådskaparen får ett berömmande personligt karmameddelande så får han/hon för varje karma som utdelas chansen att vinna ett pris av något slag.

För vid varje ytterligare 500 medlemmar som vi får på medlemslistan så gör vi en jämförelse av karmaresultatet och den som erhållt mest pluskarma (dvs den som bidragit mest till forumet) vinner ett pris. Ett pris som för närvarande består av en bok eller en cd, men som i förlängningen kanske kommer att bestå av ett 1000 kr presentkort till flygbiljett eller liknande beroende på hur vår sajtekonomi utvecklar sig.

Tycker själv att det är en utomordentligt bra ide det här med karmasystemet eftersom det minskar antalet "ointressanta" inlägg samt premierar dom medlemmar som bidrar med många intressanta inlägg till forumet. Vilket naturligtvis gagnar forumet på lång sikt.

Möjligheten att ge minuskarma finns med av samma anledning och det är för att man även ska kunna visa hur lite man uppskattar ett meddelande/tråd som man inte gillar. Och uppenbarligen så är det så att upprepat "gnäll" är det som inte går minst hem hos medlemmarna. Så mitt råd till Larbejo blir att sluta skriva om detta med minuskarma så slutar också folk tycka det är roligt att ge minuskarma till dig.

Vid 1500 medlemmar så är det dags för sammanställning igen och då nollställs all karma för alla medlemmar, även för Larbejo.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim jag har förstått att forum bossarna gillar att ha ett karmasystem.

Men inte varför det skall vara nödvändigt att ha minuskarma.

Vet inte hur många inlägg jag läst som i princip bara består av: "BTT nu blev det minus :D "

BTT var i detta fallet bara ett exempel, kanske för att han drabbats oftast?

Som jag ser det +karma är trevligt att ge.

- karma, bara negativt för hela forumet, dock ett utmärkt mobbingverktyg :na:

MVH Tommy, som plusar alla :wai:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Jag tycker karmagrejen är rätt kul.

Men kanske skulle det i profilen även kunna ses hur många + respektive - karma medlemmen delat ut.

Möjligt att det skulle få en och annan att tänka sig för och inte bara ösa på med - karma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ser i allas profiler vilka som gett karma till medlemmen och vilka medlemmen gett karma till inkl. om de gett + eller - karma.

Bara gå in och glutta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

- karma, bara negativt för hela forumet, dock ett utmärkt mobbingverktyg :na:

MVH Tommy, som plusar alla :wai:

Hej Kim!

Tommy har en mycket bra poäng där! Negativkarma delas ganska sällan för att skribenten har skrivit ett dåligt inlägg. Den har använts för att hacka på medlemmar för åsikter, personligt ogillande, försök att sätta folk på plats och lek.

Det samma gäller för + karma. Denna är ett dåligt mått på hur uppskattad eller duktig en skribent. Det finns ju de som ösar + karma över sina kompisar nästan dagligen. De som får väldigt mycket minus får massor av plus för att det är synd om de - inte för att dessa "minusskribenter" har börjat skriva vettig inlägg. Ofta får man + karma för någonting som alla andra i samhället tycker är negativt. Som exempel kommer du säkert ihåg när BTT var bland de 5 i topp i + karmaligan. De flesta av dessa plus fick han när han gång på gång skrev det extremt etnsikt nedsättande påstående att alla thailändare i Sverige (utom 1%) är prostituerade.

Skrota karmasystemet tycker jag!!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...